Sivu 3/4
Lähetetty: 11 Elo 2012, 00:10
Kirjoittaja gsxr
jarim kirjoitti:Meillä kun heitettiin sisään uudet levyt tuolla samalla yhdistelmällä ja neljällä paksulla välilevyllä niin ei enää irrottanu... kahdella toimii normaalisti ja tuntuu pitävän.
Oiskohan ollut teillä että kun kaikki levyt oli uutta ja siten siis pakka paksuimmillaan niin apen pitkät jouset puristu lähes kokonaan kierros kierrosta vasten jo kytkimen ollessa kiinni.
Sitten kun kahvaa painettiin niin ei ollut enää varaa jousissa mistä joustaa. Ei välttämättä näin, tuli vaan mieleen...
Mullahan nuo massalevyt oli jo sisäänajettuja ja sama ilmiö tuli kun oli kiinteä keskikäikäle ja liikaa prikkoja jousien alla.
Lähetetty: 24 Elo 2012, 20:37
Kirjoittaja gsxr
Lockuppi tuli tänään ja pitäis vielä hankkia siihen sopivat jouset. Apen heavy dutyt eivät sopineet, olivat liian pitkät. Vakiojousilla en edes viitsinyt koittaa, vai onko joku saanut pitäämään vakioilla?
Jos ja kun joutuu lisätä painoa käpäliin niin käykö niihin normaalit sopivan kokoiset prikat painon lisääjiksi vai pitääkö hankkia jotku viralliset säätöpalat, ainakin amerikassa niitä näkyy olevan myynnissä.
Lähetetty: 24 Elo 2012, 20:48
Kirjoittaja jarim
Kokeile vakiojouset + prikat yhdistelmällä?
Lähetetty: 24 Elo 2012, 21:03
Kirjoittaja gsxr
Niin no joo, jos laittais prikat sinne alle, vois auttaa. Eipä tullu edes mieleen tuo kun vakiot on niin totaalisen rimpulat, miten ne voi pitää edes alkuperäisiä tehoja!
Kyllähän sen saa pitämään varmaan niillä vakioillakin kun lisää sitä massaa niihin käpälöihin kunnolla mutta rupeaako syömään laakereita kun ei ole keskitetty mitenkään.
Lähetetty: 25 Elo 2012, 00:20
Kirjoittaja Kujo
Olen nyt pikkusen kaljoissani, niin en ihan keksi että mitä laakereita ne käpälät syö?
Ja niin, vakiojouset toiminee sulla nyt ihan ok, kunhan huomioit että siellä on shimmiä alla niin että eliminoi sen orkkis systeemin "luistatusmatkan". Eli ihan niinkuin JariM jo yllä kirjoittikin.
Edit: Niin ylläoleva pätee siis siinä tapauksessa että innerhubi on vakion mitoissa.
Edited By Kujo on 1345843370
Lähetetty: 25 Elo 2012, 15:53
Kirjoittaja gsxr
Kujo kirjoitti:Olen nyt pikkusen kaljoissani, niin en ihan keksi että mitä laakereita ne käpälät syö?
Ja niin, vakiojouset toiminee sulla nyt ihan ok, kunhan huomioit että siellä on shimmiä alla niin että eliminoi sen orkkis systeemin "luistatusmatkan". Eli ihan niinkuin JariM jo yllä kirjoittikin.
Edit: Niin ylläoleva pätee siis siinä tapauksessa että innerhubi on vakion mitoissa.
Meinasin sillä laakerihommalla että mitä suurempi massa painoissa ja sattuu olemaan jotenkin epäkeskeisesti niin korkeilla kierroksilla haluaa ruveta ravistamaan ja voisi ehkä siten käydä kytkinakselin laakereiden päälle. En ole koskaan kyllä kuullut näin käyneen mutta tuli vain mieleen.
Nyt on testiajo ajettu. Vakiojouset ja 4.5mm prikkaa niiden alla eikä aiokkaan pitää kytkin. On kyllä mukavan kevyt käyttää mutta ei muutu kovin raskaaksi edes korkeammilla kierroksilla. Selvästi kevyempi joka tilanteessa kuin Apen heavy dutyt. Pitää koittaa lisätä painoja vielä, paljonko näissä yleensäkään on käytetty?
