Sivu 26/29
Lähetetty: 15 Loka 2021, 22:37
Kirjoittaja 1340R86
Siitä se sitten lähtee,
ventilien/kanavien muokkaus
niin tarkoitus ottaa sittenkin enemän tehoa ?
ainakin gen 1 kansi toimii vakiokanavilla ja vakiokokoisilla ventileieillä +500hv
Lähetetty: 16 Loka 2021, 07:22
Kirjoittaja Jape79
Meininki on pysyä edelleen maltillisissa lukemissa. Tarkoitus olisi saada laite heräämään mahdollisimman alhaalta, pakopuolen parannukset tehdään tuota silmällä pitäen ns. samaan rahaan jos kerran venttiileitä joutuu uusimaan. :p
Illalla nettiä selatessa löytyi Puolasta 9 puristeinen Wössnerin mäntäsarja pilkkahinnalla, saapi sitten kuitenkin squissin värkättyä mieleisekseen. Samalla voi sitten ruksia listalta pois lohkon nostolevyn ja säädettävät nokkapyörät.
Lähetetty: 09 Tammi 2022, 19:54
Kirjoittaja Jape79
Hitaasti kiiruhtaen… Lisämittareita ja jäähyjä sai tuossa taannoin soviteltua paikalleen.
Lisämittarit
Lisääjäähyä
Alakertakin ois jo kasassa, vielä kun sais kannen sepältä niin pääsis kasaamaan ja nostamaan motin paikalleen. Ei oo kyllä kelien suhteen kiire, ulkona -20 astetta ja luntakin alkaa Joensuun seudulla olla reilu puolimetriä.
Lähetetty: 11 Tammi 2022, 20:32
Kirjoittaja SMR
Mistä lisäjäähdytin ?
Lähetetty: 12 Tammi 2022, 18:27
Kirjoittaja Jape79
Puolasta löyty yhen miehen yritys(top bike performance) josta tuli sopu hintaan vesiplenumi, tuo jäähy ja kiertopumppu.
Lähetetty: 09 Maalis 2022, 18:41
Kirjoittaja Jape79
Pitkästä aikaa taas tallissa kun alkaa aurinko jo päivällä lunta sulattamaan asfaltilta.
Vakion pumpun tilalle vaihtui Bosch 0 580 314 068 niin ei lopu ryki kesken. Gen2 busasta ei liene mene tuo pumpun jälkeen oleva suodin niin herkästi tukkoon kun gen1? Ainakin tuo esisuodin on pirun paljon tiheämpi. Tuokin uusiutu samalla niin ei käy kapelo senkään takia bensan saannissa.
Filsu
Sylinteriryhmän sovittelin kanssa paikalleen. Mittailtuna ja laskeskeltuna squissi pitäisi asettua 0.005" alatiivisteellä ja 0.03" kannentiivisteellä 0.85mm tietämille. Ei pitäisi tulla vielä hattuun osumaa vaikka rajottajalle karkaisikin.
Kovaa pulttia ja silleen.
Pitänee huomenissa soitella kansisepälle ja kysellä josko kohta saisi kannen valmiiksi. Alkaa taas poltella ajatus että saisi pärrän kasaan 
Lähetetty: 22 Huhti 2022, 07:12
Kirjoittaja Jape79
Lähetetty: 22 Huhti 2022, 23:31
Kirjoittaja Jape79
Jeeeesss, kansi kotiutettu onnistuneesti 
Veres kansi oottaa paikalleen menoo
Vetelin tuon vielä illan kähmyssä momenttiin ja pujottelin ketjun paikalleen. Aamusta jatkuu, jos sitä huomenna pääsis vaikka kopasemaan 
Lähetetty: 24 Huhti 2022, 01:10
Kirjoittaja Jape79
Aika yltiöpositiivinen oletus oli että tänään ois ajettu, perkele!! Mikään ei istu suoraan vaan kaikki pitää sovittaa. Venujen välyksiä hieroessa meni jo päivän verran, homma tökkäsi sitten kokonaan lauhduttimen letkuihin. Olin hommannu kasan an liittimiä ja letkua, ei noista kuitenkaan valmista saanu. Taas menee sen säästön verran hukkaan ja homma viruu toimitusajan verran kun venaa oikeesti käypäsiä osia.
Mittapöytäkirjaa
Juomiseksi meni tääkin homma :1087
Lähetetty: 14 Touko 2022, 12:01
Kirjoittaja Jape79
Eipä ole paljoa kerennyt kirjotella, heittäydyin kaiken lisäksi pois palkkatöistä ja aloin yrittäjäksi... Kiirettä piisaa ainakin heti näin alussa.
Lauhduttimen vasen lauhduttimen letku napsahti postissa ilmansuodattimen kanssa seuraavalla viikolla edellisestä viestistä. Oikean letkun saa käymään pienellä taivuttelulla.
Painekotelon kiinnikkeisiin joutui lopulta soveltamaan LVI tarvikkeita kun ahtaasta tilasta ja taidon puutteesta johtuen en saanut alumiinilatasta tehtyä kiinnikkeitä jolla tankin olisi saanut kiinni saakka.
Kotelo vasemmalta
Kotelo oikealta
Sitten pääsikin jo pyörittelemään koneeseen porakoneella öljynpaineita. Gen 2 koneessa saa näköjään sitten asennettua jakoketjun kiristimen tiivisteen väärinpäin. Ei kestä öljy oikealla puolella tiivistettä.
Elekee laittako tiivistettä näin päin
Öljyt kun sai kestämään koneessa niin pääsi jo ottamaan sauhuja, ei mitään erikoista. Ekalla koeajo lenkillä pääsin 2km kun lambda(AEM) veti kokonaan laihalle ja näytössä paloi enää kolme viivaa. Tien laitaan hämmästelemään ja kun mitään vikaa ei löytynyt niin hitaasti kiiruhtamalla kotiin. Testailujen ja selvittelyjen jälkeen vika paikallistettiin vialliseen mittariin. Finjektorille pointsit siitä että ottivat mittarin vielä tarkasteltavaksi vaikka ostinkin tuon käytettynä ja ikää oli jo reilu vuosi. En malttanut jäädä odottelemaan tuomiota vaan tilasin tilalla PLX:n lambdan.
Hukkaportin kellosta onnistuin katkaisemaan letkun liittimen, oli aika ahdas rako saada sokkaa auki mutta onneksi kellon sai vaihdettua ilman että joutui koko pakettia repimään pois.
Kellon katkennut liitin
Sieltä vaan sokkaa auki
Seuraavilla lenkeillä sitten ei ollutkaan muuta kun että omasta mielestä mökä tunkee aivan järjesttömästi vielä korvatulppienkin läpi. Ihmettelen kyllä HD ja Custom kuskeja ketkä ajelee jatkuvati suorilla putkilla. Onneksi sain sepän putkistoa väsäämään jo reilun viikon päähän (viime viikolle).
Katteita sai silpoa reilulla kädellä että nuo sai paikalleen. Vasemmalla puolella tilaa tarvisi vesi/ahtoletkuilla, ilmansuodattimelle ja hukkaportin kellolle. Oikealla puolella päänvaivaa aiheutti downpipe joka sulikin huvin katteeseen kiinni kun ajelin pyörää putkisepälle. Myös etulokaria joutui lyhentämään ettei ota kiinni etukennoon. Downpipeä joutui hieman modaamaan että sai edes hieman rakoa öljypohjan ja putken väliin. Sepällä sattui pien mittavirhe kollektorin paikan kanssa niin oikeaa alakatetta piti vielä leikata lisää ja jatkaa alumiinilla että sai katteet taas paikalleen.
Rännii katteiden alla
Katteet paikalla oikea
Katteet paikalla vasen
Ai niin sähköjä piti hieman selvitellä mapin ja vaihtovalon kytkentää varten. Löytyy nuo varmaan muualtakin foorumilta mutta tuossa nuo jos jollakin tarvetta.
Mapin piuhat
Kierrossignaali mittariston johtosarjasta
Sitten pitäisi koittaa löytää säätäjä joka tekisi penkittäisi laitteen lauantaina, sattuneesta syystä ei viitsisi viikolla ottaa heti näin alkuun rokulipäivää harrastuksen vuoksi. Onneksi ecussa nyt Proboostin softa niin pääsee edes pikkaisen fiilistelemään. Miehekkäästi sen vaan murmuttaa
Hyvin mörisee.
Lähetetty: 14 Touko 2022, 14:41
Kirjoittaja juu-zo
Hyvältä näyttää tämäkin projekti. Kyllä se vaan pistää vähän hymyä suupieleen kun seuraa ahtomittarin nousevan vaikka toki siinä on kiinni pitämistäkin, että pysyy pyörän kyydissä. 
Lähetetty: 14 Touko 2022, 21:12
Kirjoittaja Jape79
Onhan tuossa tekemistä että kyydissä pysyy, ei tarjonnu isolohko samoja fiiliksiä. Hymy on aina takaraivossa saakka jos vähän kopasee, vielä kun sais säädettyä kunnolla niin uskaltaisi koittaa miten se etenee sinkki kireellä 
Lähetetty: 14 Touko 2022, 22:00
Kirjoittaja Dipshit
kotelon kiinnityksen kait sais tehtyy uniball pallonivelillä. Hankkii vaan oikea ja vasenkätisillä kierteillä niin saa kiristettyy
Lähetetty: 18 Kesä 2022, 20:05
Kirjoittaja SMR
Ohoh, olipas tiiviste huonossa kunnossa.
Mikä se lukema oli ? Kun tuo kuva ei täs oikeen näkyny.