Bussin iskutilavuus (bb+stroker)
Hui hui oikein jännittää Taxin puolesta, kun se joutui "pakkolomalle" säämiehen ansiosta. Siis mulla tekemisen puute ilmeisimminkin. Asiasta kolmanteen.. Jasa oletko lähdössä Halliin ajaa ? Jos et niin arvaa mitä ? Vinkki, meittin kaasusolenoidi on hiukka testitilanteissa kiukutellut? Siis 2 setin uusi käyttämätön sellainen.. vara ei venettä kaatais..
Edited By Jouniri on 1245004479
Edited By Jouniri on 1245004479
Jouniri kirjoitti:Hui hui oikein jännittää Taxin puolesta, kun se joutui "pakkolomalle" säämiehen ansiosta. Siis mulla tekemisen puute ilmeisimminkin. Asiasta kolmanteen.. Jasa oletko lähdössä Halliin ajaa ? Jos et niin arvaa mitä ? Vinkki, meittin kaasusolenoidi on hiukka testitilanteissa kiukutellut? Siis 2 setin uusi käyttämätön sellainen.. vara ei venettä kaatais..
Hallin kinkeriä en taida päästä ajamaan - ainakaan näillä näkymin. Solenoidi kyllä vapautuu parempaan käyttöön - nou problemos..
jos noi solenoidit kiukuttelee niin kannataa puhdistaa linjat.
Solenoidi itsessään on hurjan yksinkertainen vekotin, magneettiventtili, joten vikaa ei voi olla kun sähkösyötössä tai sitten joku jumittaa itse venttiiliä.
Mutta joo, ollaanpa yhteyksillä lopumpana viikkoa - huomenna pitäisi singahtaa saarivaltioon ihmettelemään väärän puoleista liikennettä ja takaisin taas juhannuksen alla.
Edited By busajasa on 1245005144
Ok, palaillaan kun olet selvinnut Brittien olut Pub kulttuuri shokista...busajasa kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Hui hui oikein jännittää Taxin puolesta, kun se joutui "pakkolomalle" säämiehen ansiosta. Siis mulla tekemisen puute ilmeisimminkin. Asiasta kolmanteen.. Jasa oletko lähdössä Halliin ajaa ? Jos et niin arvaa mitä ? Vinkki, meittin kaasusolenoidi on hiukka testitilanteissa kiukutellut? Siis 2 setin uusi käyttämätön sellainen.. vara ei venettä kaatais..
Hallin kinkeriä en taida päästä ajamaan - ainakaan näillä näkymin. Solenoidi kyllä vapautuu parempaan käyttöön - nou problemos..
jos noi solenoidit kiukuttelee niin kannataa puhdistaa linjat.
Solenoidi itsessään on hurjan yksinkertainen vekotin, magneettiventtili, joten vikaa ei voi olla kun sähkösyötössä tai sitten joku jumittaa itse venttiiliä.
Mutta joo, ollaanpa yhteyksillä lopumpana viikkoa - huomenna pitäisi singahtaa saarivaltioon ihmettelemään väärän puoleista liikennettä ja takaisin taas juhannuksen alla.
Jouniri kirjoitti:busajasa kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Hui hui oikein jännittää Taxin puolesta, kun se joutui "pakkolomalle" säämiehen ansiosta. Siis mulla tekemisen puute ilmeisimminkin. Asiasta kolmanteen.. Jasa oletko lähdössä Halliin ajaa ? Jos et niin arvaa mitä ? Vinkki, meittin kaasusolenoidi on hiukka testitilanteissa kiukutellut? Siis 2 setin uusi käyttämätön sellainen.. vara ei venettä kaatais..
Hallin kinkeriä en taida päästä ajamaan - ainakaan näillä näkymin. Solenoidi kyllä vapautuu parempaan käyttöön - nou problemos..
jos noi solenoidit kiukuttelee niin kannataa puhdistaa linjat.
Solenoidi itsessään on hurjan yksinkertainen vekotin, magneettiventtili, joten vikaa ei voi olla kun sähkösyötössä tai sitten joku jumittaa itse venttiiliä.
