Pakoputki modi - Onko täällä harrastettu?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Ekat koeajot suoritettu, ajettevuus ihan eri planeetalta vakioo verrattuna. Väännön lisän huomaa oikeesti, varsinkin ohitus tilanteissa 6-vaihteella.

Selkeesti edullisinta voimaa normaalille käyttöalueelle.
Rivakka kaveri tekee modin asennuksineen kohtuullisessa ajassa n.8-10 h.
Tarvittavat osat saa esim Mopo-Sportista, 2*U-putki 40mm, 2-1 kollektori osa 2*40mm/ 1*2" , sekä laajennos 2"-2 1/4".
Väliputken sliparille saa kätevästi vanhempien mallien pakosarjasta, joka on tyhjennettävä tai tekemällä 2,5" putkesta johon tarvii lisäksi 30 ast mutkan ja laipan.
Maalina käy hyvin kuumakesto mattamusta.
Työtä jonkin verran modi teettää, mutta jos ottaa harrastuksen kannalta niin kyllä maksaa vaivan. :arskat:

Niin, putkimodista kiinnostuneille ohjeita annetaan ja koeajokin järjestyy :arskat:




Edited By ksthb on 1157868696
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ksthb kirjoitti:
ksthb kirjoitti:No nyt on yksputkinen dynottu.
Max tehoon vaikutus vähäinen (3-5hp)vääntö käyrään selkee muutos, +10 Nm lisää' koko alueelle. Max tehoo rajoittaa toden näköisesti ensiö putkien tilavuus.
Kuvat käppyrästä yritän laitella näkyviin tänään iltasella.
Kokonaisuutena hyvä normi ajajan modi toi on.


Käppyrät galleriassa

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_030?full=1

Niinkuin lapusta näkyy, modilla selkee vaikutus vääntöön.
Läpi alueen liki 10 Nm ja parhaillaan 5500 rpm/140 km/h n.18 Nm.
Koko alue 2000-8500 rpm vähintään sama väänto ku ZZR 1400, paikoitellen enemmänkin :thumbup:

Hmm.. testit jatkuu vielä airbox modi putsareineen ja läppärungot jos vielä sais hiukka ylärekisterii raikastettua :arskat:

Käppyrät lisätty

Uudet testi valmiit. Slipari, lyhkäset suppilot ja airbox modi testattu :shocked:

Kaikki muutokset menivät oikeaan suuntaan, tehon kisäystä jokaisella muutoksella menettämättä mitään alaväännöstä.

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_054?full=1

Vertailu vakion ja vikan version kesken

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/putkimodi_053?full=1

Läppärunko modi testataan vielä ennen talven tuloo.




Edited By ksthb on 1158325928
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Näin se homma etenee....eipähän tarvii arvailla mikä vaikuttaa mitäkin kun homman tekee kunnolla. Kiinnostus kasvoi entisestään ko.modeja kohtaan!! Hieno homma kun joku jaksaa nähdä vaivaa ja tekee pioneerityötä busan virityksen suhteen :mosh:
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla on jo vakio pömpeli modi kehitettynä,.
Huvät höpinat ja tehookin 3-4hp lisää :arskat:
Orkkis pömpelin valiseinään n.35 mm reikä viimmeisen poisto putken kohdalle.
Siistit höpinät ja kuuluu jo muutakin kuin ketjun rouskutus :thumbup:
Tällä pakoputki modilla tuli mitattuu motoparkissa 99 db / 5500 rpm.
Eli on vielä melusaastenormien mukaan "naapuriystävällinen"!
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

heinoll kirjoitti:Tällä pakoputki modilla tuli mitattuu motoparkissa 99 db / 5500 rpm.
Eli on vielä melusaastenormien mukaan "naapuriystävällinen"!

...tuohon lukemhan voi kait vielä luottaa, kun muistelen, että mittautit ensimmäisten joukossa? Myöhemminhän vesisae teki sen, että näytti mittarit "kohtuullisia" lukemia myös sellasille, jotka eivät varmasti olis kuivissa olosuhteissa läpäishet tuota melutestiä. Ittellekki Yosin RS3 USA täysputkella db:t 86... joskin testaaja sano, että näyttäis liki 100db jos olisi "sukka" kuivana :smoking:




Edited By toimeve on 1182423453
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

:thumbup: kiitos vink, saan testiin lainapöntöt :thumbup:
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

toimeve kirjoitti:
heinoll kirjoitti:Tällä pakoputki modilla tuli mitattuu motoparkissa 99 db / 5500 rpm.
Eli on vielä melusaastenormien mukaan "naapuriystävällinen"!

...tuohon lukemhan voi kait vielä luottaa, kun muistelen, että mittautit ensimmäisten joukossa? Myöhemminhän vesisae teki sen, että näytti mittarit "kohtuullisia" lukemia myös sellasille, jotka eivät varmasti olis kuivissa olosuhteissa läpäishet tuota melutestiä. Ittellekki Yosin RS3 USA täysputkella db:t 86... joskin testaaja sano, että näyttäis liki 100db jos olisi "sukka" kuivana :smoking:
Joo, voi luottaa, olin jopa aivan eka kuka mittautti. :)
Mun perään tuli GSX-1000 missä oli joku Yosin putki ja se näytti 110 dB, ja tunnin päästä ku mittalaitteet oli kastunu, taisi sama pyörä näyttää 93 dB. :shocked:
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

Jepjep, eilen huitasin kuppiterällä+jatkovarrella 32mm reiän kumpaisenkin pöntön väliseinään poistoputken kohdalle. Putkestahan tuli pöntön osalta siis "semisuora" :;):
Tänään pääsin sitten kokeilemaan tuota modin vaikutusta. Äänien osalta olin hieman pettynyt koska sitä oli hehkutettu niin pirusti. Hakkaahan ne vakiopömpelin äänet mennetullen, mutta silti. No äänistä viis, kun tuloksena oli se VÄÄNTÖ!!! Siis aivan eri planetalta niinkuin Jamppakin taisi sanoin nikkaroida :D En tiedä onko nuo vakiopöntöt minulla olleet jotenkin erityisen "tukossa", mutta se ero oli tautinen. Seuraavaksi pyörä penkkiin ja säätöihin. Harmi ettei tullu penkitettyä ennen modia niin olisi nähny, mitä tuo muutos olis paperilla. Noh käytännön ero on kuitenkin niin huima että se saa riittää....ja eikös se kuitenkin viimekädessä ratkaise....papereista viis :p
67-1175770372

Viesti Kirjoittaja 67-1175770372 »

Minua henk.koht. hiukka ärsyttää kun modeissa on AINA mukana vähintään se 99dB.
Siis ei vaan vanhan korvat tykkää enää isommista äänistä.
Tarviis modata kaikki muu paitsi se dB-killeri.
Neuvoja? Siis putkiston modaukseen...
Vellu
PS:
Ilmansuodin on jo vaihdettu ja alarekisteriin on hivenen ruiskutusta lisätty.
114-1182751586

Viesti Kirjoittaja 114-1182751586 »

CyberAngel kirjoitti:Minua henk.koht. hiukka ärsyttää kun modeissa on AINA mukana vähintään se 99dB.
Siis ei vaan vanhan korvat tykkää enää isommista äänistä.
Tarviis modata kaikki muu paitsi se dB-killeri.
Neuvoja? Siis putkiston modaukseen...
Vellu
PS:
Ilmansuodin on jo vaihdettu ja alarekisteriin on hivenen ruiskutusta lisätty.

Ei tässä nimenomaisessa modissa volymtasot nousseet missääntapauksessa sinne 99db:hen....sitähän mie juuri vion kun ääni ei muuttunutkaan niin paljon kuin oletin. Eli ei muutaku reikää tötteräöön vain :p




Edited By roibusa77 on 1185907634
sam77
Viestit: 320
Liittynyt: 25 Heinä 2007, 12:56
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja sam77 »

ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla on jo vakio pömpeli modi kehitettynä,.
Huvät höpinat ja tehookin 3-4hp lisää :arskat:
Orkkis pömpelin valiseinään n.35 mm reikä viimmeisen poisto putken kohdalle.
Siistit höpinät ja kuuluu jo muutakin kuin ketjun rouskutus :thumbup:
Jos tuun joskus käymään niin pystytkö poraamaan mulle tommoset reiät putkiin?
Hopee on nopee?
Galleria
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kyllä äänet viimeistään silloin nousee kun tekee tai teettää tuon modifioidun väliputkiston ...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

PetriK kirjoitti:Kyllä äänet viimeistään silloin nousee kun tekee tai teettää tuon modifioidun väliputkiston ...
Mikäs tämmönen väliputki modi on? katit pois?
Onko helppo tehä?
Vai uskaltaisko sitä, ku on jo tämän änkkäri modin kans motoparkin ylärajoil.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kuva

Väliputkimodi




Edited By PetriK on 1190920357
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
104-1116977274

Viesti Kirjoittaja 104-1116977274 »

Aaa, aivan. Väliputkimodi. :)
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. :respekt:
Toi siis vaikuttaa myös ääniin, taitaa vaikuttaa vähän tehoihinki?
Vastaa Viestiin