Sivu 3/4

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 18:05
Kirjoittaja PetriK
Voi - suurin osa karttojen testauksesta työpöydällä on tehty flashaamällä EU bin jenkkiboxiin.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 18:28
Kirjoittaja snuggles
Pitäiskö homman onnistua jos piuhoissa ei ole muuta kiinni kun ecu ja mittariston seudun johdot ? Eli moottorin anturit ruiskuineen, nop. mittarin anturi, sivutuki, syylärin ym. rensselit puuttuu.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 18:31
Kirjoittaja PetriK
Kyllä onnistuu kunhan on kaikki maadoitukset kiinni sekä virta ja tietysti tarvittavat ohjelmointikaapelit kytkettynä. Ei tarvita mitään antureita. Mittaridataan voi kyteä ledin vastuksen kautta ja sen avulla näkee että ecu on toimiva ennen ja jälkeen ohjelmoinnin kun ledi vilkkuu mittarille muuten lähetettävän signaalin mukaisesti.

Työpöydällä (gen2) hässäkkä näyttää mulla tältä ja onnistuu siitä huolimatta.

Kuva

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 18:50
Kirjoittaja snuggles
Päämaadoitus on rungossa, ohjelmointikaapeli kytketty ja tarkistettu, eu-bin on sisällä, engine dataan tulee tietoja mutta program flash päättyy ilmoitukseen error 15024 boot failed.
Mutta mutta, homma alkoi pelittää kun etsin sivutuen ja laitoin johdot kiinni.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 19:00
Kirjoittaja snuggles
No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.

Lähetetty: 29 Maalis 2009, 21:02
Kirjoittaja jarim
snuggles kirjoitti:No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.
Eli flash toimii nyt?

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 18:34
Kirjoittaja snuggles
Njoo, ainakin koneen kommentit on hyvin myönteisiä. Eihän sitä pääse vielä käsin tuntemaan että jotain olis muuttunu mutta vihreät tekstit valaa uskoa tulevaan.

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 12:38
Kirjoittaja 65-1179940962
Jaa mistähän noita valmiita karttoja voisi yrittää latailla, jos ECUn päivitykseen ryhtyy?

Lähetetty: 05 Huhti 2009, 13:12
Kirjoittaja jarim

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 20:29
Kirjoittaja 115-1212208879
Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D




Edited By steel on 1239040228

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 21:38
Kirjoittaja jarim
steel kirjoitti:Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D
Windows Vista vai XP?

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 15:05
Kirjoittaja 115-1212208879
XP

Lähetetty: 07 Huhti 2009, 21:15
Kirjoittaja jarim
Olethan siinä dataikkunassa valinnut com pportin siitä alasvetovalikosta? Sen jälkeen Data ON ja ECUlle reset (kill switchistä vaikka). Tuon jälkeen pitäisi bitti kulkea ecueditorille ja esim kaasun liike näkyä prosentteina siinä ikkunassa vaikka pyörä ei olisikaan käynnissä.

Lähetetty: 31 Tammi 2010, 11:29
Kirjoittaja 98-1263673635
Uutena jäsenenä voi vain arvailla jo tehdyn työn määrää, kun alkaa valkenemaan mitä jo nyt on tarjolla :respekt:
Itselle heräsi kysymyksiä dataloggauksesta säätämisen aikana.
Onko mahdollista/teidän mielestä järkevää luoda esim. ohjelmointia varten kytkettyyn läppäriin virtuaalikarttoja joiden jaotus olisi sama kuin ecun polttoaine ja ennakkokartat. Laajakaistalta lamda-arvot jokaisen polttoainesolun kohdalle ja kaasu/turbo laitteiden säädössä egt kartta voisi olla myös hyödyksi? Penkitettäessä vastaavaa dataa tulee kai penkityssoftan kautta mutta todellisissa olosuhteissa voisi vetojen jälkeen rauhassa katsella minkälaisilla arvoilla on menty ???

Edellyttää tietysti monipuolista ajelua mikäli meinaa saada kartan täyteen

:bike:

Tulikos tämä muuten kuinka oikean topicin alle :oho:

Lähetetty: 22 Elo 2011, 02:06
Kirjoittaja gsxr
Kävipä niin että talli-tietokone hajosi ja vei ecueditorin ja pitkällä aikavälillä työstetyt kartat mukanaan. No irroitin kovalevyt ja siirsin ne toimivaan tietokoneeseen jolloin pääsin tutkimaan levyjen sisältöä mutta ecueditorista ja kartoista ei löytynyt jälkeäkään vaikka millä ohjelmalla niitä koitti kaivaa esiin, ihan kuin niitä ei siellä koskaan olisi ollutkaan!

Lopulta kuitenkin löytyi tiedosto:

BB34BB51-16-8-2011-16-43.bin

kansiosta:

program files/renesas/FDT4.01

Tiedosto paljastui ecukartaksi kun sen ecueditorissa avasin ja saattaa olla jopa viimeisin flassaus, ainakin päiväyksen puolesta sopisi. Tosin ei ole kyllä minun nimeämä eikä tallettama, tekeekö Flash Development toolkit jotain backup-tiedostoja aina viimeisimmistä flassäyksista?

Mikäli näin on niin vahinkoa ei ole sattunut, en kyllä siltikään ymmärrä että mihin ne tallettamani useampi kymmentä karttaa on kadonnut ja itse ecueditor ohjelma. :angry: