Sivu 19/30
Lähetetty: 12 Syys 2008, 22:04
Kirjoittaja PetriK
Joo on varmaan jäänyt karttapohjalle. Täytyypä muistaa lisätä takaisin johonkin valintalistalle... nyt on tosin juuri muuta tekemistä (työkiireitä) joiden takia asiat ei ihan etene. Mutta kevääseen on aikaa...
Lähetetty: 12 Syys 2008, 22:17
Kirjoittaja Busaixu
Onko Innovate laajakaistan asentamisesta jotakin näillä foorumeilla, liittyen ecueditoriin?
Perustarpeet on ilmeisesti itsessään LC-1 (Bosch) lamda.
Lisäksi mietin näyttöä, jolla voisi ajon aikana tihrustella AFR arvoa.
Tuliko siinä pelkän lamdan mukana joku erittäin iso liitosmuhkura, löytyykö sille tilaa katteiden alta?
Edited By Busaixu on 1221253893
Lähetetty: 13 Loka 2008, 11:13
Kirjoittaja 83-1201079295
Otsikkoa sivuten kysytään. Eli jos värkkäilee ko. säätösysteemin toimimaan, niin tietääkö joku esim. Tampereen tienoilta pätevää säätäjä-penkittäjää, joka osaisi tuota hyödyntää ? Loppupelissä kun tulee halvemmaksi antaa pätevän ammattilaisen säädellä nuo arvot kohdilleen ennen kuin yrittää tyriä niitä itse
T: Sakke
Edited By Sakke on 1223885685
Lähetetty: 13 Loka 2008, 21:06
Kirjoittaja PetriK
On sen verran helppo että eiköhän saada neuvottua .... jos jollain on sähköjarrullinen dyno jossa voidaan säätää kiinteä kierrosnopeus mitä vasten ajetaan. Jos on turbo niin sähköjarrua tarvitaan hidastamaan vetoa niin että seokset saa paremmin kohdalleen. Jos noita ei löydy niin kannattaa ehkä ajaa pidempikin matka että onnistuu. Lisäksi tarvitaan tietokone joka osaa riittävän nopean USB väylän jotta flashäys tapahtuu mieluummin 30s kuin 3min aikana.
Lähetetty: 26 Loka 2008, 12:32
Kirjoittaja toimeve
...kun tuossa aikasemmin kesällä päätin, että tällä nykysellä ajethan myös seuraava kausi ja luultavasti vielä monta sen jälkhenki, niin säätöjen osalta aittelin ensin PCIII:a, mutta koska sopivaa ei löytyny käytettynä (lue: edullisesti) niin tämän foorumin suosituksia kuunnellen päädyin sitten että päivitän ECUn ja magneeton pyörijän (Busa mallia 2001 ja tämä systeemi toimi 2002 ja uudemmissa) ja sääjethän sitten sen kautta.
Muutama sata kilometria ajettu torstain ja lauantain välillä nyt näillä uusilla sääjöillä.
Käsittämätttömän jouhevaksi tuli ajettavuuelthan liki 87tkm ajettu Busani: ei nykytä, "aaltoile", vastaa kahvaa kääntäessä arvattavasti...eilenki piti oikein yksikshen kypärän sisällä ihmetellä liki pari tuntia ajellessa, että miten se voi toimia noin kun on tottunu siihen vähän "toisenlaishen" käyttäytymishen ja pitäny, kuten moni muuki, niitä "ominaisuuksina"...?
Tässä vaiheessa en voi kun kiittää tämän systeemin kehittelyssä mukana olleita ja tämän saattamista tähän pisteeshen...en olis uskonu, että voi tuntuma muuttua noin oleellisesti
Kiitokset myös Kekkulalle tarvittavan ECUn ja pyörijän hommaamisesta sekä tietysti firmalle nimeltä Kansiset varsinaisen operatiivisen toiminnan suorittamisesta koko meikäläisen pyörän "päivityksen" osalta. Tämä säätöjuttuhan oli vain yksi, mutta tärkiä, osa koko Hayabusan läpikäymisestä (vähän halvemmaksi tuli kuin väliraha uuthen pyörhän olis ollu...)
Tässä kuva dynolapusta 23102008 (vertailun vuoksi mainittakhon, että KemiMC:n penkissä 2006 (?) Yoshimuran laittamisen ja säätämisen jälkhen oli lapussa 166,1 rwhp
edit: ...ja tuo käppyrähän ei kerro minulle mithän, joten sen tulukittemisen jätän osaajille. Minulle kertoo riittävästi oma "persdyno" elikkäs että moottorin käyttäytyminen ja vastaaminen kaasukäjen käythön parani oleellisesti kun vertaa aikaa ennen ko. toimenpithen suorittamista.
Edited By toimeve on 1225018220
Lähetetty: 09 Huhti 2009, 10:13
Kirjoittaja timo3
Kun tuo FWE=1 ja MD1=0 kumpi ohjelmointi mode se oli TLL 3.3v vai 5.0v?
Eli pitääkö se USB/TLL konvertteri olla kumpaa mallia?
Edited By timo3 on 1239261345
Lähetetty: 09 Huhti 2009, 10:34
Kirjoittaja busajasa
timo3 kirjoitti:Kun tuo FWE=1 ja MD1=0 kumpi ohjelmointi mode se oli TLL 3.3v vai 5.0v?
Eli pitääkö se USB/TLL konvertteri olla kumpaa mallia?
5V
http://apple.clickandbuild.com/cnb....ryID=47
Lähetetty: 09 Huhti 2009, 14:32
Kirjoittaja jarim
Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 10:25
Kirjoittaja timo3
Mitä maksaa?
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 10:35
Kirjoittaja jarim
timo3 kirjoitti:Mitä maksaa?
Olisiko vaikka 25e/kpl, sis pk?
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 13:40
Kirjoittaja timo3
Pistä tulemaan yks, eiköhän sille aina jotain käyttöä keksi.
laitan 25e sun tilille.
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 13:56
Kirjoittaja PetriK
timo3 kirjoitti:Pistä tulemaan yks, eiköhän sille aina jotain käyttöä keksi.
laitan 25e sun tilille.
Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 15:01
Kirjoittaja Titaani
Kaapelia vailla myös. JariM, laitan privaa.
Edited By Titaani on 1239364979
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 18:28
Kirjoittaja timo3
PetriK kirjoitti:
Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
Perik, Millainen toi kytkentä on, löytyykö sulta USB:lle lukurutiinia siihen.
Kawassa on kanssa yks ylimääräinen liitin jossa on 4 pinniä, maa,+12v, Tdx Rdx.
Olisko se sitten tuo KWP2000
Vois ihan mielenkiinnosta katsoa, antaako se mitään järkevää dataa ulos.
Lähetetty: 10 Huhti 2009, 19:11
Kirjoittaja jarim
timo3 kirjoitti:PetriK kirjoitti:
Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
Perik, Millainen toi kytkentä on, löytyykö sulta USB:lle lukurutiinia siihen.
Kawassa on kanssa yks ylimääräinen liitin jossa on 4 pinniä, maa,+12v, Tdx Rdx.
Olisko se sitten tuo KWP2000
Vois ihan mielenkiinnosta katsoa, antaako se mitään järkevää dataa ulos.