Sivu 26/33
Lähetetty: 30 Huhti 2016, 14:41
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Titaani muistaa näitä juttuja meikää paremmin.
Lappuja kaivellen löytyi Kajaanista 2014 261.4hp/11209rpm , 197.94nm/8081rpm.
Proboost 264.99hp/10391rpm , 200.94nm/7737rpm
Normi Dynostar D70 265.8hp/10570rpm , 196.3nm/8120rpm , tuosta pois se 6 prossaa päästään Samin lukemiin.
Ja noiden lukemien välillä on tehty erinäisiä muutoksia moottoriin, joten ei ole mikään penkkien vertailutilasto.
Erot tehojen ja vääntöjen kierroksissa johtunee kalibroinneista, osa vedoista on tehty suht nopsalla aikataululla ilman kummempia hieromisia.
Kiitos Snuggles, lähinnä tuo sun kierrosluku max teholla kiinnosti eli juuri tuolla +11.000rpm pitäisi meidänkin koneen laulaa laskelmien mukaan. Katsotaan miten muutokset vaikuttaa, josko se ylä rekisterikin löytyisi. Ps. Paljonko tuossa sun pyörässä on nyt tehoja, vai onko vielä penkittämättä tälle suvelle? Viime vuonna se ei tainnut olla penkissä / ladulla?
Edited By jouniri on 1462016731
Lähetetty: 30 Huhti 2016, 21:19
Kirjoittaja snuggles
Viime vuonna ajoin eri moottorilla, semmonen c-setuppi, mikä kulki Kauhavalla ihan hyvin, harmittaa kun sielä olis pitäny olla parhaat tekniikat iskussa.
Osa vanhoista kamppeista lähti eteenpäin, enkä sitte saanukaan mitään tilalle, ja edelleen samassa tilanteessa, en pysty sanoo millon nipussa
Nossipohjat alkaa oleen kohta uhattuna, Ransom ajoi äskettäin jenkeissä noin 393kmh nossilla.
Lähetetty: 30 Huhti 2016, 21:38
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Viime vuonna ajoin eri moottorilla, semmonen c-setuppi, mikä kulki Kauhavalla ihan hyvin, harmittaa kun sielä olis pitäny olla parhaat tekniikat iskussa.
Osa vanhoista kamppeista lähti eteenpäin, enkä sitte saanukaan mitään tilalle, ja edelleen samassa tilanteessa, en pysty sanoo millon nipussa
Nossipohjat alkaa oleen kohta uhattuna, Ransom ajoi äskettäin jenkeissä noin 393kmh nossilla.
Ok. Johan tuo on aikakin parannella sitä 397kmh mailille. Luvataan ajaa 1000m matkalle kaasuilla se mitä muut maililla. Meillä on tulossa tiimiin iso muutos jatkon suhteen lähiaikoina jonka uskon poikivan tulos kaikkiin kolmeen kastiin lähivuosina.
Lähetetty: 01 Touko 2016, 11:54
Kirjoittaja jouniri
Huonoja uutisia rapakon takaa....
"I received word that my buddy Guy Caputo had a high speed crash at the Ohio Mile this morning and was airlifted to a nearby hospital. I join the motorcycle community in sending my thoughts and positive mojo to Guy for a speedy and complete recovery."
TFM toivoo myös pikaista ja täydellistä paranemista.
Ps. Jälleen kerran "koko katteinen" pyörä.
Lähetetty: 01 Touko 2016, 21:48
Kirjoittaja snuggles
Joo, vähä riskimpi äijä ja aina jotain vaurioita kun nurin menee,
"The latest news on Guy is that he has a broken leg and arm, compound fractures of wrist and ankle, broken collarbone and lacerated kidney. No head injuries!!!"
Lähetetty: 08 Touko 2016, 19:06
Kirjoittaja jouniri
Kansainvälistyminen tuntuu olevan monessa asiassa tärkeää, niimpä TFM toimintakin kansainvälistyy kesäkuusta 2016 alkaen. Iso osa toimintaamme siirtyy vähän isomman rapakon ääreen, toki osa ukkoja kuin kalustoakin jää ainakin tässä vaiheessa Suomeen. Kustannustehokkuuden paraneminen mahdollistaa jatkossa tiimin oman moottorilaboratorion ylläpitämisen, kokonaiskustannusten lasku mahdollistaa paremmat resurssit testaamiseen, lisäksi kun ajamisesta saadaan ympärivuotista on sekin omalta osaltaan potkimassa kehitystä eteenpäin ja luo mahdollisuutta lisänäkyvyyteen TFM toiminnassa jolla vastaavasti on positiivinen vaikutus tukijoille heidän vastineeseen.
Lähetetty: 12 Touko 2016, 22:40
Kirjoittaja jouniri
Tänään oli tiimillä historiallinen päivä, kun molemmilla Taxeilla ajettiin samana päivänä. Taikalaatikot viettää vielä yhden päivän koodiWelhon työpöydällä, hän on pyynnöstämme näpytelly meille hyvin speciaalia koodia ja Pudiksen vartti toimiikin oivana testipaikkana.
Lähetetty: 13 Touko 2016, 17:48
Kirjoittaja jouniri
Huominen Pudis peruttu, harmi. Mutta ei tämä ihan turha päivä silti ollut. https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1113581848693311
Lähetetty: 14 Touko 2016, 11:59
Kirjoittaja jouniri
Hiukka hätäisesti tekivät eilen päätöksen Pudiksen vartin perumisesta, nyt näyttää ainakin että keli olisi ollut ihan ajattava. Tosin ymmärrämme, että edellisen päivä sääennuste karkottaa osallistujia ja muutamalle ei kannata tapahtumaa järjestää. Toivotaan 28.5 hyvää keliä, että allekirjoittanutkin saa tälle vuodelle muutaman lähdön ja etenkin, että Marko pääsee molempien Taxien kanssa sinuiksi. Onneksi Marko on oikeasti kovan luokan kuski SM ratasarjasta sekä siviilissäkin on tainnut viimeiset 25 vuotta ajaa 30000-40000km/vuosi joista kymmenisen vuotta kesät talvet, joten Ukolla tuntuma löytynee muutaman vedon jälkeen. Mikäli rojut pysyy kasassa, niin Hallissa pitäisi jotakin tulostakin tulla. Ilmoittautumisen listan mukaan hienoa, että samassa tapahtumassa on niin vapari kuin turbo kastinkin eliittiä paikalla niin nähdään miten noi meidän halpojen hevosten vehkeet sijoittuu isojen poikien laitteisiin verrattuna.
Edited By jouniri on 1463216459
Lähetetty: 16 Touko 2016, 15:32
Kirjoittaja jouniri
Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?
Edited By jouniri on 1463402943
Lähetetty: 16 Touko 2016, 18:08
Kirjoittaja Bärräbete
jouniri kirjoitti:Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?
Täytys kaivella kortilta käyrät,mutta +200mph vois olla alueella??
Lähetetty: 16 Touko 2016, 18:29
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:jouniri kirjoitti:Snuggles/BP, äkkiseltään en muista että missään olisi teidän parhaiden vaparivetojen nopeuskäyriä näytillä eli mitä teillä on parhaimmillaan vaparilla ollut vauhtia 1100m kohdalla? Tota Taxi II:sta kun ei olla vielä päästy yhtään kentälle ulkoiluttamaan, niin ei ole mitään käsitystä mitä siltä voisi 1100m matkalle toivoa? Lähinnä, että sattuisi jo eka ratastus edes oikealle hehtaarille. Tulevana lauantaina päästään säätämään dynoon ekan kerran viimeisten muutosten jälkeen ja toivotaan, että alkas ylhäälle löytymään noin 1000rpm lisää kera woiman?
Täytys kaivella kortilta käyrät,mutta +200mph vois olla alueella??
Jotakin samansuuntaista ajattelin, tosin luulen, että siihen pitää olla jo ihan nappi suoritus ja keli. Meillä pitäisi jossakin olla vanha käppyrä vuodelta 2009 jossa Taxilla ajettu Hallissa +340kmh mailille vaparina mutta eihän sitä tietty löydy. Jos satut löytämään omasi, niin kiitokset jo näin etukäteen.
Edited By jouniri on 1463418203
Lähetetty: 16 Touko 2016, 21:32
Kirjoittaja snuggles
Nyt ei oo kaikki kortit käsillä, mutta koneelta löyty yx Peten 331kmh veto missä 1100m kohdalla 317kmh.
Toinen käyrä missä ajan viimeeks katuvaparilla just 200mph Lappeenrannassa, 1100m on 312kmh. Samalla vehkeel hyvässä kelissä 347 mailille ja 327kmh 1100m.
Pete on ajanu jonkun 330kmh/1100m siinä parhaas vedos.
Sitte Sorsalla 2014 1100m 340kmh.
Lähetetty: 16 Touko 2016, 21:48
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Nyt ei oo kaikki kortit käsillä, mutta koneelta löyty yx Peten 331kmh veto missä 1100m kohdalla 317kmh.
Toinen käyrä missä ajan viimeeks katuvaparilla just 200mph Lappeenrannassa, 1100m on 312kmh. Samalla vehkeel hyvässä kelissä 347 mailille ja 327kmh 1100m.
Pete on ajanu jonkun 330kmh/1100m siinä parhaas vedos.
Sitte Sorsalla 2014 1100m 340kmh.
Tack, toi sun 340@1100m on todella kova, mutta niimpä oli kyllä mailinkin tulos. Josko lähdetään sitten tavoittelemaan aluksi sitä 322kmh tulosta niin lienee siinäkin pähkinää purtavaksi. Mitään etukäteis faktaahan meillä ei ole, ennen kuin päästään edes yhden kerran päätyyn ja saadaan dataa siitä rokkaako vai ei, tietty nyt lauantaina nähdään paljonko tehot on tippuneet viime penkityksestä
Lähetetty: 17 Touko 2016, 12:17
Kirjoittaja snuggles
Tuossa hieman haarukoitiin miten vaparit kulkis 1100m vs maili (1609m) ,ja varmaan joku tuumi jo että mites turbolla menee tuo sama vertailu. No, täytyypä sanoa että riippuu tietty minkä tasonen setti on kiinni, ja miten se toimii, mutta jos kaikki menee ku römsöös, vois laskeskella että myös 1100m nopeus suhteessa kovempi jos mailille saa enemmän lopareita.
Mutta, turbokoneen luonteen huomioon ottaen vaihtelua on paljon enemmän kuin vapareilla ajaessa. 1100m voi olla tosi kova ja lopussa sitten ei paljo mitään, jos moottori jo sulanut siihen mennessä. Sit taasen voi olla hyvinkin rauhallinen lähtö ja sitte kirii loppua kohden, kuten tuolta löytynyt käyrä vuodelta 2014 näytti, alku hieman kankeasti, 1100m 349kmh, eli vain 9kmh enemmän ku Sorsalla minkä mainitsin aikasemmin, jonka jälkeen lähtee vetämään ja mailin kohdalla 413kmh.
Näihin sisältyy helposti vaihdemissejä, sutimisia, haukottelua, hieno laji kaiken kaikkiaan.