Kytkimen nykiminen - Hitsausmodi?
Nostellaas vanhaa topikkia. Oon nyt 3 kertaa sammuttanu tuon omani lähdössä kun oon koittanu vähän ripeemmin liikkeelle. Pari kysymystä ennen kun alan tuota ite hitsaileen (ei oo kun puikkovehkeet käytettävissä).
Onko kellään myydä valmista osaa tahi tietoa mistä sellasen sais, tuon koko häkin tilaaminen ulkomaisilta ihmisiltä ei ajatuksena juurikaan kiehdo.
Mitä tapahtuu jos tuolla haukkaavalla kytkimellä tarjoo siihen malliin jenkaa lähössä ettei varmaan sammu? tyyliin 8k rundia? kiipeekö pystyyn ja heittää kurittoman käskijän pöpelikköön? Sulattaako takarenkaan?
Tollanen putkiviritteinen (178 takikselta) ei siis tarvi vahvempia jousia kun tuon nyt joutuu avaan joka tapauksessa?
Halliin pitäs mennä koittaan sitä 300 rikkomista, mut voipi mennä porukan naurattamiseksi jos sammuttaa rusahduksen kera laitteen viivalle.
Onko kellään myydä valmista osaa tahi tietoa mistä sellasen sais, tuon koko häkin tilaaminen ulkomaisilta ihmisiltä ei ajatuksena juurikaan kiehdo.
Mitä tapahtuu jos tuolla haukkaavalla kytkimellä tarjoo siihen malliin jenkaa lähössä ettei varmaan sammu? tyyliin 8k rundia? kiipeekö pystyyn ja heittää kurittoman käskijän pöpelikköön? Sulattaako takarenkaan?
Tollanen putkiviritteinen (178 takikselta) ei siis tarvi vahvempia jousia kun tuon nyt joutuu avaan joka tapauksessa?
Halliin pitäs mennä koittaan sitä 300 rikkomista, mut voipi mennä porukan naurattamiseksi jos sammuttaa rusahduksen kera laitteen viivalle.
LeaderOfThePack kirjoitti:Nostellaas vanhaa topikkia. Oon nyt 3 kertaa sammuttanu tuon omani lähdössä kun oon koittanu vähän ripeemmin liikkeelle. Pari kysymystä ennen kun alan tuota ite hitsaileen (ei oo kun puikkovehkeet käytettävissä).
Onko kellään myydä valmista osaa tahi tietoa mistä sellasen sais, tuon koko häkin tilaaminen ulkomaisilta ihmisiltä ei ajatuksena juurikaan kiehdo.
Mitä tapahtuu jos tuolla haukkaavalla kytkimellä tarjoo siihen malliin jenkaa lähössä ettei varmaan sammu? tyyliin 8k rundia? kiipeekö pystyyn ja heittää kurittoman käskijän pöpelikköön? Sulattaako takarenkaan?
Tollanen putkiviritteinen (178 takikselta) ei siis tarvi vahvempia jousia kun tuon nyt joutuu avaan joka tapauksessa?
Halliin pitäs mennä koittaan sitä 300 rikkomista, mut voipi mennä porukan naurattamiseksi jos sammuttaa rusahduksen kera laitteen viivalle.
Tuskin se selälleen heittää kun sitä kaasua voi sillä oikealla kädellä säätää. Mutta jos hitsatun/billettikalikan sinne heität niin tarttet prikkoja jousien alle tai pidemmät jouset. Vakiokytkimen pito perustuu osittain siihen että se käikäle pääsee puristamaan pakan kasaan veto päällä. Ja kun se hitsataan siihen ns. luistoasentoon niin tuo kokoonpuristuminen siitä poistuu ja vakiojousilla luistaa takuuvarmasti. Itse suosittelen billettikäikälettä, Kujolta löytynee.
Oma setup on tällainen: billet käikäle, vakiolevyt, APE:n jouset. Ei luista. Sama setup myös Taxi 911:ssä (tosin muistaakseni hitsatulla vakiokäikäleellä) eikä luistanut siinäkään 335hp takapyörätehoilla eli aika varma on.
Edited By jarim on 1275418708
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Minkälainen kalikka tuo billet on? Ihan vastaava kun tuon alkuperäsen 2 palikkaa yhdessä, mut yhtenä möykkynä? Täytynee tuolta Kujolta kysellä huomenna ellei herra huomaa tätä ja ehdi ensin tarjoamaan moista käikälettä.
Jouset varmaan löytyy suoraan alan liikkeestä?
Jos jollain olis vielä tarkempia speksejä noista kytkimen pulteista, vois sellaset hakea paikallisesta työkaluliikkeestä valmiiksi. 1400 intikassa ainakin oli jotain normaalia kovempaa laatua nuo eikä niitä perus mutteriliikkeestä löytynyt. Siinä ainakin alkuperäsistä 4/6 katkes momenttiavaimen kanssa takasin laittaessa kun piruuttani kokeilin vaikka vaihtopultit olikin valmiina.
Tulipa vielä mieleen että paljonkohan alkuperäisillä levyillä ajaa? Mittariin tuli viikolla 68tkm täyteen.
Jouset varmaan löytyy suoraan alan liikkeestä?
Jos jollain olis vielä tarkempia speksejä noista kytkimen pulteista, vois sellaset hakea paikallisesta työkaluliikkeestä valmiiksi. 1400 intikassa ainakin oli jotain normaalia kovempaa laatua nuo eikä niitä perus mutteriliikkeestä löytynyt. Siinä ainakin alkuperäsistä 4/6 katkes momenttiavaimen kanssa takasin laittaessa kun piruuttani kokeilin vaikka vaihtopultit olikin valmiina.
Tulipa vielä mieleen että paljonkohan alkuperäisillä levyillä ajaa? Mittariin tuli viikolla 68tkm täyteen.
Hitsattu: http://www.cycle-logicmotorsports.com/images....0ad.jpg
Billet: http://www.cincinnatisuperbikes.com/images/S13_Ultra-Layout__239.jpg
Eli billet tosiaan niinkuin vakio mutta yhtä puuta. Ja vakiopultit lähtee kyllä siitä alkuperäisestä irti. Kannattaa muistaa käyttää kierrelukitetta takaisinlaittaessa.
Billet: http://www.cincinnatisuperbikes.com/images/S13_Ultra-Layout__239.jpg
Eli billet tosiaan niinkuin vakio mutta yhtä puuta. Ja vakiopultit lähtee kyllä siitä alkuperäisestä irti. Kannattaa muistaa käyttää kierrelukitetta takaisinlaittaessa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tarvii. Tai sitten prikat ja vakiojouset. Tasella on noin.LeaderOfThePack kirjoitti:Aika hyvinhän tätä asiaa alkoi löytyä. Tarviiko tuon billetin kanssa jäykempiä jousia? Eli jääkö se ns. luistoasentoon.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Tiettyhän se pitää hitsata luistoasentoon. Muuten kytkinpakka ei mahdu enää aukemaan kun kytkintä painetaan (paitsi jousia lyhentämällä taikka prikkavirityksillä). Jäykemmät tai pidemmät jouset kannattaa hommasa, prikkaviritykset on prikkavirityksiä. Sitten tosin kannattanee laittaa se kytkinkopan "jäykiste", mikä lie oikelta nimeltään...
Vähän vähempikin hitsaaminen riittää (mielipide, ei sisällä takuuta). Itte hitsasin pikku nöölit sakaroitten päähän ja otin nöölit sorvilla saman/oikean korkuisiksi. Sitte vähän rälläkällä viistettä sakaroitten päähän jotta sauma menee syvemmälle. Pultilla ja prikoilla palikat toisiinsa kiinni ennen hitsaamista. Ja ei muuta ku migillä turattaa.
Ja ei kait sitä tartte ympäriinsä hitsata, vähän vähempikin piisaa.
Tämmönen siitä tuli.
Vähän vähempikin hitsaaminen riittää (mielipide, ei sisällä takuuta). Itte hitsasin pikku nöölit sakaroitten päähän ja otin nöölit sorvilla saman/oikean korkuisiksi. Sitte vähän rälläkällä viistettä sakaroitten päähän jotta sauma menee syvemmälle. Pultilla ja prikoilla palikat toisiinsa kiinni ennen hitsaamista. Ja ei muuta ku migillä turattaa.
Ja ei kait sitä tartte ympäriinsä hitsata, vähän vähempikin piisaa.
Tämmönen siitä tuli.
Jos ei haluu kallista hyvää,
BILLET INNER CLUTCH HUB
http://www.hayabusazone.com/clutch.html
ostaa, niin edullisin tapa jos ei haluu hitsata:
http://www.dragrace.fi/catalog....id=8510
BILLET INNER CLUTCH HUB
http://www.hayabusazone.com/clutch.html
ostaa, niin edullisin tapa jos ei haluu hitsata:
http://www.dragrace.fi/catalog....id=8510
Eilen aloin tarkemmin katteleen tuon kytkimen ilmaamista ym. ropluuta niin huomasin tuollasen. Eikös tuo oo se kytkimen tukirauta? Ja tästä voimme päätellä että tuonne on myös jousia vaihdettu, joten en kai tarvi kun tuon yhtenäisen kappaleen sen kaksiosaisen tilalle.
Onkos kellään kokemusta tuosta halvemmasta vaihtoehdosta?Kekku kirjoitti:Jos ei haluu kallista hyvää,
BILLET INNER CLUTCH HUB
http://www.hayabusazone.com/clutch.html
ostaa, niin edullisin tapa jos ei haluu hitsata:
http://www.dragrace.fi/catalog....id=8510
K3 "Wannabe" K6 Limited Edition
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/
http://s363.photobucket.com/albums/oo77/sekottaja/Busa/