Sivu 3/4

Lähetetty: 24 Heinä 2005, 02:01
Kirjoittaja 107-1089231881
akseli kirjoitti:yksi vaihtoehto on alkaa opetella nopeaa lähtöä 2000 kierroksella, kujo voi opastaa tässä :bowdown: hitsauksessa kolme rakotulkkia ei tue tarpeeksi, menee helposti epäkeskoon jolloin täristää ja syö jouset ympäröivään alumiiniin ja tulee rikkomaan jotain. moottorijarrutuksesta ei tarvitse huolestua ja toimii muuten tosi hyvin. pusan tehoilla ei kuitenkaan voi odottaa minkään kytkimen kestävän kovinkaan monta täysikaasulähtöä paikaltaan kierrokset tapissa :p

No katos, onpa kumma, kytkin on vielkin ehjä :oops:
Takana nyt kutakuinkin 50 kpl kisa/harjoitus lähtöi ja armotonta piiskausta ja mitään ongelmii ei kytkimen kans oo ollu. Sika luistatuksia, startti kierrokset 5-7000 rpm ja levytkään ei oo loppu. Olen vähän toista mieltä asiasta ???

Ja toiseksi jos haluut ajaa vartin alle kympin vaparipyörällä (1300cc) 60 jalkanen tuskin onnistuu 2000 rpm lähdöllä riittävän nopeesti (1,7?? s)

Hmm... ja tiistaina testataa miten hitsattu kytkin kestää +260 hp takistehoja.

:oops:

Siis tuskin kannattaa uhrata parii sataa euroo billet kalikkaan.

Niin ja kesto testissä on takana jo 12000km ja hyvin pelaa :mosh:

ei hitsaaminenkaan kummonen juttu ole. Jos hirvittää niin laita kalikka tuleen meille päin niin homma hoituu nopsasti :smoking:

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 00:33
Kirjoittaja akseli
selvennetäänpä: hitsaus -hyvä, haittoja ei ole, keskityksessä ja pohjaamisessa kannattaa olla tarkka ettei tule myöhemmin ongelmia. :p

Lähetetty: 25 Heinä 2005, 21:52
Kirjoittaja jarim
Kirjoitetaan nyt sitten tähän kokemuksia omasta kytkyttimestä... eli kytkinlevyt tuli tänään vaihdettua 42tkm ajettuun '01 Bussiin ja samalla se tuli päivitettyä '02 vuosimallista käytössä olleeseen versioon, elikkäs sisin kytkinlevy vaihtui erilaiseksi ja pari uutta osaa tuli vielä lisäksi. Jouset vaihtui EBC:n 10% jäykempiin, kiitokset Kujolle niistä! Reilu 50km tuossa kävin pyörähtämässä ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Tuo homma olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Kytkin ottaa nyt kiinni lähempänä kahvaa mitä ennen ja kaasuun tuli herkkyyttä kivasti lisää kun kytkin ei enää luistele. :mosh:

Lähetetty: 26 Heinä 2005, 21:56
Kirjoittaja hajahuja
nonii hitsasin kytkimen jumiin ja haukkaaminen loppui samantien eikä muitakaan probleemia tuntuis olevan.meinaako ksthb mennä kemiin kokeileen huippuja lauantaina?

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 12:12
Kirjoittaja jarim
jarim kirjoitti:Kirjoitetaan nyt sitten tähän kokemuksia omasta kytkyttimestä... eli kytkinlevyt tuli tänään vaihdettua 42tkm ajettuun '01 Bussiin ja samalla se tuli päivitettyä '02 vuosimallista käytössä olleeseen versioon, elikkäs sisin kytkinlevy vaihtui erilaiseksi ja pari uutta osaa tuli vielä lisäksi. Jouset vaihtui EBC:n 10% jäykempiin, kiitokset Kujolle niistä! Reilu 50km tuossa kävin pyörähtämässä ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Tuo homma olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Kytkin ottaa nyt kiinni lähempänä kahvaa mitä ennen ja kaasuun tuli herkkyyttä kivasti lisää kun kytkin ei enää luistele. :mosh:

Joopati, service manuaalia tutkittuani piti vielä eilen parsia edellisen päivän huoltoa... elikkäs ulommainen kytkinlevy näemmä tulee eri asentoon mitä sisemmät, kannattaa olla tarkkana mikäli noita itse läjäilee. :oops:

Muutama projektikuvakin: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/kytkinremppa

Lähetetty: 27 Heinä 2005, 12:17
Kirjoittaja 107-1089231881
hajahuja kirjoitti:nonii hitsasin kytkimen jumiin ja haukkaaminen loppui samantien eikä muitakaan probleemia tuntuis olevan.meinaako ksthb mennä kemiin kokeileen huippuja lauantaina?
Hmm.. mieli tekis mut kun ei kerkee :glare:

Lähetetty: 28 Heinä 2005, 21:59
Kirjoittaja hajahuja
jarim kirjoitti:
jarim kirjoitti:Kirjoitetaan nyt sitten tähän kokemuksia omasta kytkyttimestä... eli kytkinlevyt tuli tänään vaihdettua 42tkm ajettuun '01 Bussiin ja samalla se tuli päivitettyä '02 vuosimallista käytössä olleeseen versioon, elikkäs sisin kytkinlevy vaihtui erilaiseksi ja pari uutta osaa tuli vielä lisäksi. Jouset vaihtui EBC:n 10% jäykempiin, kiitokset Kujolle niistä! Reilu 50km tuossa kävin pyörähtämässä ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Tuo homma olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Kytkin ottaa nyt kiinni lähempänä kahvaa mitä ennen ja kaasuun tuli herkkyyttä kivasti lisää kun kytkin ei enää luistele. :mosh:

Joopati, service manuaalia tutkittuani piti vielä eilen parsia edellisen päivän huoltoa... elikkäs ulommainen kytkinlevy näemmä tulee eri asentoon mitä sisemmät, kannattaa olla tarkkana mikäli noita itse läjäilee. :oops:

ja kytkimestä vielä sen verran että näytti olevan kahta paksuutta väli ja massalevyissäkin ja ne pitää vielä oikeisiin väleihin pukata. :wtf:

Lähetetty: 17 Syys 2005, 16:26
Kirjoittaja hajahuja
jarim kirjoitti:
jarim kirjoitti:Kirjoitetaan nyt sitten tähän kokemuksia omasta kytkyttimestä... eli kytkinlevyt tuli tänään vaihdettua 42tkm ajettuun '01 Bussiin ja samalla se tuli päivitettyä '02 vuosimallista käytössä olleeseen versioon, elikkäs sisin kytkinlevy vaihtui erilaiseksi ja pari uutta osaa tuli vielä lisäksi. Jouset vaihtui EBC:n 10% jäykempiin, kiitokset Kujolle niistä! Reilu 50km tuossa kävin pyörähtämässä ja tuntuu kyllä todella hyvältä! Tuo homma olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten. Kytkin ottaa nyt kiinni lähempänä kahvaa mitä ennen ja kaasuun tuli herkkyyttä kivasti lisää kun kytkin ei enää luistele. :mosh:

Joopati, service manuaalia tutkittuani piti vielä eilen parsia edellisen päivän huoltoa... elikkäs ulommainen kytkinlevy näemmä tulee eri asentoon mitä sisemmät, kannattaa olla tarkkana mikäli noita itse läjäilee. :oops:

Muutama projektikuvakin: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/kytkinremppa
jos laittaa 10%jäykemmät jouset nii tarviiko laittaa sitä vahviketta??ja mitä osia tulee jos päivittää uudemmaks?

Lähetetty: 17 Syys 2005, 19:04
Kirjoittaja Kujo
Kannattaa laittaa vahvike. (eikä ole edes markkinapuheita)
Uudemman mallin kytkimeen tulee erilainen sisin levy ja "cushion spring" sen sisäkehälle. Päivitystä suurempi merkitys haukkaamisen poistamiseen on tuo hitsausmodi.

Lähetetty: 17 Syys 2005, 19:04
Kirjoittaja jarim
hajahuja kirjoitti:jos laittaa 10%jäykemmät jouset nii tarviiko laittaa sitä vahviketta??ja mitä osia tulee jos päivittää uudemmaks?
Enpä tuota tiedä onko se välttämätön mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Mulla on töissä osanumerot mitä tilasin tuohon kytkinpäivitykseen, yritän muistaa pistää maanantaina tänne.

Lähetetty: 03 Loka 2005, 11:36
Kirjoittaja jarim
jarim kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:jos laittaa 10%jäykemmät jouset nii tarviiko laittaa sitä vahviketta??ja mitä osia tulee jos päivittää uudemmaks?

Enpä tuota tiedä onko se välttämätön mutta ei siitä varmasti haittaakaan ole. Mulla on töissä osanumerot mitä tilasin tuohon kytkinpäivitykseen, yritän muistaa pistää maanantaina tänne.

Enpä muistanu heti seuraavana maanantaina enkä ihan sitäkään seuraavana... :)

No tässäpä kuiten olisi:

Kytkinremppa

1 x 21441-24F10 PLATE,CLUTCH
8 x 21441-24F20 PLATE,CLUTCH
1 x 21442-24F00 PLATE,CLUTCH
1 x 21471-24F00 SEAT,WAVE WASHER
1 x 21472-24F00 WASHER,CLUTCH
1 x 11482-24F00 GASKET,CL COVER

Gasket elikkä se kopan tiiviste ei ole pakollinen, todennäköisesti lähtee ehjänä irti vanhakin mutta tilasin varulta itelle kuiten.

Vanhat osat kun purkaa niin kannattaa pitää ne kitkalevyt järjestyksessä. Kaksi niistä on erilaisia verrattuna muihin ja ne pitää tulla oikeaan väliin. Läjäysjärjestys löytyy busa-2002-update.pdf sivu 4. Ja uloin massalevy tulee sitten eri asentoon verrattuna muihin (ks. ohjeet kytkimen läjäykseen Busa servicemanual 3-110).

Lähetetty: 03 Loka 2005, 14:31
Kirjoittaja 79-1091167648
Kujo kirjoitti:Niinkuin sanoin yksi setti on valmiina. Sis kaikki. Hintaa tuolla olis 50 e +kulut.
eli siis mitä pakettiin kuuluu ja onko sulla vielä sitä? Mulla on alkanu nykiä moottorijarrutuksessa ja luuln sen johtuvan tuosta luistokykästä.....?
Ainakin kaikkea on koetettu, mut hitsata en osaa jotenkas.... :(

Lähetetty: 03 Loka 2005, 21:31
Kirjoittaja jarim
Ainiin, tuohon mun kytkinremppa listaan pitää vielä lisätä tietysti kytkinjouset. Itse en tilannut niitä kun pistin EBC:n 10% jäykemmät, Kujolle menee kiitokset niistä. :)

Lähetetty: 03 Loka 2005, 22:14
Kirjoittaja Kujo
Ode kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Niinkuin sanoin yksi setti on valmiina. Sis kaikki. Hintaa tuolla olis 50 e +kulut.

eli siis mitä pakettiin kuuluu ja onko sulla vielä sitä? Mulla on alkanu nykiä moottorijarrutuksessa ja luuln sen johtuvan tuosta luistokykästä.....?
Ainakin kaikkea on koetettu, mut hitsata en osaa jotenkas.... :(
Settiin kuuluu nuo Jarin mainitsemat EBC:n jouset, prikat jousten alle jos tarpeen, sekä se kytkinsylinterin tukilaippa. Tukilaippa siis välttämätön vahvempia jousia käytettäessä. Muita osia on hyllyssä, jousia tuloillaan.
Ja täydennyksenä kytkinremppaan: Ne välilevyt (teräs) asennetaan aina pyöristetty puoli sisäänpäin. Myös välilevyissä on kahta eri vahvuutta, extreme kytkimiä voi vielä shimmata asentamalla useampia paksuja kuin alkuperäisenä (olikohan) kaksi kpl.
Tuo nykiminen moottorijarrussa on hiukan outo, voi hyvinkin johtua tuosta luistokalikasta, mutta ei ne levytkään taida aivan täydessä iskussa olla.
Ja uudet massalevyt liotetaan sitten huolella moottoriöljyssä ennen asennusta. =useita tunteja, miel. vaikka yön yli.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, toivottavasti ei tullut kovin paljoa toistoa. :)

Lähetetty: 04 Loka 2005, 17:49
Kirjoittaja hajahuja
Kujo kirjoitti:
Ode kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Niinkuin sanoin yksi setti on valmiina. Sis kaikki. Hintaa tuolla olis 50 e +kulut.

eli siis mitä pakettiin kuuluu ja onko sulla vielä sitä? Mulla on alkanu nykiä moottorijarrutuksessa ja luuln sen johtuvan tuosta luistokykästä.....?
Ainakin kaikkea on koetettu, mut hitsata en osaa jotenkas.... :(

Settiin kuuluu nuo Jarin mainitsemat EBC:n jouset, prikat jousten alle jos tarpeen, sekä se kytkinsylinterin tukilaippa. Tukilaippa siis välttämätön vahvempia jousia käytettäessä. Muita osia on hyllyssä, jousia tuloillaan.
Ja täydennyksenä kytkinremppaan: Ne välilevyt (teräs) asennetaan aina pyöristetty puoli sisäänpäin. Myös välilevyissä on kahta eri vahvuutta, extreme kytkimiä voi vielä shimmata asentamalla useampia paksuja kuin alkuperäisenä (olikohan) kaksi kpl.
Tuo nykiminen moottorijarrussa on hiukan outo, voi hyvinkin johtua tuosta luistokalikasta, mutta ei ne levytkään taida aivan täydessä iskussa olla.
Ja uudet massalevyt liotetaan sitten huolella moottoriöljyssä ennen asennusta. =useita tunteja, miel. vaikka yön yli.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, toivottavasti ei tullut kovin paljoa toistoa. :)
no pitänee talvenpäälle taas purkaa kytkin ja ilmeisesti päivitellä sitä moisilla osilla,osat on hitsattu kesällä jo yhteen mutta levyt ja jouset ym tarttis vielä vaihtaa,joo nesteetki on aivan mustat :thumbdown: auttaako tukilaippa siihen ettei paskaa enää pääse nesteen sekaan :apua: