Sivu 27/36
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 11:09
Kirjoittaja 74-1211486656
Ksthb kirjoitti:Joku mättää kokoonpanossa ihan selkeästi, käsittääkseni kokoonpanoon on pistetty uusia osia aika lailla...
Kansi, nokat, venttiilit, putki, muuta ?
Tietääkseni kaikki osat on sillä alueella että +250hp teho pitäis tulla itsestään.
Veikkaisin että kansi mättää.. minkälaisilla virtauksilla/venttiileillä uusi kansi on ?
Ei kait se juuri mitenkään virtaa, ihan huvikseni vaan pisti paremman kannen pölyttymään.
Oisko herrasmiesmaista lopettaa toi kansi keskustelu tähän täällä "julkisella" puolella?
Mikäli jotain palattavaa aiheeseen niin kävisikö se tuolla privan puolella?
Hyvää tehokasta ja vauhdikasta kesää toivottaa -jouni-
Edited By Jouniri on 1275380049
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 12:47
Kirjoittaja kajbusa
Mä mistään mitään ymmärrä, mutta sellainen tutina on että Kamc:n penkki näyttäis nykyisellä kokoonpanolla n. 220hv.. toivotaan että olen väärässä, niin kuin yleensä
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 13:02
Kirjoittaja 74-1211486656
kajbusa kirjoitti:Mä mistään mitään ymmärrä, mutta sellainen tutina on että Kamc:n penkki näyttäis nykyisellä kokoonpanolla n. 220hv.. toivotaan että olen väärässä, niin kuin yleensä
Kyllä
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 14:39
Kirjoittaja tenhulttio
Voidaan me kertoa miksi kansi vaihdettiin jos sen haluatte tietää
Samin penkissä ja kamc penkissä näyttäis luultavimmin 240hp takapyörälle. Varmuuttahan asialle ei ole ennenku mittais, mutta eipä meillä ole tarvetta sitä enempi mittailla (nyt, tietty sitten taas on tarve kun setuppia taas muutetaan).
Eiköhän meillä ole ihan mörköjä pelkäämätön setuppi tälle(kin) kaudelle :rocket
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 15:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Jouniri kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Joku mättää kokoonpanossa ihan selkeästi, käsittääkseni kokoonpanoon on pistetty uusia osia aika lailla...
Kansi, nokat, venttiilit, putki, muuta ?
Tietääkseni kaikki osat on sillä alueella että +250hp teho pitäis tulla itsestään.
Veikkaisin että kansi mättää.. minkälaisilla virtauksilla/venttiileillä uusi kansi on ?
Ei kait se juuri mitenkään virtaa, ihan huvikseni vaan pisti paremman kannen pölyttymään.
Oisko herrasmiesmaista lopettaa toi kansi keskustelu tähän täällä "julkisella" puolella?
Mikäli jotain palattavaa aiheeseen niin kävisikö se tuolla privan puolella?
Hyvää tehokasta ja vauhdikasta kesää toivottaa -jouni-
Pahoittelut, tarkoitukseni ei ollut lietsoa mitään...
Tarkoitus oli ihan hyvä, herättää rakentavaa keskustelua.
Eipä muutakuin onnea projektiin... Nopea Taxista tulee, sehän on selvää....
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 15:26
Kirjoittaja kajbusa
tenhulttio kirjoitti:Samin penkissä ja kamc penkissä näyttäis luultavimmin 240hp takapyörälle.
Sittenhän homma on ok...ja lisää on odotettavissa
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 15:46
Kirjoittaja tenhulttio
kajbusa kirjoitti:Sittenhän homma on ok...ja lisää on odotettavissa
Joo, ainahan sitä enempi oltais haluttu mutta aika liki meni mitä veikkasinkin.
Kesän kuluessa varmaankin vaihdetaan 2nd ilokaasut kokonaan märkäsetiksi niin voi 1st ja 2nd settejä säätää toisistaan riippumatta. Se nykyinen 10% rikastuslisä 2nd kaasuille asettaa aivan liikaa rajoituksia.
JariM äänesti meille eri pakonokkaa (joka ainakin simulaatioissa olis antanut paremman huipputehon) mutta päädyttiin nykyseen lähinnä mun toiveesta. Enempi voimaa keskikierroksilla -> parempi varttimaililla. Mutta nyt kun kausi alkaa niin rakenteluun on tietty rajoitetummin aikaa käytettävissä.
Step by step.
jarim: korjasin 2nd rikastus 5% -> 10%
Edited By jarim on 1275397009
Lähetetty: 01 Kesä 2010, 21:21
Kirjoittaja -Artsi-
Jouniri kirjoitti:Kentällä se nähdään loppunopeuden muodossa mitä kelläkin on oikeasti tehoja, siinä ei penkkituloksilla ja niiden välisillä eroilla tai mittaustavoilla ole paljon merkitystä. Tästä näyttönä esim. viime vuosi jolloin niitä "tehokkaampia" oli vain yksi edellä (King Artin Yöjuna) ja loput taisi olla perässä. Eli mitä merkitystä sillä paperilapulla loppujen lopuksi on tonne kentälle?
Aikalailla se on näin, minunkin mielestäni. Huipputeholukemahan on vain yksi piste piiiiitkässä käyrässä.
Jatkakaa ihmeessä valitsemallanne polulla, se on jo tuottanut loistavia tuloksia ja ei epäilystä etteikö sama jatku: tiimin ukkoja tuntien niin tulosta on lupa odottaa. Vielä ripaus onnea sekaan niin kuski, pyörän säädöt ja keli osuu nappiin samaan aikaan = vanhat ennätykset ovat myös paperia.
C U in Halli!
Lähetetty: 07 Kesä 2010, 08:06
Kirjoittaja busajasa
Taxilla Kalajoen vartilla lauantaina: neljässä lähdössä 9.0xx ja parhaat loparit 254km/h. Ajot vaparina ilman kaasuja.
8 m/s puuskittaista sivuastaista tuulta ja Taxissa penkkiasetukset Ecussa. Kyllä se työntää..
Ja täältähän niitä vetoja voi ihastella: Klix ja Klax
Eli Taxi tälle kesää ekaa kertaa tosi toimissa. Nyt sitten valmistautumaan Hallia kohden.
Lähetetty: 07 Kesä 2010, 10:26
Kirjoittaja tenhulttio
busajasa kirjoitti:Taxilla Kalajoen vartilla lauantaina: neljässä lähdössä 9.0xx ja parhaat loparit 254km/h. Ajot vaparina ilman kaasuja.
8 m/s puuskittaista sivuastaista tuulta ja Taxissa penkkiasetukset Ecussa. Kyllä se työntää..
Ja täältähän niitä vetoja voi ihastella: Klix ja Klax
Eli Taxi tälle kesää ekaa kertaa tosi toimissa. Nyt sitten valmistautumaan Hallia kohden.
Kilpakumppani meinas, että siltä puuttu järkiään 10km/h loppunopeuksista. Eiköhän se oo taxissa samaa luokkaa ko puuttuu (+ecukartta).
15 lähtöä sai ajaa, pitokin oli hyvä loppuajasta. 60ft ajat ei ollu kummosia. Liekö vikana kuskin ruoste vai kytkimen haukkailu/ravistaminen. Lähtökierroksia ei oikein voinut pitää yllä kun vehkeet meinas karata liikkeelle.
Mutta pääasiana olikin jarrujen sisäänajo Hallia varten. Uudet braking levyt, Brembo pääsylinteri ja EBC racinkipalat (ja Gen2 keula jarrusatuloineen). Nyt tuntuu, että jarrut ON
Lähetetty: 18 Kesä 2010, 00:21
Kirjoittaja busajasa
Lähetetty: 24 Kesä 2010, 21:07
Kirjoittaja jarim
Olipahan näky kun hatun alle kurkistettiin... ykkönen ja nelonen niinkuin minulla kolmonen ja nelonen eli venttiilien välistä kannakset häipyny ja sen lisäksi pakoventtiileistä puuttui reilun kokoiset palaset. Lämpöstä on ollu. Jännä homma sikäli kun lambda arvo loggerin mukaan oli koko ajan hyvin alueella.
Lähetetty: 24 Kesä 2010, 21:24
Kirjoittaja PetriK
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä olisi ammattimaisen säätäjän laskema termi "alueella" kun huomoidaan polttoaineen sekä ilokaasun stoich lambda arvot ?
Lähetetty: 24 Kesä 2010, 22:38
Kirjoittaja jarim
PetriK kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä olisi ammattimaisen säätäjän laskema termi "alueella" kun huomoidaan polttoaineen sekä ilokaasun stoich lambda arvot ?
AFR = Lambda x 14.7 eikös?
Sen mukaisesti koko vapariveto Hallissa lambda ~0.88 eli AFR:nä ~12.9 sekä kaasuilla lambda ~0.79 eli AFR:nä ~11.6.
Edited By jarim on 1277408506
Lähetetty: 24 Kesä 2010, 23:13
Kirjoittaja PetriK
afr = lambda x polttoaineen stoich arvo.
11.6 bensalle ihan varmaan ok, mutta tuo nitrometanoli mietityttää.