Sivu 3/3

Lähetetty: 03 Maalis 2013, 14:24
Kirjoittaja gsxr
Testasin tuota sytytystä. Pyörä takapukille, ykkönen sisään ja käyntiin. Kevyellä pintakaasulla kun käytteli ja vertaili ign mapissa liikkuvia soluarvoja ja reaali-ikkunassa näkyvää sytytysarvo lukua niin eivät olleet yhteneväiset. Ikkunassa oleva arvo oli koko ajan suurempi kuin kartan soluissa sillä tarkastelu hetkellä, jostain syystä.

Mutta kun sääti kartasta solujen luvut liioitellun pieneksi niin ikkunassa oleva arvo myös putosi ja pyöräkin tuntui käyvän raskaasti joten tuon perusteella kartan säätäminen vaikuttaa myös pintakaasulla. Vaihtokohta oli tämän testauksen aikana koko ajan se 11,2%.

Mutta miksi nuo luvut ei ole yhteneväiset, se jäi epäselväksi. Eroa niissä oli se ~5-10 astetta.

Lähetetty: 11 Maalis 2013, 12:24
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:Testasin tuota sytytystä. Pyörä takapukille, ykkönen sisään ja käyntiin. Kevyellä pintakaasulla kun käytteli ja vertaili ign mapissa liikkuvia soluarvoja ja reaali-ikkunassa näkyvää sytytysarvo lukua niin eivät olleet yhteneväiset. Ikkunassa oleva arvo oli koko ajan suurempi kuin kartan soluissa sillä tarkastelu hetkellä, jostain syystä.

Mutta kun sääti kartasta solujen luvut liioitellun pieneksi niin ikkunassa oleva arvo myös putosi ja pyöräkin tuntui käyvän raskaasti joten tuon perusteella kartan säätäminen vaikuttaa myös pintakaasulla. Vaihtokohta oli tämän testauksen aikana koko ajan se 11,2%.

Mutta miksi nuo luvut ei ole yhteneväiset, se jäi epäselväksi. Eroa niissä oli se ~5-10 astetta.
Olikos tuo eroläpi koko alueen,
mikähän pytty on se mistä hakee näytöön sen "reali" tiedon

jos sitä näyttöä jotenkin häirtsee se vakiona oleva sytysero
keskimäisten ja reunimaisten välillä(eikös se ollut jotain tuomoista luokka)
vakoina se lienee joku keskiarvoistettu luku kaikista sylinteristä

Lähetetty: 13 Maalis 2013, 01:51
Kirjoittaja gsxr
En kyllä nostanut kierroksia kuin johonkin max 3000rpm ja siinä oli eroa koko ajan. Olen itse kuvitellut keskimmäisten ja reuninmaisten sylinterien sytytyseron olevan noin 2-3 astetta. Niin mullahan ei sytytyskartalla unify nappia ole painettu vaikka joskus on ollut mielessä niin tehdä.
Pitäs varmaan painaa ja tehdä sama vertailutesti uudestaan. Vois johtua tuosta ne erilaiset luvut!

Lähetetty: 14 Maalis 2013, 13:15
Kirjoittaja 1340R86
gsxr kirjoitti:En kyllä nostanut kierroksia kuin johonkin max 3000rpm ja siinä oli eroa koko ajan. Olen itse kuvitellut keskimmäisten ja reuninmaisten sylinterien sytytyseron olevan noin 2-3 astetta. Niin mullahan ei sytytyskartalla unify nappia ole painettu vaikka joskus on ollut mielessä niin tehdä.
Pitäs varmaan painaa ja tehdä sama vertailutesti uudestaan. Vois johtua tuosta ne erilaiset luvut!

Jonkun teknisiä tietoja sisältävän juttun mukka
K2:osessa olis ero 8 astetta
eli reunimaiset 11 ja keskimäiset 3 astetta 1150kieroksen kohdalla

E:onkohan tämä ennän tähän pikaopas otsikoon sopivaa juttua




Edited By 1340R86 on 1363259853

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 22:38
Kirjoittaja gsxr
K2 service manualissa oli mainittuna tuo sytytysero sylintereiden välillä. 99-00 busissa on 4 astetta/1150rpm joka pytyssä. Liittyy ehkä johonki päästöjuttuihin nuo uudempiin tehdyt ennakonmuutokset.

Vaikka unified olisi käytössä niin siinä on edelleen sama ero soluarvon ja reaalinäyttämän välillä. Solussa vaikka 33 niin reaalissa 40 astetta. Myöskään seos ei juurikaan muuttunut ainakaan näilllä pienillä kierroksilla.

Vähän ot joo mutta jää sentään asiasisältöä foorumille luettavaksi. Mulle riittää että selvis tuo vaikutus iap alueella hyvien vinkkien ansiosta :respekt: :thumbup:

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 22:43
Kirjoittaja gsxr
Tuosta vielä tuommonen linkki.

http://www.hayabusa.org/forum....ng.html

Lähetetty: 23 Huhti 2014, 00:04
Kirjoittaja zzr1100kawa
Voiko ecua lukea ensin eli ottaa alkuperäisen ohjelman sisään talteen koneelle ennen flassäys leikkejä koska jos jotaa menee pieleen olisi alkuperäis data hyvä saada ajettu takaisin?

Voiko ajoneston koodia/avaimen
muuttaa jos epäilee edellisen omistajan tehneen kopioita avaimista?

Lähetetty: 23 Huhti 2014, 08:33
Kirjoittaja jarim
Gen2:ssa voi, Gen1:ssä ei. Tosin EcuEditor osaa generoida alkuperäisen binäärin ettei täysin alkuperäistä ole hyötyä ulos lukeakaan.

Ei voi.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 10:03
Kirjoittaja zzr1100kawa
Saakohan sen koodin luettua avaimen teetätystä varten,sain kahdet avaimet mutta tietenkin se koodi joka vaaditaan lisä avaimia varten puuttuu,tuskin tarvin koskaan mutta oishan se hyvä tietää kun joskus myy eteenpäin.Vielä tuosta alkuperäis astusten palautuksesta jos jotain menee pieleen ;onko tuossa ecu editorissa default settings itse ohjelmassa valmiina vai miten muka osaa generoida alkuperäis asetuksia
.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 10:50
Kirjoittaja 1340R86
zzr1100kawa kirjoitti:Saakohan sen koodin luettua avaimen teetätystä varten,sain kahdet avaimet mutta tietenkin se koodi joka vaaditaan lisä avaimia varten puuttuu,tuskin tarvin koskaan mutta oishan se hyvä tietää kun joskus myy eteenpäin.Vielä tuosta alkuperäis astusten palautuksesta jos jotain menee pieleen ;onko tuossa ecu editorissa default settings itse ohjelmassa valmiina vai miten muka osaa generoida alkuperäis asetuksia
.
Se teeke kyllä alkuperäisen
(tätä alkuun itsekin ihmetelin kun autojen kanssa ohjelma homeleta touhuillut niin jos nissä ole juuri kohde auton ohjelma luettu talteen niin isompia/pienpiä onkelmia on edessä jossain vaiheessa)
mutta tekkee "gerneroi"sen saman mikä tehtaala laitettaan joko boxsin
eli ei sitä jos on jälkeenpäin säädelty jotain

avain jutussa tais olla GEN2 kohdalla mahdolissus laitta rasti ruutuun että esto päälä/pois

avaimen sirun voi lueskella/poltta toiseen avaimeen muilla systeemillä

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 13:58
Kirjoittaja jarim
Uuden avaimen käsittääkseni saa tilattua myös runkonumeron perusteella viralliselta taholta.