tehot.........on.........ko - penkitystä
No, niin vihdoinkin saanu penkitettyä pyörän muutosten jälkeen.
Ekassa penkityksessä oli pelkästään Micronin hormit elikkäs muuten orkkis. 163hp/135Nm
Toisesssa Yosin putki, power commander, TRE, K&N, Airbox/läppärunko modi, pair poistettu. 172hp/143Nm
Tuolta löytyy käppyrät
Tosin tuo dyno vaihtui Viaberilla mittausten välissä uudempaan, niin vertailu kelposuudesta en ole varma, mutta Harrin sanoman perusteella uusi dyno on muutaman hepan tiukempi kuin entinen.
Ekassa penkityksessä oli pelkästään Micronin hormit elikkäs muuten orkkis. 163hp/135Nm
Toisesssa Yosin putki, power commander, TRE, K&N, Airbox/läppärunko modi, pair poistettu. 172hp/143Nm
Tuolta löytyy käppyrät
Tosin tuo dyno vaihtui Viaberilla mittausten välissä uudempaan, niin vertailu kelposuudesta en ole varma, mutta Harrin sanoman perusteella uusi dyno on muutaman hepan tiukempi kuin entinen.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Kuhmon penkkiä on kuulema "kalibroitu" ylöspäin ton viime kesäkuun jälkeen.... näyttää nyt suunnilleen samat kuin meidän kerhon penkki..... Bikefox:n penkki näyttäis antavan n.5-6% suuremmat lukemat mitä meidän... testattu muutamalla pyörällä tänä keväänä.winstrol kirjoitti:sikäli jännä jos nuo kemin & kuhmon penkit on identtiset, ko mun kilosesta (vm.03) tuli 155 kuhmossa..,.vai oliko 156..,kuitenkin. siin ole kun yoshin slipari + väliputki.
pitäähän bussista nyt enempi tulla kun kilosesta???
On myös päästy testaa Seinäjoen ja Mikkelin penkkien lukemia ne näyttäis olevan likipitäen samat kuin meillä... mut taas Kokkolan penkki näyttäis antavan suuremmat lukemat.
Mikä on oikea? mene ja tiedä.....
tällainen on meillä kerholla: http://www.dynomec.com/dyno_charts.php
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Tänä keväänä testattua; Bikefoxin penkki näyttää suurinpiirtein samat teholukemat mitä Kemissä. Vääntölukemat on Bikefoxilla isommat.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Tänä keväänä testattua; Bikefoxin penkki näyttää suurinpiirtein samat teholukemat mitä Kemissä. Vääntölukemat on Bikefoxilla isommat.
Tuu käymään (6.5) penkityspäivänä testaa... ihan mielenkiinnon vuoksi.....
Edited By kajbusa on 1146050038
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Tuli testattua TT-Motorsportin penkki Oulussa.
156hp/130Nm/317km/h. Itserakennettu kollektori ja yhdellä puolella BOS:n pönttö. Ei paireja poistettu eikä tehty ilmanputsarille mitään.
Smart TRE ja carbon look kahvat..
Täyskaasulla seokset aivan lievästi laihalla mutta pienellä kaasulla aivan sairaan laihalla. Lisäksi pienellä kaasulla heitteli tosi omituisesti.
Eli pitäisi saada jostain PowerCommander...
- Jsalok-
156hp/130Nm/317km/h. Itserakennettu kollektori ja yhdellä puolella BOS:n pönttö. Ei paireja poistettu eikä tehty ilmanputsarille mitään.
Smart TRE ja carbon look kahvat..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Täyskaasulla seokset aivan lievästi laihalla mutta pienellä kaasulla aivan sairaan laihalla. Lisäksi pienellä kaasulla heitteli tosi omituisesti.
Eli pitäisi saada jostain PowerCommander...
- Jsalok-
rahka kirjoitti:kovia lukemia sivusto täynnä... ittellä -01 yoshimura koko putkisto tulos 150,8hv... vikaako vai mitä..???
