kuinka moni teistä vaihtaa palat noin ku kurut neuvoo...
itse vaihdan silleen et otan sen suoja pellin pois ,sit sokat ja tapit veks... painan vanhalla jarrupalalla männät sisään ja uus pala sisälle. Toiselle puolen levyä sama juttu. (paineilmalla voi puhallella jos haluu pas..t pois)
tolla tyylillä menee busan etu jarruissa max 15min
Yhen kerran vaihdoin etujarrupalat ilman mäntien putsausta ja rupeshan ne jarrut jumimaan.
Sen jälkeen oon joka kerta pumpannu männät kunnolla ulos ja putsannu jarrucleanerillä kaikki moskat männistä ja satulasta pois.
Talvisin puran etusatulat ja käytän ultraäänipesurissa.
Parempi tehä kunnolla kun...
Tiedä sit häntä... mut suurimmat ongelmat jarrujen kans,(moottoripyörät,mopot autot) on tullut siitä:
liikaa nestettä säiliössä, säiliön huohotin reikä tukossa, autoissa käsijarrun vivustot ruostuu ja rupee jumittaan
Muuten oon aina nakannu uuret palat paikallensa sen enempää elvyttelemättä
usein käy myös niin et: ostaa jonku laitteen on säiliöön laitettu piri pintaan jarru nestettä. Sit ku rupee paloja vaihtaan saa ottaa nestettä rajusti pois
Itselläni oli sama ongelma jarrujen kuumenemisen kanssa. Uusien jarrupalojen vaihdon jälkeen laahas niin, että keitti jarrut :O
Otin palat pois ja pummpasin mäntiä ulos, huomaten ettei ne enää ota mennäkseen sisään koska niissä olli parkkiintunuttaa karstaa. Niiden poisto auttoi sen verran ettei jarrut enää keitä, mutta kovan jarrutuksen jälkeen jää laahaamaan.
Itse ajattelin vaihtaa etujarrujen mäntien tiivisterenkaat uusiin ja liottaa männät puhtaiksi...
Jos jollain on vinkkejä miten tää kannattaa duunaa, niin olen kiitollinen kaikista jipoista ???