Sivu 3/4
Lähetetty: 22 Kesä 2014, 23:18
Kirjoittaja suihkukone
Hyviähän nuita muitakin on ja brembot maksaa tosiaanki aina reilusti vaikka sais käytettynä.
Eikai tuolla ole väliä onko 100mm vai 108mm kuhan on saatavilla kumpaakin.
Kattoo vaan mitkä satulat passaa nuilla adaptereilla kiinni suoraan.
Kaveriksi radiaalijarrujensylinteri niin aina parempi...sehän ongelma taitaa olla isoksi osaksi tuossa busan jarrusylinterissä, kummassaki mallissa.
Lähetetty: 23 Kesä 2014, 00:42
Kirjoittaja suihkukone
Näyttäs BMW S1000RR:ssä ja joissain aprilian malleissa olevan brembon radiaalisatulat vakiona ja 100mm kiinnityksellä.
Eikä parihinta näytä olevan ku n.200¤+postit , ebaysta.
esim hollannista http://www.ebay.com/itm....9805c66
Edited By suihkukone on 1403474670
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 00:02
Kirjoittaja Cebusa
Nyt on resepti, jolla toppaa.
Pääsylinteri Brembo 19RCS (18-20). Kannattaa seurata Carpimoto.it tarjouksia.
Satulat BMW S 1000 RR (Brembo 100mm) eBaystä käytettynä.
Sovittimet eBay ZX7R ZX9R TL1000R TL1000S GSX1300R Hayabusa Bandit1200 Tokico Bracket 100mm. Paketissa tuli myös pultit. (Joutui tullaamaan)
Jarrupalat eBay EBC EPFA604/4HH (selkeästi paremmat kuin Brembon vakiosintterit).
Teräspunosletkut oli jo valmiiksi.
Isommat kuvat
Yllä olevalla paketilla pysähtyy jo kevyellä kahden sormen jarrun puristuksella varsin mukavasti.
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 14:59
Kirjoittaja suihkukone
Sillainhan se pittääki pysähtyä...hyvä että löyty ja passas osat.
Kyllähän tuo itelläki pysähtyy täydestä vauhdista parilla sormella jarrukahvaa puristamalla, mutta ei viellä uskalla kovin puristaa ku tuntuu, että eturengas lähtee alta.
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 19:45
Kirjoittaja Rampe
vielä kun opettelee takajarrun käytön saattaa säästää useita satoja euroja....
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 20:17
Kirjoittaja snuggles
suihkukone kirjoitti:Sillainhan se pittääki pysähtyä...hyvä että löyty ja passas osat.
Kyllähän tuo itelläki pysähtyy täydestä vauhdista parilla sormella jarrukahvaa puristamalla, mutta ei viellä uskalla kovin puristaa ku tuntuu, että eturengas lähtee alta.
Jos tuo onkin se syy miksi suzuki laittanu busaan semmoset jarrut kun on, vaikka tehty maailman nopeinta
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 20:32
Kirjoittaja suihkukone
Eiköhän nuo jarrut ole mukavuus kysymys minkälaiset haluaa. Olihan nuo entiset "köyhän miehen ABS:t" kyllä siitä hyvät ettei varmasti saanu lukkoon vaikka miten paineli.
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 20:47
Kirjoittaja 1340R86
Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
Lähetetty: 19 Heinä 2014, 20:56
Kirjoittaja suihkukone
1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.
Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.
Edited By suihkukone on 1405793354
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 02:17
Kirjoittaja 1340R86
suihkukone kirjoitti:1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.
Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.
Hyvä että esitellään systeemejä ja laitteet paranee
eli vielä enemään tulis hyötyä jollain modauksella millä saisi vielä sen kiinitys tavan hyödynkin
(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 08:49
Kirjoittaja Cebusa
Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 09:21
Kirjoittaja suihkukone
Cebusa kirjoitti:Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.
ja rahaa palaa taas entistä enemmän...mutta tuokin on makuasia minkälaiseksi haluaa muuttaa ja millä rahalla.
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 09:29
Kirjoittaja suihkukone
1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu
Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.
Lähetetty: 20 Heinä 2014, 10:53
Kirjoittaja snuggles
suihkukone kirjoitti:1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu
Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.
Joo, se oli mun tekstille.
Mul on gen1 busassa orggista jäljellä runko, valot, takahäkki, mittarit ja piuhat, ehkä jotain muuta pientä
Lähetetty: 30 Heinä 2014, 21:04
Kirjoittaja Heksa
entäs noi nissin jarrusatulat, joko b-kingistä tai jostain xxxxxx zzr 1400. sesta
oisko ne jarruteholtaan paremmat kuin busassa käytetty toksikikikko?
niitä on osa laittanu, mutta ei oo niistä mitään kommentoinu