Lähetetty: 23 Maalis 2009, 19:01
Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
Bussifoorumi :: D-kortillisille ;)
https://busanistit.org/forums/
Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
Hienosti pukkaa pikkuahtimella... ei mene "tukkoo" eiJoppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
PetriK kirjoitti:Kekku kirjoitti:Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.
Ei tainnut olla alkujaan kieroja levyjä mihin viittasin - mitattiin tarkasti lasipinnalla. Kysymyshän oli siitä että aiemmin ehdotettiin pakan stack height:n muuttamista levyjä vaihtamalla jos oikein ymmärsin ja silloin irroitus ei enään toimi kun kokonaisliikerata on rajoitettu joka tapauksessa.
Oma mielipiden asiasta on että lockup on aikalailla menneen talven teknologiaa, maailmalta löytyy parempiakin ratkaisuja jos ei luota jousivoimaan ja kukkarossa on varaa tehdä pieniä investointeja - etsivä löytää kyllä...
joo - topicci varmaan väärä, mutta seuraavan kerran kun kytkin on auki niin joku voisi mitata tuon maksimi liikeradan mitä kytkimessä on mahdollista. Mulla on sellainen empiirinen kokemus että kisäämällä pakkaan paksuutta tulee raja nopeasti vastaan ilman liikeradan muutoksen lisäämiseen tarvittavaa modausta. Siitä ei ole tarkaa lukua että paljonko liikerataa rajoitetaan prikoilla tai paksummilla jousilla niin että pakka vaan ei nouse riittävästi...Kekku kirjoitti:"avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan"
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Aikalailla samat tehot siis, mutta vääntö tiukemmassa samilla....(vrt. samin koneteho/kajjaanin rwteho)Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
jarim kirjoitti:Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Minun kaasutulokset ei ole vertailukelpoisia (eri kokoinen pilleri käytössä).
edit: lisäksi noissa vääntölukemissa voi olla jonkin verran "hyvää" johtuen siitä että kalibroitiin kierrokset ECUEditorista eikä oman rundarin perusteella.
EIPÄ taida kyllä se renkaalta tuleva tehokaan olla käytössä juuri MISSÄÄN, on kaikenlaisia kertoimia seassa.Veevee kirjoitti:Miksi noita konetehoja yleensäkään tarvitsee ilmoitella...renkaalta tuleva tehohan se taitaapi olla käytössä? Vähän sama juttu kuin vaparin vertaaminen turboon... aika turhaa
Tämä ei sitten ollut kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan höpöttelen