Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Jep, tästä se lähtee. Kiitokset :bike:
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

Olikos shifterissä joku pieni viive ecu editorin kautta ohjattuna?
Eli kun laitan paineilmavaihtajan ja napilla käskyä, niin katkoajan saa toki muutettua, mutta meneekö käsky heti vai jollain x-viiveellä perille?
Aikomus olisi jättää Cordonan painekatkaisija vaihdevivustosta pois, jolloin tuota sytkänkatkon aloitusajankohtaa ei voi ohjata kuin tarvittaessa jonkun relevirityksen kautta. Jos järjestelmässä on jonkinlainen viive, niin silloin ei ehkä tarvitsisi mitään relekötöstyksiäkään lisätä. Vähemmän komponentteja -> vähemmän riskiryhmiä jne.

Kyssyy Rampe
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Röhnö kirjoitti:Olikos shifterissä joku pieni viive ecu editorin kautta ohjattuna?
Eli kun laitan paineilmavaihtajan ja napilla käskyä, niin katkoajan saa toki muutettua, mutta meneekö käsky heti vai jollain x-viiveellä perille?
Aikomus olisi jättää Cordonan painekatkaisija vaihdevivustosta pois, jolloin tuota sytkänkatkon aloitusajankohtaa ei voi ohjata kuin tarvittaessa jonkun relevirityksen kautta. Jos järjestelmässä on jonkinlainen viive, niin silloin ei ehkä tarvitsisi mitään relekötöstyksiäkään lisätä. Vähemmän komponentteja -> vähemmän riskiryhmiä jne.

Kyssyy Rampe

Joo kyllä sille pystyy viiveen säätämään. Se Activation arvo siellä shifter moduulissa.




Edited By jarim on 1262955145
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
82-1232688863

Viesti Kirjoittaja 82-1232688863 »

jarim kirjoitti:
Röhnö kirjoitti:Olikos shifterissä joku pieni viive ecu editorin kautta ohjattuna?
Eli kun laitan paineilmavaihtajan ja napilla käskyä, niin katkoajan saa toki muutettua, mutta meneekö käsky heti vai jollain x-viiveellä perille?
Aikomus olisi jättää Cordonan painekatkaisija vaihdevivustosta pois, jolloin tuota sytkänkatkon aloitusajankohtaa ei voi ohjata kuin tarvittaessa jonkun relevirityksen kautta. Jos järjestelmässä on jonkinlainen viive, niin silloin ei ehkä tarvitsisi mitään relekötöstyksiäkään lisätä. Vähemmän komponentteja -> vähemmän riskiryhmiä jne.

Kyssyy Rampe

Joo kyllä sille pystyy viiveen säätämään. Se Activation arvo siellä shifter moduulissa.
Kiitos infosta. Taas tuntee itsensä aasiksi, kun ei tuon vertaa käynyt katsomassa käyttöliittymää...
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Pitäs koittaa tuota kaapelia ruveta rakentaan aihiosta mutta ei millään valkene että mikä juttu tuo on missä on "converter module" ja kahdenlaista kytkintä yms. juttua mukana, mikä kaapeli se on?

Eikös sillä kaapelilla missä on yksi on-off-on kytkin ainoastaan pitäisi päästä muuttamaan ecun asetuksia tai olen ymmärtänyt jotain täysin väärin?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Pitäs koittaa tuota kaapelia ruveta rakentaan aihiosta mutta ei millään valkene että mikä juttu tuo on missä on "converter module" ja kahdenlaista kytkintä yms. juttua mukana, mikä kaapeli se on?

Eikös sillä kaapelilla missä on yksi on-off-on kytkin ainoastaan pitäisi päästä muuttamaan ecun asetuksia tai olen ymmärtänyt jotain täysin väärin?
Yksi on-//-on kytkin periaatteessa riittää, siis sellainen jossa napoja yhteensä 12.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:Yksi on-//-on kytkin periaatteessa riittää, siis sellainen jossa napoja yhteensä 12.


Ok.

Ja tällä On-On kaapelillakin voi siis ajaa pyörällä läppäri repussa, tosin lämpömittari on koko ajan tapissa mutta pyörä on muuten ajettavissa ja tiedonkeruu toimii?




Edited By gsxr on 1277218431
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Nyt on kaapeli tehty ja kytketty mutta miten sen "flash the ecu" napin saa aktiiviseksi kun käynnistää ecueditorin ensimmäistä kertaa?

.NET Framework 2.0. ja Flash Development Toolkit on asennettu ja käytössä IE8 ja XP

Pitääkö asentaa kaapelille erikseen jotku ajurit?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:Nyt on kaapeli tehty ja kytketty mutta miten sen "flash the ecu" napin saa aktiiviseksi kun käynnistää ecueditorin ensimmäistä kertaa?

.NET Framework 2.0. ja Flash Development Toolkit on asennettu ja käytössä IE8 ja XP

Pitääkö asentaa kaapelille erikseen jotku ajurit?

Oletko asentanut Flash Development Toolkitin?




Edited By jarim on 1278534181
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Nyt on kaapeli tehty ja kytketty mutta miten sen "flash the ecu" napin saa aktiiviseksi kun käynnistää ecueditorin ensimmäistä kertaa?

.NET Framework 2.0. ja Flash Development Toolkit on asennettu ja käytössä IE8 ja XP

Pitääkö asentaa kaapelille erikseen jotku ajurit?

Oletko asentanut Flash Development Toolkitin?

Flash Development Toolkit on asennettu vai pitääkö sille tehdä jotain muutakin? Se on asennettu erään sun laittaman linkin kautta...

Modify, Repair, Remove, mikähän noista pitää valita?




Edited By gsxr on 1278534511
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

gsxr kirjoitti:
jarim kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Nyt on kaapeli tehty ja kytketty mutta miten sen "flash the ecu" napin saa aktiiviseksi kun käynnistää ecueditorin ensimmäistä kertaa?

.NET Framework 2.0. ja Flash Development Toolkit on asennettu ja käytössä IE8 ja XP

Pitääkö asentaa kaapelille erikseen jotku ajurit?

Oletko asentanut Flash Development Toolkitin?

Flash Development Toolkit on asennettu vai pitääkö sille tehdä jotain muutakin? Se on asennettu erään sun laittaman linkin kautta...

Modify, Repair, Remove, mikähän noista pitää valita?
No sitten seuraava tyhmä kysymys, olethan ladannut siihen jonkun binäärin mitä yrität flashata? Ja samalla tiedoksi että se "New/Stock K2-K7" tekee US imagen joka sellaisenaan ei sovi EU ecuun.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Tyhmiä kysymyksiä joo, paitsi että ne tulee kyllä täältä päästä joten tilanne on se että kytkin kaapelin busan ja tietokoneen väliin ja käsittääkseni kun olen ladannut ne tarvittavat tiedostot ja käynnistänyt ecueditorin ensimmäistä kertaa niin se "flash the ecu" nappi pitäisi olla aktiivisena josta sitten pääsisin ohjeiden mukaisesti valitsemaan portit yms.

Nyt pyörän ja koneen välillä ei tunnu olevan mitään yhteyttä oli virrat päällä tai ei...

En ole ladannut mitään binääriä kun ohjeissa ei sellaista käsketty. Pitääkö ensin ladata se binääri ennenkuin pääsee muuttamaan ecun alkuperäistä sisältöä...tai jotain...kyllä tuntee itsensä kovin hölmöksi mutta pakko kysyä kuitenkin.

EDIT: Valitsin valikosta "New(US model)" kohdan niin nyt tuli kaikki napit aktiiviseksi mutta en halua mitään us-mallia, mitä
nyt pitäs tehdä? <-TÄMÄ SELVISI

EDIT2: Ecueditor ver2.4.1.3 ladattu ja asennettu tosin tässäkään ei gen1 vakiokartat toimi mutta se Eu-stock-kartta löytyikin muualta. Jatketaan tutustumista aiheeseen...




Edited By gsxr on 1278545292
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

ECUEditorilla et tosiaan muokkaa suoraan ecusi sisältöä vaan koneella olevaa binääritiedostoa joka sitten flashataan ecuun. Liikenne siis siltä osin on yksisuuntaista, saat ladattua ecuun tavaraa mutta ecusta et saa ulos siellä olevaa softaa kovin helposti. Kannattaa siis olla aina selvillä mikä binääri ecuusi on flashatty jos haluat tehdä muutoksia. Ja kannattaa muistaa tallentaa aina se muutettu/flashatty tiedosto koneelle myös!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

jarim kirjoitti:ECUEditorilla et tosiaan muokkaa suoraan ecusi sisältöä vaan koneella olevaa binääritiedostoa joka sitten flashataan ecuun. Liikenne siis siltä osin on yksisuuntaista, saat ladattua ecuun tavaraa mutta ecusta et saa ulos siellä olevaa softaa kovin helposti. Kannattaa siis olla aina selvillä mikä binääri ecuusi on flashatty jos haluat tehdä muutoksia. Ja kannattaa muistaa tallentaa aina se muutettu/flashatty tiedosto koneelle myös!
Asia selvä, huomasinkin että en kaiketi pääse muokkaamaan sitä ecun alkuperäistä ohjelmaa muutakuin ottamalla sen saman ohjelman jostain muualta ecueditoriin käsiteltäväksi ja sitten flashaamalla sen ecuun.

K2-K7 on kaikissa sama ohjelma alkuperäisesti.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Nyt tuntuu toimivan kaikinpuolin, joku valmis turbokartta pitäisi vaan saada aihioksi...
Vastaa Viestiin