Pudasjärven kiihdytyspäivät 2009

Löpinää rata-, strip-, nopeusajoihin liittyvistä tapahtumista.
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

niin ja mersulle onnittelut kenttäennätykstä ja omasta parhaasta :thumbup: .reilu sekuntti perässä :pääseinään:



Edited By janne on 1241902624
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
jokiar
Viestit: 449
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 10:25
Paikkakunta: Karinkannantie 17A2, 90800 OULU

Viesti Kirjoittaja jokiar »

Kellogs- raksujen äärestä onnittelut kumminkin Jannelle...maby one day.. :;):
90-1216583406

Viesti Kirjoittaja 90-1216583406 »

Hyvä Merja!!!
Perhana kun se vedonlyönti sun huoltomiehen kanssa esti tällä kerrtaa sen sun kasin puolelle ajon :cool:

Lyhyen akselinvälinmieheille tiedoksi:
60 jalkasella about 18 m ei ole vaikutusta akselivälillä, vaan se on kuskista kiinni!
Tarkemmin sanottuna sen on kiinni kytkimen käytöstä ja siitä oikean ranteen asennosta... vaatiin sitä kanttia :pylly:

Esim. PSB poijaat vetää JATKUVASTI 1.3s 60 jalkaisia ja akseliväli siis max. 1520mm.

Tupla Zetor
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Zetor kirjoitti:Hyvä Merja!!!
Perhana kun se vedonlyönti sun huoltomiehen kanssa esti tällä kerrtaa sen sun kasin puolelle ajon :cool:

Lyhyen akselinvälinmieheille tiedoksi:
60 jalkasella about 18 m ei ole vaikutusta akselivälillä, vaan se on kuskista kiinni!
Tarkemmin sanottuna sen on kiinni kytkimen käytöstä ja siitä oikean ranteen asennosta... vaatiin sitä kanttia :pylly:

Esim. PSB poijaat vetää JATKUVASTI 1.3s 60 jalkaisia ja akseliväli siis max. 1520mm.

Tupla Zetor
Moro!

Aluksi edelleen Mersulle :respekt:

Mikäli tuolla "lyhyenakselivälin miehellä" meittin Hulttioon viitataan niin en malta olla vastaamatta.

Näin lajista (vartti) mitään tietävänä kysynkin, että milloin nuo PSB pojat on vedelleet niitä 60 jalkasia 1,3s Pudiksen kentällä? Muutaman kerran siellä oon ollut eikä ainakaan mun korviin oo noi 1,3s kantautuneet. Joskus olen siellä jonkun Zetorimiehen kyllä nähnyt mutta en kyllä tällä kertaa ja silloin ei niin hälläkään noita 1,3 paukkunut.

Myönnettävä on jotta Hulttio on väärissä karkeloissa tolla mun Taxilla kun varttia lähti ajelee koska laite on rakennettu 0-1600m matkan huippunopeus ajoihin eikä niinkään vartille, mutta koska laissa ei estettä niin ehkä nähdään Hulttio toistekin Taxilla vartilla. Sitä Zetorii on ootettu vastaavasti myös noihin huippunopeus ajoihin mut ei oo näkynyt? Sekin vaatii myös kuskia (siksi mulla Hulttio kuskina) ja uskallusta.
Come backkiä odotellessa taidan tilata Taxiin ne jatkot niin jos sitä uskallusta sit löytyis tolta meittin akseliväli mieheltä enemmän noihin vartin nopeuksiin.

T. JR (täälläkin)

Ps. Mulla nimi listassa 13.6.2009 (ilm. päättyy 15.5) Joensuun karkeloihin, mites siellä? :welcome:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jouniri kirjoitti:
Zetor kirjoitti:Hyvä Merja!!!
Perhana kun se vedonlyönti sun huoltomiehen kanssa esti tällä kerrtaa sen sun kasin puolelle ajon :cool:

Lyhyen akselinvälinmieheille tiedoksi:
60 jalkasella about 18 m ei ole vaikutusta akselivälillä, vaan se on kuskista kiinni!
Tarkemmin sanottuna sen on kiinni kytkimen käytöstä ja siitä oikean ranteen asennosta... vaatiin sitä kanttia :pylly:

Esim. PSB poijaat vetää JATKUVASTI 1.3s 60 jalkaisia ja akseliväli siis max. 1520mm.

Tupla Zetor

Moro!

Aluksi edelleen Mersulle :respekt:

Mikäli tuolla "lyhyenakselivälin miehellä" meittin Hulttioon viitataan niin en malta olla vastaamatta.

Näin lajista (vartti) mitään tietävänä kysynkin, että milloin nuo PSB pojat on vedelleet niitä 60 jalkasia 1,3s Pudiksen kentällä? Muutaman kerran siellä oon ollut eikä ainakaan mun korviin oo noi 1,3s kantautuneet. Joskus olen siellä jonkun Zetorimiehen kyllä nähnyt mutta en kyllä tällä kertaa ja silloin ei niin hälläkään noita 1,3 paukkunut.

