Sivu 3/5

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 12:00
Kirjoittaja 83-1085581541
Ei näytä löytyvän kestävää ketjua busaan! Viides ketju lähti käyttöön kun edellinen hajos!!!! Nyt kokeillaan 18/45 ratastuksella josko siitä löytyisi apu.

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 12:38
Kirjoittaja MikaM
Lähetin kyselyn semmoisesta kuin Renouldin ketjuista. Renould valmistaa ketjuja teollisuuskäyttöön ja on ainakin olevinaan erittäin lujia. Se, että soveltuuko ne mp-käyttöön, selviää tässä lähiaikoina.

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 13:25
Kirjoittaja martti
MikaM kirjoitti:Lähetin kyselyn semmoisesta kuin Renouldin ketjuista. Renould valmistaa ketjuja teollisuuskäyttöön ja on ainakin olevinaan erittäin lujia. Se, että soveltuuko ne mp-käyttöön, selviää tässä lähiaikoina.
Renould on yksi kuuluisimmista ketjuita, en tiije tekkeekö ennää muita kun teollisuus ketjuja. Onko O-rengas ketju?. Ennen vanhaan ei renukan teollisuus ketju ainakaan kovin hyvin pyöräkäyttöön sattunu mutta ajelihan sillä kun tutuilta steelin kavereilta sai vaikka satametriä ja jakso vaihtaa ja niitata :O

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 23:25
Kirjoittaja 74-1093961235
Ex-Busanistina heitettävä tähän väliin omaa kokemusta; nimittäin yllättäen Reginan ketju kestänyt omassa mopossa todella hyvin! Ketju oli pärrässä ostaessa paikallaan, ja suhtauduin siihen hiukka epäillen koska olen jotenkin tottunut pitämään Reginaa jotenkin "kakkosluokan kejuna". En kuitenkaan alkanut ketjua vaihtamaan koska se oli melkein uusi ja päätin testata. Tähän mennessä kilsoja tullut n. 6500 ja ketjua kiristetty kolme kertaa. Joko mun pärrästä puuttuu tehoa/vääntöä tai sitte tuo ketju on LUJA! ???

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 23:40
Kirjoittaja RHead
Jarno kirjoitti:Ex-Busanistina heitettävä tähän väliin omaa kokemusta; nimittäin yllättäen Reginan ketju kestänyt omassa mopossa todella hyvin! Ketju oli pärrässä ostaessa paikallaan, ja suhtauduin siihen hiukka epäillen koska olen jotenkin tottunut pitämään Reginaa jotenkin "kakkosluokan kejuna". En kuitenkaan alkanut ketjua vaihtamaan koska se oli melkein uusi ja päätin testata. Tähän mennessä kilsoja tullut n. 6500 ja ketjua kiristetty kolme kertaa. Joko mun pärrästä puuttuu tehoa/vääntöä tai sitte tuo ketju on LUJA! ???
Kerros mitkä välitykset sulla on siinä? Nehän vaikuttaa aika olennaisesti myös sen kestoon..

Lähetetty: 21 Heinä 2005, 23:56
Kirjoittaja 74-1093961235
16/44 :pylly:

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 14:00
Kirjoittaja 122-1330943115
vanha aihe mutta katotaas jos tärppäis:

ketjut ja rattaat vaihtokunnossa.
melkein jos hommasin DID ZVM50 mutta onneksi ei löytynyt hyllystä ja sensijaan löyty tämä topic..

suunnitelmissa on talvelle turbiini-projekti.

ketjut vois mitottaa jo nyt sen mukaan ettei heikoin lenkki pauku sitten 1. vedolla ja pientä oravaa ala heti jörnimään.

eli hyvät turbiinin omistajat,
laittaisitteko viimeisimmät kokemuksenne ketjuista ja rattaista..

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 16:25
Kirjoittaja gsxr
Ek ZZZ. Venyy sekin mutta paras tähän mennessä.

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 16:50
Kirjoittaja ysi-ärrä
En suosittele tuota ek:n zzz vitjaa.
Oisko tuolla nyt tonni ajettu ja alkaa oleen selvät. Ja on modattu vetopakka.
Seuraavana lähtee kokeiluun dragracen Ek:n drz2 vitja.

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 17:49
Kirjoittaja jarim
Noihin ketjuongelmiin suurin syy on/oli vakio vetopakka kun se pääsee voiman edessä taipumaan sivusuunnassa.

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 19:51
Kirjoittaja RHead
Ei mullakkaan ollut ongelmia zzz ketjulla vaikka se 300 oli takistehoa.

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 23:02
Kirjoittaja gsxr
On mullaki modattu vetopakka. Meniskö sitte ajotyylin piikkiin tuo ketjun venyminen paremman selityksen puuttuessa.

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 11:11
Kirjoittaja 122-1330943115
Kiitoksia kommenteista.

Tein vielä soittokierroksen ja mm. allright tuotepäällikkö suositteli DID D530ZVM-X ketjua sunstar rattailla.

Sunstarit rattaat ovat kuulemma kovammat kuin JT rattaat.

Onko nuista laajempia kokemuksia turbiinikäytössä ?


Laite tulee ns. päivittäiseen ajoon ja rakennetaan enemmän kestäväksi kuin tehokkaaksi.

Jatkoswingin "pakollisuus" ketjujen pituutta miettiessä nousi esiin.
Onko ketään turbiini bussikuskia joka ajelee vakioswingillä ?

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 11:51
Kirjoittaja RHead
Itsellä hyvin riitti vakioswing noille tehoille. Eli ihan käyttäjästä kiinni tuo.

Lähetetty: 27 Kesä 2012, 12:12
Kirjoittaja Jaku
Onhan se hauskaa, ainakin yksi kesä ajella vakioswingillä.... Voi siihenkin kyllästyä ku koko ajan lipsuu nenä pystyyn :shocked:

Ainaski ite päädyin jatkoihin