Etujarrun tehottomuudesta - Kahva painuu pohjaan

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Hyviähän nuita muitakin on ja brembot maksaa tosiaanki aina reilusti vaikka sais käytettynä.

Eikai tuolla ole väliä onko 100mm vai 108mm kuhan on saatavilla kumpaakin.
Kattoo vaan mitkä satulat passaa nuilla adaptereilla kiinni suoraan.

Kaveriksi radiaalijarrujensylinteri niin aina parempi...sehän ongelma taitaa olla isoksi osaksi tuossa busan jarrusylinterissä, kummassaki mallissa.
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Näyttäs BMW S1000RR:ssä ja joissain aprilian malleissa olevan brembon radiaalisatulat vakiona ja 100mm kiinnityksellä.
Eikä parihinta näytä olevan ku n.200¤+postit , ebaysta.

esim hollannista http://www.ebay.com/itm....9805c66




Edited By suihkukone on 1403474670
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Nyt on resepti, jolla toppaa.

Pääsylinteri Brembo 19RCS (18-20). Kannattaa seurata Carpimoto.it tarjouksia.
Satulat BMW S 1000 RR (Brembo 100mm) eBaystä käytettynä.
Sovittimet eBay ZX7R ZX9R TL1000R TL1000S GSX1300R Hayabusa Bandit1200 Tokico Bracket 100mm. Paketissa tuli myös pultit. (Joutui tullaamaan)
Jarrupalat eBay EBC EPFA604/4HH (selkeästi paremmat kuin Brembon vakiosintterit).
Teräspunosletkut oli jo valmiiksi.

Kuva
Kuva
Isommat kuvat

Yllä olevalla paketilla pysähtyy jo kevyellä kahden sormen jarrun puristuksella varsin mukavasti.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Sillainhan se pittääki pysähtyä...hyvä että löyty ja passas osat.

Kyllähän tuo itelläki pysähtyy täydestä vauhdista parilla sormella jarrukahvaa puristamalla, mutta ei viellä uskalla kovin puristaa ku tuntuu, että eturengas lähtee alta.
Rampe
Viestit: 32
Liittynyt: 12 Touko 2012, 21:19
Paikkakunta: vakka-suomi

Viesti Kirjoittaja Rampe »

vielä kun opettelee takajarrun käytön saattaa säästää useita satoja euroja....
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

suihkukone kirjoitti:Sillainhan se pittääki pysähtyä...hyvä että löyty ja passas osat.

Kyllähän tuo itelläki pysähtyy täydestä vauhdista parilla sormella jarrukahvaa puristamalla, mutta ei viellä uskalla kovin puristaa ku tuntuu, että eturengas lähtee alta.
Jos tuo onkin se syy miksi suzuki laittanu busaan semmoset jarrut kun on, vaikka tehty maailman nopeinta
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Eiköhän nuo jarrut ole mukavuus kysymys minkälaiset haluaa. Olihan nuo entiset "köyhän miehen ABS:t" kyllä siitä hyvät ettei varmasti saanu lukkoon vaikka miten paineli.
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?

Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.

Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.




Edited By suihkukone on 1405793354
1340R86
Viestit: 685
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

suihkukone kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:Mitenkäs tuo adapteri onko se tolpassa vaan kiinni noilla alkuperäisen
Satulan kiinitys kohdilla pulteilla samaan tapaan sivusta
Jos niin eikös siihen "huku" se radiaali kiinityksen tuoma etu ?
Sillainhan se on tuossa kiinni.
ns.radiaali kiinnityksen 1 etu eli joustamattomuus, kyllä menetetään tuossa rakenteessa, mutta tahtoo nuo satulat olla nykyään uudemmissa radiaali-tyyppisiä niin siksi adapterit nuille...hyöty sitten entiseen on ainoastaan parempi satula ja mahdollinen uusi jarrupääsylinteri...eli lisä tehojen hakemista jarruihin jollain modauksella.

Eikä nuita jarruja kukaan pakota modaamaan, voi nuilla vakioillaki ajella...esitellään nyt vaan mitä joku on rakentanu, niinku muitaki modeja jne.
Hyvä että esitellään systeemejä ja laitteet paranee
eli vielä enemään tulis hyötyä jollain modauksella millä saisi vielä sen kiinitys tavan hyödynkin

(mistähän tuo pakotaminen tuli)
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Avatar
Cebusa
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 10:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Cebusa »

Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.
GSX1584R
+200mph CLUB FINLAND
+100tkm CLUB FINLAND
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

Cebusa kirjoitti:Jos vaihtaa gen2 keulaputket, niin saa radiaalikiinnityksen.
ja rahaa palaa taas entistä enemmän...mutta tuokin on makuasia minkälaiseksi haluaa muuttaa ja millä rahalla.
suihkukone
Viestit: 65
Liittynyt: 11 Kesä 2013, 21:08
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja suihkukone »

1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu :)

Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

suihkukone kirjoitti:
1340R86 kirjoitti:(mistähän tuo pakotaminen tuli)
Ei tuo tuolle sun tekstille ollu :)

Yleisesti ajateltuna, jos tehtaalla tehdään jotaki niin se on jonku mielestä ainoa oikea asia ja kaikkien muiden muutokset jne. on väärin.
Mutta niin paljon kun on pyörän omistajia ni niin paljon on mielipiteitäki.
Joo, se oli mun tekstille.

Mul on gen1 busassa orggista jäljellä runko, valot, takahäkki, mittarit ja piuhat, ehkä jotain muuta pientä :D
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

entäs noi nissin jarrusatulat, joko b-kingistä tai jostain xxxxxx zzr 1400. sesta :oho:

oisko ne jarruteholtaan paremmat kuin busassa käytetty toksikikikko?

niitä on osa laittanu, mutta ei oo niistä mitään kommentoinu
SMR
Vastaa Viestiin