Moni asia vaikuttaa teholukemiin, ei voi suoraan vertailla... tai voi muttei siitä ole juuri hyötyä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli mikä penkki, koska mitattu? Muutamat pajat ovat kuuleman mukaan kiristäneet penkkejään viimevuotisesta eli tulokset ovat numeraalisesti pienempiä kuin ennen.
Mikä Yoshin pönttö (onko E-leima vai ei)? E-hyväksytyt pöntöt ovat hiljaisempia eli tukkoisempia kuin raceversiot.
Muita muutoksia koneessa, PC tms? Jollei niin oman boksin säätövarat eivät aina veny kokoputken vaatimiin muutoksiin sekä ylä- että alarekisterissä. Fiksu penkittäjä on voinut tässä tapauksessa säätää koneen toimimaan optimaalisesti käyttöalueella (esim. siloitellut sitä vääntökäyrän kuoppaa 3-5000 rpm kohdalla), huipputehon kustannuksella.
Nuo nyt ensialkuun, eli ei välttämättä vikaa. Joka ei poissulje etteikö vikaakin voisi olla jossain. Vakiobusat ovat antaneet plus-miinus 150 hoppaa about keskimäärin... kokoputkella ja hyvällä säätötyöllä pitäisi tulla kymmenkunta luupäätä lisää, siis huipputehoa.
Club 100 m/s
sairaalloinen pakkomielle penkkituloksiin 70 luvulta on takaisin,kuka muistaa?-palijo penkistä,lukoilla vai ilman,ettet vaan nostanut persettä? nyt vaan ei viitsitä rääkätä itseä vaan täysin syytöntä moporaukkaa.jarrupenkkihän on vain apuväline jota käytetään pyörän säätämisessä ,järkevimmillään haetaan parasta ajettavuutta eikä suurinta huipputehoa nämä kun eivät kulje kimpassa.oma käytännön opiskelu on vielä pahasti kesken,mutta näyttäisi siltä että suht järkevin keinoin hankittu hiukan yli parisataa heppaa takikselta alkaa olla kohtuullisen hyvä tulos jos on onnistunut säilyttämään ajettavuuden vakiopyörän tasolla. tietysti poissulkien ahdetut,koska näitähän ei luonnonlait koske :O
Joo paikka jossa kävin niin edustaa kyllä sen luokan osaamista että ammattitaidosta homma ei ollut kiinni... busaa myös säädettiin niin että se kuoppa siinä vääntökäyrässä tasottui ja seokset hyvät joka alueella...-Artsi- kirjoitti:rahka kirjoitti:kovia lukemia sivusto täynnä... ittellä -01 yoshimura koko putkisto tulos 150,8hv... vikaako vai mitä..???
Moni asia vaikuttaa teholukemiin, ei voi suoraan vertailla... tai voi muttei siitä ole juuri hyötyä.
Eli mikä penkki, koska mitattu? Muutamat pajat ovat kuuleman mukaan kiristäneet penkkejään viimevuotisesta eli tulokset ovat numeraalisesti pienempiä kuin ennen.
Mikä Yoshin pönttö (onko E-leima vai ei)? E-hyväksytyt pöntöt ovat hiljaisempia eli tukkoisempia kuin raceversiot.
Muita muutoksia koneessa, PC tms? Jollei niin oman boksin säätövarat eivät aina veny kokoputken vaatimiin muutoksiin sekä ylä- että alarekisterissä. Fiksu penkittäjä on voinut tässä tapauksessa säätää koneen toimimaan optimaalisesti käyttöalueella (esim. siloitellut sitä vääntökäyrän kuoppaa 3-5000 rpm kohdalla), huipputehon kustannuksella.
Nuo nyt ensialkuun, eli ei välttämättä vikaa. Joka ei poissulje etteikö vikaakin voisi olla jossain. Vakiobusat ovat antaneet plus-miinus 150 hoppaa about keskimäärin... kokoputkella ja hyvällä säätötyöllä pitäisi tulla kymmenkunta luupäätä lisää, siis huipputehoa.
mutta tuloksia vertaamalla päädyttiin siihen lopputulokseen että kyseinen penkki ei anna hevosia "ilmaiseksi".. eli pitäisi olla kaikin puolin linjassa...
