Sivu 3/5
Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:20
Kirjoittaja race
minulla ainakin vasaratallin tipi sulki ton pairilta tulevan letkun penkityksen ajaksi.....n 3% rikastettiin tuota 1/3 kaasun aluetta...4% olis jo vaikuttanut tuonne yläkertaankin ja alhaalla olis jo saanut liikaa kakkua ja alkanut nypyttää jo ton palamattoman johdosta....huomattavasti parantu toi "pintakaasu",ei nypytä nyt ja tuntus vetävän paremmin tuolta alhaalta...oli meinaan aikas laihalla...
Lähetetty: 17 Elo 2006, 14:36
Kirjoittaja JakkeBusa
Moi
Mulla ilman pairia, lambda tulpattu ja johto irti. PC on asennettu ja mopo säädetty Viaberilla. Putki Yoshin full TRS -pöntöllä. Ivan's tre. Jaa niin ja airboximodi + K&N
Kaikki kierrosalueet toimii erinomaisesti ja vääntää hienosti
koko alueella. Testattu Euroopan reissulla, jolloin varjolämmöt oli 38 C päiväkausia. Penkissä 164 hp, kuumalla. Keskikulutus
5,6 l kaksi päällä ja kolmella laukulla.
En asiaa tunne, mutta ajattelin ottaa nuo 'ylimääräiset' pois, eivätpähän yritä toisiaan huijata. Samaa mieltä tuntui olevan
Piensalmen Harri Viaberilta.
Eikös ole epäloogista tulpata PAIR säädön ajaksi, jos se kuitenkin jää kiinni ajoon ?
Luulisin, että boximodilla ei ole merkitystä, kunhan se on samanlailla säädössä ja ajossa.
Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:05
Kirjoittaja 74-1141384116
Mulla aivot järjesteli päässäni tämän näin...
Mikäli tuo raitisilma huijaa lambdaa niin parempi se olis olla kytkettynä pois.
(Siis nimenomaan penkityksessä käytettävää lambdaa)
Mulla 2k malli jossa ei lambdaa itessään ollenkaan...
PAIRin tarkoitushan on, että annetaan happea katalysaattorille, että se polttaa varmasti kaiken ja, että sen lämmöt silloin nousee tarpeeksi korkealle. (onhan se näin vai eikö?)
Nyt pelkään, että meni rahat vi**lan kaivoon, kun ei säätäjä tienny tai ainakaan reakoinu asiaan ja ite en tienny koko pairista penkityksen aikoihin.
Mutta odottelen tässä teiltä viisaammilta nimen omaan noita hienoja vastauksia, kuten yllä, lisää.
Edited By Juker on 1155817752
Lähetetty: 17 Elo 2006, 19:36
Kirjoittaja 66-1155057341
Pair täytyy olla pois käytöstä penkityksen ajan,muuten on seokset takuu varmasti perseellään. Edellinen mopo oli säädetty PAIR käytössä ja seokset oli aivan liian rikkaalla kun penkitettiin uudestaan ilman PAIR:ia. Säädön jälkeen kaasuun vastaavuus parani todella paljon ja kulutus tippui kun seokset tuli kohdalleen.
Edited By Busanaattori on 1155832754
Lähetetty: 17 Elo 2006, 20:44
Kirjoittaja Jone
Korkeintaanhan tuo PAIR sotkee vain ihan alakierrosseoksia. Ilman syöttöhän loppuu jossain 2500rpm:n paikkeilla. Toinen Busa itellä menossa ja kummastakaan ei penkityksessä tukittu PAIR letkua. Eka pyörän sääti Siukola ja tuoreemman Bikefox. Kysyin kyllä ilmaletkun tukkimisesta, mutta sitä ei pidetty tarpeellisena.
Lähetetty: 17 Elo 2006, 20:52
Kirjoittaja 66-1155057341
Jone kirjoitti:Korkeintaanhan tuo PAIR sotkee vain ihan alakierrosseoksia. Ilman syöttöhän loppuu jossain 2500rpm:n paikkeilla. Toinen Busa itellä menossa ja kummastakaan ei penkityksessä tukittu PAIR letkua. Eka pyörän sääti Siukola ja tuoreemman Bikefox. Kysyin kyllä ilmaletkun tukkimisesta, mutta sitä ei pidetty tarpeellisena.
Näinhän sen pitäisi teoriassa mennä ja tietääkseni PAIR:in pitäisi toimia vain moottorijarrutuksessa. Jostain syystä kuitenkin tuntuu sotkevan ala/keskialueen seoksia (tai hämää siis mittaustulosta) kun penkissä kokeilee. Mun ex-mopo parani ainakin selkeästi kun säädettiin uudestaan ilman PAIR:ia. Jotkut säätävät pair käytössa ja ottavat sen huomioon seoksia säätäessä mutta se ei tunnu aina toimivan parhaalla mahdollisella tavalla.
Lähetetty: 17 Elo 2006, 21:27
Kirjoittaja Timppa
Siirretty tämä viimeisin pair-keskustelu muiden kaltaistensa joukkoon...
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 08:52
Kirjoittaja Titaani
Olisko kellään kuvaa mihin kohtaan tuo PAIR:in reikä pakokanavissa asettuu?
Lähinnä oli ajatus reikien tulppaamisesta siten ettei heikennä virtausta kanavassa. Ei viitsi turhaa putkistoa irroittaa jos ei hyötyä.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 09:30
Kirjoittaja 103-1116517908
Titaani kirjoitti:..Ei viitsi turhaa putkistoa irroittaa jos ei hyötyä.
No ei siitä poistosta mitään varsinaista apua ole. Tehot ei kasva eikä pyöräkään kevene, ehkä sata grammaa. Vanhemmiten nuo tahtovat jumitella, jolloin se tietysti on parempi heivata kuin hankkia uusi. Merkittävin syy häkkyrän poistamiseen lienee tilantarve. Putkiston vaihtotyö käy huomattavasti leppoisammin, kun tuo tilaavievä ja paskaa keräävä vänkkyrä on jossain pöydän alla.
Omasta pyörästäkin tuo on poistettu, nimenomaan tilanpuutteen vuoksi.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 14:31
Kirjoittaja jarim
Pairin saa kyllä irti putkiston paikallaan ollessakin. Pakosarjan yläpuolelle tulevat kiinni ne "letkut" ja itse mötikkä pakosarjan alapuolella, koneen ja alkukäyrästön välissä.. Ahdasta toki on mutta itse ainakin sain silti pois sen sieltä...
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 15:03
Kirjoittaja Titaani
Lähinnä tarkoitin sitä että mihin kohtaan pairin reikä kanavassa sisällä osuu?
Acran kokoränni on kiinni ja kyllä sen pairin sieltä irtisaa ilman rännin irroittamista.
Mutta jos reikä on kanavassa yläpuolella sellaisessa paikassa että se aiheuttaa virtaukseen pyörteitä kannattaisi se tulpata siten että kanavan saisi sileeksi.
Yleisesti tulppaus on suoritettu noilla kiinniruuvattavilla paloilla, mutta jos joskus käyttää kantta irti ja meinaa muutenkin muotoiluttaa kanavat, niin heräsi ajatus kanavaan tulppaamisesta em. jutun takia.
Kuinka KSTHB vaikuttaako mitään?
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 16:10
Kirjoittaja 103-1116517908
Ai, ymmärsin tuosta aikasemmasta kysymyksestä, että kanttaako tuota modia tehdä.. Siksi tuo copy/paste Kujon postauksesta taaempaa.
:O
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 20:25
Kirjoittaja Kekku
Titaani kirjoitti:Lähinnä tarkoitin sitä että mihin kohtaan pairin reikä kanavassa sisällä osuu?
Acran kokoränni on kiinni ja kyllä sen pairin sieltä irtisaa ilman rännin irroittamista.
Mutta jos reikä on kanavassa yläpuolella sellaisessa paikassa että se aiheuttaa virtaukseen pyörteitä kannattaisi se tulpata siten että kanavan saisi sileeksi.
Yleisesti tulppaus on suoritettu noilla kiinniruuvattavilla paloilla, mutta jos joskus käyttää kantta irti ja meinaa muutenkin muotoiluttaa kanavat, niin heräsi ajatus kanavaan tulppaamisesta em. jutun takia.
Kuinka KSTHB vaikuttaako mitään?
No siihen y-haaran kohdalle se osuu jossa venttiileiltä tulevat kanavat yhtyy yhdeksi.
M6 kierteet pairin reikään ja pitkä pultti läpi.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 20:59
Kirjoittaja Titaani
Okei. Täytyy aluksi laittaa ne palat, mutta jos pidemmälle menee niin pulttaus on hyvä vaihtoehto.
Lähetetty: 15 Helmi 2007, 21:27
Kirjoittaja 107-1089231881
Titaani kirjoitti:Lähinnä tarkoitin sitä että mihin kohtaan pairin reikä kanavassa sisällä osuu?
Acran kokoränni on kiinni ja kyllä sen pairin sieltä irtisaa ilman rännin irroittamista.
Mutta jos reikä on kanavassa yläpuolella sellaisessa paikassa että se aiheuttaa virtaukseen pyörteitä kannattaisi se tulpata siten että kanavan saisi sileeksi.
Yleisesti tulppaus on suoritettu noilla kiinniruuvattavilla paloilla, mutta jos joskus käyttää kantta irti ja meinaa muutenkin muotoiluttaa kanavat, niin heräsi ajatus kanavaan tulppaamisesta em. jutun takia.
Kuinka KSTHB vaikuttaako mitään?
Virtauksellisesti ei mitään merkitystä.