Sivu 3/4

Lähetetty: 27 Huhti 2007, 07:41
Kirjoittaja jarim
Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.
Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?

Lähetetty: 27 Huhti 2007, 09:56
Kirjoittaja Kekku
jarim kirjoitti:
Kekku kirjoitti:Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.

Tätä en epäilekään mutta laskepa minkälainen keli pitäisi olla jotta CF oikealla laskutoimituksella olisi +8.9%?

Joo, käsitin vähän väärin luulosi.
Onhan joo kova kerroin ollu, oisko näppivirhe tai tahallaan syötetty esim. ilmanlämpö +100 ast.
Yleensä on joo miinuksella toi kerroin.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/jusa.JPG

Lähetetty: 27 Huhti 2007, 10:22
Kirjoittaja kajbusa
Olen ymmärtänyt et se riippuu ohjelmasta, mihin toi lähtötaso on tehty jossa kerroin on yksi.. siitä joko miinusta tai plussaa..... voin olla väärässäkin.


Mutta hei!!! nythän teillä on mahdollisuus tulla mittauttaa ne OIKEAT lukemat.... 5.5 klo 11,00 alkaen kajaaniin

:D :D

Vanhat laput mukaan.. ja sit ihmetellään yhdessä tuloksia




Edited By kajbusa on 1177664541

Lähetetty: 27 Huhti 2007, 20:06
Kirjoittaja timo3
Onko kellään tietoa miksi joissakin dynomec:n tulosteissa teho ja vääntökäyrän leikkauskohta ei ole kaikissa tulosteissa samassa kohdassa, vaikka skaala teholle ja väännölle on sama???

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 03:34
Kirjoittaja Kekku
timo3 kirjoitti:Onko kellään tietoa miksi joissakin dynomec:n tulosteissa teho ja vääntökäyrän leikkauskohta ei ole kaikissa tulosteissa samassa kohdassa, vaikka skaala teholle ja väännölle on sama???


On ne ainaki tuolla:

http://www.dynomec.com/dyno_charts.php#


Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"
No, tosin ei nyt seuraavaan kahteen viikkoon ole...

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 07:38
Kirjoittaja timo3
On ne ainaki tuolla:


Juuri esim. siellä se toinen käyrä ylhäältä, Suzuki Hayabusa 1300
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/ajo_busa2.jpg

Jos:

Power [HP] = T [ft.lb] x RPM / 5252
Power [kW] = T [Nm] x RPM / 9549
Power [HP] = T [Nm] x RPM / 7121
kW x 1,341 = HP Sae
kW x 1,36 = HP[PS] Din

Eikö leikkauskohdan pitäisi olla silloin?

Din HP[PS],Nm mukaan n. 7021 RPM ja Sae HP,Nm mukaan n. 7121 RPM

Pistä dynomecin postmasterille postia, onhan se:
"24 hour support available"


Täytyypä kysäistä.


Edit:

Näitä vertaamalla eron näkee selvästi.
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/cbr20.jpg
http://www.dynomec.com/viewchart.php?image=charts/zx10r19.jpg




Edited By timo3 on 1177736635

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 14:40
Kirjoittaja Purkuosia.com
Uudemmissa käyrissä Dynomecin sivuilla käyrien leikkauskohta on oikea. Vanhassa ohjelma versiossa oli virhe käyrän piirrossa.

Osaisiko foorumin tietopankit kertoa miksi Dynojetin penkit antavat eri tuloksia samoille vakio pyörille? vanhemmat ja uudemmat Dynojetin penkit näyttävät eri lukuja. Fysiikan lait muuttuneet ajan saatossa?

Miksi MJP näyttää eri lukuja kuin Fuchs tai Dynojet?

Ihan turha se on noista numeroista höpistä. Pääasia että viet pyöräsi paikkaan jossa penkittäjä tietää mikä vaikuttaa mihinkin ja ajat aina samassa penkissä.

Moni asia saattaa syödä 1-10 HP pois käyrästä, osaava penkin käyttäjä tietää nämä niksit ja asiat.

SAE, DIN yms. standardeilla :kusi: ei mopoja laiteta kulkemaan. Taas sama homma, aina samassa penkissä penkitys.

Tässä vähän selvennystä ja lisää hämmentäviä asioita:
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
http://www.dynamometer.fsnet.co.uk/index.htm

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 16:10
Kirjoittaja timo3
Uudemmissa käyrissä Dynomecin sivuilla käyrien leikkauskohta on oikea. Vanhassa ohjelma versiossa oli virhe käyrän piirrossa.


No sehän selittää nuo leikkauskohtien erot eri käyrissä.

Lähetetty: 28 Huhti 2007, 22:11
Kirjoittaja Kekku
24 hour support toimii, pyydettäessä.

Lähetetty: 03 Touko 2007, 12:38
Kirjoittaja 103-1116517908
Olikos tuonne nyt meidän suunnasta lähtiöitä?
Kimppa-matka?

Lähetetty: 06 Touko 2007, 17:40
Kirjoittaja BussiJussi
NO! Kuis siellä kävi? Laitelkeehan tuloksia näkysälle.....

T:nimim. puutalkoot meni tehopenkityksen edelle.... :angry:

:p :p

Lähetetty: 07 Touko 2007, 07:42
Kirjoittaja kajbusa
kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää :D :D

Lähetetty: 07 Touko 2007, 10:53
Kirjoittaja Kujo
kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää :D :D
Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry: :tapu: :thumbup:

Lähetetty: 07 Touko 2007, 11:43
Kirjoittaja kajbusa
Kujo kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:kiitos kaikille kävijöille, porukkaa kävi taas ihan mukavasti...

Penkitettäviä oli n.30 kpl ja muita uteliaita runsaasti... muutama busanisti joukossa....

Päivän paras tulos oli 265hv/ 245Nm... busa tietenkin

Ps. Vakio Zetorista irtos 158hv/ 14?Nm.


Eipä löytynyt vieläkään hopeanuolelle selättäjää

Kertoisitkos myös sunnuntaisesta Nivalan vierailustasi? :rasberry: :tapu: :thumbup:

heh.. siellä löytyi "selättäjä".......

arvot siellä 272Hv/235Nm.... :D :D




Edited By kajbusa on 1178527496

Lähetetty: 07 Touko 2007, 16:17
Kirjoittaja RHead
Aika jänskä .. 10nm vähemmän mutta tehoja enemmän :O