![Thumbs up :thumbup:](./images/smilies/thmbup.gif)
Mikäs penkki kyseessärahka kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:rahka kirjoitti:kovia lukemia sivusto täynnä... ittellä -01 yoshimura koko putkisto tulos 150,8hv... vikaako vai mitä..???
Moni asia vaikuttaa teholukemiin, ei voi suoraan vertailla... tai voi muttei siitä ole juuri hyötyä.
Eli mikä penkki, koska mitattu? Muutamat pajat ovat kuuleman mukaan kiristäneet penkkejään viimevuotisesta eli tulokset ovat numeraalisesti pienempiä kuin ennen.
Mikä Yoshin pönttö (onko E-leima vai ei)? E-hyväksytyt pöntöt ovat hiljaisempia eli tukkoisempia kuin raceversiot.
Muita muutoksia koneessa, PC tms? Jollei niin oman boksin säätövarat eivät aina veny kokoputken vaatimiin muutoksiin sekä ylä- että alarekisterissä. Fiksu penkittäjä on voinut tässä tapauksessa säätää koneen toimimaan optimaalisesti käyttöalueella (esim. siloitellut sitä vääntökäyrän kuoppaa 3-5000 rpm kohdalla), huipputehon kustannuksella.
Nuo nyt ensialkuun, eli ei välttämättä vikaa. Joka ei poissulje etteikö vikaakin voisi olla jossain. Vakiobusat ovat antaneet plus-miinus 150 hoppaa about keskimäärin... kokoputkella ja hyvällä säätötyöllä pitäisi tulla kymmenkunta luupäätä lisää, siis huipputehoa.
Joo paikka jossa kävin niin edustaa kyllä sen luokan osaamista että ammattitaidosta homma ei ollut kiinni... busaa myös säädettiin niin että se kuoppa siinä vääntökäyrässä tasottui ja seokset hyvät joka alueella...
mutta tuloksia vertaamalla päädyttiin siihen lopputulokseen että kyseinen penkki ei anna hevosia "ilmaiseksi".. eli pitäisi olla kaikin puolin linjassa...
![Respekt! :respekt:](./images/smilies/respekt.gif)
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
morientes taasen, kaikki te kadonneiden kaakkien metsästäjät ja tanssii penkityksen kanssa painivat b-nistit, ja aivan takapyörältä saatuun teholukemaan katsomatta !!!
täss on vähän aikaa oltu turpa kiinni tähän(kin) gruuppiin, josta jaarittelua joskus kenties enemmän toisaalla. sen verran kuitenkin voin avautua, että mistään jalostajan papuvaraston päällikyydestä ei ole ollut kyse mitä tähän voorumiin on tullut ja tulee...=)
mut eniwei, näkyyhän tuossa jonkinverran olevan heitotusta teholukemissa ns.orggisbusien kesken. vaan onhan noita tosiaan tekijoitä kosoltikin jotka vaikuttaa siihen mitä printti tulostaa todisteeksi aasianhummain todellisesta olemassaolosta kunkin kulkimessa.
mun teknovetoisella perstuntumallani vois silti aatella, että suht samankilsaiset myllyt tuottaa kyllä samat tehot ihan muutaman prossan parin sisään. tietty sillä edellytyksellä, että mittauslaitteisto testiolosuhteineen, ja kaikki kaakistoon liittyvät ruokailu ja poistotavatkin on exact yhteneväisíä.
toi perustuis siihen, että bussen poweri jo lähes historialliseksi woimakoneeksi luokitavanakin kuitenkin niin jo moterni laitoskomplexi, että toi seiskavuotiuskaan ei siinä paljon paina. kaikki välykset ja toleranssit sekä matskulaatuisuus kokoonpanotöineen pitää olla tuossa myllyssä jo sitä luokkaa, että kovin eri monen tehoista yksilöä ei hihnalta eteenpäin lähde. jos toi asia ois toisin, noita mottejahan kajahtelisi palasiksi ihan eri tahtiin kuin mitä tietämykseni mukaan missäänkään päin räjähdellyt.
