Sivu 20/30
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 19:15
Kirjoittaja PetriK
Tod näk serial data jos on aiempi kuin K7, eli TTL tasoinen - mutta tuo +12V antaisi toivoa että voisi myös olla KWP2000.
Heitä tuo FTDI siihen kiinni (pelkkä kuuntelu) ja kuuntele linjaa, datapaketit näkyy ihan normaalilla terminaaliohjelmalla. Niiden muodosta voi päätellä jotain siitä että millaisia paketteja sieltä tulee.
Lähetetty: 26 Huhti 2009, 17:30
Kirjoittaja 118-1231664652
Mitähän nyt paloi. Annettu apuvirtaa ja tietenkin navat ristissä,eli oikosulku hetken.. Ei tapahdu mitään kun virrat päällä. Menikö ecu??ps. että tekevälle sattuu. :1087
Edited By vehka2 on 1240756273
Lähetetty: 26 Huhti 2009, 17:39
Kirjoittaja PetriK
Ecu yleesä kestää aika paljon kunhan vaan releet, injektorit ja puolat on paikallaan. jos esim yrittää kytkeä polttoainepumpun suoraan niin sitten kärventyy. Mittaristosta en osaa sanoa mitään, se voi olla mennyttä - eikä tietysti ecukaan ihan kaikkea kestä.
Jos nyt ensin tarkistat sulakeet - erityisesti pääsulakkeen siinä starttireleen kyljessä ja myös akun toiminnan.
Lähetetty: 26 Huhti 2009, 18:11
Kirjoittaja 118-1231664652
Onko se starttirele akun vasemmalla puolella testeripistokkeen vieressä? Otettava varmaan takakate pois.Kytkinkahvan alla olevat sukakkeet on ehjät.
Edited By vehka2 on 1240758719
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:17
Kirjoittaja TJJ
jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Tällä piuhalla siis pääsisi säätämään ecusta sifteriä yms?
Vieläkö saatavilla?
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:35
Kirjoittaja busajasa
TJJ kirjoitti:jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Tällä piuhalla siis pääsisi säätämään ecusta sifteriä yms?
Vieläkö saatavilla?
Juu tolla pääsee, mutta vaatii vielä askartelua jotta saa ecuun kiinni Tuohon kaapeliin pitää tehdä vielä täällä kerrotut liitännät, vastus, led ja kytkin...
On sillä jarim:lla ollut valmitakin johtosarjoja, mutta sen hinta ja saatavuus pitää jarim:lta varmistaa. Sen saa sitten suoraan ecun liittimiin kytkettyä, vaikkakin pientä pinni jumppaa jää silti.
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:37
Kirjoittaja jarim
TJJ kirjoitti:jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Tällä piuhalla siis pääsisi säätämään ecusta sifteriä yms?
Vieläkö saatavilla?
On niitä mutta ne on siis aihioita, vaatii vähän rakentelua. 25e.
Valmis setti ns. "Oulu-mallisella" liitännällä (http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/ecuflash/06082008043_G) 95e. Tuohon valkoiseen liittimeen sopiva liitäntä jää siis pyörään ja tuon kaapelin saa aina tarvittaessa liitettyä. Sisältää siis rakennetun kaapelin, ecuun sopivat liittimet jne.
Lähetetty: 27 Huhti 2009, 21:52
Kirjoittaja TJJ
jarim kirjoitti:TJJ kirjoitti:jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Tällä piuhalla siis pääsisi säätämään ecusta sifteriä yms?
Vieläkö saatavilla?
On niitä mutta ne on siis aihioita, vaatii vähän rakentelua. 25e.
Valmis setti ns. "Oulu-mallisella" liitännällä (http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/ecuflash/06082008043_G) 95e. Tuohon valkoiseen liittimeen sopiva liitäntä jää siis pyörään ja tuon kaapelin saa aina tarvittaessa liitettyä. Sisältää siis rakennetun kaapelin, ecuun sopivat liittimet jne.
Pistin privaa.
Lähetetty: 13 Touko 2009, 10:33
Kirjoittaja Busaixu
Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
Minulla on Micronin helposti hengittävät sliparit.
Olen fläshännyt jakelussakin olleen "slipari.bin" kartat.
Ajellessa taajamassa tasaisella pintakaasulla 3. ja 4. vaihteilla n.
2500rpm, nykii pikkasen.
AFR mittariarvo näyttää 14 kieppeillä (14.8-13,8).
Voitteko asiantuntijoina kommentoida -laitanko rikkaammalle?
Mikäli olen ymmärtänyt ollaanko tuolloin n. 60 IAP aluella vai eikö?
Onkohan jossain gen1 "vakiobusien" idealisia AFR arvoja, eri
tilanteissa? Esim. milloin liian rikas arvo nopealla tasaisella
kuormalla...?
Tein muuten relevirityksen, jolla sammutan ajovalon (etu) tarvittaessa painonapilla fläshin yms. ajaksi. Kuitenkin uudelleen käynnistettäessä on
valot aina oletuksena päällä kuten orggiksena (K7).
Lähetetty: 13 Touko 2009, 12:48
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
Minulla on Micronin helposti hengittävät sliparit.
Olen fläshännyt jakelussakin olleen "slipari.bin" kartat.
Ajellessa taajamassa tasaisella pintakaasulla 3. ja 4. vaihteilla n.
2500rpm, nykii pikkasen.
AFR mittariarvo näyttää 14 kieppeillä (14.8-13,8).
Voitteko asiantuntijoina kommentoida -laitanko rikkaammalle?
Mikäli olen ymmärtänyt ollaanko tuolloin n. 60 IAP aluella vai eikö?
Onkohan jossain gen1 "vakiobusien" idealisia AFR arvoja, eri
tilanteissa? Esim. milloin liian rikas arvo nopealla tasaisella
kuormalla...?
Tein muuten relevirityksen, jolla sammutan ajovalon (etu) tarvittaessa painonapilla fläshin yms. ajaksi. Kuitenkin uudelleen käynnistettäessä on
valot aina oletuksena päällä kuten orggiksena (K7).
Oma kokemus loggerin kanssa pelaamisesta on se että jos IAP alueella säätää 14 pintaan niin saa nypyt helposti esille. Alipaine arvo heittelee aika paljon ja penkissä kun katseli niin aika isoja liikkuja oli käytettyjen solujen välillä - ei käytä aina rinnakkaista solua vaan saataa hypätä useita sarakkeita välistä ja takaisin.
Itse olen taas pohtinut että tiettyjä alueita IAP kartasta voisi rohkeasti vaan rikastaa ihan tuolla alhaalla. Tuo alle 3Krpm taitaa olla se yleinen nyppy paikka ja olettaisin että johtuu siitä että alipaineanturi seilaa.
Tosin itsellä on vielä aika vähän kokemusta säätämisestä, mutta muuan päivä viime syksynä ja päivä nyt keväällä loggeri putkessa IAPta veivanneena on vienyt ajatuksiani tuohon suuntaan.
Lähetetty: 13 Touko 2009, 12:55
Kirjoittaja jarim
busajasa kirjoitti:Busaixu kirjoitti:Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
Minulla on Micronin helposti hengittävät sliparit.
Olen fläshännyt jakelussakin olleen "slipari.bin" kartat.
Ajellessa taajamassa tasaisella pintakaasulla 3. ja 4. vaihteilla n.
2500rpm, nykii pikkasen.
AFR mittariarvo näyttää 14 kieppeillä (14.8-13,8).
Voitteko asiantuntijoina kommentoida -laitanko rikkaammalle?
Mikäli olen ymmärtänyt ollaanko tuolloin n. 60 IAP aluella vai eikö?
Onkohan jossain gen1 "vakiobusien" idealisia AFR arvoja, eri
tilanteissa? Esim. milloin liian rikas arvo nopealla tasaisella
kuormalla...?
Tein muuten relevirityksen, jolla sammutan ajovalon (etu) tarvittaessa painonapilla fläshin yms. ajaksi. Kuitenkin uudelleen käynnistettäessä on
valot aina oletuksena päällä kuten orggiksena (K7).
Oma kokemus loggerin kanssa pelaamisesta on se että jos IAP alueella säätää 14 pintaan niin saa nypyt helposti esille. Alipaine arvo heittelee aika paljon ja penkissä kun katseli niin aika isoja liikkuja oli käytettyjen solujen välillä - ei käytä aina rinnakkaista solua vaan saataa hypätä useita sarakkeita välistä ja takaisin.
Itse olen taas pohtinut että tiettyjä alueita IAP kartasta voisi rohkeasti vaan rikastaa ihan tuolla alhaalla. Tuo alle 3Krpm taitaa olla se yleinen nyppy paikka ja olettaisin että johtuu siitä että alipaineanturi seilaa.
Tosin itsellä on vielä aika vähän kokemusta säätämisestä, mutta muuan päivä viime syksynä ja päivä nyt keväällä loggeri putkessa IAPta veivanneena on vienyt ajatuksiani tuohon suuntaan.
Itsellä ollut ajatuksena kokeilla mitä sytkän muutos suuntaan taikka toiseen tekisi tuolle nypytykselle tuolla alueella kun AFR tuntuu olevan ihan alueella ja silti käynnissä tuntuu nypytys.
Lähetetty: 13 Touko 2009, 13:01
Kirjoittaja Busaixu
Oliko tyhjäkäynti kokonaan omanaan (idlekö)?
Eli jos rikastaa reippaasti 2-3Krpm välin, niin saako vielä nätisti käynnistymään?
Olen pikkasen jo lisännyt tuolle välille.
Pari kertaa on käynnistyksessä joutunut hiukan avaamaan kaasua, että lähti kuumana käyntiin -voi tietty johtua maltamattomuudestakin.
Lähetetty: 13 Touko 2009, 13:05
Kirjoittaja busajasa
Busaixu kirjoitti:Oliko tyhjäkäynti kokonaan omanaan (idlekö)?
Eli jos rikastaa reippaasti 2-3Krpm välin, niin saako vielä nätisti käynnistymään?
Olen pikkasen jo lisännyt tuolle välille.
Pari kertaa on käynnistyksessä joutunut hiukan avaamaan kaasua, että lähti kuumana käyntiin -voi tietty johtua maltamattomuudestakin.
Tyhjäkäyntihän on siellä vas ylä kulmassa IAP karttaa. Sen voi jättää koskematta - nyppykohta tulee sitten alemmas siihen 2500-3000 tietämille. Omasta kartasta löysin kyllä hyvin epäloogisia soluarvojakin noilta seutuvilta joten niitä ajattelin siistä myös.
Omasta syttykartasta en löytänyt muutosarvoja noilla tietämillä...
Lähetetty: 13 Touko 2009, 13:19
Kirjoittaja Busaixu
Edit:
Eipäs kun tarkastin...
"TPS" arvot on itsellä alhaalla 2-3Krpm ja omasta mielestä "rumasti" nouseva 3000 tietämillä täyskaasu päässä...
Eihän sitä täyskaasulla tietystikään noilla kierroksilla mennä.
Onko joku katsonut sitä jakelussa ollutta slipon karttaa?
Edited By Busaixu on 1242236802
Lähetetty: 13 Touko 2009, 17:23
Kirjoittaja Busaixu
Tässä on binien IAP (Stock vs. Slipons)
TPS