Sivu 3/4
Lähetetty: 19 Helmi 2017, 22:03
Kirjoittaja Cebusa
Jos oikeiden kytkentöjen jälkeen Cordona ei toimi tai toimii satunnaisesti, tarkista ensimmäisenä vastuksen liitokset.
Omakohtaisia kokemuksia:
1. Uudessa Cordonassa oli kutistesukan sisällä johtoliitos puristamatta kiinni, jolloin toimi satunnaisesti.
2. Johtoliitos oli nitkunut poikki vastuksen juuresta, jolloin shifteri ei toiminut.
Kannattaa myös huomioida asennuksessa, ettei vastuksen sisältävä kohta johdosta pääse liikkumaan ja nitkumaan poikki.
Lähetetty: 09 Syys 2018, 21:45
Kirjoittaja Jape79
Cebusa kirjoitti:Jos oikeiden kytkentöjen jälkeen Cordona ei toimi tai toimii satunnaisesti, tarkista ensimmäisenä vastuksen liitokset.
Omakohtaisia kokemuksia:
1. Uudessa Cordonassa oli kutistesukan sisällä johtoliitos puristamatta kiinni, jolloin toimi satunnaisesti.
2. Johtoliitos oli nitkunut poikki vastuksen juuresta, jolloin shifteri ei toiminut.
Kannattaa myös huomioida asennuksessa, ettei vastuksen sisältävä kohta johdosta pääse liikkumaan ja nitkumaan poikki.
Ilmeisesti vastus Cordonan johtosarjassa on tuossa kohti?
Millähän tuon kutisukan saisi avattua ilman että katkoo johtoja samalla Itellä herkes katkomasta kokonaan tekniikan vaihdon yhteydessä.
Lähetetty: 10 Syys 2018, 08:42
Kirjoittaja juu-zo
Tuolla se todennäköisesti sijaitsee ja mattopuukolla olen yleensä varovasti availlut.
Edited By juu-zo on 1536558170
Lähetetty: 10 Syys 2018, 08:46
Kirjoittaja Jape79
juu-zo kirjoitti:Tuolla se todennäköisesti sijaitsee ja mattopuukolla olen yleensä varovasti availlut.
Eli maltti on valttia tässäkin hommassa... Jospa sitä loppuviikosta koittaisi keretä kuoria ja katsoa jos se tuon vastuksen liitokset aiheuttaisi shifterin toimimattomuuden.
Lähetetty: 16 Syys 2018, 18:21
Kirjoittaja Jape79
Kun ei vörki niin ei vörki :p��sein��n: puristin vastuksen liitokset uudelleen jonka jälkeen mittasin liittimen/ vastuksen yli 220 ohmia, silti ei vaan suostu katkomaan...
Eihän tuossa ollut muita liitoksia pyörään kuin GPS anturin johtoihin ja puolalle tulevat liittimet?
Lähetetty: 16 Syys 2018, 21:43
Kirjoittaja juu-zo
Mittasitko shifterin vielä että varmasti yhdistää?
Lähetetty: 17 Syys 2018, 05:37
Kirjoittaja Jape79
juu-zo kirjoitti:Mittasitko shifterin vielä että varmasti yhdistää?
Uskomatonta mutta totta, pudotin vaihdenäytön pois välistä niin alkoi shifteri toimimaan Pitää varmaan laittaa healtechille viestiä ja kysyä onko noilla edellytyksiä toimia yhdessä ???
Edited By Jape79 on 1537151868
Lähetetty: 17 Syys 2018, 10:26
Kirjoittaja juu-zo
Itselläni tosiaan ainakin toimii healtechin vaihdenäytön kanssa tuo shifteri. Olisiko sitten väliä missä kohtaa kytketty, mutta eikö se sinullakin toiminut ennen koneen vaihtoa vai tuliko vaihdenäyttö koneen vaihdon yhteydessä?
Lähetetty: 17 Syys 2018, 10:32
Kirjoittaja Jape79
Vaihdenäyttö tuli kehiin vasta nyt kun vaihdoin tekniikan omaan pyörään.
Mielestäni koitin kyllä tuota shifterin johtosarjaa ennen ja jälkeen vaihdenäyttöä. Voisi kai tuon vielä kerran varuilta koittaa. Harmittaa kyllä niin pirusti jos ei saa näyttöä pelaamaan shifterin kanssa.
Taidan laittaa molemmille, Cordonalle ja Healtechille kyssärin jo etukäteen jos ei vaikka saakaan itse tuota ratkaistua.
Lähetetty: 17 Syys 2018, 12:01
Kirjoittaja juu-zo
Voin itsekin napata kuvaa noista kytkennöistä kun ne melko helposti tankin nostamalla näkee.
Lähetetty: 25 Syys 2018, 21:41
Kirjoittaja Jape79
Väännättekö minulle rautalangasta tuon shifteri kytkennän ja gp anturin toiminnan ? Oonkohan ihan metässä? Koitan vaan pähkäillä mikä kiikastaa ja mitä voisi koittaa muuttaa että saisi tuon gipron pelaamaan cordonan kanssa :p��sein��n:
Normaalisti siis eculle menee jokin vastustieto eri vaihteilla josta ecu päättelee käytössä olevan vaihteen?
Periaatteessa shifteri lisätessä pinkkiin piuhaan liitetään rinnan 220ohm vastus jonka maadoitusta ohjataan shifterillä? Ecu sitten katkoo sytkää kun pinkissä piuhassa on riittävän pieni vastus(vastusten osien summa)?
Lähetetty: 25 Syys 2018, 22:51
Kirjoittaja juu-zo
Koitetaan, eli ecu syöttää gps anturille 5v jännitettä joka tietyn vastuarvon 500-15000ohm kautta kytketään maihin. Koska linjassa kulkeva virta on rajoitettu ecu käytännössä lukee 0-5v jännitettä tuolta, jonka mukaan päättelee vaihteen. Olen yhden arduinolla tehdyn vaihdenäytön tehnyt tähän perustuen. Shifteri toimii pelkkänä kytkimenä tuossa välissä, ei siis sisällä mitään älyä. Tuo 220ohmin vastus tarvitaan välissä jotta ei linjaa suoraan oikosuljeta maihin. Eli vaihteen ollessa päällä ecuun säädettyjen ehtojen (kierrosluvun yms) täyttyessä jos pinkissä linjassa on liian pieni jännite ecu katkaisee sytkän. Tuo kolmas sininen johto on vapaan tietoa varten. Eli kun vaihde vapaalla pitäisi pinkin ja mustan välissä olla 5v ja siitä pykäliä ylhäältä alaspäin laitettaessa pitäisi jännitteen laskea koko ajan niin että 1 vaihteella on jotain 1,7v luokkaa. Shifteri katkoessa jännitteen pitäisi olla 0,7v luokkaa enään.
Edited By juu-zo on 1537905567
Lähetetty: 01 Marras 2018, 16:52
Kirjoittaja RedBullet
Mikäs olis tuorein suositus kunkun shifteriksi?
Lähetetty: 01 Marras 2018, 23:33
Kirjoittaja juu-zo
Cordona varmaankin aika varma valinta. Itsellä dynojet joka sekin toimii. Ei siis kai niin väliä minkä hankkii jos sen omasta ecusta aktivoi.
Lähetetty: 17 Joulu 2018, 08:45
Kirjoittaja -Pete89-
Mulle tarvis vääntää nää yksinkertasetkin asennusohjeet vielä uudemman kerran. Kyseessä siis cordonan ecueditor sarja. Rupesin miettimään että voiko nuo liittimet riittää mitä tuossa tulee, vai onko mulla väärä johtosarja? Eli ainoastaan gps liittimien väliin toinen liitin ja yhden tulpanjohdon väliin toinen liitin? Laitoin sitten 2 sylinterin tulpanjohtoon kun ohje sanoi:Remove airbox and connect red wire to any ignition coil. Nuo cordonan ohjeet on tosin aika yleismalliset muutenkin.. Heräsi vaan kysymys että onko noin vai onko mulla joku ykspyttyseen tarkoitettu johtosarja?