koneen öljystä tietoa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jarim kirjoitti:Virtalukossa on sellainen vastuskytkentä jota ecu haistelee. Jenkki ja EU malleissa erilaiset (EU ecu ei sellaisenaan toimi jenkkipyörässä ja vice versa). Ajonestoa siinä ei sinällään ole.
Kuinkas paha tiltti tosta ny tulee ? Kun mää oon sitä mieltä että mul on eu-lukko ja us-ecu ,enkä oo huomannu mittää, tahi tehny muutoksia. Tarkistan vielä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Muistaakseni FI ja antaa virhekoodin virtalukosta -> ei starttaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ecu on 32920-24FKO , mutta tuota, oisko käyny semmonen onnekas vahinko kun täs taannoin oli yhen sortin extreme makeover että olis tullu jenkkimallin virtalukko kans, eli toimi enkä hokannu ettei olis pitäny.
Mut, muuttuuko tilanne sitte kun ekan kerran flässää jenkkiecun, muuttuuko softa eu malliseksi, ja miten toiminta virtalukon kanssa sen jälkeen ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

snuggles kirjoitti:Ecu on 32920-24FKO , mutta tuota, oisko käyny semmonen onnekas vahinko kun täs taannoin oli yhen sortin extreme makeover että olis tullu jenkkimallin virtalukko kans, eli toimi enkä hokannu ettei olis pitäny.
Mut, muuttuuko tilanne sitte kun ekan kerran flässää jenkkiecun, muuttuuko softa eu malliseksi, ja miten toiminta virtalukon kanssa sen jälkeen ?
Mitenkäs jos laittaa jenkimallin ohjelman,
eikö ecueditorissa siihen ollut jossain mallis vielä joku rasti päälle/pois juttu

omasta kun lakkasi lambda toimimasta ja vika paikalistui
ECU:un eikä vaihto osaa ollut niin tein olsilla jenki/euromallien ohjelmien pohjalta
ohjelman millä vikailmotuksen sai pois näytöltä ja mopontoimimaan ainakaan siinä ei tullut onkelmaa euromallin virtalukon kanssa
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Juu, tää itteeki kiinnostais, nimittäi nyt ku oon tapellu tuon kipinän kans niin on vielä vanha ecu. Hyllyllä oottaa uudemman mallin jenkki, niin joudunko sitte vaihtamaan virtalukon taas jenkkimalliin? :shocked:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kyllä uudemman ecun saa flashattyä niin että se toimii millä virtalukolla vaan tai ilman virtalukkoakin. Jenkki ecussa (eli 32920-24FK0) on syytä käyttää jenkkisoftaa koska EU softalla antaa vikakoodia puuttuvista lambdan komponenteista (ne siis puuttuu ihan fyysisestikin piirilevyltä).
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

jarim kirjoitti:Kyllä uudemman ecun saa flashattyä niin että se toimii millä virtalukolla vaan tai ilman virtalukkoakin. Jenkki ecussa (eli 32920-24FK0) on syytä käyttää jenkkisoftaa koska EU softalla antaa vikakoodia puuttuvista lambdan komponenteista (ne siis puuttuu ihan fyysisestikin piirilevyltä).
Tiiäksä kumpi softa on Samilla ? Ainakaan mitään tämmöstä en muista vastaan tulleen, ehkä on ollu vaan säkää osien yhteensopivuudessa.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Eiköhän se jenkkisoftaa jenkkiecuun laita ja eurosoftaa euroecuun. :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
1340R86
Viestit: 688
Liittynyt: 29 Elo 2011, 01:54
Paikkakunta: N60° E24°

Viesti Kirjoittaja 1340R86 »

Ainakin euro softa taipuu jenkki ecu:un
Pienin muutoksi ja toisin päin kun lambda ei ole johdonokassa

Kai samilla on molemat pohjat mihin tekee tarvitavat muutokset pyöräkohtaisesti

Jos jostain syystä ei ole jompaa kumpaa niin ainkin täältä saa
Tai Jos joku tarvitsee
2013Halli 5x1Maili
2013Joensuu 2X1Maili
2013Lappenranta S7X1Maili
2014Lappenranta S6X1Maili
2015Halli 6X1Maili
2015Lappenranta K17X1Maili
2015Kauhava 17X1Maili
2015Räyskälä 27X1/4Maili
2015Lappenranta S3X1Maili
2016Lappenranta K3X1Maili
2016Kauhava 3X1Maili
2016Lappeenranta 3X1Maili
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Noonni! Nyt on virtalukko ja kipinä löyty. Koitin sitte vähä höräyttää, ja hetihän se lupas ja painemittari heilahti. Ei muutaku enemmän ainetta ja starttia päälle nii joha hörähti! Painemittari meni rajotintappia vasten, ja 4bar mittari. Kaikki tuntu muutenki pelaavan. :thumbup:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja kansa vaatii kuvia/videoita sitte! :laugh:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

koneen käytöstä vai autosta? Koekäyttöö tulee lähiaikoina viteolle, mutta ajamaan ei varmaan pääse ku vasta kesän päälle. Toivottavasti ees sillon.
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Muute sellane kyssäri pasahti päähän, että jos kone käyttää tyhjäkäyntikarttoja kun "kytkin pohjassa", niin onkohan tuosta hyötyä/haittaa jos vaihetta vaihdettaessa "kytkin ei käykkään pohjassa", eli siinä mikrokytkimen paikalla onki normi kytkin mikä vaan startin aikana on päällä? Eli siis jos eculle ei tuukkaan ajossa tietoa millon kytkin on pohjassa niin vaikuttaako koneen käyttäytymiseen?

Taas harvinaisen selvästi selitetty... :kippis:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ei haittaa, eihän sitä kytkintä sifterin kanssakaan käytetä. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kummeli
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Loka 2012, 13:03
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ok.

Btw. kohta tulee renkaat, nii pääsee koittamaan. Toivottavasti saisin pätkää tännekki laitettua sitte.
Vastaa Viestiin