Sivu 3/11
Lähetetty: 18 Tammi 2005, 08:19
Kirjoittaja 72-1087041485
Niinhän siinä kävi. Tankin alle oli kuin olikin kätkettynä toinen samanlainen töpseli. JSD:n papereissa mainituista johtojen väreistä ei sitten puhuta mitään... Noh, siis laitettiin vipstaaki ensin TPS:iin kiinni, tämän paljasti Kujon vinkistä tehty dealermode-testi. Loppujen lopuksi löytyi siis se toinen töpseli, ei tosin siellä päinkään, mitä mm. rompulta löydetty kuva kertoi ja värikään ei ollut sama, koska se oli ketjurasvapaskan kuorruttama. Siihenpä sitten puhdistuksen jälkeen värkki laitettiin ja mitä ilmeisemmin toimii oikein, ei tule virheitä ja kierrokset laskee pikkaisen päälle napsautettaessa. Nyt pitäis vaan jatkaa johtoja, että sais kytkimen järkevään paikkaan...
Lähetetty: 18 Tammi 2005, 16:07
Kirjoittaja jarim
Ainakin mulla johto yltää juuri ja juuri tankin etureunaan asti, jätin sen siihen ja "kiinnitin" kuumaliiman avulla... Eli on irrallaan mutta kun tankin laskee alas niin se painaa kytkintä niin ettei se pääse liikkumaan mihinkään.
Lähetetty: 19 Tammi 2005, 08:06
Kirjoittaja 72-1087041485
No mie eilen jatkoin johtoja sen verran, että kytkin on käsin ajon aikana käännettävissä siinä tilassa, missä liikkuvat etuputket, hyvin sopi vipstaaki ottamatta kiinni putkiin. Ikävä vaan, ettei eilen tullut tallille mukaan busan avaimet, että ois voinu vielä testata, mutta kasattiin pyörä siitä huolimatta, toivottavasti se toimii
Lähetetty: 19 Tammi 2005, 12:47
Kirjoittaja 84-1087207043
Itsekin tilailin kyseisen palikan jsdlta suoraan jokin aika sitten. Eilen asentelin paikalleen ja pakko sanoa, etta en huomannut juurikaan muutosta pyoran kaytoksessa. Kaikki on kuin pitaakin, eli kierrokset laskevat/nousevat napsutellessa, mutta siina kaikki. Aamullakin toihin kurvaillessa yritin etsia eroa paalla/pois, mutta enpa huomannut. Mittasin vastuksen johtoineen ja kunnossahan se on, mutta ??? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
edit:
Niin kyseesahan oli '99 pyora ja pikkuvaihteet.
Lähetetty: 19 Tammi 2005, 13:10
Kirjoittaja 72-1087041485
Korjatkoon joku, jos olen väärässä, mutta että ne rajoittimet tulivat vasta 00 vai 01 mallista lähtien...
Kerkisin jo ihmetellä, että missä *tussa ajetaan töihin, mutta sitten tunnistin kaverin. Haist itte :p
Lähetetty: 19 Tammi 2005, 17:46
Kirjoittaja 84-1087207043
RHead kirjoitti:Joo toi 99 ei ole rajoitettumalli.. Onhan se tietty hyvä silti ottaa rajoitin pois
Joo nainhan se menee. Olen kylla monesti todennut etta '99 mallissa ei huippuja ole rajoitettu, mutta pakko myontaa, etta ei ole tullut perehdyttya naihin vuosimallien eroihin. Jostakin muistan lueskelleeni kuitenkin, etta TRE vaikuttais johonkin (kuten se selvasti tekeekin, kun kierrokset muuttuvat +/- muutama sata kytkinta napsutellessa n. 2500rpm kieppeilla)myos naissa rajoittamattomissa ja aattelin vaan, etta keulisi herkemmin kun myyja kauppasi palikkaa vuosimalleihin '99-'04... Ja kokeileminenhan kannattaa aina, vaikkei herkkyys muutukkaan :laugh:
Lähetetty: 19 Tammi 2005, 22:01
Kirjoittaja akseli
himppa myös nopeissa klassikkobusissa on sytytyksen myöhästyttäjä pikkuvaihteilla joka kerjää eliminointia :p
Lähetetty: 27 Tammi 2005, 12:43
Kirjoittaja Peltsi
Ny tarvittais rehellistä mielipidettä sille, että kandeeko hankkia tätä Smart TRE -pulikkaa seuraavanlaiseen satsiin: rätkä on -03 ja siin on PCIII USB, k&N -putsari sekä yoshin putki. Eli onko tällä rajoittimen poistolla HUOMATTAVAA hyötyä vai vaikuttaako se käytännössä pelkkiin huippuihin ja kiihtyvyyden ja alaväännön osalta ainoastaan arvoihin paperilla! ...Eli tuleeko siis tehoa selkeesti lisää 1. ja 2. vaihteilla myös "perstuntuman" osalta. 110 euroa on opiskelijalle iso sijoitus "pelkästä psykologisesta" tehon lisäyksestä!!! ...en siis tarkoita et se ei mitään vaikuttaisi, mutta...
Lähetetty: 27 Tammi 2005, 13:41
Kirjoittaja RHead
Peltsi kirjoitti:Ny tarvittais rehellistä mielipidettä sille, että kandeeko hankkia tätä Smart TRE -pulikkaa seuraavanlaiseen satsiin: rätkä on -03 ja siin on PCIII USB, k&N -putsari sekä yoshin putki. Eli onko tällä rajoittimen poistolla HUOMATTAVAA hyötyä vai vaikuttaako se käytännössä pelkkiin huippuihin ja kiihtyvyyden ja alaväännön osalta ainoastaan arvoihin paperilla! ...Eli tuleeko siis tehoa selkeesti lisää 1. ja 2. vaihteilla myös "perstuntuman" osalta. 110 euroa on opiskelijalle iso sijoitus "pelkästä psykologisesta" tehon lisäyksestä!!! ...en siis tarkoita et se ei mitään vaikuttaisi, mutta...
Ei kannata sijoittaa nuita rahoja siihen. Ainoa paras vaikutus on tosiaan nopeudenrajoittimen ohitus. Eli laske monta kertaa meinaat ajaa todellista nopeutta yli 285?? Jos vastaus on kesäaikana yli 10 niin kai se sitten kannattaa hommata
Lähetetty: 08 Helmi 2005, 09:40
Kirjoittaja 79-1091167648
Mä olen kokeillut noita vastus virityksiä ja ainakin mulla tuntui muuten hyvälle, mutta pyörä alkoi nykiä pienillä kierroksilla tasakaasulla. Nyt tuli just jenkeistä Ivanin stre, joka on ihan uusi malli, aktiivi sellainen ja sen ei pitäisi muuttaa tyhjäkäyntiä eikä muita ominaisuuksia, pelkästään se poistaa ne alemmilla vaihteilla olevat sytkän siirrot ja parantaa vastaavuutta kaasuun. Ainakin mun -00 mallissa se vastus kikka oli todellakin muuten hyvä, mutta se nykiminen... Keväällä katsotaan miten stre toimii... Jos mä enää saan ajaa busallani, kun muija on niin innokas ajamaan... :p No, on mulla se pikku-haukka nyt sit millä voi kaasutella... Voiko sillä (rgv 250) tulla busa miittiin????
Lähetetty: 05 Huhti 2005, 10:23
Kirjoittaja 70-1085386739
TRE vaikuttaa vaihteilla 1-3(4), kun moottorin rpm on alle 4500, sekä vuosimalleissa '01-> kun kutosella mennään WOT.
Joten vaikutuksia on turha etsiä kutos vaihteella kierrosten ollessa 2500.
Lähetetty: 22 Huhti 2005, 22:49
Kirjoittaja ilsu
mulla alko busan tyhjäkäynti huopaaman ku laitoin tre-modin kiinni,mutta nykytys pieneni jonkun verran..samalla on bmc-filtteri ja yoshin koko putki+pc3 asennettuna...tuo tyhjäkäynti ei ole ainakan minun makuun ku isonee väliin melkein 2000kierrokseen ja laskeee sitten normaaliin..
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 00:05
Kirjoittaja Kujo
ilsu kirjoitti:mulla alko busan tyhjäkäynti huopaaman ku laitoin tre-modin kiinni,mutta nykytys pieneni jonkun verran..samalla on bmc-filtteri ja yoshin koko putki+pc3 asennettuna...tuo tyhjäkäynti ei ole ainakan minun makuun ku isonee väliin melkein 2000kierrokseen ja laskeee sitten normaaliin..
Onkos ruiskuläpät synkronoitu milloin viimeksi?
Lähetetty: 23 Huhti 2005, 17:24
Kirjoittaja ilsu
Kujo kirjoitti:ilsu kirjoitti:mulla alko busan tyhjäkäynti huopaaman ku laitoin tre-modin kiinni,mutta nykytys pieneni jonkun verran..samalla on bmc-filtteri ja yoshin koko putki+pc3 asennettuna...tuo tyhjäkäynti ei ole ainakan minun makuun ku isonee väliin melkein 2000kierrokseen ja laskeee sitten normaaliin..
Onkos ruiskuläpät synkronoitu milloin viimeksi?
ruiskut synkranointi on katottu 12000km huollossa ,mutta ei mitään huomautettavaa ...täytyykö noitten ruisku läppien takistus tehä erikseen vai tarkastetaanko se samalla noitten ruiskujen synkranoinnin kanssa??miten tuo ruiskujenläppöjen tarkistus tehään ,jos sen voi itse tehä???
Lähetetty: 27 Huhti 2005, 21:45
Kirjoittaja ilsu
Kujo kirjoitti:ilsu kirjoitti:mulla alko busan tyhjäkäynti huopaaman ku laitoin tre-modin kiinni,mutta nykytys pieneni jonkun verran..samalla on bmc-filtteri ja yoshin koko putki+pc3 asennettuna...tuo tyhjäkäynti ei ole ainakan minun makuun ku isonee väliin melkein 2000kierrokseen ja laskeee sitten normaaliin..
Onkos ruiskuläpät synkronoitu milloin viimeksi?
sain kujo tarkistettua ruiskuläppien asennon,ja viiva oli siinä keskellä kuten sen pitääkin..otin pois tre-modin ja pelaa paremmin,onko kellään muulla ollut tuollaista vikaa??voi tietenkin olla että tuo tre-modi on viallinen,tiedä häntä??