Sivu 25/33

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 21:24
Kirjoittaja Bärräbete

Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 21:32
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Ok, 241,33rwhp/9930rpm

Ehkä hieman korkeemmilla kierroksilla olis odottanu tuon maksimin, jotai pientä passaamista vissii

Joo kyllä sieltä puuttuu luokkaa 1000rpm / 20hp. Mikään muutos ei tosiaan vaikuttanut maximi tehoon, vain sen paikka vaihteli. Ala ja keskirekisteriin saatiin isojakin muutoksia. väännöt oli koko ajan luokkaa 185-196nm, mutta nekin noin 1000rpm alhaalla. Joudutaan huipputeho hakemaan mekaanisen muutoksen kautta, Jarno syventyy käppyröihin ja paineantureiden dataan, niin varmaan löytyy se mihin kannattaa ensin koskea. Käydään nyt ensin Pudiksen ajot ajamassa noilla eväillä ja muutetaan sen jälkeen set uppia asia kerrallaan. ps. vähän on käppyrä todellisuudessa positiivisempi, sillä penkki ei lukenut meidän kierroksia sähköisesti (on kuulemma liikaa potkua puolissa josta häiriötä) vaan rullalta ja sieltä saatu kierrostieto oli 200rpm pienempi kuin meidän MoTeCin lukema todellinen kierrosluku, tästä tulee luokkaa 5rwhp virhettä alaspäin, mutta kun edelleen puuttuu noin 20hp niin lähetään kuitenkin niitä etsimään.




Edited By jouniri on 1461737447

Lähetetty: 26 Huhti 2016, 23:20
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D
Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 11:52
Kirjoittaja Bärräbete
jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D
Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.
Käppyröitä tulee,jos ja kun saadaan projekti siihen vaiheeseen,että viivaa piirtyy paperille.kiire tulee kauden avaukseen Lappeenrantaan 28.5.ootteko tulossa lPR:n ?

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 14:50
Kirjoittaja jouniri
Bärräbete kirjoitti:
jouniri kirjoitti:
Bärräbete kirjoitti:
Tuosta on hyvä ruveta säätämään :D

Meidän tavoite on sen verran korkealle, että täytyy puuttua mekaniikkaan asti että saadaan reservit ulos. Taitaa olla kauden kotimainen kärkitulos jo tuokin joten odotellaan muittenkin käppyröitä.

Käppyröitä tulee,jos ja kun saadaan projekti siihen vaiheeseen,että viivaa piirtyy paperille.kiire tulee kauden avaukseen Lappeenrantaan 28.5.ootteko tulossa lPR:n ?

Kyllä Lappeenranta on alustavasti kalenterissa, katotaan eka Pudiksen vartti ja onko kalusto missä kunnossa sen jälkeen. Harmi että tuo lpr on noin aikaisin ja esim just Pudiksen no speed limits päivän kanssa päällekkäin.




Edited By jouniri on 1461761545

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 11:47
Kirjoittaja jouniri
Meinaa vähän jopa hymyilyttää, taitaa olla koneessa oikeesti reserviä. Syyllinen, https://www.facebook.com/Teamforcemajor/posts/1104225609628935:0

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 14:26
Kirjoittaja snuggles
Voitko avata tuota asiaa hieman, nyt ei oikeen ajatus kulje

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 17:05
Kirjoittaja jouniri
snuggles kirjoitti:Voitko avata tuota asiaa hieman, nyt ei oikeen ajatus kulje
Näyttää olevan sen verran seosnälkäinen kone, ettei happi osasto riittänyt tuolla filtterillä (itse tehty kaasupyörän filtteriä apinoimalla, mutta vähän pienemmällä suodatin pinta-alalla jonka luultiin riittävän). Filtterin jälkeinen paineanturi hyppi alipaineen puolella. Siis imuilman saantia rajoitti väärin mitoitettu filtteri jonka ihan itse tein.

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 17:11
Kirjoittaja jouniri
Muistaako Snuggles paljonko sun vapari tulos on Kajaanin penkissä, siis rwhp/nm/rpm? Vuosi lienee ollut 2014.

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 18:08
Kirjoittaja zeta1
2013 on ollut jo 259hv.

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 18:50
Kirjoittaja jouniri
zeta1 kirjoitti:2013 on ollut jo 259hv.
Minkä verran enemmän myöhemmin? Oliko ton vedon väännöt / kierrokset tiedossa myös?

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 21:35
Kirjoittaja snuggles
jouniri kirjoitti:Muistaako Snuggles paljonko sun vapari tulos on Kajaanin penkissä, siis rwhp/nm/rpm? Vuosi lienee ollut 2014.
En muista, pitää kaivella käppyröitä esille, kunhan löytyy.

Lähetetty: 30 Huhti 2016, 06:53
Kirjoittaja Titaani
Kovimmassa tikissä ollutta Snugglessin vaparikonetta ei ole ajettu Kajaanissa. Dynostar dynossa 265rwhp ja samalla koneella se vaparien euroopanennätys.

Lähetetty: 30 Huhti 2016, 10:49
Kirjoittaja jouniri
Titaani kirjoitti:Kovimmassa tikissä ollutta Snugglessin vaparikonetta ei ole ajettu Kajaanissa. Dynostar dynossa 265rwhp ja samalla koneella se vaparien euroopanennätys.
Ok. Eli onko tuo edellämainittu 2013 259rwhp siinä tapauksessa Kajaanin pohjat? Onko tuosta vedosta väännöt / kierrokset muistissa kellään? Missä tuo dynostar penkki? 2014 taisi Samilla olla 252rwhp jos oikein muista power kisan voitto tulos? Ollaan menossa parin pikku muutoksen jälkeen Kajaaniin penkkiin ja yritetään räpistellä itsekkin jotakin.

Lähetetty: 30 Huhti 2016, 13:44
Kirjoittaja snuggles
Titaani muistaa näitä juttuja meikää paremmin.
Lappuja kaivellen löytyi Kajaanista 2014 261.4hp/11209rpm , 197.94nm/8081rpm.
Proboost 264.99hp/10391rpm , 200.94nm/7737rpm
Normi Dynostar D70 265.8hp/10570rpm , 196.3nm/8120rpm , tuosta pois se 6 prossaa päästään Samin lukemiin.

Ja noiden lukemien välillä on tehty erinäisiä muutoksia moottoriin, joten ei ole mikään penkkien vertailutilasto.


Erot tehojen ja vääntöjen kierroksissa johtunee kalibroinneista, osa vedoista on tehty suht nopsalla aikataululla ilman kummempia hieromisia.