Sivu 3/4
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 04:36
Kirjoittaja mike
Ja sviddu tms selvälleen...
Mun bemmi vörkiii täysin 100 % kaikilla pensoilla... Eli eiköhän se normi bussi pelitä "normi" bensalll täysin...
T.s normi pensaa ruohonleikkuriin ja pikku pusaan tms... Sit viri vehkeet (vartille) on eri juttuja...
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 08:21
Kirjoittaja BaTTman
Niin jos autoista puhutaan, niin 2 litraahan on limsapullon koko. 6 litrasta alkaa autojen moottorit :p .
Ja nyt kun emäntäkin on oppinut ajamaan, niin löpöä haihdutetaan ilmaan vain 13 litraa sadalla.
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 08:43
Kirjoittaja Jukkis
Tuota tuota, mikä bensa sitten on tämmöselle vakkaritourinkiloppuunajetulle busalle sopivin??
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 09:27
Kirjoittaja Heksa
tuota: eikö 10kpl busan omistaja oo viä tankannu koskaan busaansa?
siis ei sitä tarvi pakosta uuteen vaihtaa jos tankki tyhjä
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 09:43
Kirjoittaja Jukkis
heh.. kun sanotaan et se on sitä ja sitä... neste vai st vai shell.....
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 09:45
Kirjoittaja Jokimaa
Kyllä minulla 98:lla pelittää. Nuo bensathan tulee suurilta osin samalta jalostomolta
Teboil tuo osan Haminasta.
ST1 tuo osan myös Haminasta.
Yhteys vaan myyjään jos ei toimi!
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 09:56
Kirjoittaja snuggles
mike kirjoitti:Ja sviddu tms selvälleen...
Mun bemmi vörkiii täysin 100 % kaikilla pensoilla... Eli eiköhän se normi bussi pelitä "normi" bensalll täysin...
T.s normi pensaa ruohonleikkuriin ja pikku pusaan tms... Sit viri vehkeet (vartille) on eri juttuja...
Eikös bemmissä oo fiksu moottorinohjaus, meinaan antureita moninkerroin busaan verrattuna ?
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 10:18
Kirjoittaja jarim
Ootko snuggles huomannu että bensoista jäis imukanaviin ja imuventtiileihin sellaista ruskeaa tahmeahkoa tavaraa? Lähtee kyllä bräkleenillä nätisti pois mutta kuitenkin. Tommosta oli mulla kaikissa imukanavissa ja imuventtiileissä kun purin. RE85 vehkeissä tuota samaa mönjää kertyy ruiskujen päihin ja aiheuttaa käyntihäiriöitä. Ne kuitenkin putsaantuu kun ajaa tankillisen bensalla (jota FFV vehkeissä muutenkin suositellaan aina 5-10 tankillisen välein). RE85:n kanssa identifioitu että tuo mönjä tulee nimenomaan siitä 15% bensaosuuden lisäaineistuksesta.
edit: kuvalinkki:
Ja tuossa kuva kotimaisesta, noin 15tkm pelkällä etanolilla ajetusta:
Edited By jarim on 1371799509
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 10:25
Kirjoittaja Titaani
Ja tää mönjä on ilmestynyt ihan kahden vuoden aikana, eli kyllä se jotain lisätervaa on. Mitä enemmän overlappia käytössä sitä enemmän tätä mönjää löytyy, kun pulssit voimistuu.
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 12:27
Kirjoittaja Jokimaa
Onhan noi auto puolen viisatkin sanoneet että polttoaineet ovat huonontuneet.Varsinkin Diesel!
Lähetetty: 21 Kesä 2013, 16:33
Kirjoittaja Peltsi72
jarim kirjoitti:Ite tykkään tuota bensakippoa ajella 106 oktaanisella.
En ole siis ainut hurahtahut tääl
BioPower rules
Lähetetty: 23 Kesä 2013, 00:10
Kirjoittaja snuggles
Titaani kirjoitti:Ja tää mönjä on ilmestynyt ihan kahden vuoden aikana, eli kyllä se jotain lisätervaa on. Mitä enemmän overlappia käytössä sitä enemmän tätä mönjää löytyy, kun pulssit voimistuu.
Juur tämmöstä. En just muista millon alkoi tulemaan, mutta imuvenat ja siitä ylöspäin mökötti alkanu kiipeämään. Kerran tais olla jopa airboxin katossa kun kone hieman yskiny.
Lähetetty: 23 Kesä 2013, 19:06
Kirjoittaja jarim
Valittas ku tietäs mihin...
Lähetetty: 26 Kesä 2013, 09:26
Kirjoittaja Heksa
pakko viä vähä keskustella:(tuli juhannuksena puheeksi)
kaverilla on volvo v70 vm 2009 diesel ajettu noin 150tkm
ja kun tankkaa abc/teboil syttyy häiriövalo ja huutelee et partikkelisuodatin vaihto kunnossa.
sitten ku tankkaa neste pro dieseliä valo sammuu eikä mitään ongelmaa
nyt sitte ajellut(10tkm) nesteen löpöllä ku ei oo malttanu laittaa 1500¤ suodattimeen
Lähetetty: 27 Kesä 2013, 15:16
Kirjoittaja -Artsi-
Heksa kirjoitti:pakko viä vähä keskustella:(tuli juhannuksena puheeksi)
kaverilla on volvo v70 vm 2009 diesel ajettu noin 150tkm
ja kun tankkaa abc/teboil syttyy häiriövalo ja huutelee et partikkelisuodatin vaihto kunnossa.
sitten ku tankkaa neste pro dieseliä valo sammuu eikä mitään ongelmaa
nyt sitte ajellut(10tkm) nesteen löpöllä ku ei oo malttanu laittaa 1500¤ suodattimeen
Erikoinen ilmiö. Pro Diesel eroaa kyllä muista naftoista, se on ainut WWFC 4 -luokan diesel joka pumppumyynnissä saatavilla. Esim. tuhkapitoisuus on alle kymmenesosa tavan EN590-naftaan verrattuna, ja polyaromaatit 1/4. Kirosana FAMEa pyöreä nolla. Jospa se Volvo on herkkänä noille em. jutuille...
Tuossa toisen sivun alareunassa selkokielinen taulukko EN590 ja WWFC4 merkittävimmistä eroista:
Suomen Autolehti 6/2012