Mutta joo, ollaanpa yhteyksillä lopumpana viikkoa - huomenna pitäisi singahtaa saarivaltioon ihmettelemään väärän puoleista liikennettä ja takaisin taas juhannuksen alla.
Ok, palaillaan kun olet selvinnut Brittien olut Pub kulttuuri shokista...
Tänään aloitettiin ekan 1 tunnin (käyttötunnit) huolto (taxi palasina lattialla) ja päätettiin öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa myös nesteet, vaihteisto siirtäjineen, kaasusolenoidit ja linjat, kansipahvi ja varmaan koko joukko muutakin aiheeseen liittyvää?? Kellään jemmassa 86mm sylinterin kannentiivistettä? On tää niin reissinkiä jotta meinaa ihan hymyilyttää... kauppiasta meinaan.
edit. Kansisetilta löyty kansipahvi, kiitos!
Edited By Jouniri on 1246476359
Tänään Taxin kone alas ja kurkkaus sisälle...ja tarvittavat (korjaavat) toimenpiteet:
-vaihteistoon uutta ratasta+pikku siirtäjä (tilattu)
-uudet tulpat (vanhoista 2 oli sulanut?)
-uusi kannentiiviste (tulossa)
-kansi korjaamolle
(lähti Kansisetille, sulanut 1ja4 pakovenojen välit)
-1 männässä vaurioo, korjaantuu Hulttion pajalla
-vahvemmat kannenpultit/mutterit (tilattu)
-uudet kaasusolenoidit (tulossa)
-uudet kaasulinjat/syötöt (suunnitteilla)
-jne
Eli ei yhtään liikaa aikaa Joensuuhun!!
JR
Edited By Jouniri on 1246966474
-vaihteistoon uutta ratasta+pikku siirtäjä (tilattu)
-uudet tulpat (vanhoista 2 oli sulanut?)
-uusi kannentiiviste (tulossa)
-kansi korjaamolle
(lähti Kansisetille, sulanut 1ja4 pakovenojen välit)
-1 männässä vaurioo, korjaantuu Hulttion pajalla
-vahvemmat kannenpultit/mutterit (tilattu)
-uudet kaasusolenoidit (tulossa)
-uudet kaasulinjat/syötöt (suunnitteilla)
-jne
Eli ei yhtään liikaa aikaa Joensuuhun!!
JR
Edited By Jouniri on 1246966474
Rojekti Taxin tilanne katselmus..
-vahvemmat kannen pultit kotona
-kannentiiviste matkalla
-1.setille hankittu regulaattori/painemittari kotona
-2.setin ilokaasun jakotukki tarpeet hankittu ja visio Hulttion otsalohkossa
-vaihteisto romppeet tulossa
-kansi...elpyy kuulemma Kansisetillä, kiitos Jamppa
eli kiire tulee silti Joensuuhun
Edited By Jouniri on 1247501687
-vahvemmat kannen pultit kotona
-kannentiiviste matkalla
-1.setille hankittu regulaattori/painemittari kotona
-2.setin ilokaasun jakotukki tarpeet hankittu ja visio Hulttion otsalohkossa
-vaihteisto romppeet tulossa
-kansi...elpyy kuulemma Kansisetillä, kiitos Jamppa
eli kiire tulee silti Joensuuhun
Edited By Jouniri on 1247501687
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
No niin. Aletaampa taas vähän uhomaan täällä foorumilla (niin hiljasta tuntuu olevan...).Jouniri kirjoitti:Rojekti Taxin tilanne katselmus..
-vahvemmat kannen pultit kotona
-kannentiiviste matkalla
-1.setille hankittu regulaattori/painemittari kotona
-2.setin ilokaasun jakotukki tarpeet hankittu ja visio Hulttion otsalohkossa
-vaihteisto romppeet tulossa
-kansi...elpyy kuulemma Kansisetillä, kiitos Jamppa
eli kiire tulee silti Joensuuhun
Nyt TFM siirrytään oikeasti (kun viimeksi bensasuuttimista loppu hööki) E85 bensaan. Sittenhän puristuskestävyyden pitäis pompsahtaa uuteen ulottuvuuteen. Sitähän sitte voitaiskin kompensoida isommalla ilokaasuannoksella
<keskustelu avattu>
tenhulttio kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Rojekti Taxin tilanne katselmus..
-vahvemmat kannen pultit kotona
-kannentiiviste matkalla
-1.setille hankittu regulaattori/painemittari kotona
-2.setin ilokaasun jakotukki tarpeet hankittu ja visio Hulttion otsalohkossa
-vaihteisto romppeet tulossa
-kansi...elpyy kuulemma Kansisetillä, kiitos Jamppa
eli kiire tulee silti Joensuuhun
No niin. Aletaampa taas vähän uhomaan täällä foorumilla (niin hiljasta tuntuu olevan...).
Nyt TFM siirrytään oikeasti (kun viimeksi bensasuuttimista loppu hööki) E85 bensaan. Sittenhän puristuskestävyyden pitäis pompsahtaa uuteen ulottuvuuteen. Sitähän sitte voitaiskin kompensoida isommalla ilokaasuannoksella
<keskustelu avattu>
No niin, nyt aletaan puhua asiaa. Ameriikan monsteri ohjelma dokumentin innoittamana uskon tuohon Etanooli+ilokaasu yhdistelmään kun vaan kakkua työnnetään riittävästi (ei pitäs sit koneen käydä enää niin kuumana jotta paikat sulaa) ja jos noissa 650cc suuttimissa ei piisaa tavara niin käsittääkseni ei oo mahdoton temppu loihtia tosta 2 setistä "märkäsetti". Samalla vois miettiä että olisiko tuo kaasu annostelu esim. 60hp+60hp? Vai tuottaako tuo ecun 2 setin yosirikastus silloin onkelmia? Näin se taisikin olla. Lähetäänkö siitä jotta alle 400hp tehoilla (takapallolta tietty) sitä ei 2010 radalle taluteta?
Edited By Jouniri on 1252519582
2007--->309kmh, 2008--->337kmh, 2009--->360,3(huonoissa olosuhteissa), 2010---> ?????Humppanisti kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Lähetäänkö siitä jotta alle 400hp tehoilla (takapallolta tietty) sitä ei 2010 radalle taluteta?
jaahas... puheet on pidetty, tekoja odotellessa "tupla tai kuitti" kaudelle
Tupla tai kuitti kaudelle otetaan veikkauksia, perusteltuja sellaisia vastaan...
Eilen tuli sit tilattua Kansisetista Taxiin uusi kansi (mitä se pitääkään sisällään on vielä hyvin top secret) ja mörkö röörillä varustettu putki. Joten uudet kujeet kaudelle 2010 alkaa hahmottua??Jouniri kirjoitti:Humppanisti kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Lähetäänkö siitä jotta alle 400hp tehoilla (takapallolta tietty) sitä ei 2010 radalle taluteta?
jaahas... puheet on pidetty, tekoja odotellessa "tupla tai kuitti" kaudelle
2007--->309kmh, 2008--->337kmh, 2009--->360,3(huonoissa olosuhteissa), 2010---> ?????
Tupla tai kuitti kaudelle otetaan veikkauksia, perusteltuja sellaisia vastaan...
Noohniih, alkaa kausi 2009 olee TFM Taxin osalta paketissa. Pudikselta siis tuliaisena vartille uudet reekoordsit 8.7alkuisena JariM toimesta ja lopari rekka 277kmh Ksthb toimesta..kiitokset poijjille. Meillä on tapana ottaa löysät pois kuten nytkin eli tuloksena kun hiukka hameen alle kurkattiin niin ainakin pakoventtiilit ovat kuulemma mallia no heavy duty ja muistuttavat enemmän spiraali ötökkäkarkoitetta kuin pakoventtiiliä...hyvä niin sillä löytyihän se vika mitä koko päivä Pudiksella etsittiin
Ensi vuonna uudet kujeet...
Edited By Jouniri on 1254422642
Ensi vuonna uudet kujeet...
Edited By Jouniri on 1254422642