Sivu 22/36

Lähetetty: 07 Loka 2009, 20:27
Kirjoittaja jarim

Lähetetty: 07 Loka 2009, 20:42
Kirjoittaja 107-1089231881

Lähetetty: 07 Loka 2009, 20:56
Kirjoittaja 74-1211486656
Osaatko kuvista päätellä pystytkö vielä "herättelemään" ton kannen henkiin?

Lähetetty: 07 Loka 2009, 21:03
Kirjoittaja 107-1089231881
Kuvien perusteella lähes sata varmasti....
Viimmeisen sanan sanon kunhan saan kannen pöydälle

Lähetetty: 07 Loka 2009, 21:06
Kirjoittaja -Artsi-
Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...

Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???

Lähetetty: 07 Loka 2009, 21:32
Kirjoittaja Martta
Äärettömän mielenkiintoista.... Kilautan papalle :D

Lähetetty: 07 Loka 2009, 22:15
Kirjoittaja tenhulttio
-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...

Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???

Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp

Lähetetty: 07 Loka 2009, 22:35
Kirjoittaja 107-1089231881
tenhulttio kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...

Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???

Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp

Paljonko nostolevyä alla?
3mm levyllä ketju vielä riittää just..
Hyvä tapa korjata kiristimen toiminta aluetta on laittaa paksumpi tiiviste kiristimen alle ettei ketju mene heti lähtöön liika kireälle.
Mikäli on näin että olette kasannu ton kiristimen tolla tyylillä niin en ihmettele ketjun katkeamista.

Onko nokkapyörien välissä oleva laahain ehjä ?
Oliko laahaimet missä kunnossa ?




Edited By Ksthb on 1254948939

Lähetetty: 08 Loka 2009, 14:04
Kirjoittaja snuggles
Taitaa mennä munan ja kanan pohtimiseksi. Veikkaus että ketjun kiristys menny överiksi ja sen katketessa nokka ei jaksanu lytätä venttiiliä mäntää vasten. Mulla katkennut nokka lennosta ilman ketjuvaurioo mutta se olikin hitsaamalla täytetty ja syy siellä puolen. Toisen kerran taasen veivivaurion takia venttiili zetan muotoiseksi, nostinkuppi halki eikä nokka ottanut juurikaan vaurioo.
Tuo ketjuasia on hieman harmaata aluetta. APE:lla sanotaan että rolleri olisi vahvempi mutta kun niitä käsissään pyörittelee niin ei voi pitää paikkaansa kun se on semmonen polkupyörän ketju ja orkkis monilevyinen. Ajoitusta kyllä helpottaa huomattavasti kun pysyy rattaallaan paljo paremmin.

Lähetetty: 08 Loka 2009, 14:09
Kirjoittaja 74-1211486656
Ksthb kirjoitti:
tenhulttio kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...

Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???

Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp

Paljonko nostolevyä alla?
3mm levyllä ketju vielä riittää just..
Hyvä tapa korjata kiristimen toiminta aluetta on laittaa paksumpi tiiviste kiristimen alle ettei ketju mene heti lähtöön liika kireälle.
Mikäli on näin että olette kasannu ton kiristimen tolla tyylillä niin en ihmettele ketjun katkeamista.

Onko nokkapyörien välissä oleva laahain ehjä ?
Oliko laahaimet missä kunnossa ?
2,5mm alalevy, Hulttio / JariM varmaan kommentoi noihin muihin kysymysmerkkeihin?

Lähetetty: 08 Loka 2009, 17:29
Kirjoittaja Titaani
Kesän ajot venyttäneet mulla ketjua sen verran, että alkaa tuntua siltä että uutta ketjuaa pitää talven aikana sovietlla em. ongelmia välttäen.

Lähetetty: 10 Loka 2009, 14:33
Kirjoittaja 74-1211486656
tenhulttio kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...

Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???

Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp
Mitäs nokkaketjua Turbo ukkelilla käytössä? Mikä esim. yöjunassa? Harvemmin on tainut ketjun/nokan katkeaminen olla kellään onkelmana?

Oiskohan meillä se ns. huono tuuri astunut kehiin?

Lähetetty: 10 Loka 2009, 14:49
Kirjoittaja -Artsi-
Jouniri kirjoitti:Mitäs nokkaketjua Turbo ukkelilla käytössä? Mikä esim. yöjunassa? Harvemmin on tainut ketjun/nokan katkeaminen olla kellään onkelmana?

Oiskohan meillä se ns. huono tuuri astunut kehiin?

Tuo Apen rullasetti Junassa pyörii kera mekaanisen kiristimen. En osaa sanoa onko sen kestävämpi kuin vakioketju, mutta pidemmät hampaat ainakin rattaissa on.
Massatuotannossa kustannukset painavat valinnoissa kestävyyskerrointa enemmän. Eli riittää kun vakiomotissa valitut halvimmat mahdolliset palikat toimivat, virikäyttöä ei oteta huomioon. Joskus ne osat kestävät mitä vaan, toiset on mitoitettu tarkasti kestämään vakiomotissa.
Erikoisosissa sitten tilanne (ainakin pitäisi olla) toisinpäin, tehdään tarkoituksenmukainen virikäyttöön suunniteltu palikka ja se maksaa sitten minkä maksaa.

Lähetetty: 10 Loka 2009, 15:41
Kirjoittaja tenhulttio
-Artsi- kirjoitti:Tuo Apen rullasetti Junassa pyörii kera mekaanisen kiristimen. En osaa sanoa onko sen kestävämpi kuin vakioketju, mutta pidemmät hampaat ainakin rattaissa on.
Massatuotannossa kustannukset painavat valinnoissa kestävyyskerrointa enemmän. Eli riittää kun vakiomotissa valitut halvimmat mahdolliset palikat toimivat, virikäyttöä ei oteta huomioon. Joskus ne osat kestävät mitä vaan, toiset on mitoitettu tarkasti kestämään vakiomotissa.
Erikoisosissa sitten tilanne (ainakin pitäisi olla) toisinpäin, tehdään tarkoituksenmukainen virikäyttöön suunniteltu palikka ja se maksaa sitten minkä maksaa.

Silläpä minä huutelin teorian perään. Uskaltasin väittää, että vakioketjun rattaat on huomattavasi kalliimmat rakentaa kuin rullaketjun vastaavat. Ketjun kustannuksista en osaa sanoa.
Mutta eihän ne polkupyörän ketjutkaan kalliita ole ???

Onko muuten yöjunassa APE-malli ihan vaan "varalta" vai jostain teknisestä syystä johtuen?

Lähetetty: 10 Loka 2009, 18:04
Kirjoittaja 74-1211486656
tenhulttio kirjoitti:
-Artsi- kirjoitti:Tuo Apen rullasetti Junassa pyörii kera mekaanisen kiristimen. En osaa sanoa onko sen kestävämpi kuin vakioketju, mutta pidemmät hampaat ainakin rattaissa on.
Massatuotannossa kustannukset painavat valinnoissa kestävyyskerrointa enemmän. Eli riittää kun vakiomotissa valitut halvimmat mahdolliset palikat toimivat, virikäyttöä ei oteta huomioon. Joskus ne osat kestävät mitä vaan, toiset on mitoitettu tarkasti kestämään vakiomotissa.
Erikoisosissa sitten tilanne (ainakin pitäisi olla) toisinpäin, tehdään tarkoituksenmukainen virikäyttöön suunniteltu palikka ja se maksaa sitten minkä maksaa.

Silläpä minä huutelin teorian perään. Uskaltasin väittää, että vakioketjun rattaat on huomattavasi kalliimmat rakentaa kuin rullaketjun vastaavat. Ketjun kustannuksista en osaa sanoa.
Mutta eihän ne polkupyörän ketjutkaan kalliita ole ???

Onko muuten yöjunassa APE-malli ihan vaan "varalta" vai jostain teknisestä syystä johtuen?
Jos Power King kuulolla (siis jos olut tuokioltaan ehtii) niin kiinnostaa jotta mikäs nokkakettinki Atomivoimalassa rullaapi?