Juu-zon k5 busa

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

Jone kirjoitti:
Jape79 kirjoitti:Jone, saako noita keskitukia mistä ja mihin hintaan? Ite oon miettiny miten esim ketjunrasvaus onnistuu (yksin ajellessa) pidemmällä päivätaipaleella pelkän seisontatuen varassa...
Keskituki Nakkilasta ja Saksasta Ihan halpahan uusi ei ole, kummasti hinnat noussu. Omastani maksoin muistaakseeni tasan satasen, no vuosikin oli kyllä 2002 :D Käytettynä oon nähny kaupattavan muutamalla kympillä, mutta ei ole kovin usein tarjolla.
Pitääpä laittaa verkot vesille jos jostain käytettynä sattuis löytämään...
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Täytyy muuten sanoa että kylläpä parani taas pyörä uusilla renkailla. Hiki on kyllä koko ajan näillä keleillä ajaessa. :p
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Täytyy muuten sanoa että kylläpä parani taas pyörä uusilla renkailla. Hiki on kyllä koko ajan näillä keleillä ajaessa. :p
Saman huomion tein itekkin, muuttui pyörän käytös radikaalisti uudella etusella :thumbup: Tuliko sinulle sama setti kun ennenkin vai jotain uutta?
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Pilot road 4 setti tuli tällä kertaa.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Ajokelit jatkuu vielä vähän aikaa, mutta busassa on alkanut esiintymään pitkittynyttä starttia. Aiemmin on riittänyt ryyppyvivun aukaisu ja sekunnin/parin painallus starttinapista. Kaksi viimeisintä starttia on vaatinut kuitenkin sahaamista huomattavasti pidempään ja ensimmäisellä kerralla meinasi jopa usko loppua. Ehkä se on pyörän tapa ilmoittaa että ajot alkaisi olemaan ohi ja nostetaan kone pöydälle huoltoon.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Aamulla maa kuurassa ja 10 päivän sääennusteen luvatessa ylimmäksi lämpötilaksi +11 astetta päätin käydä trafin sivuilla tekemässä liikennekäytöstä poiston. Yllätykseksi hinta on laskenut hieman ja se maksaa nykyään enään 5¤. Jos tässä siis vielä jonkinlaista ajokeliä tulee niin otetaan sitten taas ajoon hetkeksi ennen kuin aletaan talven huoltoja tekemään. Ajokilometrejä tuli tälle vuodelle noin 4000km.

Nyt on hyvä lähteä ostamaan uudet ajokamat ensi vuodelle.




Edited By juu-zo on 1537789553
Avatar
Jape79
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2018, 18:34
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jape79 »

juu-zo kirjoitti:Ajokelit jatkuu vielä vähän aikaa, mutta busassa on alkanut esiintymään pitkittynyttä starttia. Aiemmin on riittänyt ryyppyvivun aukaisu ja sekunnin/parin painallus starttinapista. Kaksi viimeisintä starttia on vaatinut kuitenkin sahaamista huomattavasti pidempään ja ensimmäisellä kerralla meinasi jopa usko loppua. Ehkä se on pyörän tapa ilmoittaa että ajot alkaisi olemaan ohi ja nostetaan kone pöydälle huoltoon.

Parina viime aamuna saanut myös hetken sahata ennen kun on suostunut hörähtämään tulille. Lämpömittari on osoittanut +2 astetta, lähtee rähmät silmistä kun pyyhkäsee melkein 30km matkan toimistolle :thumbup:

Liika käsikaasu tuntuu vielä vaikeuttavan käyntiin lähtöä, muutaman kerran on myös potkaissut aika mehevästi takaisin vaikka onkin 24v startti tsydeemit :shocked:

Itellä on vakuutkset ympäri vuoden voimassa, voi lähteä sitten vaikka joulukuussa hetken mielijohteesta räppäilemään jos sille tuntuu :thumbup: Voi kyllä olla että omakin busa lähtee kohta talviteloille jos kylmät kelit jatkuu, ei tarvia sitten testata ajopuvun liukumisominaisuuksia jos sattuu olemaan mustaa jäätä..
It's not so easy if you dont know what you are doing...
Ex. Suzuki Hayabusa -01 GSX1475R
Suzuki Hayabusa -01 Turbo, gen2 engine swap.
Lappeenranta 2018, 274km/h (1298cm3)
Lappeenranta 2019, 322km/h (1475cm3)
Halli 2023, 360km/h (1340cm3) turbo
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Aika aloitella talven huollot. Kone irti jotta on mukavempi katsoa venttiilinvälykset ja ainakin staattorin koppa hikoilee hieman alareunasta. Myös kytkimen tarkastus listalla.

Kuva

Kuva
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Vähän aikaa rauhallista turausta ja kone odottelee pöydälle nostoa. Tuo ei enää yhden miehen voimilla nouse vaan pyysin apua paikalle.

Kuva

Kuva
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Sain koneen pöydälle operoitavaksi kaverin avustuksella ja tulikin katsottua jo venttiilinvälykset läpi. Kaikki arvojen sisällä, joskin suurin osa alarajalla, mutta en jaksa nokkia irroittaa kun ei ole pakko. Seuraavaksi siis kytkimen tarkastus ja staattoriin tiiviste. Harmillisesti jää ilmeisesti huoltotarve vähäiselle ja tarvii jotain muuta keksiä talveksi. Mistäs saisi muuten halvalla uuden venttiilinkopantiivisteen? Jos löytyy järkevään hintaan uusi niin laitan vanhan jo roskiin.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jos se kopan tiiviste ei vuoda niin turha on ehjää vaihtaa. Eikö sinne olisi sama isommat männät jne. vaihtaa kun kerta pöydällä jo on? :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

jarim kirjoitti:Jos se kopan tiiviste ei vuoda niin turha on ehjää vaihtaa. Eikö sinne olisi sama isommat männät jne. vaihtaa kun kerta pöydällä jo on? :;):

Ehkä tässä täytyy vähän lompakon pohjaa katsella ja pohtia pitäisikö sille jotain muutakin tehdä nyt kun se tuossa pöydällä tosiaan on. ;) melko vaivaton hommahan tuo on kyllä aina irrotella.




Edited By juu-zo on 1540877008
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Laitoin venakopan tiivisteet tulemaan dragracelta. Ei tuo kovin kallis ollut ja vanhaa on ainakin joskus varmaankin käytetty väkivaltaa irroituksessa. Olisi tuo vielä todennäköisesti pitänyt, mutta parempi näin niin kesällä saa taas huoletta ajella.
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tiivisteet saapui dragracelta, joten laitoin venakopan nippuun ja katsoin kytkimen kunnon. Kytkinlevyt ainakin hyvässä kunnossa. Kytkimen jousissa oli päissä ihmeellistä röpöä/kulumaa. Kaikki oli kuitenkin kunnolla kiinni, joten en tiiä mistä on tullut vai onko lienee ihan normaalia jos ne sen verran siellä elää. Mahtaako kytkinmodista olla mitään hyötyä vakio pyörässä? Ensi viikonloppuna jatketaan staattorin kopan tiivisteen vaihdolla ja putsaillaan konessa samalla, että sen kehtaa uudestaan tällätä kiinni.

Kuva

Kuva

Ajattelin että josko sitä vaikka 100tkm kohdalla sitten tekisi isompaa remonttia ja laittaisi uutta mäntää sisään. Eihän tuohon mene kuin pari vuotta.




Edited By juu-zo on 1543219216
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Jatkoinkin jo tänään sen verran projektia että auoin staattorin kopan tiivisteen vaihtoa varten. Pieni falskauksen syy taisi selvitä kun kaikki pultit olivat älyttömän löysällä. No kiinni laittaessa tuli ilmeisesti huomattua syy miksi ne niin köysällä oli. Kolmesta pultista oli kierteet korkkailtu... Ilmeisesti muut on sitten päätetty jättää löysemmälle. Momenttihan noilla on 10Nm. Ehkäpä sitä voisi sitten nuo vielä korjailla. Helicoilit taitaa toimia tuossa ellei parempaa ehdotusta ole.
Vastaa Viestiin