Fdba speed weekend 14.-15.07.2007
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...luin samat tiedot...viime syksynä Sauli kyllä jutteli ittekki Hayabusasta kun syömässä pari kertaa rupatelthin, mutta näky edelhenki luottavan tuohon tonniseen...kauankohan?TNT kirjoitti:Olihan tuolla oman kerhon pojatkin näköjään lauantaina hyvin ajaneet Kilokikottimella kaveri 9.555
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Onx toi TÄN päivän tuloksii ?? En eilen moista nähnyt tuloslistoissa ?? No kyllä sen kuuluiskin mennä KOVAA, nin kovalla kohulla se markkinoille tuotiin. Originaalilla vaan ei pärjää Busan originaalille, tai erot on kyyllä HYVIN marginaaliset !? ???
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
No kyllä se kuitenkin kilogiksu tuonkin pesi...Jaakko kirjoitti:busapappa2 kirjoitti:Kieltämäti täytyy sanoo, että "kylä lähti" KiloGigsutkin, eipä siellä muilla just sanomista ollut, SUZUKI oli päivän sana !!
-07 ZZR 1400cc 9.274 238.61
näytti kawasaki kuitenkin menevän kovempaa kuin yksikään busa.
-04 GSXR 1000 cc 9.255 240.51
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
-- Official member of Team Turbomaksa --
Tänään satoi vettä ja kukaan ei ajanut metriäkään... Siis stripillä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Do Di, olipaz hyvä, etten lähtenny ajeleen selekä paskona sateessa sinne. Elvytään, jos vaikka pääsis matkaan keksisviikkona !??! :p Elipä siis Löördaakin tulokset jäi voimaan ? En kyllä mistään vieläkään löydä moisia ZZR ka GIGSU aikoja, mut voihan se olla etten osaa hakee ? :laugh:
edit. No löytypäs. Pääasia, että Suzu pesi Kawan ja Kilonen vielä ISON Kawan mikä on Bueno.
Edited By busapappa2 on 1184522224
edit. No löytypäs. Pääasia, että Suzu pesi Kawan ja Kilonen vielä ISON Kawan mikä on Bueno.
Edited By busapappa2 on 1184522224
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Nonni, tää jamboree on takanapäin, pitänee vähän koittaa tunnelmia naputella.
Perjantai-iltana saavuttiin radan kulmalle mökille, minä busalla ja Teecay huolto-mersulla. Pitäähän tosi kisakuskilla olla oma roudari-mekatsu-kokki matkassa jotta voi keskittyä olennaiseen...
Mopossa oli tullessa hieman lämpöongelmia, alle satkun nopeuksissa alkoi lämmöt kiivetä kohti punaista. Perille kuitenkin päästiin ilman matkan keskeytymisiä ja ilta meni rattoisasti aamun puolelle saunoen ja syöden parin bissen kera. RHead ansaitsee kiitokset loistavasta mökkivalinnasta, kyllä kelpasi asustaa.
Lauantaina aamutoimien jälkeen radalle, keli kohdallaan ja varikolla hyvä säpinä tiimien valmistautuessa puoliltapäivin alkavaan kisaan. Autojen puuttuessa oli kentällä kivasti väljyyttä. Ensimmäisen SM-luokkien kierroksen jälkeen oli vuorossa "muut" ja Hayabusat. Eka oma veto meni tuntumaa hakiessa, 10.3 ajalla joka lähenteli omaa viimekesäistä 10.2 ennätystä. Toinen veto samalla rundilla tuotti tasan kympin.
Tunnin päästä päästiin seuraavan kerran viivalle, ja tuloksena 9.675 s / 254 km/h, eli tavoite oli saavutettu, kymppi rikki. Kytkin teki kiusaa nypyttämällä aikalailla stagevaloissa, vaikeutti lähtöjä melkoisesti.
Seuraavat 3 vetoa menivät kaikki 9.68 ja 9.82 haarukkaan. Merkillepantavaa oli myös hyvä pito: mopo kiipesi helposti pystyyn. Kujolta sain arvokkaan palautteen kun oli katsonut jonkun lähdön: "Kaasu pohjaan s**tana!"
Tämä ohje kypärässä kaikuen viivalle ja 9.628 / 256,9 km/h. Kiitän.
Reilu tunnin paussi SM-luokkien ajaksi ja taas yrittämään. Huonoista 60-jalkaisista sisuuntuneena ja Teecayn katsomopalautteen vuoksi päätin kokeilla toisenlaista lähtöasentoa hyvän pidonkin myötä: ukko reilusti tankinpäälle. Aika 9.603 s ja 60' 1.74 s, 6-kymppiseen reilu 15 kymmenyksen parannus. Seuraava meni sössimiseksi joten huilimaan varikolle, ja mopon jäähdyttelyä. 2 vetoa putkeen niin lämmöt oli punaisella, jokin mätti mosassa joten nuo tauot sopi mulle hyvin, ehti jäähdytellä mopoa vetojen välissä.
Iltaseitsemältä päästiin vielä ajamaan, ja koitin koota kaikki ahaa-elämykset päivän varrelta: uusi lähtöasento, lisää lähtökierroksia (mitä kytkin vain sieti), KAASU AUKI S**TANA, jne... Viivalle Jannen kanssa ja menoksi: tiukasti tankin päällä maaten mopo lähti viivalta hienon tuntuisesti, "leijuen" ja suoraan, eikun pykäliä pesään ja maalin jälkeen hyvä fiilis, tuntui melko onnistuneelta tietämättä ajoista mitään.
Varikolle tullessa possu käveli vastaan ja huikkasi että taisit ajaa ysi-nelosen... olihan se, 9.483 s ja 250 km/h, 60' 1.690 s.
(kiitos Sepe vinkistä ruokatauolla, "kannattaa jättää se 9.5 väliin ja ajaa suoraan 9.4")
10 minuutin päästä oli taas tilaa, meinasin jo lopettaa mutta ahneus voitti ja vielä kerran kuumalla mopolla viivalle. Edellisen lähdön opit mielessä ja kellossa oli 9.434 sek, 60-jalkaa 1.638 ja loparit 251 km/h. Mopon lämpömittari punaisella äkkiä varikolle ja päivä pulkassa porinan kera! Vaan eipä juuri kiehuminen harmittanut!
Olihan hienoa ajaa kun tuli tulostakin. Oma enkka parantui viime vuoden aloittelulähtöjen luvuista uusille lukemille, kiitos runsaan lähtömäärän (12 kpl), monien arvokkaiden neuvojen kuin hyvien kirittäjien ansiosta.
Teille jotka istuitte vain katsomossa: väitän vähäisellä kokemuksellani että ainut tapa oppia tätä lajia on ajaa, ajaa ja ajaa. Ensimmäisten lähtöjen aikana tulee vähän tuntumaa mopoon ja rataan, kellonajoista viis. Sitten alkaa hissukseen tippua aHaa-elämyksiä pienten asioiden kuten kytkimenkäytön, lähtökierrosten, kaasunavauksen, vaihtojen, ajoasennon yms juttujen yhteispelistä ja niiden vaikutuksesta aikaan. Näistä lähdöistä saa myös kullanarvoisia vinkkejä katsomon puolelta: sieltä näkee asioita joita itse ei ajaessa tiedosta. Seuraavassa lähdössä voi sitten keskittyä korjaamaan tällaisen tietyn yksityiskohdan, kuten vaikkapa kyynärpään laskemisen.
Ilman ajamista ei näitä oppeja saa. Ensi kerralla mukaan aloittamaan, on nimittäin vielä hauskempaa ajaa kuin katsoa!
Muillakin meni lujaa kuten ksthb jo kirjoittikin, hienoa lähtöjä ja hyviä kirejä oli pitkin päivää! Jampalle onnittelut 9.3 ajasta (perässä tullaan ja kovaa...*virniö*)!
SM-luokissakin oli menoa, ProSB:ssä on jo tungosta kasin kerhoon. Kujolle taas potti kotiin ja Kekulta mahtava 8.9 veto. Kujon tallista Arskakin jo kolkuttaa kerhon ovea, 9.0 oli kaiketi paras aika? Selkämaalta seiska SPSB:ssä, tuntuu peli (ja ukko) soivan! Muutama nitrolähtökin keräsi porukan hetkessä stripin viereen.
Sunnuntaina ei tosiaan ajettu sateen vuoksi. Yleisöä olisi mahtunut paljon lisää, vähän vaatimaton taisi olla kävijämäärä, harmi kyllä. Kiitos järjestäjille hienosta viikonlopusta, veikkaan että jokainen 12:sta busaluokan osallistujasta yhtyy tähän.
Keillä on kuvia niin galleriaan kiitos, avaan sinne oman kansion tälle tapahtumalle.
Perjantai-iltana saavuttiin radan kulmalle mökille, minä busalla ja Teecay huolto-mersulla. Pitäähän tosi kisakuskilla olla oma roudari-mekatsu-kokki matkassa jotta voi keskittyä olennaiseen...
Mopossa oli tullessa hieman lämpöongelmia, alle satkun nopeuksissa alkoi lämmöt kiivetä kohti punaista. Perille kuitenkin päästiin ilman matkan keskeytymisiä ja ilta meni rattoisasti aamun puolelle saunoen ja syöden parin bissen kera. RHead ansaitsee kiitokset loistavasta mökkivalinnasta, kyllä kelpasi asustaa.
Lauantaina aamutoimien jälkeen radalle, keli kohdallaan ja varikolla hyvä säpinä tiimien valmistautuessa puoliltapäivin alkavaan kisaan. Autojen puuttuessa oli kentällä kivasti väljyyttä. Ensimmäisen SM-luokkien kierroksen jälkeen oli vuorossa "muut" ja Hayabusat. Eka oma veto meni tuntumaa hakiessa, 10.3 ajalla joka lähenteli omaa viimekesäistä 10.2 ennätystä. Toinen veto samalla rundilla tuotti tasan kympin.
Tunnin päästä päästiin seuraavan kerran viivalle, ja tuloksena 9.675 s / 254 km/h, eli tavoite oli saavutettu, kymppi rikki. Kytkin teki kiusaa nypyttämällä aikalailla stagevaloissa, vaikeutti lähtöjä melkoisesti.
Seuraavat 3 vetoa menivät kaikki 9.68 ja 9.82 haarukkaan. Merkillepantavaa oli myös hyvä pito: mopo kiipesi helposti pystyyn. Kujolta sain arvokkaan palautteen kun oli katsonut jonkun lähdön: "Kaasu pohjaan s**tana!"
Tämä ohje kypärässä kaikuen viivalle ja 9.628 / 256,9 km/h. Kiitän.
Reilu tunnin paussi SM-luokkien ajaksi ja taas yrittämään. Huonoista 60-jalkaisista sisuuntuneena ja Teecayn katsomopalautteen vuoksi päätin kokeilla toisenlaista lähtöasentoa hyvän pidonkin myötä: ukko reilusti tankinpäälle. Aika 9.603 s ja 60' 1.74 s, 6-kymppiseen reilu 15 kymmenyksen parannus. Seuraava meni sössimiseksi joten huilimaan varikolle, ja mopon jäähdyttelyä. 2 vetoa putkeen niin lämmöt oli punaisella, jokin mätti mosassa joten nuo tauot sopi mulle hyvin, ehti jäähdytellä mopoa vetojen välissä.
Iltaseitsemältä päästiin vielä ajamaan, ja koitin koota kaikki ahaa-elämykset päivän varrelta: uusi lähtöasento, lisää lähtökierroksia (mitä kytkin vain sieti), KAASU AUKI S**TANA, jne... Viivalle Jannen kanssa ja menoksi: tiukasti tankin päällä maaten mopo lähti viivalta hienon tuntuisesti, "leijuen" ja suoraan, eikun pykäliä pesään ja maalin jälkeen hyvä fiilis, tuntui melko onnistuneelta tietämättä ajoista mitään.
Varikolle tullessa possu käveli vastaan ja huikkasi että taisit ajaa ysi-nelosen... olihan se, 9.483 s ja 250 km/h, 60' 1.690 s.
(kiitos Sepe vinkistä ruokatauolla, "kannattaa jättää se 9.5 väliin ja ajaa suoraan 9.4")
10 minuutin päästä oli taas tilaa, meinasin jo lopettaa mutta ahneus voitti ja vielä kerran kuumalla mopolla viivalle. Edellisen lähdön opit mielessä ja kellossa oli 9.434 sek, 60-jalkaa 1.638 ja loparit 251 km/h. Mopon lämpömittari punaisella äkkiä varikolle ja päivä pulkassa porinan kera! Vaan eipä juuri kiehuminen harmittanut!
Olihan hienoa ajaa kun tuli tulostakin. Oma enkka parantui viime vuoden aloittelulähtöjen luvuista uusille lukemille, kiitos runsaan lähtömäärän (12 kpl), monien arvokkaiden neuvojen kuin hyvien kirittäjien ansiosta.
Teille jotka istuitte vain katsomossa: väitän vähäisellä kokemuksellani että ainut tapa oppia tätä lajia on ajaa, ajaa ja ajaa. Ensimmäisten lähtöjen aikana tulee vähän tuntumaa mopoon ja rataan, kellonajoista viis. Sitten alkaa hissukseen tippua aHaa-elämyksiä pienten asioiden kuten kytkimenkäytön, lähtökierrosten, kaasunavauksen, vaihtojen, ajoasennon yms juttujen yhteispelistä ja niiden vaikutuksesta aikaan. Näistä lähdöistä saa myös kullanarvoisia vinkkejä katsomon puolelta: sieltä näkee asioita joita itse ei ajaessa tiedosta. Seuraavassa lähdössä voi sitten keskittyä korjaamaan tällaisen tietyn yksityiskohdan, kuten vaikkapa kyynärpään laskemisen.
Ilman ajamista ei näitä oppeja saa. Ensi kerralla mukaan aloittamaan, on nimittäin vielä hauskempaa ajaa kuin katsoa!
Muillakin meni lujaa kuten ksthb jo kirjoittikin, hienoa lähtöjä ja hyviä kirejä oli pitkin päivää! Jampalle onnittelut 9.3 ajasta (perässä tullaan ja kovaa...*virniö*)!
SM-luokissakin oli menoa, ProSB:ssä on jo tungosta kasin kerhoon. Kujolle taas potti kotiin ja Kekulta mahtava 8.9 veto. Kujon tallista Arskakin jo kolkuttaa kerhon ovea, 9.0 oli kaiketi paras aika? Selkämaalta seiska SPSB:ssä, tuntuu peli (ja ukko) soivan! Muutama nitrolähtökin keräsi porukan hetkessä stripin viereen.
Sunnuntaina ei tosiaan ajettu sateen vuoksi. Yleisöä olisi mahtunut paljon lisää, vähän vaatimaton taisi olla kävijämäärä, harmi kyllä. Kiitos järjestäjille hienosta viikonlopusta, veikkaan että jokainen 12:sta busaluokan osallistujasta yhtyy tähän.
Keillä on kuvia niin galleriaan kiitos, avaan sinne oman kansion tälle tapahtumalle.
Club 100 m/s
joo,kyllä oli hauskaa ja hieno keli lauantaina!!oma ennätys tuli Jampan hyvän kirityksen johdosta ja kelloon tärähti 9,853s/229km/h...
oli kiva katsella kun muutkin onnistuivat ja "yllättivät" toinen toistaan paremmilla suorituksillaan...
nyt olis himo saada tohon putkiviritteiseen vähän lisäheposia,ettei "isot pojat" pääsis noin pitkälle karkuun...
kiitokset järjestäjille hienosta tapahtumasta ja personal trainerille psyykkaamisesta ja dopingista...
Edited By tepabusa on 1184571008
oli kiva katsella kun muutkin onnistuivat ja "yllättivät" toinen toistaan paremmilla suorituksillaan...
nyt olis himo saada tohon putkiviritteiseen vähän lisäheposia,ettei "isot pojat" pääsis noin pitkälle karkuun...
kiitokset järjestäjille hienosta tapahtumasta ja personal trainerille psyykkaamisesta ja dopingista...
Edited By tepabusa on 1184571008
Tottahan tuota turiset tuon ajamisen suhteen ja näin jälkeenpäin mietittynä harmittaa että ei lähtenyt ajamaan. No se on turha niin sanotusti murehtia kun se lämmin tavara on jo housuissa, eli seuraavan kertaan sitten, ehkä...-Artsi- kirjoitti:Teille jotka istuitte vain katsomossa: väitän vähäisellä kokemuksellani että ainut tapa oppia tätä lajia on ajaa, ajaa ja ajaa. Ensimmäisten lähtöjen aikana tulee vähän tuntumaa mopoon ja rataan, kellonajoista viis. Sitten alkaa hissukseen tippua aHaa-elämyksiä pienten asioiden kuten kytkimenkäytön, lähtökierrosten, kaasunavauksen, vaihtojen, ajoasennon yms juttujen yhteispelistä ja niiden vaikutuksesta aikaan. Näistä lähdöistä saa myös kullanarvoisia vinkkejä katsomon puolelta: sieltä näkee asioita joita itse ei ajaessa tiedosta. Seuraavassa lähdössä voi sitten keskittyä korjaamaan tällaisen tietyn yksityiskohdan, kuten vaikkapa kyynärpään laskemisen.
Ilman ajamista ei näitä oppeja saa. Ensi kerralla mukaan aloittamaan, on nimittäin vielä hauskempaa ajaa kuin katsoa!
Keillä on kuvia niin galleriaan kiitos, avaan sinne oman kansion tälle tapahtumalle.
Ehdimpä nuo kuvat länttästä jo omaan galleriaani, eikä niitä tullut kuin muutama hassu ja huonolaatuisia videoita... täällä
"Matalalla lentäen alitat puhelinlangat."
-- Official member of Team Turbomaksa --
-- Official member of Team Turbomaksa --
Ohotepabusa kirjoitti:joo,kyllä oli hauskaa ja hieno keli lauantaina!!oma ennätys tuli Jampan hyvän kirityksen johdosta ja kelloon tärähti 9,853s/291km/h...
oli kiva katsella kun muutkin onnistuivat ja "yllättivät" toinen toistaan paremmilla suorituksillaan...
nyt olis himo saada tohon putkiviritteiseen vähän lisäheposia,ettei "isot pojat" pääsis noin pitkälle karkuun...
kiitokset järjestäjille hienosta tapahtumasta ja personal trainerille psyykkaamisesta ja dopingista...
Tommoset loparit mäkin haluaisin
No nyt ymmärän miksi ajaminen onnistui, meillähän oli tosiaan oma personal traineri. Kiitokset suuret personal trainerille psyykkaamisesta ja dopingista. :rocket
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Mulle riittää terveyssyistä ihan vaan katsomo hommat, nytkin on katkolla pystynkö mopolla lähteen keskiviikkona europa tourille, no aika näyttää. Autoloma perheen kaa sitte jos en pysty.
Mutta TOSI magee nähä tuttujen kundien iloiset ilmeet, hyvien vetojen jälkeen. Kyllä siitä saa Gigsit kans ja kyllä joka kerta kun Busat oli viivalla niin ihokarvat jännityksestä pystyssä. Mahtihomma . Taatusti ollaan katsomo joukoissa muissakin tapahtumissa. bp2
Edited By busapappa2 on 1184535607
Mutta TOSI magee nähä tuttujen kundien iloiset ilmeet, hyvien vetojen jälkeen. Kyllä siitä saa Gigsit kans ja kyllä joka kerta kun Busat oli viivalla niin ihokarvat jännityksestä pystyssä. Mahtihomma . Taatusti ollaan katsomo joukoissa muissakin tapahtumissa. bp2
Edited By busapappa2 on 1184535607
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT