Sivu 3/6

Lähetetty: 25 Maalis 2013, 21:33
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Virtalukossa on sellainen vastuskytkentä jota ecu haistelee. Jenkki ja EU malleissa erilaiset (EU ecu ei sellaisenaan toimi jenkkipyörässä ja vice versa). Ajonestoa siinä ei sinällään ole.
Kuinkas paha tiltti tosta ny tulee ? Kun mää oon sitä mieltä että mul on eu-lukko ja us-ecu ,enkä oo huomannu mittää, tahi tehny muutoksia. Tarkistan vielä.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 07:53
Kirjoittaja jarim
Muistaakseni FI ja antaa virhekoodin virtalukosta -> ei starttaa.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 12:57
Kirjoittaja snuggles
Ecu on 32920-24FKO , mutta tuota, oisko käyny semmonen onnekas vahinko kun täs taannoin oli yhen sortin extreme makeover että olis tullu jenkkimallin virtalukko kans, eli toimi enkä hokannu ettei olis pitäny.
Mut, muuttuuko tilanne sitte kun ekan kerran flässää jenkkiecun, muuttuuko softa eu malliseksi, ja miten toiminta virtalukon kanssa sen jälkeen ?

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 13:26
Kirjoittaja 1340R86
snuggles kirjoitti:Ecu on 32920-24FKO , mutta tuota, oisko käyny semmonen onnekas vahinko kun täs taannoin oli yhen sortin extreme makeover että olis tullu jenkkimallin virtalukko kans, eli toimi enkä hokannu ettei olis pitäny.
Mut, muuttuuko tilanne sitte kun ekan kerran flässää jenkkiecun, muuttuuko softa eu malliseksi, ja miten toiminta virtalukon kanssa sen jälkeen ?
Mitenkäs jos laittaa jenkimallin ohjelman,
eikö ecueditorissa siihen ollut jossain mallis vielä joku rasti päälle/pois juttu

omasta kun lakkasi lambda toimimasta ja vika paikalistui
ECU:un eikä vaihto osaa ollut niin tein olsilla jenki/euromallien ohjelmien pohjalta
ohjelman millä vikailmotuksen sai pois näytöltä ja mopontoimimaan ainakaan siinä ei tullut onkelmaa euromallin virtalukon kanssa

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 15:49
Kirjoittaja Kummeli
Juu, tää itteeki kiinnostais, nimittäi nyt ku oon tapellu tuon kipinän kans niin on vielä vanha ecu. Hyllyllä oottaa uudemman mallin jenkki, niin joudunko sitte vaihtamaan virtalukon taas jenkkimalliin? :shocked:

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 17:26
Kirjoittaja jarim
Kyllä uudemman ecun saa flashattyä niin että se toimii millä virtalukolla vaan tai ilman virtalukkoakin. Jenkki ecussa (eli 32920-24FK0) on syytä käyttää jenkkisoftaa koska EU softalla antaa vikakoodia puuttuvista lambdan komponenteista (ne siis puuttuu ihan fyysisestikin piirilevyltä).

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 19:18
Kirjoittaja snuggles
jarim kirjoitti:Kyllä uudemman ecun saa flashattyä niin että se toimii millä virtalukolla vaan tai ilman virtalukkoakin. Jenkki ecussa (eli 32920-24FK0) on syytä käyttää jenkkisoftaa koska EU softalla antaa vikakoodia puuttuvista lambdan komponenteista (ne siis puuttuu ihan fyysisestikin piirilevyltä).
Tiiäksä kumpi softa on Samilla ? Ainakaan mitään tämmöstä en muista vastaan tulleen, ehkä on ollu vaan säkää osien yhteensopivuudessa.

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 21:07
Kirjoittaja jarim
Eiköhän se jenkkisoftaa jenkkiecuun laita ja eurosoftaa euroecuun. :;):

Lähetetty: 26 Maalis 2013, 22:23
Kirjoittaja 1340R86
Ainakin euro softa taipuu jenkki ecu:un
Pienin muutoksi ja toisin päin kun lambda ei ole johdonokassa

Kai samilla on molemat pohjat mihin tekee tarvitavat muutokset pyöräkohtaisesti

Jos jostain syystä ei ole jompaa kumpaa niin ainkin täältä saa
Tai Jos joku tarvitsee

Lähetetty: 30 Maalis 2013, 16:39
Kirjoittaja Kummeli
Noonni! Nyt on virtalukko ja kipinä löyty. Koitin sitte vähä höräyttää, ja hetihän se lupas ja painemittari heilahti. Ei muutaku enemmän ainetta ja starttia päälle nii joha hörähti! Painemittari meni rajotintappia vasten, ja 4bar mittari. Kaikki tuntu muutenki pelaavan. :thumbup:

Lähetetty: 30 Maalis 2013, 20:42
Kirjoittaja jarim
Ja kansa vaatii kuvia/videoita sitte! :laugh:

Lähetetty: 31 Maalis 2013, 23:34
Kirjoittaja Kummeli
koneen käytöstä vai autosta? Koekäyttöö tulee lähiaikoina viteolle, mutta ajamaan ei varmaan pääse ku vasta kesän päälle. Toivottavasti ees sillon.

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 17:04
Kirjoittaja Kummeli
Muute sellane kyssäri pasahti päähän, että jos kone käyttää tyhjäkäyntikarttoja kun "kytkin pohjassa", niin onkohan tuosta hyötyä/haittaa jos vaihetta vaihdettaessa "kytkin ei käykkään pohjassa", eli siinä mikrokytkimen paikalla onki normi kytkin mikä vaan startin aikana on päällä? Eli siis jos eculle ei tuukkaan ajossa tietoa millon kytkin on pohjassa niin vaikuttaako koneen käyttäytymiseen?

Taas harvinaisen selvästi selitetty... :kippis:

Lähetetty: 16 Huhti 2013, 19:09
Kirjoittaja jarim
Ei haittaa, eihän sitä kytkintä sifterin kanssakaan käytetä. :)

Lähetetty: 19 Huhti 2013, 16:48
Kirjoittaja Kummeli
Ok.

Btw. kohta tulee renkaat, nii pääsee koittamaan. Toivottavasti saisin pätkää tännekki laitettua sitte.