Lähetetty: 02 Syys 2012, 23:44
Kirjoittaja gsxr
3kpl lyhennettyjä Apen ultra hardeja ja 3kpl jotain vakioita jäykempiä jousia paikoillaan prikkojen kanssa. Pakan paksuus +50mm. Lockupin käpälissä reilusti prikkoja.
Vieläkin luistaa keskikierroksilla mutta ei enää paljoa, taitaa olla aika tilata uudet kytkinlevyt.
Lähetetty: 26 Syys 2012, 20:08
Kirjoittaja gsxr
Nyt on uudet alkuperäiset kytkinlevyt ja kaksiosainen keskikäikäle paikoillaan ja vaikuttais pitävän lyhyen testilenkin perusteella. Pitää vielä tunnustella että uskaltaako käyttää lockuppia vakiokäikäleen kanssa.
Lähetetty: 05 Joulu 2012, 19:13
Kirjoittaja gsxr
Onko tästä vakion kaksiosaisen keskikäikäleen käytöstä lockupin kaverina jollain jotain kokemusta? Toimii kyllä periaatteessa mutta rupeaako muodostumaan metallihilettä jossain ajotilanteissa kytkimen osien liikkuessa väärällä tavalla tms.
Yleensähän lockuppin valmistajat haluavat käytettävän kiinteää käikälettä tietääkseni.
Lähetetty: 05 Joulu 2012, 20:26
Kirjoittaja -Artsi-
gsxr kirjoitti:3kpl lyhennettyjä Apen ultra hardeja ja 3kpl jotain vakioita jäykempiä jousia paikoillaan prikkojen kanssa. Pakan paksuus +50mm. Lockupin käpälissä reilusti prikkoja.
Vieläkin luistaa keskikierroksilla mutta ei enää paljoa, taitaa olla aika tilata uudet kytkinlevyt.
Just to note:
lockupin käpäläpainojen pito perustuu nopeuteen, ei koneen kierroksiin. Eli pito kasvaa vauhdin (vetoakselin) nopeuden kasvaessa, ei koneen kierrosluvun mukaan.
Lähetetty: 05 Joulu 2012, 20:48
Kirjoittaja gsxr
Itse olen ymmärtänyt asian siten että kytkinpaketin kierrosnopeus on täysin riippuvainen kampiakselin kierrosnopeudesta koska ovat hammasrattailla suoraan yhteydessä toisiinsa ja kun kytkinkahva on vapautettuna eli kytkin on kiinni niin käpälät painaa sitä kovemmalla keskipakoisvoimalla mitä enemmän kampiakselilla on kierroksia. Ajonopeus voi tällöin olla mitä vaan riippuen sen hetkisestä vaihteesta.
Lähetetty: 06 Joulu 2012, 08:33
Kirjoittaja tenhulttio
Nyt on -Artsi- Juuberissa
Kytkimen ulkokehä minkä mukana käpälät pyörii, on hammasrattaalla yhistettynä kampiakseliin. Eli jos ei hypi hampailla niin kyllä se kampiakselin kierroksia seuraa. Tosin ennoo ikinä käpistelly lock-uppia, enkä ole ajanut semmosella
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 18:34
Kirjoittaja Kujo
Monenlaista asiantuntemusta näyttää olevan aiheesta. Mutta, monenlaisia niitä on näitä ns lock-uppejakin. Uskaltaisin jokatapauksessa olla sitä mieltä, että Artsin mahdollisella juuberitilalla tuskin on osuutta lock-up -kytkimen toiminta-analyysiin. Vai mitä?
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 19:05
Kirjoittaja -Artsi-
Lähetetty: 07 Joulu 2012, 19:10
Kirjoittaja Kujo
Näin. Mutta totta se toinenkin puoli, kakkos generaation loc-upissa (samoin kuin sliderit) homma menee vähän erilailla. http://www.mpsracing.com/images/products/MTC/Gen_ii1.jpg