Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tod näk serial data jos on aiempi kuin K7, eli TTL tasoinen - mutta tuo +12V antaisi toivoa että voisi myös olla KWP2000.

Heitä tuo FTDI siihen kiinni (pelkkä kuuntelu) ja kuuntele linjaa, datapaketit näkyy ihan normaalilla terminaaliohjelmalla. Niiden muodosta voi päätellä jotain siitä että millaisia paketteja sieltä tulee.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
118-1231664652

Viesti Kirjoittaja 118-1231664652 »

Mitähän nyt paloi. Annettu apuvirtaa ja tietenkin navat ristissä,eli oikosulku hetken.. Ei tapahdu mitään kun virrat päällä. Menikö ecu??ps. että tekevälle sattuu. :1087

Edited By vehka2 on 1240756273
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ecu yleesä kestää aika paljon kunhan vaan releet, injektorit ja puolat on paikallaan. jos esim yrittää kytkeä polttoainepumpun suoraan niin sitten kärventyy. Mittaristosta en osaa sanoa mitään, se voi olla mennyttä - eikä tietysti ecukaan ihan kaikkea kestä.

Jos nyt ensin tarkistat sulakeet - erityisesti pääsulakkeen siinä starttireleen kyljessä ja myös akun toiminnan.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
118-1231664652

Viesti Kirjoittaja 118-1231664652 »

Onko se starttirele akun vasemmalla puolella testeripistokkeen vieressä? Otettava varmaan takakate pois.Kytkinkahvan alla olevat sukakkeet on ehjät.

Edited By vehka2 on 1240758719
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Tällä piuhalla siis pääsisi säätämään ecusta sifteriä yms?

Vieläkö saatavilla?
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

TJJ kirjoitti:
jarim kirjoitti:Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...

Vieläkö saatavilla?

Juu tolla pääsee, mutta vaatii vielä askartelua jotta saa ecuun kiinni :D Tuohon kaapeliin pitää tehdä vielä täällä kerrotut liitännät, vastus, led ja kytkin...

On sillä jarim:lla ollut valmitakin johtosarjoja, mutta sen hinta ja saatavuus pitää jarim:lta varmistaa. Sen saa sitten suoraan ecun liittimiin kytkettyä, vaikkakin pientä pinni jumppaa jää silti.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TJJ kirjoitti:

Vieläkö saatavilla?
On niitä mutta ne on siis aihioita, vaatii vähän rakentelua. 25e.

Valmis setti ns. "Oulu-mallisella" liitännällä (http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/ecuflash/06082008043_G) 95e. Tuohon valkoiseen liittimeen sopiva liitäntä jää siis pyörään ja tuon kaapelin saa aina tarvittaessa liitettyä. Sisältää siis rakennetun kaapelin, ecuun sopivat liittimet jne.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
TJJ

Viesti Kirjoittaja TJJ »

jarim kirjoitti:
TJJ kirjoitti:

Vieläkö saatavilla?

On niitä mutta ne on siis aihioita, vaatii vähän rakentelua. 25e.

Valmis setti ns. "Oulu-mallisella" liitännällä (http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/ecuflash/06082008043_G) 95e. Tuohon valkoiseen liittimeen sopiva liitäntä jää siis pyörään ja tuon kaapelin saa aina tarvittaessa liitettyä. Sisältää siis rakennetun kaapelin, ecuun sopivat liittimet jne.
Pistin privaa.
Bonebreakers MC

Busaixu

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
Minulla on Micronin helposti hengittävät sliparit.
Olen fläshännyt jakelussakin olleen "slipari.bin" kartat.
Ajellessa taajamassa tasaisella pintakaasulla 3. ja 4. vaihteilla n.
2500rpm, nykii pikkasen.
AFR mittariarvo näyttää 14 kieppeillä (14.8-13,8).
Voitteko asiantuntijoina kommentoida -laitanko rikkaammalle?
Mikäli olen ymmärtänyt ollaanko tuolloin n. 60 IAP aluella vai eikö?

Onkohan jossain gen1 "vakiobusien" idealisia AFR arvoja, eri
tilanteissa? Esim. milloin liian rikas arvo nopealla tasaisella
kuormalla...?

Tein muuten relevirityksen, jolla sammutan ajovalon (etu) tarvittaessa painonapilla fläshin yms. ajaksi. Kuitenkin uudelleen käynnistettäessä on
valot aina oletuksena päällä kuten orggiksena (K7).
busajasa
Viesti:

Busaixu kirjoitti:Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
2500rpm, nykii pikkasen.

kuormalla...?

Tein muuten relevirityksen, jolla sammutan ajovalon (etu) tarvittaessa painonapilla fläshin yms. ajaksi. Kuitenkin uudelleen käynnistettäessä on

Oma kokemus loggerin kanssa pelaamisesta on se että jos IAP alueella säätää 14 pintaan niin saa nypyt helposti esille. Alipaine arvo heittelee aika paljon ja penkissä kun katseli niin aika isoja liikkuja oli käytettyjen solujen välillä - ei käytä aina rinnakkaista solua vaan saataa hypätä useita sarakkeita välistä ja takaisin.
Itse olen taas pohtinut että tiettyjä alueita IAP kartasta voisi rohkeasti vaan rikastaa ihan tuolla alhaalla. Tuo alle 3Krpm taitaa olla se yleinen nyppy paikka ja olettaisin että johtuu siitä että alipaineanturi seilaa.
Tosin itsellä on vielä aika vähän kokemusta säätämisestä, mutta muuan päivä viime syksynä ja päivä nyt keväällä loggeri putkessa IAPta veivanneena on vienyt ajatuksiani tuohon suuntaan.
--JaSa
TFM
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

busajasa kirjoitti:
Busaixu kirjoitti:Sain asenneltua Inovate laajakaistan LC-1 ja AFR mittarin (AutoTimer).
2500rpm, nykii pikkasen.

kuormalla...?

Oma kokemus loggerin kanssa pelaamisesta on se että jos IAP alueella säätää 14 pintaan niin saa nypyt helposti esille. Alipaine arvo heittelee aika paljon ja penkissä kun katseli niin aika isoja liikkuja oli käytettyjen solujen välillä - ei käytä aina rinnakkaista solua vaan saataa hypätä useita sarakkeita välistä ja takaisin.
Itse olen taas pohtinut että tiettyjä alueita IAP kartasta voisi rohkeasti vaan rikastaa ihan tuolla alhaalla. Tuo alle 3Krpm taitaa olla se yleinen nyppy paikka ja olettaisin että johtuu siitä että alipaineanturi seilaa.
Tosin itsellä on vielä aika vähän kokemusta säätämisestä, mutta muuan päivä viime syksynä ja päivä nyt keväällä loggeri putkessa IAPta veivanneena on vienyt ajatuksiani tuohon suuntaan.
Itsellä ollut ajatuksena kokeilla mitä sytkän muutos suuntaan taikka toiseen tekisi tuolle nypytykselle tuolla alueella kun AFR tuntuu olevan ihan alueella ja silti käynnissä tuntuu nypytys.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Busaixu

Oliko tyhjäkäynti kokonaan omanaan (idlekö)?
Eli jos rikastaa reippaasti 2-3Krpm välin, niin saako vielä nätisti käynnistymään?
Olen pikkasen jo lisännyt tuolle välille.
Pari kertaa on käynnistyksessä joutunut hiukan avaamaan kaasua, että lähti kuumana käyntiin -voi tietty johtua maltamattomuudestakin.
busajasa
Viesti:

Busaixu kirjoitti:Oliko tyhjäkäynti kokonaan omanaan (idlekö)?
Eli jos rikastaa reippaasti 2-3Krpm välin, niin saako vielä nätisti käynnistymään?
Olen pikkasen jo lisännyt tuolle välille.
Pari kertaa on käynnistyksessä joutunut hiukan avaamaan kaasua, että lähti kuumana käyntiin -voi tietty johtua maltamattomuudestakin.
Tyhjäkäyntihän on siellä vas ylä kulmassa IAP karttaa. Sen voi jättää koskematta - nyppykohta tulee sitten alemmas siihen 2500-3000 tietämille. Omasta kartasta löysin kyllä hyvin epäloogisia soluarvojakin noilta seutuvilta joten niitä ajattelin siistä myös.

Omasta syttykartasta en löytänyt muutosarvoja noilla tietämillä...
--JaSa
TFM
Busaixu

Edit:
Eipäs kun tarkastin...
"TPS" arvot on itsellä alhaalla 2-3Krpm ja omasta mielestä "rumasti" nouseva 3000 tietämillä täyskaasu päässä...
Eihän sitä täyskaasulla tietystikään noilla kierroksilla mennä.

Kuva

Onko joku katsonut sitä jakelussa ollutta slipon karttaa?

Edited By Busaixu on 1242236802
Busaixu

Tässä on binien IAP (Stock vs. Slipons)
Kuva

TPS
Kuva
Vastaa Viestiin