pakottamatta huohottavaksi koneeksi vakkaritehojakin on vielä nykymittapuunkin mukaan ihan kelpoisa määrä, eikä toi viriaste tehtaalta lähtiessään ole kaiketi vielä edes kovin korkeakaan.
kujon mukaan bussen nopeuden karkeasäätöosasto, eli se vaihteisto ( niine mukavien pikkuikävine välyksineen...) on kotoisin jostain venäläisestä tankista ainakin mitä sen rattaistoon ynnä akseleitten kokoon tulee. ja tuohan voisi kyllä ahmia uudehkona ollessaan tuota hyötyisää suhdannettaan sen takasen ulosannin suhteen ainakii eineksen. mutta eipä ilmeisesti ole tingitty senkään kohdalla myöskään teräksen eikä karkaisunkaan laadussa ihmeemmin. kas tuosta ölvipohjan mankkutulpasta ei tartte kovin montaa kottikärryllistä rautahippuja kerätä ku ees parit kerrat on öljyt häneen on vaihtanut.
mutuiluna vois sanoo tuolta pohjalta, et kyll vissiin ne suurimmat ääreisrvoheitot tehomittauksissa johtuu enimmiltään just noista tekijöistä, siis penkistä ja siitä penkittäjästäkin. ite aattelen, että todellisuudessa noi pikkumodit aalloppeihin ja putsareihin sekä muuhun sellaiseen rihkamaan ei juurkaan juur montaa hepoa lisää vakkarista kaiva.
ja onneksi tuosta johtuen ei kait paljon moinen virittely niitä tehojakaan tehtaalaiseen verrattuna hukkaakaan...=)
mun harmajalinkkari oli 28042005 biketohtorin penkissä, kilsoja 39401 ,ja kun kello näytti muutamienkin vetojen ja säätöjen jäkeen 19.45 ,niin lopputulos oli 161.7 hooveetä nyyttonien ollessa maximuksessa 130.6/6937ärpeeämmää. miksu meinas että jos sille testikelille haluaisi antaa painoarvon, joku vastasyntyny varsanpuolikas jäi vielä sinne talliinkin...
jouheammaksi tuli hän ajella jonniiverran, vaan edelleen siinä 3000 kohilla on tasakaasulla se...nyin...ennyi...nyin...
ei paha sellainen nypytys ollenkaan, ja voi olla että joku pöllömpi kuin minä jos mahollista ei tuota ees huomaisikaan...
modeina raceavarretut yosin boltonit, k&n, läppäsydeemit ilmanruokkoojasta tuhottu samoin kuin pairi. pesty ja vahattu pari kertaa kenties, ja siinä kaikki. silti noin mairea tulos, hämmästyttävää, eiks vaan... :rasberry:
täss on vähän aikaa oltu turpa kiinni tähän(kin) gruuppiin, josta jaarittelua joskus kenties enemmän toisaalla. sen verran kuitenkin voin avautua, että mistään jalostajan papuvaraston päällikyydestä ei ole ollut kyse mitä tähän voorumiin on tullut ja tulee...=)
mut eniwei, näkyyhän tuossa jonkinverran olevan heitotusta teholukemissa ns.orggisbusien kesken. vaan onhan noita tosiaan tekijoitä kosoltikin jotka vaikuttaa siihen mitä printti tulostaa todisteeksi aasianhummain todellisesta olemassaolosta kunkin kulkimessa.
mun teknovetoisella perstuntumallani vois silti aatella, että suht samankilsaiset myllyt tuottaa kyllä samat tehot ihan muutaman prossan parin sisään. tietty sillä edellytyksellä, että mittauslaitteisto testiolosuhteineen, ja kaikki kaakistoon liittyvät ruokailu ja poistotavatkin on exact yhteneväisíä.
