Sivu 3/3

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:36
Kirjoittaja Vesku
Löysällä oli mullakin ja -05. Onneksi huomasin itse kun pyörä oli ollu eka huollossa ja vaihdepoljin oli kuin lampaan jalka...
Kyllä noita muttereita on hyvä silloin tällöin tarkistella. Mulla ainakin mm. katteen ruuvit aika kevyesti kiinni.

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:37
Kirjoittaja Jassu
Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?

Lähetetty: 09 Elo 2006, 15:43
Kirjoittaja Vesku
Jassu kirjoitti:Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?
Se tappi johon vaihdepoljin tulee kiinni (oliko siinä nyt joku lukkorengas). Kuiteskin tappi tulee kierteillä runkoon. Olipas epäselvästi selvitetty ???

Lähetetty: 09 Elo 2006, 16:31
Kirjoittaja 86-1136476978
Vesku kirjoitti:
Jassu kirjoitti:Hmmh, mullakin 05 mutta ei hajuakaan mistä ruuvista te puhutte. Siis missäpäin sitä vaihdekiksiä on joku kiristettävä ruuvi mikä irtoilee?

Se tappi johon vaihdepoljin tulee kiinni (oliko siinä nyt joku lukkorengas). Kuiteskin tappi tulee kierteillä runkoon. Olipas epäselvästi selvitetty ???

Juuri näin. Taisi olla 17 mm avain, joka sopi. Löytynee busan omista työkaluistakin. Mulla sattui paikalle, kun laitoin hätävilkut päälle, "Itä-Saksalainen" motoristi, joka levitti koko työkaluarsenaalinsa tienposkeen. Sieltähän apu löytyi. Annoin Tuplan palkaksi poijaalle. :mosh:
EDIT:
Kuva ko. jutusta (harjoittelua gallerialla. Lainasin "jesuiittamaisesti" pyöräsi kuvaa Jussibussi, kiitokset!) :arskat:




Edited By Vikla on 1155240818

Lähetetty: 10 Elo 2006, 16:10
Kirjoittaja 106-1154289781
rosmo kirjoitti:Kummastuttaa kovin se väite, että ketjuöljy voisi kulkeutua kytkinnesteen sekaan. Tämä kaiketi edellyttäisi huomattavia välyksiä kytkimen työsylinterissä.

Palatakseni suojalaippoihin vielä...Hmmm....ja mitäs jos joku käyttää esim. BelRayn SuperClean Chainlubea. Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:

Lähetetty: 10 Elo 2006, 16:52
Kirjoittaja RHead
jussibussi kirjoitti:
rosmo kirjoitti:Kummastuttaa kovin se väite, että ketjuöljy voisi kulkeutua kytkinnesteen sekaan. Tämä kaiketi edellyttäisi huomattavia välyksiä kytkimen työsylinterissä.

Palatakseni suojalaippoihin vielä...Hmmm....ja mitäs jos joku käyttää esim. BelRayn SuperClean Chainlubea. Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:
Kyllä ihan samalla tavalla paskautuu..

Lähetetty: 10 Elo 2006, 22:23
Kirjoittaja Sepe
jussibussi kirjoitti:Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:
Eikä voitele mutta kerää kaiken paskan itseensä ja tuhoaa ketjut. :O

Lähetetty: 10 Elo 2006, 22:34
Kirjoittaja 106-1154289781
Sepe kirjoitti:
jussibussi kirjoitti:Kulkeutuuko ketjuvahakin kytkinnesteen sekaan, vaikka se ei muuten sotke eikä roisku laisinkaan.
:arskat:

Eikä voitele mutta kerää kaiken paskan itseensä ja tuhoaa ketjut. :O

Erikoista touhua ! Paikallinen Suzukikauppias (Tampere) Myi ketjuvahasprayta joka on "maailman parasta" ja mun uuteen busaan oli sitä laitettu luovutushuollossa. Nyt kävin 1000km huollossa eräällä toisella valtuutetulla korjaamolla ja kaveri sanoi että älä missään tapauksessa käytä sitä vahaa, vaan tunge se vahapurkki pers...seen. ja niin vahapurkki lensi metsään.... melkoisia mielipide-eroja Suzukin valtuutetuilla mestoilla.... huh huh




Edited By jussibussi on 1155238577

Lähetetty: 10 Elo 2006, 22:50
Kirjoittaja Sepe
jussibussi kirjoitti:Erikoista touhua ! Paikallinen Suzukikauppias (Tampere) Myi ketjuvahasprayta joka on "maailman parasta" ja mun uuteen busaan oli sitä laitettu luovutushuollossa.
Ei kun se oli kauppias! Se myi MAAILMAN parasta ketjuvahaa! Ja ne kaikki kun on ihan täyttä paskaa. Eli ei sua ole huijattu, vähän vaan johdettu harhaan. :D Sellasia ne Tamperelaiset on. :offtopic:

Lähetetty: 10 Elo 2006, 22:55
Kirjoittaja 106-1154289781
Sepe kirjoitti:Eli ei sua ole huijattu, vähän vaan johdettu harhaan. :D Sellasia ne Tamperelaiset on. :offtopic:

Olen samaa mieltä täällä Nokialla. Tuo öljyä suositteleva huolto olikin Ylöjärvellä, eli Tamperelaisten piikkiin koko juttu.
:rasberry:

EDIT: mutta mustamakkara on oikeesti maailman parasta Tanpereella.

EDIT EDIT: Vahapullon myynyt kaveri väänsi savon murretta ja Hesan slangia sekaisin ?




Edited By jussibussi on 1155242472

Lähetetty: 11 Elo 2006, 07:46
Kirjoittaja kajbusa
Minullakin irtosi vaihdevipu viimekesänä (n4000km)... liimalla kiinni ..... ompa sen jälkeen pysynyt

Lähetetty: 12 Elo 2006, 09:20
Kirjoittaja jummijammi
Mullaki näytti olevan ihan "sormikireydellä" vaihdekiksin akseli.. Nyt löyty syy, ku stripillä ei pääse viimekesän aikoihin.. Liian isot välit vaihteissa... :stupid: :rasberry:
Ja siis K5




Edited By jummijammi on 1155363653

Lähetetty: 17 Elo 2006, 21:36
Kirjoittaja Timppa
Siirsin tähän ketjuun tuolta "öljy.." topicista noi suojalaippaan ja sen tarpeellisuuteen liittyvät viestit... Löytynevät paremmin...



Edited By Timppa on 1155840543