Sutii kirjoitti:.... muistavinaan sen olevan lähempänä 14.5
... Rajoitin on vakioasetuksissa
OK - Puristussuhteen vaikutus noin 7-8hp (verrattuna vakio zzr1400). Kuvan mukaan noin 500rpm uupuu rajoittimesta ennen kuin käyrä alkaa tippumaan. Onko polttoaineensyöttöön tuohon mopoon tehty mitään merkittävää ?
Mutta takaisin asiaan...
Mielenkiintoista nähdä miten busan K8 mallit viritettyinä alkavat tuottamaan - lähtökohta on hyvä. Imunokkaa pakonokan tilalle ja nokkien kunnollinen ajoitus tuo varmasti muutamia hevosia lisää. Sitten vähän puristuspaineen nostoa kantta "viilaamalla" ja aletaan varmaan olemaan kaksinumeroisissa tehonlisäyksissä jo heti kesän jälkeen.
Omakin mopo alkanee lähestyyn aluetta,tänään Dyno mightin penkissä 209hp/158nm. Hmm.. ja tähänkin tarvitaan isommat injektorit sillä dutycycle oli 100% 9000rpm jälkeen
pieniä muutoksia mosaan tein, toinen nokka-akseli, puristussuhde ja kansi
Hmm.. seuraava moottori valmistumassa, mutta kestää jonkin aikaa kunnes pari vielä tilattua/ puuttuvaa osakokonaisuutta ei oo tullu vielä.
Vimein "tötteröt" heitetty nurkkaan 08 bussista ja tilalle yksi tötteröinen TiForce koko titaaniputkisto. Eka testien jälkeen naama vieläkin oudossa "virneessä. Mutta tarkempaa faktaa vielä odotellen..
Eilen Viaberilla penkitettiin K8.... 167,1hv ja 133nm. Yoshin sliparit ei muita muutoksia. Aika tiukka penkki... Tai sit mulla on jotain vikaa.... Käyrät oli kyl ihan kauniit.
Vanha malli anto samassa penkissä 161,2 hepoa. Vääntöä en muista.
Ajo tehtiin 5. vaihteella... Vaikuttaako johonkin???
Paras mitä mää oon kuullut mitatun oli muistaakseni Kallen Orimattilasta ?! Ihan Ihan Vakio ja 189hp takikselta.
Edelleen Biketohtorilla olleet KooKasit ihan samassa Linjassa . Eli Mulla 173,66 ja 141,12 Jukan exästä 172,60 ja 141,18. Muistaakseni Humppanistilla samanmoisii lukuja . Mun ja Jukan exä eroo oli : Mulla putket R22 ja Jukalla ( nykyisin Tarella TNT ) R77. Renkaat samat Batlaxi paskat, mitä "ensiasenteena" tulee . Penkittäjä ja Penkki sama Ruusila Dyno Epilä Tampesteri . Olosuhteet kokolailla samat. = Vitun kuumaa hommaa, mutta Busaa piti jäähyttää "VAIN" kerran session aikan, edellä ollut Rykkönen kulutti mun kallista aikaa, koska piti jäähyttää samassa sessiossa 4kertaa. Ja vaikka oonkin aikas vanha ja vähän dementoitunut, niin Rykkösen lukemat olivat melkoosen pienet ??
Korostin Miksulle, että lukemista viis kunhan AJETTAVUUS parasta A-Ryhmää, johon miksu : "Tottakait, sitä täsä haetaan, eikä lukuja sinne maankuuluun ESSON sufee putiikkiin" . Lopputulos vähintäänkin magee, siis ei EDELLEENKÄÄN lukemien valossa vaan ajettavuudesa. Penkissä mulla oli kilsoja takana n. 6000 nyt 11600 ja hymy vain levenee kokoajan, on NIIN magee vehje ajaa............ siis KOOKASI .
edit. Ainii oli ihan miälenkiintosta nähä livenä, miten homma toimii, vaikka hikee pukkaskin pintaan. Näin persetuntumalta en ota kantaa paskan vertaa nuihin "ankariin" ja "vähemmän ankariin" penkkeihin, mutta SÄÄTÄÄ Ruusila osaa. Kekkula ansiokkaasti sai muinoin rautalangasta väännettyä, meitsin vanhoihin harmaisiin aivosoluihin, että penkit vaan penkkejä. KITZ siitä edelleen Kekkulalle !
Edited By busapappa2 on 1220250639
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT