Lähetetty: 07 Loka 2009, 20:27
jarim kirjoitti:http://www.teamforcemajor.com/blog/?view=day&blogDate=10/7/2009
Bussifoorumi :: D-kortillisille ;)
https://busanistit.org/forums/
jarim kirjoitti:http://www.teamforcemajor.com/blog/?view=day&blogDate=10/7/2009
Osaatko kuvista päätellä pystytkö vielä "herättelemään" ton kannen henkiin?Ksthb kirjoitti:jarim kirjoitti:http://www.teamforcemajor.com/blog/?view=day&blogDate=10/7/2009
-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...
Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???
tenhulttio kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...
Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???
Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp
2,5mm alalevy, Hulttio / JariM varmaan kommentoi noihin muihin kysymysmerkkeihin?Ksthb kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...
Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???
Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp
Paljonko nostolevyä alla?
3mm levyllä ketju vielä riittää just..
Hyvä tapa korjata kiristimen toiminta aluetta on laittaa paksumpi tiiviste kiristimen alle ettei ketju mene heti lähtöön liika kireälle.
Mikäli on näin että olette kasannu ton kiristimen tolla tyylillä niin en ihmettele ketjun katkeamista.
Onko nokkapyörien välissä oleva laahain ehjä ?
Oliko laahaimet missä kunnossa ?
Mitäs nokkaketjua Turbo ukkelilla käytössä? Mikä esim. yöjunassa? Harvemmin on tainut ketjun/nokan katkeaminen olla kellään onkelmana?tenhulttio kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Voi räkä. Onpas individualistinen vaurio...
Oma veikkaus on että jakoketju on väsynyt elämäänsä ja mäntä hoidellut loppuviimeistelyn. APE:lla vissiin kokemusta aiheesta, ainakin mainostekstin rivien välistä tällaista voisi päätellä. Erityisesti stroukkikoneet rajummilla nokilla mainittu... ???
Mikähän lienee "totuus" tuossa nokkaketjuasiassa. Tuommosta APE roller-mallista nokkaketjuahan käytettiin ennenvanhaan (siis ainakin efessä). Miksi tuommoseen uuteen malliin on siirrytty jos se on huonompi?
Taikka mitä parempaa tuossa rollerimallissa on verrattuna busan vakioon? Vakiohan on paljon useamman "palan" levyinen -> uskaltaisin väittää, että vetomurtolujuus on parempi. Ja tuo taxin ketju oli katkennut niittien välistä, eli ketjuniitit oli vielä ehyet.
Eli onko tuo APE:n ketjun paremmuus vain siinä, että niitä saa pidempänä ku vakiota? Taxissa tuo vakioketju oli kyllä liian lyhyt (kiristäjästä ei mennyt naksuakaan).
Teorioita kehiin. :comp
Jouniri kirjoitti:Mitäs nokkaketjua Turbo ukkelilla käytössä? Mikä esim. yöjunassa? Harvemmin on tainut ketjun/nokan katkeaminen olla kellään onkelmana?
Oiskohan meillä se ns. huono tuuri astunut kehiin?
-Artsi- kirjoitti:Tuo Apen rullasetti Junassa pyörii kera mekaanisen kiristimen. En osaa sanoa onko sen kestävämpi kuin vakioketju, mutta pidemmät hampaat ainakin rattaissa on.
Massatuotannossa kustannukset painavat valinnoissa kestävyyskerrointa enemmän. Eli riittää kun vakiomotissa valitut halvimmat mahdolliset palikat toimivat, virikäyttöä ei oteta huomioon. Joskus ne osat kestävät mitä vaan, toiset on mitoitettu tarkasti kestämään vakiomotissa.
Erikoisosissa sitten tilanne (ainakin pitäisi olla) toisinpäin, tehdään tarkoituksenmukainen virikäyttöön suunniteltu palikka ja se maksaa sitten minkä maksaa.
Jos Power King kuulolla (siis jos olut tuokioltaan ehtii) niin kiinnostaa jotta mikäs nokkakettinki Atomivoimalassa rullaapi?tenhulttio kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Tuo Apen rullasetti Junassa pyörii kera mekaanisen kiristimen. En osaa sanoa onko sen kestävämpi kuin vakioketju, mutta pidemmät hampaat ainakin rattaissa on.
Massatuotannossa kustannukset painavat valinnoissa kestävyyskerrointa enemmän. Eli riittää kun vakiomotissa valitut halvimmat mahdolliset palikat toimivat, virikäyttöä ei oteta huomioon. Joskus ne osat kestävät mitä vaan, toiset on mitoitettu tarkasti kestämään vakiomotissa.
Erikoisosissa sitten tilanne (ainakin pitäisi olla) toisinpäin, tehdään tarkoituksenmukainen virikäyttöön suunniteltu palikka ja se maksaa sitten minkä maksaa.
Silläpä minä huutelin teorian perään. Uskaltasin väittää, että vakioketjun rattaat on huomattavasi kalliimmat rakentaa kuin rullaketjun vastaavat. Ketjun kustannuksista en osaa sanoa.
Mutta eihän ne polkupyörän ketjutkaan kalliita ole ???
Onko muuten yöjunassa APE-malli ihan vaan "varalta" vai jostain teknisestä syystä johtuen?