Uusi busa kotona - Miten sisäänajo?

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

JonyMan kirjoitti:Minä sain tuosta sisäänajosta sellaisen neuvon, että "normaalilla" kaverilla ja suomen maanteillä busa on koko ajan sisäänajossa.
Puhut asiaa :mosh:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?
Kumottu. Avasin täysin uuden moottorin juuri ja palotiloista näki, että kone oli kyllä ollut tulilla, mutta vain pienen hetken; männänrenkaissa oli maalimerkinnät tallella, tiivisteet eivät olleet tarttuneet lainkaan kiinni jne. Käyrästöstä päätellen se ei ole ollut käynnistysvaiheessa kiinni, vaan ilmeisesti moottoria on pöräytetty kokoonpanolinjalla kasaamisen jälkeen.
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kujo kirjoitti:
Juice kirjoitti:Jos sen verta vielä palaan tuohon sisäänajoasiaan niin itse olen tiedostanut että myöskin pyörille tehdään tehtailla jo sisäänajo ennen markkinoille menoa, jota on tehty jo autoteollisuudessa vuosikymmen. Sisäänajona noudattaisin ehkä uuteen pyörään tutustumiseen tarvittavat kilometrit joita tulee väkisin ennen koneen kestävyyttä rasittavia harjoitteita ! Osaako joku vahvistaa/kumota tuota tehtaan sisäänajoasiaa ?

Kumottu. Avasin täysin uuden moottorin juuri ja palotiloista näki, että kone oli kyllä ollut tulilla, mutta vain pienen hetken; männänrenkaissa oli maalimerkinnät tallella, tiivisteet eivät olleet tarttuneet lainkaan kiinni jne. Käyrästöstä päätellen se ei ole ollut käynnistysvaiheessa kiinni, vaan ilmeisesti moottoria on pöräytetty kokoonpanolinjalla kasaamisen jälkeen.

Tämä nyt on jo faktaa, että ei eivät hirveästi ole tehtaalla ajelleet koneella...vaikka joskus toista kuulee väitettävän. Onko sitten koneistusjälki niin hyvä/ tarkka, että ei kummempaa sisäänajoa kuitenkaan tarvita?
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä. Loppukokoonpanon jalkeen moottoria kaytettiin n. 10 min ajan. Moottori oli sellaisessa jigivaunussa ja koneeseen liitettiin pikaliitoskilla vedet, öljyt, polttoaineet ym. tarvittavat liitokset.
Itse käyttötapahtuma kiinnosti sikäli kun kyse on uudesta kasatusta koneesta. Täysin automaattinen testilaitteisto kaasutteli moottoria lähes koko ajan eri kierrosluvuille, eli tasaista käyntiä ei ollut juurikaan. Mitään rsitusta ei ollut kytkettynä moottorille. Näitä koekäyttöpaikkoja oli kymmeniä, koska 32s välein valmistui aina seuraava moottori.

Eli sellainen sisäänajo/ speksien tarkistus 5 ja 6 sylinterisille koneille tehtiin Volvolla.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
112-1168023213

Viesti Kirjoittaja 112-1168023213 »

Titaani kirjoitti:n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä.
OT: Taisit olla vierailulla tämän kuvan rakennuksessa tai siinä lähettyvillä... Tuli meinaan viime kesänä käytyä tuolla kanssa! :)
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Juu EI ! Eli Kujon toteama asia livenä pitää varmasti kutinsa joka mopon suhteen . Ruotsissa Maahantuojalle tullessa ( siis Suzukin ) Koneita on sen verran käytetty, että ne todetaan toimiviksi ! Lisäksi, maahantuoja tekee n. 500m koeajon jossa testataan hallintalaitteet ja NOPEASTI pikatarkistetaan, että mikään ei vuoda ! Kyllä tahti on joka paikassa niin tiukka, että sisään ajo on Ostajan asia, ajakoot kukin miten sitten lystääkin. ???

Tää nyt oli Skånelaisen Suzuki maahantuojaliikkeen ENTISEN koeajajan kertomaa . Joskin muutaman vuoden takaa, nykyään kundi räplää Motoja omassa firmassaan ! Tunsi ja Tiesi muuten Bikedoctorin Suomen Tampereen Epilästä ! :tapu:

Eli kyllä aikas hyvissä käsissä mopo on kun vie Miksulle ! :thumbup:

Joskaan Miksu ei tuntenut kundia ainakaan nimeltä, mutta maine kiiiiiriiiii ! :kippis:




Edited By busapappa2 on 1176394075
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
109-1175704339

Viesti Kirjoittaja 109-1175704339 »

gold kirjoitti:Taitaa sun kulutusmittarisi näyttää lukemaa km/l. Paina sitä ylempää nappia n. 3 sekuntia ja saat tauluun lukemat l/100km.

Kiitos vaan :oho: Siellähän se vika piilikin eli tankin ja satulan välissä.. eli nyt näyttää 8l eli ollaan jo aika hyvässä totuudessa :mosh: Kierroksia koneeseen ja täytyy myöntää että raskaan duunipäivän päätteeksi ei tee ollenkaan hassumpaa päästää hanaa motarilla..vaikkakin tuo puuskittainen tuuli on todella vastaan näin keväällä mut :rocket Kiitos kaikille vastanneille, busanisteilla tuntuu olevan paljon mitä muilta puuttuu.. eli :respekt::iä ja kaveria ei jätetä fiilistä--> :kippis: kaikille
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

peltsi85 kirjoitti:
Titaani kirjoitti:n. 2v sitten tuli vierailtua Volvon autonmoottori tehtaalla Ruotsissa Skövdessä.

OT: Taisit olla vierailulla tämän kuvan rakennuksessa tai siinä lähettyvillä... Tuli meinaan viime kesänä käytyä tuolla kanssa! :)
Ei nyt ihan muista tota tarkaan, mutta muistaakseni tehtaalle mentiin sellaisesta pyörivästä ovesta kuten mailmalla monissa marketeissa.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin