Käppyrät on paperilla ja semmosia kaartuvia niinko ennenkin. Eiköhän tuolla ajamaan pääse kun ei viel oo alkanu naputtaan (kopkop). Ihan mukavan tuntuinen noin b-osista kasatuksi. Sylinterilohko korjautettu, pakosarja kolaripyörästä(kerran hirven läpi ajettu), kampuraa, mäntiä ja tappeja ite sorvailtu, "rallikansi", omavalmisteita haarukan jatkot, joitain alu- ja titaaniosia. Tuolla kokoonpanolla on juhlan paikka kun se pysyy läjässä
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
snuggles kirjoitti:Käppyrät on paperilla ja semmosia kaartuvia niinko ennenkin. Eiköhän tuolla ajamaan pääse kun ei viel oo alkanu naputtaan (kopkop). Ihan mukavan tuntuinen noin b-osista kasatuksi. Sylinterilohko korjautettu, pakosarja kolaripyörästä(kerran hirven läpi ajettu), kampuraa, mäntiä ja tappeja ite sorvailtu, "rallikansi", omavalmisteita haarukan jatkot, joitain alu- ja titaaniosia. Tuolla kokoonpanolla on juhlan paikka kun se pysyy läjässä
Niinkuin monesti jo sanonut, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu
PS. Mainittakoon vielä että penkkien erot ei haittaa mun tapauksessa, kunhan ajetaan samassa ja tietää että kehitystä on tullut. In this case, about 100hp
Erittäin nättimuotoinen käyrä. Mulla huipputehot aina tulleet n. 9000 rpm kohdilla josta käppyrä laantuu alaspäin. Tuollainen sen olla pitäisi, riittäisi vaihteetkin pidemmälle... oliko dynossa kokoputki vai tumppi? Mikä se sun ahdin olikaan, joku isompi hyrrä taisi olla kyseessä..?
Samaa mieltä dynolapuista, niillä ei vielä sijoituksia jaeta stripillä eikä kentällä.
Titaani kirjoitti:Sitten vertailua toiseen lyhennetyillä imukanavilla olevaan, ex PetriK K5. Tässä K4 +2mm ylikoko venat ja imunokka isompi nosto, mutta vaimennin ahtaampaa Akran mallia.
PS. Mainittakoon vielä että penkkien erot ei haittaa mun tapauksessa, kunhan ajetaan samassa ja tietää että kehitystä on tullut. In this case, about 100hp
Erittäin nättimuotoinen käyrä. Mulla huipputehot aina tulleet n. 9000 rpm kohdilla josta käppyrä laantuu alaspäin. Tuollainen sen olla pitäisi, riittäisi vaihteetkin pidemmälle... oliko dynossa kokoputki vai tumppi? Mikä se sun ahdin olikaan, joku isompi hyrrä taisi olla kyseessä..?
Samaa mieltä dynolapuista, niillä ei vielä sijoituksia jaeta stripillä eikä kentällä.
Ei mikään mahdoton ahdin. Mitsun 05-20g modifioituna erillisellä 40mm hukkaportilla. Putken pituus pakopesän jälkeen sellaiset 30cm.
Tuo tehokäyrä on samaa luokkaa mitä erään SPSB kuskin pyörässä, tosin täysin eri kokoonpanolla...
Täytyy samaan hengenvetoon sanoa että nyt ollaan taidettu löytää jopa ratkaisu miksi ei aikaisemmin Suomessa olla saatu kunnon tehoja ahdetusta bussista. Lisätietoa sitä haluaville saat turbomanilta..
Titaani kirjoitti:Sitten vertailua toiseen lyhennetyillä imukanavilla olevaan, ex PetriK K5. Tässä K4 +2mm ylikoko venat ja imunokka isompi nosto, mutta vaimennin ahtaampaa Akran mallia.
Hyvin on pukannut busanisteilla viimeaikoina tehoja. Taisi jopa joku 1441 tehdä tuosta yllä olevasta käppyrästä hieman paremmatkin lukemat tänään )
Jep, eka versio toimi niin kuin oli odotettukin, eli nokkkien säädöt maltilliset, vaimennin pitää testata jossain vaiheessa jos pikkasen lisäisi vaimentimen virtausta kun on tuo kohtuu tukonen Akran malli.
Tolla kombinaatiolla nyt ajellaan Joensuussa.
Pikkasen ongelmana on se, että on tuonne kunnon penkkiin matkaa yli 400 km ja kunnon muutokset joita pitäisi saada testattua vaatii aina uuden reissun. Toki jotain pikku juttuja voi paikallisilla penkeillä kokeilla, lähinnä vaimennin.
Nakutti juu, kuulin jopa itekin. Ei pitäis kaikkia neuvoja kuunnella rakentelussa. Onneks Sami sai pelastettua tilanteen laittamalla numeroita oikeisiin lokeroihin. On siel tilaa viel männän päällä mut lähemmäs on haettu ku aikasemmin. Ja takaselle pukkas 200hv tuolle puolen.
Voidaan myö Titaani koittaa saada lukemia aikaiseksi välimallin keskikokoisten luokassa, ei oo asiaa kaasujen ja ropellien sekaan
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
snuggles kirjoitti:Nakutti juu, kuulin jopa itekin. Ei pitäis kaikkia neuvoja kuunnella rakentelussa. Onneks Sami sai pelastettua tilanteen laittamalla numeroita oikeisiin lokeroihin. On siel tilaa viel männän päällä mut lähemmäs on haettu ku aikasemmin. Ja takaselle pukkas 200hv tuolle puolen.
Voidaan myö Titaani koittaa saada lukemia aikaiseksi välimallin keskikokoisten luokassa, ei oo asiaa kaasujen ja ropellien sekaan
Hienoa!
Ensikertalaisena matkassa ja lukemat on mitä on. Ropellit ja kaasut menee ihan omia lukujaan.
snuggles kirjoitti:Nakutti juu, kuulin jopa itekin. Ei pitäis kaikkia neuvoja kuunnella rakentelussa. Onneks Sami sai pelastettua tilanteen laittamalla numeroita oikeisiin lokeroihin. On siel tilaa viel männän päällä mut lähemmäs on haettu ku aikasemmin. Ja takaselle pukkas 200hv tuolle puolen.
Voidaan myö Titaani koittaa saada lukemia aikaiseksi välimallin keskikokoisten luokassa, ei oo asiaa kaasujen ja ropellien sekaan
Hienoa!
Ensikertalaisena matkassa ja lukemat on mitä on. Ropellit ja kaasut menee ihan omia lukujaan.
Ei minusta nakuttaminen ole hyvä juttu miehelle jolla on vapari...ja nimenomaan äijälle jolla samoja ongelmia on ollut jo aikaisemmin. Laakerivikaa pukkaa taatusti. Penkissä ei saa nakuttaa!
Fastard kirjoitti:Ei minusta nakuttaminen ole hyvä juttu miehelle jolla on vapari...ja nimenomaan äijälle jolla samoja ongelmia on ollut jo aikaisemmin. Laakerivikaa pukkaa taatusti. Penkissä ei saa nakuttaa!
Agree. Paljonko puristussuhde? Veikkaan, että liian suuri.
Yleisohjeena niin, että mitä isommilla kierroksilla huipputeho (=pidemmät ajoitukset nokissa) sitä enemmän kestää olla ruttua. Ei kannata tavotella isolohkolla 1000R puristussuhteita.
Taikka sitten voisit siirtyä E85 käyttäjäksi, jos vaan suuttimissa ja b-pumpussa piisaa hööki.
Taxia penkittäessä eron huomasi n.3000-4000r/min kohdalla, V-powerilla nakutti mutta E85:lla ei. Normaali käyttötilanne ei tosin ole läpät auki ajelu noin pienillä kierroksilla.
Taxissa ruttua oli ~12.5:1 ja minusta sekin on vähän yläkanttiin.