Sivu 3/7
Lähetetty: 15 Huhti 2007, 19:30
Kirjoittaja 70-1085386739
Laitteessa vikaa. ... tai sitten vaihdetietoanturissa.
Mittarin näyttöhän perustuu vaihdetunnistetietoon -> ei pitäisi tarvita mitään "opettamisjaksoja", eli kun laite saa tietyn jännitteen anturilta, niin se näyttää näytöllä ko. jännitettä vastaavan vaihdenumeron. Se ei siis laske mitään sen hetkinen nopeuden ja kierrosluvun suhdetta, niin kuin jotkut aiemmat vaihdenäyttömallit.
Onko sillä ATRE "kytkimen asennolla" merkitystä näytön virhelukemiin?
Edited By Fastm8 on 1176654713
Lähetetty: 15 Huhti 2007, 22:14
Kirjoittaja 107-1089231881
Fastm8 kirjoitti:Laitteessa vikaa. ... tai sitten vaihdetietoanturissa.
Mittarin näyttöhän perustuu vaihdetunnistetietoon -> ei pitäisi tarvita mitään "opettamisjaksoja", eli kun laite saa tietyn jännitteen anturilta, niin se näyttää näytöllä ko. jännitettä vastaavan vaihdenumeron. Se ei siis laske mitään sen hetkinen nopeuden ja kierrosluvun suhdetta, niin kuin jotkut aiemmat vaihdenäyttömallit.
Onko sillä ATRE "kytkimen asennolla" merkitystä näytön virhelukemiin?
Oikeella jäljillä olet. paljo ajetussa moottoreissa vaihdetieto anturi sekoilee ja näyttö näyttää välillä mitä sattuu.
58tkm ajettu moottori näyttää kaikki muut vaihteet oikein paitsi kutosen. Lykkää välillä nollan ruutuun.
Hmm.. täytyypä tsekata noi kytkimet.
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 18:12
Kirjoittaja Agostini
Pistin pocaselle GIpron näin....alupellin kulmaan kiinni....
Ihan tuli nätti,mitä nyt toi kaapeli hieman kääntää näyttöä.
Tukevakin on nyt kun tohon kulmaan liimaten kiinnitys.
-A-
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 19:18
Kirjoittaja akseli
Agostini kirjoitti:Takarengasta tulee vähintään pyöräyttää kun laitetta ottaa käyttöön...
Lainaus tekstistä ; -In order to change gear with engine off,you may need to move the rear wheel back and forth while pushing gear selector-
Eli kun kone ei ole käynnissä ja vaihdatte vaihteita, pitää pyörittää takarengasta eteen ja taakse vaihtaessasi vaihteita. (jotenkin sinnepäin)
-A-
Tämä,mikäli ei ole ajomahdollisuutta
nyt meni hieman metsään :p palikkasuomennus-saadaksesi vaihteet vaihtumaan kone sammutettuna voit joutua liikuttamaan takarengasta edestakaisin
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 19:30
Kirjoittaja Agostini
Lähetetty: 24 Huhti 2007, 19:27
Kirjoittaja Agostini
Tässä oma viritelmä...mutta Datatool:in vaihdenäytöllä varustettu busa...(salama vaan sotki kuvan)
toimii..kiitos ksthb:n
-A-
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 21:51
Kirjoittaja 86-1178339293
Laitoin kanssa tänään GiPron kiinni ja toimii ok.Piuhanvedon kanssa meinas hermo palaa mutta sitten kumminkin onnistui ihan hyvin.
Sulaketta en laittanut kun mielestäni ohjeissa ei käsketty laittaan.
Katotaan seuraavalla ajokerralla että onko siinä mitään eroa Tre:llä vai ilman,ilmeisesti ero ei ole kummonen,saa nähä huomaako persdyno MITÄÄN eroa.
Sanovatko muuten takuuajan huolloissa kyseisestä laitteesta mitään............
Lähetetty: 02 Kesä 2007, 22:47
Kirjoittaja rapala
Hmm! Mulla toimii systeemi moitteettomasti -00 busassa. Tossa oikeastaan valmistajan sähköpostia vapaasti mukaillen: Pääsääntöisesti mahdolliset häiriöt tapahtuvat käyttäjän omista virheistä, "Möykky" ei kestä valitettavasti minkäänlaista virheellistä asennusta vaan menee niin sanotusti "jurriin" eli jokin noista kiinalaisista komponenteista saapi siipeen..?
Eli noudattakaa ihmeessä sitä mukana toimitettua asennus ohjetta..! (Tosin enkelskaa puhuu, mutta näin kansakoulu pohjalla siitäkin saa selvää) .
Ago ja ksthb ovat mun mielestä laittaneet niin selkeät ohjeet vekottimesta kuin olla ja voi. Eli noudattakaa niitä, älkääkä jumatsuikka hätäilkö...!
T:P :p
Lähetetty: 03 Kesä 2007, 02:32
Kirjoittaja busapappa2
rapala huostaa asiaa !! Rauhassa ja ohjeita tulkaten !! GIPro:ssa on muistaakseni 4 modia ja just se 4 modi on se joka poistelee rajoittimet sekä pelittää vaihdenäytön. :p
Lähetetty: 03 Kesä 2007, 09:50
Kirjoittaja Jukkis
GiPron myötä ei oo enään "seiska" vaihdetta tarvinnu hakea... :p
Lähetetty: 03 Kesä 2007, 10:01
Kirjoittaja 83-1175441819
Hmm,,tää seiska on paha ongelma,,,
Minäkään en sitä koskaan löydä
Mun ensimmäisessä mopossa Suzuki GS125S.sä oli näyttö muuten vakiona jo vuonna -84,(sekin laite on vielä tallessa )
Lähetetty: 03 Kesä 2007, 10:42
Kirjoittaja busapappa2
Jees, nyt kun "hehkuu" vaihde nro silmissä kokoajan, ei tosiaan tuu haettua sitä seiskaa !!
Lähetetty: 05 Kesä 2007, 11:07
Kirjoittaja 67-1175770372
Laitettiin kaverin Busaan viime vk-loppuna Gipro ATRE.
Tuli rpm-mittarin punaiselle alueelle just tripin reunaan.
Sininen näyttö on COOL
Itselle tulee enne Jussia sama peli
Johto niputettiin tangon etupuolelta ja
vedettiin vasemmalta puolelta muiden mukana nippusiteen kera
tankin alle jossa extra lenkki nippuun ja liittimet kiinni.
Virtajohto akun puolelle ja nippusiteellä kiinni (lopuksi)
pujotus samaan paikkaan kuin päävirtakaapeli.
Ruuvi auki, johdon pää napakengän alle ja ruuvi kiinni.
Homma pelitti heti, mutta potkua ei kyllä tuntunut
Vaihteen näkyy ja vapaa tulee katsottua vaihdenäytöstä
Lähetetty: 07 Heinä 2007, 13:35
Kirjoittaja 109-1180512207
gipro atre kiinni, as. meni n.+15min , sininen näyttö, käytännöllinen peli, seiskaa tartte enää ettiä.
Edited By makebusa on 1183877067
Lähetetty: 10 Heinä 2007, 13:56
Kirjoittaja 67-1175770372
Laitoin mun Busaan viime vk-loppuna Gipro ATRE.
Tuli rpm-mittarin punaiselle alueelle just tripin reunaan.
Sininen näyttö on COOL
Johto niputettiin tangon etupuolelta ja
vedettiin vasemmalta puolelta muiden mukana nippusiteen kera
tankin alle jossa extra lenkki nippuun ja liittimet kiinni.
Samalla asensin vedenpitävän sulakerasian
ja laitoin GIpron sen kautta akulle.
Homma pelitti heti, mutta potkua ei kyllä tuntunut
enkä kokeillut 300 sadan ylitystä...
Aluksi kuutonen näytti nollaa, mutta nyt ei enää???
Uusissa malleissa on kuulemma joku vaihtamisvalokin...
Ei niitä ehdi kiihdytyksissä katteleen...