Sivu 3/29

Lähetetty: 08 Syys 2018, 21:06
Kirjoittaja Jape79
jarim kirjoitti:Kuvasta ei vaikea erottaa vaan .. puuttuuko siitä pala?
En kyllä ees niin tarkkaan kattonu, minusta näyttää sulaneelle. Kuvasta kun kattoo niin näyttää tuo seetikin sille että ois ensin välistä puhaltanut. Jos on pala lähteny niin putkeen on suoraan mennyt kun palotila ja mäntä ihan ehjiä ???

Lähetetty: 08 Syys 2018, 21:26
Kirjoittaja juu-zo
Näyttää kyllä tosiaan jotenkin erikoiselta juuri nuo pakoventtiilien seetienkin reunat.

Lähetetty: 08 Syys 2018, 22:41
Kirjoittaja Jape79
Tietääköhän muuten kukaan tuon cordonan shifterin toiminnasta paremmin? Veijon pyörässä pelas todella hyvin mutta tässä vekottimessa ei suostu katkomaan millään :kusi:

Vaihtosuunnan ”opetus” menee normaalisti läpi, siis molemmat napit pohjassa virta päälle ja näytössä vilkkuu up-up-up ja vaihto 2:lta->3:lle jonka jälkeen näyttö pimenee. Esijännitys näyttäisi olevan 11kg... Mutta kun ei katko niin ei katko🤔 Ainoana erona että itellä on gipron vaihdenäyttö josta otin atre:n pois toiminnasta. Pikaisella haulla joku on kuitenkin käyttänyt menestyksekkäästi vaihdenäyttöä ja cordonaa yhtä aikaa eli pitäis toimia yhdessä... Kellään mitään ehdotuksia mitä pitäisi tehdä tai koittaa?

Lähetetty: 08 Syys 2018, 22:59
Kirjoittaja juu-zo
Mulla on ainakin gipro ja dynojetin shifteri kiinni ja toimii. Sama toimintaperiaate noissa pitäis olla eli vastuksen kauttahan tuo vain yhdistelee tuota linjaa ja ecussa sitten säädelty katkoajat.

Lähetetty: 09 Syys 2018, 07:50
Kirjoittaja Jape79
juu-zo kirjoitti:Mulla on ainakin gipro ja dynojetin shifteri kiinni ja toimii. Sama toimintaperiaate noissa pitäis olla eli vastuksen kauttahan tuo vain yhdistelee tuota linjaa ja ecussa sitten säädelty katkoajat.
Pitää sitten käydä tuo johtosarja läpi. Tarkemmalla haulla näköjään on ollut noissa vastusten liitoksissa joillakin häikkää...

Lähetetty: 10 Syys 2018, 10:28
Kirjoittaja Cebusa
Hyvin todennäköisesti johto poikki vastuksen juuresta.

Lähetetty: 18 Syys 2018, 18:00
Kirjoittaja Jape79
juu-zo kirjoitti:Mulla on ainakin gipro ja dynojetin shifteri kiinni ja toimii. Sama toimintaperiaate noissa pitäis olla eli vastuksen kauttahan tuo vain yhdistelee tuota linjaa ja ecussa sitten säädelty katkoajat.

Onko tuo dynojetin shifteri plug and play, niinkun tuo Cordona, sillä erolla että toimis vaihdenäytön kanssa? Joutaa vissiin heivaamaan lepikkoon ton Cordonan, ihan sama miten kytkee niin kun ei toimi niin ei toimi yhdessä gipron kanssa :kusi:

Lähetetty: 18 Syys 2018, 19:02
Kirjoittaja juu-zo
Juu ja ei, eli olen tuosta sen dynojetin pistokkeen napsassut irti ja juottanut 220ohm vastuksen toiseen johtoon ja sen jälkeen juottanut nuo gps anturin pinkkiin ja mustaan johtoon. Ecusta sitten säädelty tottakai käyttöön.

Lähetetty: 24 Marras 2018, 15:07
Kirjoittaja purzzi
:welcome: Pitkästä aikaa oikein mukavaa tarinointia luettavana,tulee ihan vanhat "hyvät" ajat mieleen :mosh:

Lähetetty: 15 Joulu 2018, 20:48
Kirjoittaja Jape79
Jahans, tänään sitten aloitettiin ensi kesään valmistautuminen. Hitusen reilu tunti tuli pyörähdettyä verstaalla, kerkesi purkaa katteet ja venttiilikopan tieltä tulevaa jakoketjun vaihtoa ja kiristimen päivitystä varten.

Ketjulla on ajettu vasta n.80tkm Toimeven muistiinpanojen perusteella, vaihdampahan tuon oman mielenrauhan takia. Samalla kertaa orkkis kiristin päivittyy apen manuaaliseen versioon, ja siinä sivussa myös luistava starttikytkin vaihtuu uuteen.

Posti kiikutti aikaisemmin viikolla iibeistä sopivalla hintaa löytyneen Ti-Forcen titaanisen 4-2 sarjan. HMF:n putkistossa ei ollut varsinaisesti mitään vikaa, ainoa vaan kun omasta mielestä bussi on jotenkin vajaan näköinen 4-2-1 putkistolla. Vielä kun onnistuu jostakin löytämään sopuhintaan 60mm inletillä vaimentimet niin avot :tapu:

Kuva

Suunnitelmissa olisi myös hommata läpilaskettava yläkolmio ja säädettävät koiranluut taakse niin saa pyörän tonttiin kenttähommia varten. Myös tuommonen LSR etulokari kiinnostaisi, tiedä sitten onko moisesta kovin paljoa hyötyä ??? Katellaan noita kuitenkin vasta kunhan kone on taas käyntikunnossa.




Edited By Jape79 on 1544900730

Lähetetty: 18 Helmi 2019, 19:58
Kirjoittaja Jape79
Pikkuhiljaa pitää aktivoitua pajalla kun räystäiltä alkaa vesi valua, pieni pätkä jos sulaisi vielä kylältä tietä niin pääsisi jo busalla töihin :D Pari pientä juttua on kuitenkin vielä ennen tuota saatava tehtyä...

Kaikki tarvittavat osat olis nyt hyllyssä, enää kun saisi nuo soviteltua paikalleen. Putkiston kanssa joutuu vähän pähkimään, ei mene tiforcen 4-2 sarjat heittämällä paikalleen :p��sein��n: ilmeisesti gen2 :ssa belly pan:in kiinnike tulee jotenkin toisella tapaa, jotain tarvii tehä että saa link pipet taipumaan paikalleen. Sarjat on ehkä vähän liian ylhäällä kuvassa mutta ei siinä liikaa tilaa ole. Aika näyttää mitä tuohon kohtaan oikein keksii, hyviä ideoita otetaan vastaan.
Kuva

Astelyvyn virittelin kampiakselin starttikytkimen puoleiseen päähän, ei tarttee vauhtipyörän koppaa aukoa kun tämä puoli on jo valmiiksi ketjun vaihtoa varten auki. Ennen ketjun vaihtoa jos tarkastaisi pääsevänsä edes lähelle ajoitusta minkä koneen rakentajan mukaan pitää olla. Tällä viikolla jos sais koneen nippuun niin voisi sitten keskittyä noihin muihin härpäkkeisiin :thumbup:
Kuva

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 10:28
Kirjoittaja 1340R86
belly pan ? siis öljy pohja?
gen2 kiinke pultti tulee alata päin ja gen1 sivusta,

gen2 kun laittoi gen1 yoshimuran sarajat niin kulmaraudan pätkästä sai tuen helposti sen lisäksi eroa oli pöntön ja sarjojen väliputken mutkan kohdassa ~1cm edempän oli niin että ilman tilan tekoa olisi ottanut kateen reunaan hiukan kiinni,

tuosta astelevyn 6pultistako konetta pyörität ja onko startin poski purettu vain kiinityksen sunitelua varten?




Edited By jarim on 1550648429

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 17:48
Kirjoittaja Jape79
1340R86 kirjoitti:belly pan ? siis öljy pohja?
gen2 kiinke pultti tulee alata päin ja gen1 sivusta,

gen2 kun laittoi gen1 yoshimuran sarajat niin kulmaraudan pätkästä sai tuen helposti sen lisäksi eroa oli pöntön ja sarjojen väliputken mutkan kohdassa ~1cm edempän oli niin että ilman tilan tekoa olisi ottanut kateen reunaan hiukan kiinni,

tuosta astelevyn 6pultistako konetta pyörität ja onko startin poski purettu vain kiinityksen sunitelua varten?

Belly panilla meinaan tuota alakatteen jatketta mikä tulee takarenkaan eteen. Ensimmäisessä kuvassa näkyy miten kiinnikkeet jää haarakappaleen eteen. Voi olla että silpasen alkuperäiset kiinnikkeet ylimpien reikien alapuolelta poikki ja rakennan uudet. Putken takakiinnike tosiaan gen2 vaakassa ja gen1 pystyssä.

Akselin päässä on 10mm pultti lukittuna, tuosta on hyvä pyöritellä konetta. Pultin päässä sitten 6mm kiette johon astelevy tulee, saa helpommin levyn käänneltyä kohilleen :thumbup:

Imunokan ajotuksen kerkesin tänään tarkastamaan, pääsin 0.5 asteen päähän ohjearvosta, riittänee. Pakonokkaa tarkastaessa joutuu taas vähän pähkimään miten kellon saa ahtaaseen väliin soviteltua ???

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 16:24
Kirjoittaja SMR
Siis olet laittamassa gen2 putkistoa gen1 runkoon ?

Kun tein vastaavan modin niin katkasin surutta rungosta alhaalta tiellä olevat saparot. Eli jäin ilman belly pania , mut ei haitannu.

Sitten kun tarkistelet nokkien ajoituksia niin kato samalla venttiili-mäntä välys, se on kuitenkin se tärkein mitta siellä, ja tais olla imussa lähempänä. Olen mitannu 10 astetta jykk, pitäs olla reilu milli, min.

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 17:04
Kirjoittaja Jape79
SMR kirjoitti:Siis olet laittamassa gen2 putkistoa gen1 runkoon ?

Kun tein vastaavan modin niin katkasin surutta rungosta alhaalta tiellä olevat saparot. Eli jäin ilman belly pania , mut ei haitannu.

Sitten kun tarkistelet nokkien ajoituksia niin kato samalla venttiili-mäntä välys, se on kuitenkin se tärkein mitta siellä, ja tais olla imussa lähempänä. Olen mitannu 10 astetta jykk, pitäs olla reilu milli, min.

Joo, gen1 runkoon tulee gen2 putkisto. Tuota vähän tsuumailinkin että kosmetiikka joutuu väistymään tekniikan tieltä, surutta siis vaan saparot poikki niin saa putken paikalleen ilman ahistamista :comp Belly pan ei ilmeisesti ole kovin aerodynaaminen osa? Ei vaikuta maililla juurkaan? Voihan tuota vielä katsoa jos aikaa jää ennen ajokauden alkua tulisiko sitä rakenneltua uusi kiinnike tuolle katteen lirpakkeelle...

Kiitti vinkistä venu/mäntä välyksen suhteen. Milläs tuota paininkuppia saa helpoiten painettua kotikonstein? Jossain olin näkevinäni tuohon hommaan erikoistyökalun.

Pakonokkaa tarkistellessa pääsin asteen päähän ohjearvosta. Luottavaisin mielin uskalsi siis purkaa jakopään...

Ketjun vaihto ei varmaankaan olisi ollut ajankohtainen, uusi ketju on ehkä millin tai kaksi lyhempi. No, tuleepahan nyt sitten vaihdettua oman mielenrauhan vuoksi. Ylä ja takalaahaimet joutu laittamaan vielä tänään tilaukseen, ylälaahaimesta oli alkanut pinta irtoamaan ja takalaahaimen pinnassa näkyi halkeamia. Etulaahain näyttää olevan vielä ihan kuosissa mitä tuota nyt paikallaan ollessa pääsee tutkimaan.