Sivu 3/4

Lähetetty: 28 Joulu 2012, 21:46
Kirjoittaja snuggles
Mitenkä on semmonen tuntuma jotta tietyn kokoisella kuskilla vakiopleksi ei oo parempi, toimii vain keskikokoon (?) saakka, sen jälkeen alkaa potta ja hartiat olemaan ilmavirrassa.
Tiimiltä löytyy matalampi jakkara, sitäkin täytyy testailla, mihin ajoasento muokkautuu. Käytin vastaavaa Hallissa mutta paras tulos tuli kun hilasin hanuria ylöspäin, irti penkistä.

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 09:47
Kirjoittaja ysi-ärrä
Eikös titaanilla ole vakioplexi paikoillaan yleensä? Vai oliko se sellanen jatkettu vakioplexi? Mut madallettu jakkara hällä ainakin oli/on. Meinaan siinä kuitenki aikaski iso ukko ja hyvin saa pyöränsä kulkemaan matalalla plexillä? Itehän oon vaan tällanen riuku(102kg tällähetkellä) ja joteki hokannu et vakioplexi ois parempi ku tuplakupla. Ai niin onhan sillä Titaanilla se huippu speliaali tankki,prkl!

ps.Jokos Mika rupeet mullekki tekeen näppärästi tuollasen tankin :;): :D Sultahan se käy.

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 13:16
Kirjoittaja Titaani
Ei ole tuo tankkihomma kovin mukava tehdä, eli ei taida tulla sellaisia valmistukseen. Ja sitäpaitsi vaikutus alaspääsyyn pidemmällä ja paksummalla kaverilla aika vähäinen. Helpompi on ottaa sitä turhaa läskiä pois jotta ei ole niin ilman tiellä purjeena.

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 17:42
Kirjoittaja snuggles
Titaani kirjoitti:Ei ole tuo tankkihomma kovin mukava tehdä, eli ei taida tulla sellaisia valmistukseen. Ja sitäpaitsi vaikutus alaspääsyyn pidemmällä ja paksummalla kaverilla aika vähäinen. Helpompi on ottaa sitä turhaa läskiä pois jotta ei ole niin ilman tiellä purjeena.
Eikös sulla ollut jatkopleksi, ja syksystä normijakkarakin ? Silloin kun kytkimen pito ei enää vastannut tehoa :)

Lähetetty: 29 Joulu 2012, 22:53
Kirjoittaja Titaani
Jatkopleksi oli vuosi takaperin, ei enää 2012. Vakio penkki paksulla taakareunalla oli syksyllä.

Kytkin jumppaa täytyy tehdä, kun oli vähän ongelmia.

Lähetetty: 16 Syys 2013, 10:05
Kirjoittaja taimen74
Hirvee polte jo ens kesän ajoihin, kun XX:sä vaihtui busaan. Bläkkäri laukkasi parhaimmillaan Lappeenrannassa 269km/h ja nyt tavoite ens kesälle 300 puhkasusta. Pyöränä K8 yoshin kokoputkistolla. Meneekö 300 vakio korkusena vai pitääkö alkaa tilailemaan koiranluita ja holkkeja? Peilit tietysti pois ja vakio väleillä meinasin mennä. Nopeuden rajoittimesta en tiedä onko sitä ohjelmoitu pois. Ei varmaankaan mitään kotikonstia millä sitä tarkastaa? Onko putkiviriin mitään hyötyä nostaa kierrostenrajoitinta ja paljonkohan sitä uskaltaisi korottaa ettei vaan menis työntö hommiks.

Tälläisiä yli innokkaan mietteitä ja pohdintoja. Tulis jo kesä =D...

Lähetetty: 16 Syys 2013, 10:56
Kirjoittaja Nesmit
Onko peli säädetty omalla boxilla vai Power-commanderilla? Jos säädetty omalla boxilla niin pajalla saa katsottua onko rajoitin poistettu vai ei (rasti ruutuun toimenpide).

Kyllä toi 300 pitäisi mennä rikki vakiokorkuisena, mutta madallettuna tietenkin paremmin. Vakiovälitykset riittää (18/43).
Itseltä löytyy madallussetti eteen ja taakse, jos päätät semmoiset asentaa: ...KLOKS...




Edited By Nesmit on 1379321621

Lähetetty: 16 Syys 2013, 19:01
Kirjoittaja TJJ
taimen74 kirjoitti:Pyöränä K8 yoshin kokoputkistolla. Meneekö 300 vakio korkusena vai pitääkö alkaa tilailemaan koiranluita ja holkkeja? Peilit tietysti pois ja vakio väleillä meinasin mennä.

Ite ajelin vakiotehoisella/korkuisella/välityksin/putkin, ilman peilejä olevalla gen2sella 299,x parin vaihtovirheen kera, että putkivirin pitäs kyllä heilahtaa sen 300 suht varmasti. edit: boxista oli rajottimet poistettu




Edited By TJJ on 1379347344

Lähetetty: 16 Syys 2013, 21:02
Kirjoittaja taimen74
Se on commanderilla säädetty, mut eikös eculla siltikin pysty ohittamaan rajoittimet? Niin ja kiitos Nesmit tarjouksesta (pistetään mietintään). Jos löydän Kotkasta paikan missä flash:ata niin kannattaako samalla korottaa kierrosrajoitinta vai astunko silloin suoraan moottorin kestävyyden varpaille?

Jaksaakohan tommonen putkiviri mennä 18/40 väleillä, jos keli sattuiskin olemaan suosiollinen (ääh, tätä se busanismi teettää). :D :D :D

Lähetetty: 16 Syys 2013, 21:27
Kirjoittaja snuggles
taimen74 kirjoitti:Jos löydän Kotkasta paikan missä flash:ata niin kannattaako samalla korottaa kierrosrajoitinta vai astunko silloin suoraan moottorin kestävyyden varpaille?
Et astu ja ei kannata. Vakiovälit ok, jotkut jopa lyhentää jos putkiviri ja kuski ei oo Marjut.

Lähetetty: 16 Syys 2013, 22:07
Kirjoittaja jarim
Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Lähetetty: 16 Syys 2013, 22:30
Kirjoittaja snuggles
Aika tiukassa kunnossa ollu, oon tottunu liikaa näihin antiikkisiin gen1:siin, Jorman gen2 putkivirikin syötti aika hyvin menemään kun testailtiin, eihän ne virettä enempää tarvi

Lähetetty: 17 Syys 2013, 07:35
Kirjoittaja Nesmit
jarim kirjoitti:Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Itellä samoja kokemuksia...
Hallissa 2011 kulki 318 km/h samanlaisilla vireillä (V&H alkukäyrä + Yoshin R77 sliparit + K&N + 18/43 välit).
Rajoitinta nostettu 200 kiekkaa, peilit ja kilpiteline pois, hitusen madallettu, vakio pleksi, lederhosenit jalkaan ja kyttyrä kuskin paikalle.

...KLOKS... ...TEHOKÄYRÄ...




Edited By Nesmit on 1379393136

Lähetetty: 17 Syys 2013, 08:02
Kirjoittaja taimen74
jarim kirjoitti:Viime kesänä Pudasjärvellä putkiviri Gen2 laukkasi 314 mailille vakio välityksillä vakiorajoittimella. Pari sataa kiekkaa rajoitinta ylöspäin niin meni 318. Pitemmillä välityksillä olisi ehken kulkenut kovempaakin. Tehokäyrä kun on vakiorajoittimen tienoillakin jo reilusti laskeva.

Hyvin oli laukannut gen2 vakioväleillä. Gearcommander väittää, että vakiovälityksin gen2 kelaa 309km/h nopeutta, mutta se ei sitten pidä paikkansa (hyvä niin).

Kiitos jo kaikille vastauksista. Tästä on hyvä jatkaa yli pitkän talven miettien "modeja" kevään ajoille Lappeenrantaan. Eli vakiovälein mennään putkivirillä, peilit pois, rajoittimet pois, mopo tonttiin ja kuskilta aivot narikkaan :laugh:

Vielä kehtaan sellaista kysyä, että mitens vaihdatte vaihteita? Kytkimellä, raakana vai onko kaikilla sifterit? Ite viimeksi XX:ällä suunnittelin 1>2 kytkimellä ja loput raakana, mut pää tyhjeni viivalla ja kaikki meni kytkimellä. Videosta vaan hyvin huomaa kuinka paljon nopeus putoaa vaihdoissa vaikkei ne kestäkkään 0,5s pidempää..

Sifteri olis kyl kova sana (ja taalaa palaa)...

Lähetetty: 17 Syys 2013, 08:33
Kirjoittaja Nesmit
Kyllä shifteri on maailmanluokan peli kentällä. Samoin kadulla kun tottuu käyttään :) ...SHIFTERI...

Heivaat sen commanderin lepikkoon ja käytät säädettävänä omalla boksilla (samalla aktivoit shifterin omasta boksista).
Ja taas taalaaa palaaaa :D