Kytkimen modaus ja "kytkintekniikka"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Uudessa n.33mm! Eli tuosta ainakin se +10mm ero tulee... Pitää paneutua asiaan, kunhan vähän nukkuu ensin...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 500
- Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
- Paikkakunta: Tyrnävä
Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).
Jep, täysin samaa mieltä hulttion kans. Paketin asennuksen tarkistus. Tarkista myös että öljypumpun ratas on hampaallaan ja EHJÄ.tenhulttio kirjoitti:Eikös se jää just noin kantamaan jos napa (tai jotaki sielä akselilla) ei ole pyöräytetty kohdalleen? Jäi vaan mieleen TFM taxin kytkimen asentelusta, että käikäle ei ollut aluksi tarpeeksi syvällä -> toisella yrittämällä meni ok.
Nuo kuvissa akselilla oleva kytkimen "painin" peittää näkyvyyden akselille (akselin kierteestähän sen näkee onko mutteri ja käikäle tarpeeksi syvällä).
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Kytkin purettu, ja tietenkään ei mitään löytynyt!! "kori" oli siis pohjassa, pyöritelty kampuran päästä, että ö-pumppu pyörii. Myos keski"käikäle" pohjassa. Vakio keskiöllä tulee samalla lailla ulos "tornit" korista, eli ei billetissäkään vikaa. Vakio jousilla jää jousiin "pänninkiä" n. 8mm. eroa vanhakoppaseen? Joten "torneja" pitää lyhentää (sorvata uudet) n.10mm, että lock-up painuis painelevyyn kii! Tuleepahan ainakin puolta enempi pänninkiä, + lock-up. Vai onko parempia ideoita?! pari kuvaa: Keskimutteri, ja oletus, kuinka lock-upin tulis ehkä olla... Sekä purkuvaiheessa olevan mutteri "syvyys", eli samanverran menee mutteri akselille nyt, kuin purkaessakin!
mutteri
lock-up, ja painelevy
purkuvaihe
Edited By BussiJussi on 1229000576
mutteri
lock-up, ja painelevy
purkuvaihe
Edited By BussiJussi on 1229000576
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Osta tollaset vanhan "tornit"
Vanha
http://fiche.ronayers.com/Index.c...._X_Y_K1
6-2
Part Number: 21481-02F12
Uusi:
http://fiche.ronayers.com/Index.c....CLUTCH_
14
Part Number: 21481-24F30
Nii, ja jouset.
Vanha:
Part Number: 21413-24F10
Uusi:
Part Number: 21413-24F30
Edited By Kekku on 1228997599
Vanha
http://fiche.ronayers.com/Index.c...._X_Y_K1
6-2
Part Number: 21481-02F12
Uusi:
http://fiche.ronayers.com/Index.c....CLUTCH_
14
Part Number: 21481-24F30
Nii, ja jouset.
Vanha:
Part Number: 21413-24F10
Uusi:
Part Number: 21413-24F30
Edited By Kekku on 1228997599
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
JEP! Nilllä ainakain lähemmäs pääsee, pitää katsoa sitten pitääkö niitäkin n. 1-2mm lyhentäää, mut lähelle ne käy ainakin!
Jousia löytyy monenmoisia, pitää katsoa mitkä laittaa. Esim 40# vanhan busan jouset löysemmät kuin uuden orkkikset! Uudessa busassa jouset luokkaa 50#. Onhan mulla ne ruoåttin jäykätkin vielä...
Ostoilmoitus laitettu aiheesta...
Edited By BussiJussi on 1228999369
Jousia löytyy monenmoisia, pitää katsoa mitkä laittaa. Esim 40# vanhan busan jouset löysemmät kuin uuden orkkikset! Uudessa busassa jouset luokkaa 50#. Onhan mulla ne ruoåttin jäykätkin vielä...
Ostoilmoitus laitettu aiheesta...
Edited By BussiJussi on 1228999369
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Oikein päin on sekin...Ne tornit vaan on liian pitkät...Pitää vaan keksiä paljon jätän lock-upin irti painelevystä, että kytkin vielä toimii normaalisti...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Kasaa legot paikoilleen vaikka niillä vanhan tapeilla ja mittaa välys painelaattaan upotetuista metallipalikoista lock-up:in käpäliin kytkinkahvan ollessa POHJASSA ja lock-up:in käpälät auki asennossa, ja tarkista myös ettei painelaatan metallipalikat osu lock-up:in runkoon jos käpälät pääsee kääntymään rungon sisään tuossa mallissa.
Mitä sen välyksen pitää olla, ei sen väliä kunhan on varmasti välys, milli pari, käpäliin tai runkoon.
Pienempi parempi.
Mitä sen välyksen pitää olla, ei sen väliä kunhan on varmasti välys, milli pari, käpäliin tai runkoon.
Pienempi parempi.
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
No niin, tämäkin asia edennyt. Eli vanhan busan "torneilla" kasattuna tuli aika mukava välys tohon lock-upin, ja painelevyn väliin. Jousiksi laitoin 40# jäykkyiset jouset. Hieman löysemmäksi jäi kytkin kuin orkkis, kun vakiot jouset liki 50#. Kokeillaan kuinka toimii, jousia varastossa useita jäykkyyksiä...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"