Sivu 23/67

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 15:17
Kirjoittaja Martta
snuggles kirjoitti:Aivan näin. Hyvähän Martan ja Jarimin on puhua kun saavat etua keveydestä :)
Mullakin tullu painoo 6kg lisää viime kesästä, enkä touring pleksistäkään luovu. Joten ei auta kun etsiä penkki mistä saa vähän lisää tehoa :D
Joo, mut mä annankin tasotusta äärettömän heikolla ajotaidolla.

Tänään vaaka näytti raahtusta vajaata 50kg :pomppu:

Talvesta samanen pois mitä sulle tullu.

On tässä töitäkin tehty sen eteen... Ruokavaljoremontti :mosh:

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 15:26
Kirjoittaja snuggles
Martta kirjoitti:Joo, mut mä annankin tasotusta äärettömän heikolla ajotaidolla.

Tänään vaaka näytti raahtusta vajaata 50kg

Eipä tuo "heikko" ajotaito näy sun tuloksissa, yli 300kmh melkiist vakiolla :)
Tääl taitaa olla parisen kuskia ketkä pystyy taikoon piirun lisää tuloksiin, käytettävissä olevasta tekniikasta riippumatta.
Jarim analysoi mun veeboksi dataa ja tuumas jotta vois esim. vaihdot tehdä joutusamminkin. Ajamiseen vois koittaa panostaa, varsinkin jos matka lyhenee niin ei olis ihan vaan kyydissä kököttämistä.

Alkaa tuo sun paino oleen jo epäreilun tasolla muita kohtaan :D




Edited By snuggles on 1238502575

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 15:43
Kirjoittaja tenhulttio
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.

Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 16:57
Kirjoittaja PetriK
tenhulttio kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.

Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
Tuo on todella simppeliä - Muistaakseni jarim on seurannut vierestä yksinkertaisinta toteutusta mitä olen nähny - voi varmaan kertoa lisää. Sieltä jarim putkesta löytyy myös paikka mistä on mitattu putkesta.

On ollut loggeria ja myös dyno-integraatiota - mutta ei niitä mielestäni heti tarvita jos on osaava apulainen dynossa joka voi katsoa mittaria.

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 17:35
Kirjoittaja jarim
PetriK kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.

Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?

Tuo on todella simppeliä - Muistaakseni jarim on seurannut vierestä yksinkertaisinta toteutusta mitä olen nähny - voi varmaan kertoa lisää. Sieltä jarim putkesta löytyy myös paikka mistä on mitattu putkesta.

On ollut loggeria ja myös dyno-integraatiota - mutta ei niitä mielestäni heti tarvita jos on osaava apulainen dynossa joka voi katsoa mittaria.
Jep, vierestä olen seurannut ja putkessakin minulla reikä valmiina. Mutta edelleen se sopiva anturi ja juuri tarkistamani tiedon mukaan myös mittari hakusalla (Fluke 179 ei näemmä kykene kuin max +400C).

Lähetetty: 31 Maalis 2009, 18:06
Kirjoittaja BussiJussi
tenhulttio kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Pakolämpö mitataan noin 15cm päästä kannesta, mieluummin ykköspytystä joka menee ensiksi laihalle jos tuotto loppuu. Lean ja Rich side stoich on yksi asia - itse seuraan enemmän sitä että nouseeko palolämpö liikaa. Normaalit lämmöt on 800-900C välillä, turboilla näkee yli 1000C mutta ei taida olla kovin pitkä ikäisiä. Alkoholilla näkee paljon alempia.

Vielä tarkentava kysymys. Mitataanko sitä lämpöä ihan vain putken päältä (oletettavasti ei)? Minkälainen liitäntä anturille tarvitaan pakokäyrään? Onko mittalaite ihan stand alone vai kytketty myös dynoon?
Tarkkaillaanko siitä siis enimmäkseen seosta (=ei niinkään ajoituksia)?
1,5mm reikä pakosarjaan, siitä työntää anturin sisälle. Mulla nyt klemmarilla thermotech:iä reiän päällä, ettei pihise normi ajossa.

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 12:40
Kirjoittaja nyypie
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?

Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%.. :pääseinään:




Edited By nyypie on 1238578849

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 17:55
Kirjoittaja 86-1235811508
nyypie kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?

Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%.. :pääseinään:

Aika miehekkäät lukemat. Onnittelut onnistuneesta virityksestä. :thumbup:

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 18:31
Kirjoittaja Jaakko
nyypie kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?

Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%.. :pääseinään:
etupyörässäkin oli kuulemma kolme baaria!! ja tehoja löyty sieltäkin! vissiin ihan hyvin tuo -99 bensapumppu toimii. vai teiks siitä vaan vesipumpun

Lähetetty: 01 Huhti 2009, 22:10
Kirjoittaja nyypie
Jaakko kirjoitti:
nyypie kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Vielä kun saadaan se ensimmäinen täystehoinen turbo tuonne penkkiin... +400rwhp?

Missä tuo penkki on, jos pääsis koittamaan? Raaserin penkki näytti ekalla vedolla takapyörätehoksi 492hp 1,2 barin paineella. Toisella vedolla tehoista katosi 30%.. :pääseinään:

etupyörässäkin oli kuulemma kolme baaria!! ja tehoja löyty sieltäkin! vissiin ihan hyvin tuo -99 bensapumppu toimii. vai teiks siitä vaan vesipumpun
Eiku tartten sitä huomenna, ku se on taas sama putkiviritteinen mopo.. :p

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 21:16
Kirjoittaja Purkuosia.com
Ksthb kirjoitti:1. Nyt ollaan alueella jolloin voidaan vertailla tehoja ns maailman mittakaavassa..

2. Niin eihän tiedä vaikka jutun seurauksena koko suomen penkkien tehot kalibroitaisiin lähelle todellista tasoa..

1. osaatko kuvailla mikä se maailman mittakaava on?

2. millä tasolla on todellinen taso? mikä on todellinen taso ja kuka sen on määritellyt?

FactoryPro väittää jotta heidän penkki näyttää "oikeita tehoja" : http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Melko vähän näyttää vanhan mallin VAKIO bussille antavan 133-136 HP, onkohan tuo teho nyt todellisella tasolla? vai onko se todellinen taso 150 luokkaa? vai 160?

Saksalaiset on järjestelmällistä ja standardi kansaa, miksiköhän saksalainen Fuchs penkki näyttää todella korkeita lukuja?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Newton




Edited By Kekkula on 1238788795

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 21:32
Kirjoittaja timppa72
jos tuo ois oikea teho.niin sit tehas lupaa aivan omiaan.ei oikein mene ainakaan mun kaaliin...mun mielestä lähempänä 155.

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 21:38
Kirjoittaja Kekku
Japanian mies jos ilmottaa 175 niin miksi sitä kiistämään.
Vettä myllyyn.
Eikö teho ilmoiteta watteina, niinku oikeesti?

Lähetetty: 03 Huhti 2009, 21:40
Kirjoittaja Purkuosia.com
timppa72 kirjoitti:jos tuo ois oikea teho.niin sit tehas lupaa aivan omiaan.ei oikein mene ainakaan mun kaaliin...mun mielestä lähempänä 155.

perustele?

onko 155 se mitä tiehen välittyy? vai joku muu teho?




Edited By Kekkula on 1238784648

Lähetetty: 04 Huhti 2009, 11:16
Kirjoittaja A.Kyyrölä
Kai toi factoryn teho on lähellä sitä mikä välittyy tiehen,ilman kertoimia. ja muut sit alunperin on laittettu kertoimilla näyttämään lähelle konetehoja. matematiikka on sama mut sit on paljon muttujia,sää-asemat,rullat renkaat,tila missä penkki on. ja sit siel on vielä joku GURU puikoissa.loputon sarka... :fing