Sivu 3/5

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 12:45
Kirjoittaja Kamibusa
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Aina vaan paranee! Siis aivan loistavaa! :pomppu:
Niin, koskaanhan ei tällaisissa tilaisuuksissa oteta aikaa, ei missään nimessä ... Aloittelija + kilpailuhenkisyys = radalla monta :oho: :oho: :D

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 18:32
Kirjoittaja jakehaanpää
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Sepen saatesanoilla mennään, yksityiskohdat selviävät paikanpäällä ajajakokouksessa :smoking:

Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7€, voidaan yrittää kinuta 5€oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa :bowdown:

Osallistujia päivitetty etusivulle.




Edited By jakehaanpää on 1207323313

Lähetetty: 04 Huhti 2008, 22:29
Kirjoittaja Sepe
jakehaanpää kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Sepen saatesanoilla mennään, yksityiskohdat selviävät paikanpäällä ajajakokouksessa :smoking:

Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7€, voidaan yrittää kinuta 5€oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa :bowdown:

Osallistujia päivitetty etusivulle.
Taidan jättää käyttämättä. Taitaa olla eka rata keikka tälle keväälle.....Ehkä myös ekat kilsat.....

Mutta HALUKKAAT saa käyttää.

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 00:22
Kirjoittaja waiski10
onhan sepe mukana busalla.. ajattelin kun on miittikin.. :D

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 09:56
Kirjoittaja Sepe
waiski10 kirjoitti:onhan sepe mukana busalla.. ajattelin kun on miittikin.. :D
No ainakin jossain välissä miittiä. :shocked:

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 21:18
Kirjoittaja mike
Mä joudun perumaan rata-ajot. Saattelen perjataina ukin toiseen hiippakuntaan...
Miittiin tulen kyllä joko perjatai iltana tai la aamuna.

Lähetetty: 10 Huhti 2008, 23:24
Kirjoittaja max69
mike kirjoitti:Mä joudun perumaan rata-ajot. Saattelen perjataina ukin toiseen hiippakuntaan...
Miittiin tulen kyllä joko perjatai iltana tai la aamuna.

Osaanotto ukin puolesta.

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 08:50
Kirjoittaja koska
Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan :) Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.

PS. ja osanotot mikelle

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 02:24
Kirjoittaja Maiza
koska kirjoitti:Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan :) Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.

PS. ja osanotot mikelle
Mahtuu mukaan :welcome:

Myös osanotot..

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 14:06
Kirjoittaja 83-1175441819
Sepe kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?

Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Mulla olis pari iskemätöntä Yoshin TriOval DB-killeriä , voin jättää ajamattakin,,tarviaako joku? voin ottaamukaan...




Edited By Snake on 1208102551

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 18:56
Kirjoittaja Henkka
Ruoka maistuu kyllä ja kai sitä ekaa kertaa radallekin tarvitsee tulla koettamaan.

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 19:35
Kirjoittaja jakehaanpää
Tilannetta päivitetty :welcome:

Tämän hetken määrällä jako menee todnäk kahteen, joka tarkoittaa sitä, et saapi aika rauhassa painella menemään :thumbup:

Tilannetta päivitellään kuitenkin edelleen ja vaikuttaa siltä ettei ainakaan osallistujamäärä tule esteeksi rata-ajoon.

Tähän hommaan kannattaa kuitenkin asennoitua siten, että kerta se on ensimmäinenkin ja vain HARJOOTTELEMALLA kehittyy. Näissä kekkereissä saat varmasti vinkkejä myös aivan normaaliin liikenneajoonkin, mutta erityisesti mutka-ajoon (no onhan niitä mutkia yleisilläkin teillä. :1087

Lähetetty: 15 Huhti 2008, 15:12
Kirjoittaja vikkelä
jakehaanpää kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?

Ei muutakuin killereitä valmisteleen:

"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."


Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.

Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä :D ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään :thumbup: )
Mittasin juuri työpaikan hienolla melumittarilla 4/1 yoshimuran ääntä ja antoi lukemaksi 98.8 db mitattuna 500mm päästä ja 45 asteen kulmasta kierrosten ollessa 5500. Saattaa olla hilkulla että menee läpi, jos oikein toivoo voi olla jotta kierrokset oli hitusen yli kun mittasin niin voisi olla toivoa, muttei kyllä yhtään varmuuskerrointa. Joutunee siis jonkinlaisen tötterön kyhään.

Lähetetty: 15 Huhti 2008, 22:32
Kirjoittaja MGa
mistä ne mittaa ne kierrokset?
rukkaa rundarin näyttää vähän enemmän :D

Lähetetty: 16 Huhti 2008, 23:27
Kirjoittaja Titaani
Ajan jos ehditään ajoissa paikalle. Ei ruokailua. Joku killeri varmaan horminperään on keksittävä.