onnittelut jari ahtis,mersu ja muut
itsekin tein uuden ennätyksen ;ajoin 730km toteamaan että kannentiiviste on rikki
wisecoitten mukana tullut tiiviste ei kestänyt täyttä 3 vuotta sunnuntaiajoa
merkittävistä busanistihahmoista mm. kajbusa kunnioitti tapahtumaa vierailullaan kiitoksia kaikille!
V8 & gti vauhtipäivä vai pudasjärvi 16.8.2008?
Jopas lauseen keksit.. "merkittävä".. heh,hehakseli kirjoitti:onnittelut jari ahtis,mersu ja muut
itsekin tein uuden ennätyksen ;ajoin 730km toteamaan että kannentiiviste on rikki
wisecoitten mukana tullut tiiviste ei kestänyt täyttä 3 vuotta sunnuntaiajoa
merkittävistä busanistihahmoista mm. kajbusa kunnioitti tapahtumaa vierailullaan kiitoksia kaikille!
Tosiaan, elämäni ensimmäiset 1/4 mailit opeteltiin... Oli aika hauskan tuntuista hommaa, joten ei varmaan jää viimeiseksi..
Ens kerralla panostetaa vähän mm.välityksiin....
Onnittelut "ennätystehtailijoille" minunkin puolesta
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Ollappa hyvä vaan! Pikku heitto niin jarim lle kuin ahtiksellekin eli oiskohan vielä tälle suvelle mahdollista teillä ajaa "liimaradalla" jossakinpäin? Itse pidän noita 9,1.. siä tolla luistinradalla tehtynä Keleen kovina. Molemmilla on kuitenkin tourinki pyörät alla huh huh.ahtis kirjoitti:kovat oli kisat taas.. luulin jo välis menettäneeni pelin täysin pitovaikeuksien takia.. paras aika 9.162 ja 258,99km 60ft 1,636 kiitos jari vastuksesta, saat minut aina ylittämään itseni ja jounille vi###ilusta
Teemu veteli siis taksilla ekaa kertaa varttia ja heti tuli oma ja tfm män ennätys 9,545/254kmh... sit muutaman kaasuvedon jälkeen loparit tippu kympillä? Mun diagnoosi on että säätämätön pyörä käy niin paksulla jotta täydet tehot vaatii 38 kaasusuuttimella +800 psi pullon paineet ja kun paineet oli -600psi teho hävikki oli suuri? No pysy ainakin hyvin nipussa ja nyt ois tarkoitus ottaa pyörälle tossa saksan taksi kunnossa lähtöarvot penkissä jotta voidaan kontrata paljonko talven aikana häviää tehoa? Ysi vainaassa vastaava lähtöteho oli 135hp ja talven jälkeen 215hp (60hp kaasut) takiksella joten mielenkiinnolla odotan pystyykö taksi samaan erotukseen (+80)?
Otan muuten vastaan villejä veikkauksia ton meittin busan tän hetken tehoista vaparina (putki / ecu / ilmakotelo mod.) / 50hp kaasuilla? Suorituksiahan on siis 0-1800m= 337kmh (joensuu) ja pudiksen vartti 9,545/254kmh ja kuskina siis Teemu.
Mun veikkaus on 160/210hp
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
TFM raportti:
Perjantaina PetriK kirjoitteli foorumille että shifterin softa olis testivaiheessa. Eipä muuta kun rakentamaan shifterin anturia osista mitä tallista sattui löytymään.
Lopputulosta soviteltiin sitten bussiin lauantai aamuna TFM tallilla. Pienellä rälläköinnillä ja prikkojen lisäämisellä anturi istui nätisti paikoilleen. Sähkökytkennät ja softan asennus jätettiin tehtäväksi Budiksen kentällä.
Siispä bussi Jarimin bussin kaveriksi kärrylle ja menoksi.
Paikanpäällä sitten johtojen kytkentä ja softat ecuun (pienten vaikeuksien kautta, mm läppäri jumahti kesken asennuksen...). No viimein kaikki oli valmiina ja eipä muuta kun ajopukua päälle (kyllä, edelleen se sama vanha MP-asun nahkapuku) ja viivalle. Tässä vaiheessa ilman naurukaasua.
Sutien liikkeelle ja kakkosta pesään, kakkosta pesään, no mene nyt, ei mene, kytkin kaveriksi ja loputkin vaihdot kytkimen kanssa. Aika 10.550/229.
Heti varikolle palattua alkoi shifterin anturin vaihto alkuperäiseen jäykkään tankoon (ja käänsin kaavionkin alkuperäiseksi). Jotenkin ei kiinnostanut enempi värkkääminen kun muut ajoi menemään. Toisaalta tuo anturi osoitti puutteita toiminnallisuudessa, jousirakenne päästi anturin pidentymään ainakin 20mm, eli isommalle vaihtoon ei ollut mitään tuntumaa.
Uusi yritys vakio vaihteistolla ja ilma kaasuja. Tulos 10.173/231. Vieläkään ei hampaita naurattanut, tavotehan oli päästä "reilusti" alle 10s ilman kaasuja. No onneksi kolmas lähtö tuotti tuloksen 9.948/238! Loppunopeus oli uskomattoman hyvä.
No laitampa tähän kaikki ajat listana:
aika/loppunopeus, 60ft ja rata
10.550/229, 1.983 (rata1) vapari
10.173/231, 1.845 (rata1) vapari
9.948/238, 1.773 (rata2) vapari
9.723/254, 1.804 (rata2)
9.545/254, 1.712 (rata2)
9.885/252, 1.865 (rata2)
9.688/252, 1.804 (rata2)
9.892/244, 1.808 (rata1)
9.818/244, 1.800 (rata1)
9.852/245, 1.813 (rata2)
9.825/244, 1.721 (rata2)
9.833/238, 1.757 (rata1)
Paras aika päivälle oli tuo 9.545/254
Moottoripyörä orgissa oli spekulointia siitä että rata2 antoi parempia=liian isoja loppunopeuksia. En uskalla väittää vastaan kun vbox ei ollut käytössä ja nuo tuloksetkin voisi puoltaa väitettä. Ainakaan rata1 ei tuottanut likikään niin hyviä lopareita. Toisaalta ajettiin koko päivä samalla kaasupullolla, paineet alkoi laskea muutaman vedon jälkeen.
No ahneus on jännä piirre ihmismielessä. Vaikka tuo paras lähtö oli oma ennätys sekä ajassa että loppunopeudessa niin tyytyväinen ei voi olla.
Yhtään ainoata lähtöä en saanut mihin olisin tyytyväinen. Suurin syyllinen siihen lienee takarengas. Nyt paras 60ft oli 1.712, odotukset oli niin, että 1.55 tai alle olis ihan ok ja alle 1.5 hyvä.
Ja jos totta puhutaan niin myös ruiskukartat oli lienee kovasti pielessä. Pintakaasu->puolikaasu nyki miten sattuu -> ei helpoin pyörä lähteä viivalta (ainakaan nyt kun vähänkään liikaa kaasua sai pyörän sutimaan holtittomasti).
Pito oli todella huono koko päivän. Parhaimmillaan sutimista esiintyi vielä kolmosellakin. Ykkösellä enemmän tai vähemmän kaikissa lähdöissä. Eipä ollut keulimisongelmaa. Itseasiassa löysäsimme keulanlaskuliinaa useampaan otteeseen, ilman havaittavampaa vaikutusta pitoon. Taisinkin kommentoida Jounille, että enään en tourinkirenkailla aja
Nyt oon jo vähän leppynyt. Nythän jäi kuitenkin reilusti spekulointivaraa. Shifterillä 0.1-0.2s pois ja hyvällä pidolla toiset 0.2s pois -> 9.545 => 9.145. Sehän olis kenttäennätys
-Teemu / http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
Perjantaina PetriK kirjoitteli foorumille että shifterin softa olis testivaiheessa. Eipä muuta kun rakentamaan shifterin anturia osista mitä tallista sattui löytymään.
Lopputulosta soviteltiin sitten bussiin lauantai aamuna TFM tallilla. Pienellä rälläköinnillä ja prikkojen lisäämisellä anturi istui nätisti paikoilleen. Sähkökytkennät ja softan asennus jätettiin tehtäväksi Budiksen kentällä.
Siispä bussi Jarimin bussin kaveriksi kärrylle ja menoksi.
Paikanpäällä sitten johtojen kytkentä ja softat ecuun (pienten vaikeuksien kautta, mm läppäri jumahti kesken asennuksen...). No viimein kaikki oli valmiina ja eipä muuta kun ajopukua päälle (kyllä, edelleen se sama vanha MP-asun nahkapuku) ja viivalle. Tässä vaiheessa ilman naurukaasua.
Sutien liikkeelle ja kakkosta pesään, kakkosta pesään, no mene nyt, ei mene, kytkin kaveriksi ja loputkin vaihdot kytkimen kanssa. Aika 10.550/229.
Heti varikolle palattua alkoi shifterin anturin vaihto alkuperäiseen jäykkään tankoon (ja käänsin kaavionkin alkuperäiseksi). Jotenkin ei kiinnostanut enempi värkkääminen kun muut ajoi menemään. Toisaalta tuo anturi osoitti puutteita toiminnallisuudessa, jousirakenne päästi anturin pidentymään ainakin 20mm, eli isommalle vaihtoon ei ollut mitään tuntumaa.
Uusi yritys vakio vaihteistolla ja ilma kaasuja. Tulos 10.173/231. Vieläkään ei hampaita naurattanut, tavotehan oli päästä "reilusti" alle 10s ilman kaasuja. No onneksi kolmas lähtö tuotti tuloksen 9.948/238! Loppunopeus oli uskomattoman hyvä.
No laitampa tähän kaikki ajat listana:
aika/loppunopeus, 60ft ja rata
10.550/229, 1.983 (rata1) vapari
10.173/231, 1.845 (rata1) vapari
9.948/238, 1.773 (rata2) vapari
9.723/254, 1.804 (rata2)
9.545/254, 1.712 (rata2)
9.885/252, 1.865 (rata2)
9.688/252, 1.804 (rata2)
9.892/244, 1.808 (rata1)
9.818/244, 1.800 (rata1)
9.852/245, 1.813 (rata2)
9.825/244, 1.721 (rata2)
9.833/238, 1.757 (rata1)
Paras aika päivälle oli tuo 9.545/254
Moottoripyörä orgissa oli spekulointia siitä että rata2 antoi parempia=liian isoja loppunopeuksia. En uskalla väittää vastaan kun vbox ei ollut käytössä ja nuo tuloksetkin voisi puoltaa väitettä. Ainakaan rata1 ei tuottanut likikään niin hyviä lopareita. Toisaalta ajettiin koko päivä samalla kaasupullolla, paineet alkoi laskea muutaman vedon jälkeen.
No ahneus on jännä piirre ihmismielessä. Vaikka tuo paras lähtö oli oma ennätys sekä ajassa että loppunopeudessa niin tyytyväinen ei voi olla.
Yhtään ainoata lähtöä en saanut mihin olisin tyytyväinen. Suurin syyllinen siihen lienee takarengas. Nyt paras 60ft oli 1.712, odotukset oli niin, että 1.55 tai alle olis ihan ok ja alle 1.5 hyvä.
Ja jos totta puhutaan niin myös ruiskukartat oli lienee kovasti pielessä. Pintakaasu->puolikaasu nyki miten sattuu -> ei helpoin pyörä lähteä viivalta (ainakaan nyt kun vähänkään liikaa kaasua sai pyörän sutimaan holtittomasti).
Pito oli todella huono koko päivän. Parhaimmillaan sutimista esiintyi vielä kolmosellakin. Ykkösellä enemmän tai vähemmän kaikissa lähdöissä. Eipä ollut keulimisongelmaa. Itseasiassa löysäsimme keulanlaskuliinaa useampaan otteeseen, ilman havaittavampaa vaikutusta pitoon. Taisinkin kommentoida Jounille, että enään en tourinkirenkailla aja
Nyt oon jo vähän leppynyt. Nythän jäi kuitenkin reilusti spekulointivaraa. Shifterillä 0.1-0.2s pois ja hyvällä pidolla toiset 0.2s pois -> 9.545 => 9.145. Sehän olis kenttäennätys
-Teemu / http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp