Sivu 3/4

Lähetetty: 22 Tammi 2011, 23:53
Kirjoittaja 84-1266759169
Xenon-keskustelu on hiljentynyt 4 vuodeksi??? mutta ajattelin silti sohaista ampiaispesää näin tammikuussa ja kysyä ihan perustietoja seteistä mitä netistä löytyy. Ebayssä esimerkiksi on useampi asennussarjoja myynnissä ja herää vain kysymys, että onko yleensä myynnissä vain lyhyille ajovaloille olevia muunnossarjoja vai sisältääkö setit myös hibeamssit?

Ja pärjääkö tuollaisella setillä jos valot pitäisi kotona autotallissa vaihtaa? Viime kesä meni gen1 busaan tutustuessa ja nyt alkaa vähän talven lumikeleillä kiinnostaa pyörän laitto..

Xenonsetti

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 00:09
Kirjoittaja Timba
Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 02:55
Kirjoittaja 83-1175441819
Voi laitta vain joko pitkät tai lyhykäiset, ja homma ei ole vaikea.
Jos minä osasin sen niin kuka tahansa osaa,,,

Timba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.

Gen2:H7 ja H9
Gen1: H7 ja H3

Meniköhän se näin?




Edited By Snake on 1295744308

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 02:59
Kirjoittaja 83-1175441819
Timba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.
Wittu ritariässä :D
Silläkin on ksenonit nykyään.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 08:53
Kirjoittaja 84-1266759169
Snake kirjoitti:Voi laitta vain joko pitkät tai lyhykäiset, ja homma ei ole vaikea.
Jos minä osasin sen niin kuka tahansa osaa,,,

Timba kirjoitti:Tuollaisella setillä pärjää kyllä. Huomio, että lyhyellä ja pitkällä on eri polttimo eli lyhyt H7 ja pitkä joku muu, en nyt muista äkkiseltään mikä on gen1:ssä. TÄSSÄ LISÄÄ juttua, jos niistä olisi apuja.

Gen2:H7 ja H9
Gen1: H7 ja H3

Meniköhän se näin?
Kiitosta vastauksista ja toki lisääkin saa laittaa jos tietoa löytyy..

Snake: "Voi laittaa vain joko pitkät tai lyhykäiset"?? Eli ei kumpiakin.. Hmm???

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 14:39
Kirjoittaja Timba
Tuubi-SWAT kirjoitti:Snake: "Voi laittaa vain joko pitkät tai lyhykäiset"?? Eli ei kumpiakin.. Hmm???

Voi laittaa molemmat. Mulla tällä hetkellä lyhyessä xenon ja pitkissä normaali H9, gen 2:ssa noi pitkät näyttää puunlatvoja xenonilla.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 22:22
Kirjoittaja 84-1266759169
Kysellään nyt vielä sitä, että minkä väriset "color temperature" polttimot pitäisi hankkia ? Eli kuinka monta tuhatta K:ta? Onko asiassa laillisia säännöksiä? Miettisin että oikea sävy olisi joku näistä kolmesta: 6000K 8000K 10000K?

Ja kohta tilausta tekemään..

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 22:55
Kirjoittaja Timba
Mulla on 5000K ja jos KUVA kertoo mitään, niin tältä näyttää. On laillisia säännöksiä, sävystä riippumatta ovat laittomia.

Lähetetty: 23 Tammi 2011, 23:22
Kirjoittaja 84-1266759169
Hyvältä sävy näyttää.. Ja ei muuta kuin shoppailemaan. Kiitosta vastauksista.

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 16:31
Kirjoittaja 74-1280923132
Itsellä odottaa laatikossa asennusta lyhyille 10 000K ja pitkille 8 000K.

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 20:54
Kirjoittaja Vajukki
Erinäisten kantapääkikkojen jälkeen on vahvistunut se käsitys että paras lämpötila kaikilta kanteilta ajatellen on 4300K.

Lähetetty: 24 Tammi 2011, 21:11
Kirjoittaja RHead
Ite komppaan kanssa tuohon 4300k. Ennen ollut 6000k ja nyt on kaikissa valoissa 4300k.

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 01:40
Kirjoittaja 84-1266759169
Mistä porukka on ostanut noita Xenon-settejä? Itse seikkaillut Ebayssä ja jonkinlainen ihmetys siinä ilmenee kun Hayabusan Xenon Kit:tejä alkaa hakemaan. Monenlaista on tarjolla(ainakin jenkeissä), mutta ei tiedä mikä kattaisi tarpeeksi lyhyiden ja pitkien valojen vaihdon sisältäen oikeat polttimot ja kaikki muut mukana tulevat härpäkkeet, johdot ja ballastis (mikä on "ballast":in tarkoitus?)

Tuntuu äkkiseltään, että Kelvin asteikot eli lämpötilat vaihtelee senkin suhteen että ostaako oikein rapakon takaa jenkkipojalta vaiko sitten britanniasta. Onko havainto paikkansa pitävä? Ameriikoissa asteikot on yleensä 5000, 6000, 8000 ja 10000, kun taas briteissä 4300, 6000, 8000, 10000 ja aina 12000 ja 15000 asti... ??? ?

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 08:42
Kirjoittaja 74-1280923132
Oman sarjani ostin xenonkauppa.fi. Se että onko tuo cobran sarja hyvä niin en osaa sanoa (vielä). Hintaa tuolle sarjalle tuli muistaakseni n. 120€ eli kaksi ballastia ja H7R ja H9 polttimot sekä sovite kappale lyhyelle polttimolle.

Joku saa täydentää ihan vapaasti mutta ballasti muttaa (mielestäni) jännitteen sopivaksi xenonpolttimolle.

Tuo värilämpötila on mielestäni siittä kiinni mitä valoilta hakee, tehoa vaiko ulkonäköä. Itse otin sen takia noin korkeat 10 000 ja 8000 koska halusin valosta mahdollisimman sinistä. Saa nähdä sainko sinistä valoa vai onko jo punertava:)




Edited By Jasu on 1296479554

Lähetetty: 26 Tammi 2011, 00:42
Kirjoittaja Vajukki
Tuubi-SWAT kirjoitti:Mistä porukka on ostanut noita Xenon-settejä? Itse seikkaillut Ebayssä ja jonkinlainen ihmetys siinä ilmenee kun Hayabusan Xenon Kit:tejä alkaa hakemaan.

Ei sen tarvitse olla mikään moottoripyöräää varten tehty sarja. Niillä on tapana maksaa maltaita koska moottoripyörään ei kertakaikkiaan voi saada mitään halvalla.

Osta ihan tavallinen autosarja H7 polttimoilla ja sitten erikseen pelkät polttimot pitkiä varten.
Siten sinulle jää varapolttimot molemmista. Busassa ei tule ongelmia ballastien piilotuksessakaan joten ei tarvitse olla mitään slim-ballasteja vaan ihan tavalliset käy. Ne kun slim-ballastit taas maksavat tietty enemmän ja niiden kanssa voi tulla helpommin ongelmia kun se sama kama on ahdettu pienempään tilaan. Itse olen huomannut niissä pientä lämpiämistä ja onpa yksi slim-ballasti poksahtanut. Ballastin funktio on sama kuin loisteputkien sytytin.

H7-polttimossa täytyy olla pieni pidikerengas jotta se pysyy tukevasti paikallaan. Joissakin sarjoissa se tulee mukanan mutta se on myös helppo tehdä itsekin. Se tulee siihen polttimon kannan taakse, kiinnitysjousen ja polttimon väliin.

Ja eiköhän totuus liene se että meilkein kaikki aftermarket-xenonit tulee Kiinasta joten sieltä ne kannattaa tilata suoraan ebayn kautta eikä amerikoista.

Ja sitten niillä yli jääneilla rahoilla voi ostaa vaikka muutaman laatikon asennusöljyä. :kippis: