RENGAS-FAQ - Lue nämä ennenkuin kysyt!

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
Ekoteko
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 18:27
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Aja Heksa yhret miseliinit pr2 väliin, pari tonnii ajanu ja pelkkää positiivista sanottavaa..
No en oo kyl yhtään z6 ajanu...
..ankka on elävä todiste siitä, että uiminen ei tee hyvää vartalolle..

CR 125R, TZR, SV 650S, K0, K9, L0
kuntofillari YZ400F


TEAM CAMPARI
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Itse olisin Power 2 kannalla(toimii heti), ja eteen ehkä Pure. Pelkkään matka ajoon road tai road2.



Edited By Snake on 1281756106
75-1279997731

Viesti Kirjoittaja 75-1279997731 »

Halpoja renkaita Saksasta mynetmoto.com. Homma pelittää...
Avatar
rKol03
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Touko 2005, 12:08
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja rKol03 »

Heksa kirjoitti:Itsellä 3 satsi menos z6 aivan ylivoimanen tälläseen siviiliajoon (kerran vuodes radalla)
kestää 12-15tkm ny harkinnassa z8 ???
Onko kellään kokemusta kyseisetä uutuudesta?
Z6:n takana ollut about 8000tkm, toimii ja pintaa piisaa. Z8 edessä nyt pari tonnia ja tykkää lujaa myös tästä.
-rKol-
Avatar
kiitokori
Viestit: 154
Liittynyt: 06 Kesä 2008, 19:10
Paikkakunta: härmä

Viesti Kirjoittaja kiitokori »

Mich. Pilot Road 2 takanen kesti 12 000, mutta märkä pito mielestäni huono ja jotenkin taipaleen loppupuolella alkoi kuivallakin luistelemaan vaikka pintaa vielä jäljellä, etunen kesti 18 000.
Kestävä kumi mutta ei taida tulla enää mulle, seuraavaksi Michelin Power Pure josta kovat odotukset...
Suomalainen Työmies

ex.2008 harmaa/musta

2011 valkee
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Heksa kirjoitti:Itsellä 3 satsi menos z6 aivan ylivoimanen tälläseen siviiliajoon (kerran vuodes radalla)
kestää 12-15tkm ny harkinnassa z8 ???
Onko kellään kokemusta kyseisetä uutuudesta?

Eipä oikein tunnu z8 pitävän, mielenkiinnolla odottelen syksyn märkiä ja kylmiä asfaltteja kun jo kesälämpimillä pito on hakusessa :thumbdown:
Takaisin z6 ens kerralla, mutta tulipa testattua. :shocked:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
83-1240005952

Viesti Kirjoittaja 83-1240005952 »

Itsellä alla Michelinin Puret (ajettu nyt n. 5000km). Hyvin ovat kestäneet Saksan retken (n. 1800km) ja pari kertaa radalla, muuten enimmäkseen mutkapätkiä (ei pahasti kantikas ja pintaa jäljellä takana n. 1,5mm kulutusmerkkiin). Kylmänä radalla liukas. Muuten toimii ihan hyvin, tai ei ainakaan pysty sanomaan tarkempia tuntemuksia, kun ei tule äärirajoilla ajeltua (esim. verrattuna aikaisempaan BT 16:sta).

Muilla kokemuksia Puresta?
65-1276533230

Viesti Kirjoittaja 65-1276533230 »

jyka kirjoitti:BT015 oli omien kokemuksien mukaan melkolailla paska. Suti herkemmin mitä nykyinen touringkumi pilot road 2. Tietysti jos BT015:n ajaisi kunnon kuumaksi niin voisi pitää paremmin mutta hieman vilpoisana lipsu holtittomasti. Ja vielä kuluu nopeasti

Nyt on alla Metzeler Z6 Interactit ja koko ajan vahvistuu sama mielipide Busan vakiorenkaista...

Takarengas (BT015) tuntui lipsuvan helposti jos piti yhtään vauhtia yllä mutkissa ja rengas meni jarrutuksessa turhan helposti lukkoon, näin siis kuivalla säällä. Oma ajo on kuitenkin melko leppoista, joten multa ei löydy yhtään luottoa BT015:sta kohtaan. Näihin ominaisuuksiin kun yhdistää vielä huonon kulutuskestävyyden niin eipä voi suositella kenellekään.

Myös eturengas tuntui epäluotettavalta. Parkkihallit ovat liukkaita, mutta vanhan pyörän Metzeler Z6:set eivät menneet lukkoon samassa hallissa kovemmassakaan jarrutuksessa. Lisäksi eturengas pääsi kerran lipsahtamaan sellaisessa paikassa missä ei pitäisi, mutta ehkä se Saksassa käytetty paikkapiki on sitten myös kuivalla säällä niin liukasta että pito loppuu 50-60 km/h nopeudessa loivassa mutkassa.
72-1275482394

Viesti Kirjoittaja 72-1275482394 »

AnttiP kirjoitti:Parkkihallit ovat liukkaita, mutta vanhan pyörän Metzeler Z6:set eivät menneet lukkoon samassa hallissa kovemmassakaan jarrutuksessa.
Ja kaikki tämä BUSAN jarrulla? Tähän muutama herneenvetohehiö.
Valbusa
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Marras 2010, 12:07

Viesti Kirjoittaja Valbusa »

Onkos kellään kokemuksia Continentalin renkaista? Race Attac tai Road Attac.
Kuinka mahtaisivat busan alla pyöriä?:)
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Mites se nyt taas olikaan : käykö gen2:een 190/55 profiilin rengas taakse vai oliko tuon kanssa jotakin huomioitavaa?
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Vmatti kirjoitti:Mites se nyt taas olikaan : käykö gen2:een 190/55 profiilin rengas taakse vai oliko tuon kanssa jotakin huomioitavaa?

Tere!

Kyllä menee; ainakin Misukan Power One, jolla ajelin viime kesän. Sanoisin, notta yllättävän pieni ero 55:llä on viiskymppiseen verrattuna ml ratakokemukset Kemorasta.

Ehkä tuo muistelemasi seikka liittyy siihen, että Ermaxin huggerin asennusohje varoittaa laittamasta Misukan erästä toista mallia (jota en nyt kuollaksenikaan muista) viisvitosena, koska se ei kuulemma mahtuisi pyörimään ko valmisrajan huggerin kanssa. :)




Edited By Kamibusa on 1297285499
MAL
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

jarim kirjoitti:Laitetaas tämä rengaslista tännekin. :)

Eturenkaat käyttöjärjestyksessä:
Bridgestone BT56F 120/70/17 12500km
Bridgestone BT56F 120/70/17 10600km
Bridgestone BT014 120/70/17 15900km
Pirelli Diablo P 120/70/17 10030km
Pirelli Diablo Corsa 120/70/17 10652km
Pirelli Diablo Corsa 120/70/17 10418km
Michelin Pilot Power 120/70/17 9027km
Michelin Pilot Power 120/70/17 10758km
Michelin Pilot Power 120/70/17 12470km

Takarenkaat käyttöjärjestyksessä:
Bridgestone BT56R 190/50/17 ~6000km
Bridgestone BT56R 190/50/17 ~6500km
Bridgestone BT56R 190/50/17 5300km
Bridgestone BT014 200/50/17 5300km
Michelin Pilot Sport HPX 200/50/17 9200km
Michelin Pilot Sport HPX 200/50/17 6700km
Pirelli Diablo P 190/50/17 4100km
Michelin Pilot Power 190/50/17 4800km
Michelin Pilot Sport HPX 200/50/17 5050km
Michelin Pilot Power 190/50/17 6732km
Michelin Pilot Power 190/50/17 8423km
Michelin Pilot Power 190/50/17 5695km
Michelin Pilot Power 190/50/17 5327km
Michelin Pilot Power 190/50/17 7023km
Michelin Pilot Power 190/50/17 4600km
Michelin Pilot Power 190/50/17 7040km
Michelin Pilot Power 190/50/17 6218km

Tällä hetkellä alla:
Michelin Pilot Power 120/70/17 ajettu nyt 1700km
Michelin Pilot Power 190/50/17 ajettu nyt 50km
Kun oot näköjään ajanu noita pilot powereita useammankin parin, niin millaset noi on radalle?

Nyt on alla pirellin diablo rosso corsat, näihin oon ollu enemmän kun tyytyväinen, muta houkuttais noi pillot powerit lähinnä hinannan takia, jos vaan pitoa piisaa...
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Oho, jääny Wiltzun kysymys huomaamatta. Pidän aika loistavana renkaana myös radalle tuota Pilot Poweria!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

jarim kirjoitti:Oho, jääny Wiltzun kysymys huomaamatta. Pidän aika loistavana renkaana myös radalle tuota Pilot Poweria!
Eli ei oo lipsunu radalla samoilla vauhdeilla mitä ajelit viimeksi busapäivillä?
Vastaa Viestiin