Myönnettävä on jotta Hulttio on väärissä karkeloissa tolla mun Taxilla kun varttia lähti ajelee koska laite on rakennettu 0-1600m matkan huippunopeus ajoihin eikä niinkään vartille, mutta koska laissa ei estettä niin ehkä nähdään Hulttio toistekin Taxilla vartilla. Sitä Zetorii on ootettu vastaavasti myös noihin huippunopeus ajoihin mut ei oo näkynyt? Sekin vaatii myös kuskia (siksi mulla Hulttio kuskina) ja uskallusta.
Come backkiä odotellessa taidan tilata Taxiin ne jatkot niin jos sitä uskallusta sit löytyis tolta meittin akseliväli mieheltä enemmän noihin vartin nopeuksiin.

T. JR (täälläkin)

Ps. Mulla nimi listassa 13.6.2009 (ilm. päättyy 15.5) Joensuun karkeloihin, mites siellä? :welcome:
hiukka :offtopic: mutta ylimääräiset jatkot löytyis hyllystä...
Tarjouksia ??
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Zetor kirjoitti:Lyhyen akselinvälinmieheille tiedoksi:
60 jalkasella about 18 m ei ole vaikutusta akselivälillä, vaan se on kuskista kiinni!
Tarkemmin sanottuna sen on kiinni kytkimen käytöstä ja siitä oikean ranteen asennosta... vaatiin sitä kanttia :pylly:

Esim. PSB poijaat vetää JATKUVASTI 1.3s 60 jalkaisia ja akseliväli siis max. 1520mm.

Tupla Zetor

Hmm. Onkos se UTELE hemmo jo päässyt käpistelemään fysiikan lait uusiksi? :p

Sitte 18m jälkeen tulee ilmeisesti taas perinteiset lait voimaan, ja akselinväli alkaa vaikuttamaan? Vai vaikuttaako ne sittenkään?
Tai no joo, eihän se akselinväli suoraan vaikuta. Ainoastaan kuski/pyörä-yhdistelmän painopisteen sijainti versus taka-akselin keskilinja. Helpoin tapa näitten sijaintien suhteen muuttamiseen on tietty takahaarukan jatkaminen. Toinen on painopisteen alentaminen <kyllä, siellä on painopiste, vaikka sitä ei voikaan nähdä>.
Mitäs niihin PSB (Pro Street Bike otaksun?) pyöriin saikaan sääntöjen mukaan tehdä? Ai niin, akselinväliä saa jatkaa (Busan tapauksessa 35mm). Niin, ja myöskin painopistettä saa alentaa, siirtämällä akut ja bensasäiliön (dymmy tankki sallittu). Niin, ja vielä lock-up kytkin on sallittu (=multistage siinä samalla).
Miten nuo PSB poikien 60ft ajat liittyy mihinkään? Ei jymmara.

Sitäkö vaan, että jos ei mene vakiona alle 1.5s niin kuski on ihan haitarimiehiä?

Aivan sama olis väittää, että huipputeho ei vaikuta loppunopeuteen. Kun taxi kerran otti 252km/h ja vakiobusa 228km/h. Että siitähän sen jo näkee...
90-1216583406

Viesti Kirjoittaja 90-1216583406 »

Juu, terveisiä kuusamosta :kippis:

TFM pojat ihan turhaan vedätte hernettä nenään... kirjoitin 60 jalan ajoista noin yleisesti. En tosiaankaan tarkoitanut teitä!
Mutta elokuun eka viikonloppuna tulee niitä 1,3s 60ft aikoja ja saattaa tulla jopa alle 1s myös Pudiksella, nimittäin silloin tulee isot pojat sinne ajamaan :respekt:

Mutta jos sitten henk.kohtaisiksi aletaan, niin laita JR ne jatkot kiinni (löytyy vielä Ksthb:ltä sopivasti), niin ei enää tarvitse selittelemällä niitä ennätyksiä tehdä :oho:
Vitsi, vitsi... huumoria taas peliin.

ps. itse en kuulu isoihin poikiin ja muutenkin ei ole omissa suorituksissa kehumista, mutta Mersu on viilee :respekt: :pomppu:
109-1210607114

Viesti Kirjoittaja 109-1210607114 »

jarim kirjoitti:KIIHDYTYSKISAT 2009

(Kisapäivä lauantai ja sunnuntai varapäivä sään varalta.)

9.5. - 10.5.
23.5. - 24.5.
5.8. - 9.8. SM-OSAKILPAILU
15.8. - 16.8.
5.9. - 6.9.
Iso kööri jo ilmottanu tulevansa mutta laitetaama aihe up ja muistaria vielä eli Putikselle . -)23.5. - 24.5. testit.
:welcome:
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Taas meni ennätykset uusiksi.

Päivän paras lähtö tuotti ajan 9.103s / 265.5km/h. Navakasta vastatuulesta johtuen (?) aika jäi kuiten vasta toiseksi parhaaksi.

Päivän paras aika taas oli 9.046s / 265,9km/h. 60ft ajat välillä 1.607 -> 1.756. Nyt ei keuliminen tuottanut mitään ongelmia, pito sitten vähän enemmän. Taitaa nuo svingijatkojen kans olla niin, että liika on liikaa ja kohtuus liian vähän.
Parantamisen varaakin vielä jäi. Sekä ajollisesti, että teknisesti...

Edit: Nämä siis TFM Taxilla




Edited By tenhulttio on 1243084289
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

tenhulttio kirjoitti:Päivän paras aika taas oli 9.046s / 265,9km/h. 60ft ajat välillä 1.607 -> 1.756. Nyt ei keuliminen tuottanut mitään ongelmia, pito sitten vähän enemmän. Taitaa nuo svingijatkojen kans olla niin, että liika on liikaa ja kohtuus liian vähän.
Onnittelut! Huima aika 60 jalkaseen nähden. Kasi ei tartte muuta ku ajamista lisää ni tulee sieltä. Paljonko oli jatkoa laitettu taxiin lisää ? Mites muilla meni ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

snuggles kirjoitti:Onnittelut! Huima aika 60 jalkaseen nähden. Kasi ei tartte muuta ku ajamista lisää ni tulee sieltä. Paljonko oli jatkoa laitettu taxiin lisää ? Mites muilla meni ?

Joo, kasi oli tavotteena ja näyttäs olevan ihan realistinen tavote. Ehkä tuolla tämänpäiväsellä ajollakin se olis tullut jos saatu optimivälitykset ja mitta. Nyt jatkoa oli varmaan ainakin 10cm alkuperäiseen maksimimittaan päälle. Ahtikselta oltais saatu 40 hampaisen takarissan (vai Rissasen :)) tilalle 45 hampainen, mutta kiinnytyspultit otti kiinni svingijatkojen kiinnikkeisiin. Nyt ajeltiin siis 17/40 välityksillä.
Muitten ajoista en osaa sanoa mitään, kun tuli oltua kokoajan pyörän päällä. No sen näin, että JariM kepitti Ollikaisen Juhan (ja saatiin videollekin). Ollikaisella oli tosin pieniä teknisiä ongelmia.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

tenhulttio kirjoitti:Nyt jatkoa oli varmaan ainakin 10cm alkuperäiseen maksimimittaan päälle. Ahtikselta oltais saatu 40 hampaisen takarissan (vai Rissasen :)) tilalle 45 hampainen, mutta kiinnytyspultit otti kiinni svingijatkojen kiinnikkeisiin. Nyt ajeltiin siis 17/40 välityksillä.
Joo, 10cm lisää on aikas paljon kun pienestä kiinni. Olis varmaan riittäny 42 tai 43 hampainen taakse jotta kasit olis vilkkunu. Eiköhän noita tuloksia kohta tänne putkahtele. Mahtaako jossain olla viralliset kisasivut (?)
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Minulla tänään:
1. 9.686 / 243.24 (vaparina)
2. 9.514 / 246.44 (vaparina)
3. 9.441 / 261.59 (NOS)
4. 9.382 / 256.01 (NOS)

Koko ajan siis oikeaan suuntaan aika meni mutta lähdöt jäi tuohon neljään ja sitten tuli sade. Noo, lisää sitten joskus.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

tenhulttio kirjoitti:Taas meni ennätykset uusiksi.


Päivän paras aika taas oli 9.046s / 265,9km/h.

Tuo lähtö näytti tosi hyvältä. Tasapainoinen kertakaikkiaan, ei keulimista tai sutimista ja luotisuoraan loppuun asti. Ilmeisesti kaasuilla vedit noilla lopareilla?

Omalta kohdalta ei muuta positiivista kuin että ajokausi avattu ja muutamat startit pohjille. Pyörä vielä teetätti, mutta kyllä tämä tästä.
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
Sujari
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Loka 2007, 18:23
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Sujari »

Onnittelut tenhulttiolle! Kovia aikoja ja loppunopeudet hurjia... Seuraavalla kerralla Pudiksen ennätys alkaa todennäköisesti jo kasilla. Saitteko perjantai-iltana makkarat grillattua? Itsekkin sain juostua uuden oman ennätyksen tänään Oulun Terwamaran puolikkaalla. 1.47.15 on nyt enkkari :thumbup: Harmittaa vaan kun jäi kiihdyttelyt nyt näkemättä ja ajamatta. Ensi kerralla sitten...
Lentävä luupää
+200 MPH CLUB FINLAND BUSANISTI
GSX 1400 R
Vastaa Viestiin