Sivu 3/6

Lähetetty: 11 Huhti 2008, 23:28
Kirjoittaja 77-1185712371
Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?

Lähetetty: 12 Huhti 2008, 23:30
Kirjoittaja 72-1195914125
Minkä värinen vanhemman pyörän (K7) nopeusmittarin signaalin johto on ja mistä se löytyy...? ??? Tyhmä kysymys mutten ole asentanut pyörääni tre:tä yms... Nyt olis seuraavana tuo rasvarin asennus. :)

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 07:50
Kirjoittaja Wyfell
Henry67 kirjoitti:Minkä värinen vanhemman pyörän (K7) nopeusmittarin signaalin johto on ja mistä se löytyy...? ??? Tyhmä kysymys mutten ole asentanut pyörääni tre:tä yms... Nyt olis seuraavana tuo rasvarin asennus. :)
Ota vasen sivukate irti. Etuhammasrattaan kopalta lähtee piuhat eteenpäin ja menee liittimeen. Liittimen jälkeen johtojen värit vaihtuu ja oikea piuha on se pinkki. Sain eilen just laitettua itelle. TRE tulee eri liittimien väliin.

Lähetetty: 13 Huhti 2008, 14:49
Kirjoittaja 72-1195914125
Kiitoksia!

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 13:08
Kirjoittaja TJJ
Macoshark kirjoitti:Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?
Itse vedin sen osin siinä svingissä olevan ketjun "pehmusteen" alla, takaiskarin vierestä etupenkin alle, mistä pääseekin helposti takapenkin alle jos siellä öljyt on säilössä.

Lähetetty: 14 Huhti 2008, 18:59
Kirjoittaja Wyfell
TJJ kirjoitti:
Macoshark kirjoitti:Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?

Itse vedin sen osin siinä svingissä olevan ketjun "pehmusteen" alla, takaiskarin vierestä etupenkin alle, mistä pääseekin helposti takapenkin alle jos siellä öljyt on säilössä.
Silleen mieki laitoin. Putken reitti :musik

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 19:32
Kirjoittaja 72-1195914125
No niin nyt tässä ihmettelen mitä öljyä tuohon Pro-Oilerin säiliöön laittaisi... ??? Käyttöohjeen mukaan laite olisi säädetty Stihlin osasynteettisellä teräketjuöljyllä. Käykö voiteluun esim. peräöljy? Mikä olisi toimivin ratkaisu?

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 20:28
Kirjoittaja busajasa
Henry67 kirjoitti:No niin nyt tässä ihmettelen mitä öljyä tuohon Pro-Oilerin säiliöön laittaisi... ??? Käyttöohjeen mukaan laite olisi säädetty Stihlin osasynteettisellä teräketjuöljyllä. Käykö voiteluun esim. peräöljy? Mikä olisi toimivin ratkaisu?
Itse käytin aikanaan tuota peräöljyä.. Sitkaampaa kuin muut öljyt - voi pitää syöttöä pienemmällä. Ei ehkä roiski niin paljoa mutta toki ilkeämpi taas puhdistaa ne vähät kuin notkeampi öljy...

Lähetetty: 24 Huhti 2008, 23:47
Kirjoittaja Wyfell
Moottoriöljy ei haise niin pahalle. Ja lähtee vanteesta helposti. Ei oo kyllä vielä kokemusta ku tuhannen kilsaa.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 11:45
Kirjoittaja 72-1195914125
No nyt siellä on moottoriöljyä. Säätöjä ajelen parhaillaan kohdilleen. Hyvälle tuo alkaa näyttää. Oletteko saaneet EMI-testissä pysymään laskurin nollilla? Heti käynistyksen jälkeen kaasutellessa laskuri pyörii jonkin aikaa mutta alkaa pysyä nollilla pienen odotuksen jälkeen. Kaipa tuo lataa akkua käynistyksen jäljiltä tai sitten joku muu häiriö on kyseessä... ???

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 13:46
Kirjoittaja Wyfell
Henry67 kirjoitti:No nyt siellä on moottoriöljyä. Säätöjä ajelen parhaillaan kohdilleen. Hyvälle tuo alkaa näyttää. Oletteko saaneet EMI-testissä pysymään laskurin nollilla? Heti käynistyksen jälkeen kaasutellessa laskuri pyörii jonkin aikaa mutta alkaa pysyä nollilla pienen odotuksen jälkeen. Kaipa tuo lataa akkua käynistyksen jäljiltä tai sitten joku muu häiriö on kyseessä... ???
Eipä oo tullu edes koitettua tuota laskuria käynnistyksen jälkeen niinkun pitäs. Jos se lukema asettuu nollaan niin ei pitäs haitata.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 17:59
Kirjoittaja 72-1195914125
Kaipa tuo häiriö pitää jotenkin yrittää poistaa. Tosin ei se ole niin paha, että haittaisi voitelun kannalta. Jos esim. flekti käynnistyy tai laitan pitkät valot ja painan jarrua, ongelmaa ei ole. Eli, jos sähkölaitteilla on kuormaa, ongelmaa ei esiinny. Oisko joku maadoitusongelma..? ??? Pitäsköhän laitteen maajohto vetää nopeussensorin maihin? Nyt se on ruongossa.

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 18:23
Kirjoittaja Wyfell
Minä otin takavalolta sekä plussan että maan. Jossain vanhemassa topicissa neuvottiin niin tekemään.

edit: Kävinpäs tekemässä tuon EMI testin. Lukema pysyy nollassa käynnistyksen jälkeenkin.




Edited By Wyfell on 1209312892

Lähetetty: 27 Huhti 2008, 19:52
Kirjoittaja TJJ
Henry67 kirjoitti:Kaipa tuo häiriö pitää jotenkin yrittää poistaa. Tosin ei se ole niin paha, että haittaisi voitelun kannalta. Jos esim. flekti käynnistyy tai laitan pitkät valot ja painan jarrua, ongelmaa ei ole. Eli, jos sähkölaitteilla on kuormaa, ongelmaa ei esiinny. Oisko joku maadoitusongelma..? ??? Pitäsköhän laitteen maajohto vetää nopeussensorin maihin? Nyt se on ruongossa.
Rungossa antoi mullakin hissukseen nousevia laskurin arvoja. Kun siirsin maan rungosta takalampun maapiuhaan loppui ongelmat.

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 13:31
Kirjoittaja 77-1185712371
Mulla on oilerin virta ja maadoitus suoraan akkuu. Tai on siinä välissä kyllä relesysteemi katkomassa virtoja kun pyörä on sammuksissa, mutta muuten suora. EMI testissä laskuri näytti nollaa eli ei pitäisi häiriötä olla vaikka pablo sanoi että suoraan akkuun ei kannata kytkeä.

Mitä te olette laittaneet korjauskertoimeksi? Mä pyöritin takarengasta 10 kertaa ympäri ja sain signaalilaskuriin 92 eli ohjelmoin korjauskertoimeksi 9,2. Tänään pitäis ajella eka koeajo ja seurata alkaako ketju kostua.