Pitääpä laittaa verkot vesille jos jostain käytettynä sattuis löytämään...Jone kirjoitti:Keskituki Nakkilasta ja Saksasta Ihan halpahan uusi ei ole, kummasti hinnat noussu. Omastani maksoin muistaakseeni tasan satasen, no vuosikin oli kyllä 2002Jape79 kirjoitti:Jone, saako noita keskitukia mistä ja mihin hintaan? Ite oon miettiny miten esim ketjunrasvaus onnistuu (yksin ajellessa) pidemmällä päivätaipaleella pelkän seisontatuen varassa...Käytettynä oon nähny kaupattavan muutamalla kympillä, mutta ei ole kovin usein tarjolla.
Juu-zon k5 busa
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Saman huomion tein itekkin, muuttui pyörän käytös radikaalisti uudella etusellajuu-zo kirjoitti:Täytyy muuten sanoa että kylläpä parani taas pyörä uusilla renkailla. Hiki on kyllä koko ajan näillä keleillä ajaessa. :p
![Thumbs up :thumbup:](./images/smilies/thmbup.gif)
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ajokelit jatkuu vielä vähän aikaa, mutta busassa on alkanut esiintymään pitkittynyttä starttia. Aiemmin on riittänyt ryyppyvivun aukaisu ja sekunnin/parin painallus starttinapista. Kaksi viimeisintä starttia on vaatinut kuitenkin sahaamista huomattavasti pidempään ja ensimmäisellä kerralla meinasi jopa usko loppua. Ehkä se on pyörän tapa ilmoittaa että ajot alkaisi olemaan ohi ja nostetaan kone pöydälle huoltoon.
Aamulla maa kuurassa ja 10 päivän sääennusteen luvatessa ylimmäksi lämpötilaksi +11 astetta päätin käydä trafin sivuilla tekemässä liikennekäytöstä poiston. Yllätykseksi hinta on laskenut hieman ja se maksaa nykyään enään 5¤. Jos tässä siis vielä jonkinlaista ajokeliä tulee niin otetaan sitten taas ajoon hetkeksi ennen kuin aletaan talven huoltoja tekemään. Ajokilometrejä tuli tälle vuodelle noin 4000km.
Nyt on hyvä lähteä ostamaan uudet ajokamat ensi vuodelle.
Edited By juu-zo on 1537789553
Nyt on hyvä lähteä ostamaan uudet ajokamat ensi vuodelle.
Edited By juu-zo on 1537789553
juu-zo kirjoitti:Ajokelit jatkuu vielä vähän aikaa, mutta busassa on alkanut esiintymään pitkittynyttä starttia. Aiemmin on riittänyt ryyppyvivun aukaisu ja sekunnin/parin painallus starttinapista. Kaksi viimeisintä starttia on vaatinut kuitenkin sahaamista huomattavasti pidempään ja ensimmäisellä kerralla meinasi jopa usko loppua. Ehkä se on pyörän tapa ilmoittaa että ajot alkaisi olemaan ohi ja nostetaan kone pöydälle huoltoon.
Parina viime aamuna saanut myös hetken sahata ennen kun on suostunut hörähtämään tulille. Lämpömittari on osoittanut +2 astetta, lähtee rähmät silmistä kun pyyhkäsee melkein 30km matkan toimistolle
![Thumbs up :thumbup:](./images/smilies/thmbup.gif)
Liika käsikaasu tuntuu vielä vaikeuttavan käyntiin lähtöä, muutaman kerran on myös potkaissut aika mehevästi takaisin vaikka onkin 24v startti tsydeemit
![Shocked :shocked:](./images/smilies/shocked.gif)
Itellä on vakuutkset ympäri vuoden voimassa, voi lähteä sitten vaikka joulukuussa hetken mielijohteesta räppäilemään jos sille tuntuu
![Thumbs up :thumbup:](./images/smilies/thmbup.gif)
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Sain koneen pöydälle operoitavaksi kaverin avustuksella ja tulikin katsottua jo venttiilinvälykset läpi. Kaikki arvojen sisällä, joskin suurin osa alarajalla, mutta en jaksa nokkia irroittaa kun ei ole pakko. Seuraavaksi siis kytkimen tarkastus ja staattoriin tiiviste. Harmillisesti jää ilmeisesti huoltotarve vähäiselle ja tarvii jotain muuta keksiä talveksi. Mistäs saisi muuten halvalla uuden venttiilinkopantiivisteen? Jos löytyy järkevään hintaan uusi niin laitan vanhan jo roskiin.
Jos se kopan tiiviste ei vuoda niin turha on ehjää vaihtaa. Eikö sinne olisi sama isommat männät jne. vaihtaa kun kerta pöydällä jo on? :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Jos se kopan tiiviste ei vuoda niin turha on ehjää vaihtaa. Eikö sinne olisi sama isommat männät jne. vaihtaa kun kerta pöydällä jo on? :;):
Ehkä tässä täytyy vähän lompakon pohjaa katsella ja pohtia pitäisikö sille jotain muutakin tehdä nyt kun se tuossa pöydällä tosiaan on.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edited By juu-zo on 1540877008
Tiivisteet saapui dragracelta, joten laitoin venakopan nippuun ja katsoin kytkimen kunnon. Kytkinlevyt ainakin hyvässä kunnossa. Kytkimen jousissa oli päissä ihmeellistä röpöä/kulumaa. Kaikki oli kuitenkin kunnolla kiinni, joten en tiiä mistä on tullut vai onko lienee ihan normaalia jos ne sen verran siellä elää. Mahtaako kytkinmodista olla mitään hyötyä vakio pyörässä? Ensi viikonloppuna jatketaan staattorin kopan tiivisteen vaihdolla ja putsaillaan konessa samalla, että sen kehtaa uudestaan tällätä kiinni.
![Kuva](https://i.imgur.com/Yr2b8T9l.jpg)
![Kuva](https://i.imgur.com/je6UtTTl.jpg)
Ajattelin että josko sitä vaikka 100tkm kohdalla sitten tekisi isompaa remonttia ja laittaisi uutta mäntää sisään. Eihän tuohon mene kuin pari vuotta.
Edited By juu-zo on 1543219216
![Kuva](https://i.imgur.com/Yr2b8T9l.jpg)
![Kuva](https://i.imgur.com/je6UtTTl.jpg)
Ajattelin että josko sitä vaikka 100tkm kohdalla sitten tekisi isompaa remonttia ja laittaisi uutta mäntää sisään. Eihän tuohon mene kuin pari vuotta.
Edited By juu-zo on 1543219216
Jatkoinkin jo tänään sen verran projektia että auoin staattorin kopan tiivisteen vaihtoa varten. Pieni falskauksen syy taisi selvitä kun kaikki pultit olivat älyttömän löysällä. No kiinni laittaessa tuli ilmeisesti huomattua syy miksi ne niin köysällä oli. Kolmesta pultista oli kierteet korkkailtu... Ilmeisesti muut on sitten päätetty jättää löysemmälle. Momenttihan noilla on 10Nm. Ehkäpä sitä voisi sitten nuo vielä korjailla. Helicoilit taitaa toimia tuossa ellei parempaa ehdotusta ole.