toi perustuis siihen, että bussen poweri jo lähes historialliseksi woimakoneeksi luokitavanakin kuitenkin niin jo moterni laitoskomplexi, että toi seiskavuotiuskaan ei siinä paljon paina. kaikki välykset ja toleranssit sekä matskulaatuisuus kokoonpanotöineen pitää olla tuossa myllyssä jo sitä luokkaa, että kovin eri monen tehoista yksilöä ei hihnalta eteenpäin lähde. jos toi asia ois toisin, noita mottejahan kajahtelisi palasiksi ihan eri tahtiin kuin mitä tietämykseni mukaan missäänkään päin räjähdellyt.
pakottamatta huohottavaksi koneeksi vakkaritehojakin on vielä nykymittapuunkin mukaan ihan kelpoisa määrä, eikä toi viriaste tehtaalta lähtiessään ole kaiketi vielä edes kovin korkeakaan.
kujon mukaan bussen nopeuden karkeasäätöosasto, eli se vaihteisto ( niine mukavien pikkuikävine välyksineen...) on kotoisin jostain venäläisestä tankista ainakin mitä sen rattaistoon ynnä akseleitten kokoon tulee. ja tuohan voisi kyllä ahmia uudehkona ollessaan tuota hyötyisää suhdannettaan sen takasen ulosannin suhteen ainakii eineksen. mutta eipä ilmeisesti ole tingitty senkään kohdalla myöskään teräksen eikä karkaisunkaan laadussa ihmeemmin. kas tuosta ölvipohjan mankkutulpasta ei tartte kovin montaa kottikärryllistä rautahippuja kerätä ku ees parit kerrat on öljyt häneen on vaihtanut.
mutuiluna vois sanoo tuolta pohjalta, et kyll vissiin ne suurimmat ääreisrvoheitot tehomittauksissa johtuu enimmiltään just noista tekijöistä, siis penkistä ja siitä penkittäjästäkin. ite aattelen, että todellisuudessa noi pikkumodit aalloppeihin ja putsareihin sekä muuhun sellaiseen rihkamaan ei juurkaan juur montaa hepoa lisää vakkarista kaiva.
ja onneksi tuosta johtuen ei kait paljon moinen virittely niitä tehojakaan tehtaalaiseen verrattuna hukkaakaan...=)
mun harmajalinkkari oli 28042005 biketohtorin penkissä, kilsoja 39401 ,ja kun kello näytti muutamienkin vetojen ja säätöjen jäkeen 19.45 ,niin lopputulos oli 161.7 hooveetä nyyttonien ollessa maximuksessa 130.6/6937ärpeeämmää. miksu meinas että jos sille testikelille haluaisi antaa painoarvon, joku vastasyntyny varsanpuolikas jäi vielä sinne talliinkin...
jouheammaksi tuli hän ajella jonniiverran, vaan edelleen siinä 3000 kohilla on tasakaasulla se...nyin...ennyi...nyin...
ei paha sellainen nypytys ollenkaan, ja voi olla että joku pöllömpi kuin minä jos mahollista ei tuota ees huomaisikaan...
modeina raceavarretut yosin boltonit, k&n, läppäsydeemit ilmanruokkoojasta tuhottu samoin kuin pairi. pesty ja vahattu pari kertaa kenties, ja siinä kaikki. silti noin mairea tulos, hämmästyttävää, eiks vaan... :rasberry:
...dont you agree...ehhh..?
Eilen tuli käytyä Kemissä ja penkitin Busan:
Tehoa oli 171.8hv ja vääntöä 135.2Nm
Ihan kiitettävästi vajaa 60tkm ajetulle vanhukselle :laugh:
Käppyrä löytyy täältä
Tehoa oli 171.8hv ja vääntöä 135.2Nm
Ihan kiitettävästi vajaa 60tkm ajetulle vanhukselle :laugh:
Käppyrä löytyy täältä