Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

No ei loppujenlopuksi hirveästi tarvinnut muuttaa että kartasta sai vähintäänki kohtuullisen vaikka aluksi näytti toivottomalta.

Nyt on fuel pressure setting 80 (kiitos jarimin), iap-kartalta 2000-3000rpm alueelta soluarvoja nostettu +5 ja taajamapyörityksessä/pintakaasulla toimii kiitettävästi.

Acceleration enrichment toiminnon eri arvot testauksessa kun rupeaa ahtamaan 1000 kierrosta ylempää kuin vakiokartalla.
Lisäksi pitää varmaan rikastuttaa tps-kartalla 50-100% kaasunasennolla. Pikkuhiljaa paranee...

En tiedä meneekö säädöt kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mutta kyllä ne tuntuu vaikuttavan.
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

Uskomatonta osaamista! :bowdown:

Pari kyssäriä (kun en millään jaksanut lukea kaikkia 19 sivua tätä topickia):
1. Onnistuuko ECUn säätö -99 bussiin ilman kotelon purkamista dremelillä, eli siis ohjaus suoraan liittimillä? Olin ymmärtävinäni, että onnistuu.

2. Onko Tampereen / Pirkammaan seudulla ketään, jolla olisi vermeet ja homman osaa hoitaa? Vai tuleeko tässä Samin Autopajalle vielä säätöreissu.

3. Kauanko kyseiseen hommaan pitää varata aikaa? Eli onnistuuko aamuajelu pelipaikalle ja iltapäivällä kotiin?

En ole mikään virittäjävirtuoosi, joten on varmaan parempi, ettei itse ala (varsinkaan omalla pyörällä) säätöjä harjoittelemaan. Johtosarjaa ilmeisesti saisi kohtuu helpolla hankittuakin? Vai onko tuo "perushyvän" kartan ajaminen ecuun vaikea homma? No, eipä se varmasti koskaan identtinen taida eri pyörissä olla - pyöräkohtainen säätö taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

Tackar och pockar järkiperäisistä vastauksista!

-Jaska
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jaska77 kirjoitti:Uskomatonta osaamista! :bowdown:

Pari kyssäriä (kun en millään jaksanut lukea kaikkia 19 sivua tätä topickia):
1. Onnistuuko ECUn säätö -99 bussiin ilman kotelon purkamista dremelillä, eli siis ohjaus suoraan liittimillä? Olin ymmärtävinäni, että onnistuu.

2. Onko Tampereen / Pirkammaan seudulla ketään, jolla olisi vermeet ja homman osaa hoitaa? Vai tuleeko tässä Samin Autopajalle vielä säätöreissu.

3. Kauanko kyseiseen hommaan pitää varata aikaa? Eli onnistuuko aamuajelu pelipaikalle ja iltapäivällä kotiin?

En ole mikään virittäjävirtuoosi, joten on varmaan parempi, ettei itse ala (varsinkaan omalla pyörällä) säätöjä harjoittelemaan. Johtosarjaa ilmeisesti saisi kohtuu helpolla hankittuakin? Vai onko tuo "perushyvän" kartan ajaminen ecuun vaikea homma? No, eipä se varmasti koskaan identtinen taida eri pyörissä olla - pyöräkohtainen säätö taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

Tackar och pockar järkiperäisistä vastauksista!

-Jaska
Moro, ei onnistu 99-01 sellaisenaan, ne vaatii uudemman mallisen ecun ja magneeton pyörijän kampiakselin päähän vuosimallista 02-07, näin siis minullakin. Sen jälkeen onnistuu. :) Ja osaava kaveri tekee säädön kyllä päiväreissun aikana. Samia tai TT-Motorsportia suosittelen!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1243347296

Viesti Kirjoittaja 74-1243347296 »

jarim kirjoitti:
Jaska77 kirjoitti:Uskomatonta osaamista! :bowdown:

Pari kyssäriä (kun en millään jaksanut lukea kaikkia 19 sivua tätä topickia):
1. Onnistuuko ECUn säätö -99 bussiin ilman kotelon purkamista dremelillä, eli siis ohjaus suoraan liittimillä? Olin ymmärtävinäni, että onnistuu.

2. Onko Tampereen / Pirkammaan seudulla ketään, jolla olisi vermeet ja homman osaa hoitaa? Vai tuleeko tässä Samin Autopajalle vielä säätöreissu.

3. Kauanko kyseiseen hommaan pitää varata aikaa? Eli onnistuuko aamuajelu pelipaikalle ja iltapäivällä kotiin?

En ole mikään virittäjävirtuoosi, joten on varmaan parempi, ettei itse ala (varsinkaan omalla pyörällä) säätöjä harjoittelemaan. Johtosarjaa ilmeisesti saisi kohtuu helpolla hankittuakin? Vai onko tuo "perushyvän" kartan ajaminen ecuun vaikea homma? No, eipä se varmasti koskaan identtinen taida eri pyörissä olla - pyöräkohtainen säätö taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

Tackar och pockar järkiperäisistä vastauksista!

-Jaska

Moro, ei onnistu 99-01 sellaisenaan, ne vaatii uudemman mallisen ecun ja magneeton pyörijän kampiakselin päähän vuosimallista 02-07, näin siis minullakin. Sen jälkeen onnistuu. :) Ja osaava kaveri tekee säädön kyllä päiväreissun aikana. Samia tai TT-Motorsportia suosittelen!
Kiitoks infosta Jarim!

Herää siis kysymys kustannuksista. Mitä maksaa uudempi (02 - 07) ecu ja magneeton pyörijä asennuksineen - ja kuka myy?

Tässä taitaa kuitenkin tulla vastaan kompromissi nimeltä PowerKommari...
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Jaska77 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Jaska77 kirjoitti:Uskomatonta osaamista! :bowdown:

Pari kyssäriä (kun en millään jaksanut lukea kaikkia 19 sivua tätä topickia):
1. Onnistuuko ECUn säätö -99 bussiin ilman kotelon purkamista dremelillä, eli siis ohjaus suoraan liittimillä? Olin ymmärtävinäni, että onnistuu.

2. Onko Tampereen / Pirkammaan seudulla ketään, jolla olisi vermeet ja homman osaa hoitaa? Vai tuleeko tässä Samin Autopajalle vielä säätöreissu.

3. Kauanko kyseiseen hommaan pitää varata aikaa? Eli onnistuuko aamuajelu pelipaikalle ja iltapäivällä kotiin?

En ole mikään virittäjävirtuoosi, joten on varmaan parempi, ettei itse ala (varsinkaan omalla pyörällä) säätöjä harjoittelemaan. Johtosarjaa ilmeisesti saisi kohtuu helpolla hankittuakin? Vai onko tuo "perushyvän" kartan ajaminen ecuun vaikea homma? No, eipä se varmasti koskaan identtinen taida eri pyörissä olla - pyöräkohtainen säätö taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

Tackar och pockar järkiperäisistä vastauksista!

-Jaska

Moro, ei onnistu 99-01 sellaisenaan, ne vaatii uudemman mallisen ecun ja magneeton pyörijän kampiakselin päähän vuosimallista 02-07, näin siis minullakin. Sen jälkeen onnistuu. :) Ja osaava kaveri tekee säädön kyllä päiväreissun aikana. Samia tai TT-Motorsportia suosittelen!

Kiitoks infosta Jarim!

Herää siis kysymys kustannuksista. Mitä maksaa uudempi (02 - 07) ecu ja magneeton pyörijä asennuksineen - ja kuka myy?

Tässä taitaa kuitenkin tulla vastaan kompromissi nimeltä PowerKommari...
Täältä löytyy 02-07 ECU hyllystä. Pyörijän saan hommattua muutaman viikon toim.ajalla.
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

Jaska77 kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Jaska77 kirjoitti:Uskomatonta osaamista! :bowdown:

Pari kyssäriä (kun en millään jaksanut lukea kaikkia 19 sivua tätä topickia):
1. Onnistuuko ECUn säätö -99 bussiin ilman kotelon purkamista dremelillä, eli siis ohjaus suoraan liittimillä? Olin ymmärtävinäni, että onnistuu.

2. Onko Tampereen / Pirkammaan seudulla ketään, jolla olisi vermeet ja homman osaa hoitaa? Vai tuleeko tässä Samin Autopajalle vielä säätöreissu.

3. Kauanko kyseiseen hommaan pitää varata aikaa? Eli onnistuuko aamuajelu pelipaikalle ja iltapäivällä kotiin?

En ole mikään virittäjävirtuoosi, joten on varmaan parempi, ettei itse ala (varsinkaan omalla pyörällä) säätöjä harjoittelemaan. Johtosarjaa ilmeisesti saisi kohtuu helpolla hankittuakin? Vai onko tuo "perushyvän" kartan ajaminen ecuun vaikea homma? No, eipä se varmasti koskaan identtinen taida eri pyörissä olla - pyöräkohtainen säätö taitaa olla huomattavasti järkevämpi ratkaisu?

Tackar och pockar järkiperäisistä vastauksista!

-Jaska

Moro, ei onnistu 99-01 sellaisenaan, ne vaatii uudemman mallisen ecun ja magneeton pyörijän kampiakselin päähän vuosimallista 02-07, näin siis minullakin. Sen jälkeen onnistuu. :) Ja osaava kaveri tekee säädön kyllä päiväreissun aikana. Samia tai TT-Motorsportia suosittelen!

Kiitoks infosta Jarim!

Herää siis kysymys kustannuksista. Mitä maksaa uudempi (02 - 07) ecu ja magneeton pyörijä asennuksineen - ja kuka myy?

Tässä taitaa kuitenkin tulla vastaan kompromissi nimeltä PowerKommari...
...Kekkula laittoki jo tuossa omalta osalthan kommenttia ja tietoa saatavuudesta. Sen verran omalta osaltani voin kertoa, että suosittelen tuota yllä olevankin tarjoamaa ratkasua: tein itte toissa syksynä tuon operaation ja maksohan se euroja. Joskin niin olis maksanu PC:kin. Ja ittellä semmonen periaate, että mitä vähemmän ylimääräsiä/ulkopuolisia sähköhärpäkkeitä peruspyörässä on, niin sitä helepommalla pääsee. Säätöihinhän varmasti molemmat saa, mutta en usko, että PC:llä olisi saatu tätä omaani näin jouhevaan ajotuntumaan kuin se tällä hetkellä on. Tuossa kuitenki jo 109.000km mittarissa, vuosimalli siis 2001.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

Mikähän oikein hämminkinä kun ei toi data logging ei rupea pelaamaan tuossa ecueditorissa? Kaikki muu toimii flashays ja data streaming ihan ok. Mutta kun painaa data loggausta niin viskaa ruudun jossa lukee "käsittelemätön pikkeus ohjelmassa" tai jotain sinnepäin :D ja sen jälkeen kaatuu koko ecueditor.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sekottaja kirjoitti:Mikähän oikein hämminkinä kun ei toi data logging ei rupea pelaamaan tuossa ecueditorissa? Kaikki muu toimii flashays ja data streaming ihan ok. Mutta kun painaa data loggausta niin viskaa ruudun jossa lukee "käsittelemätön pikkeus ohjelmassa" tai jotain sinnepäin :D ja sen jälkeen kaatuu koko ecueditor.
Se vaatii sellaisen lisäosan ja muistaakseni Innovaten Logworksin (korjatkaa jos muistan väärin). En ole koskaan käyttänyt...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joo - gen1 loggaus vaatisi innovaten käyttöä ja sitä että logworks on asennettu, ei olla enään hetkeen kehitetty tuota ominaisuutta.

Sen sijaan Gen2 mallissa ollaan siirrytty autotune aikaan jossa vakiolambda tai vielä mieluummin joku laajakaista kiinni ecuun ja ei muuta kuin ajelemaan hetkeksi. Tämän jälkeen IAP kartta kuulemma asettuu kauniisti paikoilleen. TPS karttaa ei oikein katuajossa näillä meidän nopeusrajoituksilla saa hiottua vaan suositus on kylläl dynottaa mopotin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Hmm saakos tuon siis logittamaan vakiolambdalla jotain järkeviä tuloksia (jos on suht koht kohdillaan seokset) ihan vain ecueditor+läppäri-yhdistelmällä?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kyllä - gen2 ja ecueditor.com v2.5 tai uudempi. Ominaisuus on aika hiljattain siirtynyt yleiseen testiin. Kehittäjä on Justin australiasta. Iso kiitos kuuluu myös jasalle joka nosti pystyyn monen kehittäjän bitbucket ympäristön jossa työtä nyt tehdään. Justin on muuten BKING mies, meidän kehittäjien kannalta Gen2 bussi on lähempänä BKING:iä kuin Gen1 bussia.

Täällä pari linkkiä miten softa konfataan käyttöön, siinä näkee ruudulta kuvia myös miltä afr loggaus näyttää.

http://www.hayabusa.org/forum....ne.html

http://www.suzukib-king.org/ecu-fla....429.htm
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
106-1251057001

Viesti Kirjoittaja 106-1251057001 »

Wau, ei voi kuin ihailla jätkien tietotaitoa :)

Tuota pitää päästä kokeilemaan..
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:
Sekottaja kirjoitti:Mikähän oikein hämminkinä kun ei toi data logging ei rupea pelaamaan tuossa ecueditorissa? Kaikki muu toimii flashays ja data streaming ihan ok. Mutta kun painaa data loggausta niin viskaa ruudun jossa lukee "käsittelemätön pikkeus ohjelmassa" tai jotain sinnepäin :D ja sen jälkeen kaatuu koko ecueditor.

Se vaatii sellaisen lisäosan ja muistaakseni Innovaten Logworksin (korjatkaa jos muistan väärin). En ole koskaan käyttänyt...

Koitin tuossa joku aika sitten saada tiedonkeruuta toimimaan mutta ei onnistunut millään jostain syystä. Vaatii tosiaan sen "hayabusa innovate plugin" ohjelman jos meinaa ecueditorin ja logworksin saada toimimaan keskenään ja siis tiedonkeruun otettua käyttöön.

Siinä pitäisi käsittääkseni ecueditorin tiedot siirtyä näkymään logworks ohjelmaan ja sitäkautta saisi sitten tiedonkeruun laitettua päälle mutta ainakaan vista-läppärissä ohjelmat eivät kommunikoineet keskenään vaikka porttiasetuksia yms oli sahattu edestakas ja vaikka mitenkä päin.

No netistähän saa ilmaiseksi niitä ohjelmia jolla voi nauhoittaa läppärin työpöytänäkymää joten ajattelin sellaista apuna käyttäen kerätä sitä tietoa, ecueditor ja logworks näkymään näyttöön ja nauhoitus päälle, sitten ajelemaan läppäri selässä. Toimi muutaman minuutin ja sen jälkeen kuvaruutunäkymä "jäätyi", nauhoitus pysyi päällä koko ajan mutta ruudussa ei lukemat muuttuneet mihinkään ajon aikana. Tätä testattiin kaikilla netistä löytyneillä ruudun nauhoitusohjelmilla ja jokaisella sama juttu.

Nyt tehdään vaikeimman kautta kun muu ei onnistu eli säädetään laajakaistamittarin lukemien perusteella. Työlästä ja hidasta on mutta onnistuu sitenkin.

Tuo autotune ominaisuus olis kyllä loistava, ei varmaan mitään mahiksia saada sitä gen ykköseen?




Edited By gsxr on 1283555777
Avatar
Sekottaja
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Heinä 2009, 19:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sekottaja »

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:
Sekottaja kirjoitti:Mikähän oikein hämminkinä kun ei toi data logging ei rupea pelaamaan tuossa ecueditorissa? Kaikki muu toimii flashays ja data streaming ihan ok. Mutta kun painaa data loggausta niin viskaa ruudun jossa lukee "käsittelemätön pikkeus ohjelmassa" tai jotain sinnepäin :D ja sen jälkeen kaatuu koko ecueditor.

Se vaatii sellaisen lisäosan ja muistaakseni Innovaten Logworksin (korjatkaa jos muistan väärin). En ole koskaan käyttänyt...

Koitin tuossa joku aika sitten saada tiedonkeruuta toimimaan mutta ei onnistunut millään jostain syystä. Vaatii tosiaan sen "hayabusa innovate plugin" ohjelman jos meinaa ecueditorin ja logworksin saada toimimaan keskenään ja siis tiedonkeruun otettua käyttöön.

Siinä pitäisi käsittääkseni ecueditorin tiedot siirtyä näkymään logworks ohjelmaan ja sitäkautta saisi sitten tiedonkeruun laitettua päälle mutta ainakaan vista-läppärissä ohjelmat eivät kommunikoineet keskenään vaikka porttiasetuksia yms oli sahattu edestakas ja vaikka mitenkä päin.

No netistähän saa ilmaiseksi niitä ohjelmia jolla voi nauhoittaa läppärin työpöytänäkymää joten ajattelin sellaista apuna käyttäen kerätä sitä tietoa, ecueditor ja logworks näkymään näyttöön ja nauhoitus päälle, sitten ajelemaan läppäri selässä. Toimi muutaman minuutin ja sen jälkeen kuvaruutunäkymä "jäätyi", nauhoitus pysyi päällä koko ajan mutta ruudussa ei lukemat muuttuneet mihinkään ajon aikana. Tätä testattiin kaikilla netistä löytyneillä ruudun nauhoitusohjelmilla ja jokaisella sama juttu.

Nyt tehdään vaikeimman kautta kun muu ei onnistu eli säädetään laajakaistamittarin lukemien perusteella. Työlästä ja hidasta on mutta onnistuu sitenkin.

Tuo autotune ominaisuus olis kyllä loistava, ei varmaan mitään mahiksia saada sitä gen ykköseen?

Aivan samanlainen onkelma täälläkin, toi plugin löytyy ja logworks myös mutta ecueditor ja logworks ei suostu juttelemaan keskenään ei sitten niinku millään. ??? Ja tuskin on vistassa se vika ku xp on tässä mun läppärissä.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

innovate plugin on mitä kannattaisi kokeilla. sillä saa ecun tiedot sinne logworksiin.

tää gen1 log voisi varmaan poistaa jos se ei muutenkaan kunnolla toimi.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin