Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???
Onko Innovate laajakaistan asentamisesta jotakin näillä foorumeilla, liittyen ecueditoriin?
Perustarpeet on ilmeisesti itsessään LC-1 (Bosch) lamda.
Lisäksi mietin näyttöä, jolla voisi ajon aikana tihrustella AFR arvoa.
Tuliko siinä pelkän lamdan mukana joku erittäin iso liitosmuhkura, löytyykö sille tilaa katteiden alta?
Edited By Busaixu on 1221253893
Perustarpeet on ilmeisesti itsessään LC-1 (Bosch) lamda.
Lisäksi mietin näyttöä, jolla voisi ajon aikana tihrustella AFR arvoa.
Tuliko siinä pelkän lamdan mukana joku erittäin iso liitosmuhkura, löytyykö sille tilaa katteiden alta?
Edited By Busaixu on 1221253893
Otsikkoa sivuten kysytään. Eli jos värkkäilee ko. säätösysteemin toimimaan, niin tietääkö joku esim. Tampereen tienoilta pätevää säätäjä-penkittäjää, joka osaisi tuota hyödyntää ? Loppupelissä kun tulee halvemmaksi antaa pätevän ammattilaisen säädellä nuo arvot kohdilleen ennen kuin yrittää tyriä niitä itse
T: Sakke
Edited By Sakke on 1223885685
T: Sakke
Edited By Sakke on 1223885685
On sen verran helppo että eiköhän saada neuvottua .... jos jollain on sähköjarrullinen dyno jossa voidaan säätää kiinteä kierrosnopeus mitä vasten ajetaan. Jos on turbo niin sähköjarrua tarvitaan hidastamaan vetoa niin että seokset saa paremmin kohdalleen. Jos noita ei löydy niin kannattaa ehkä ajaa pidempikin matka että onnistuu. Lisäksi tarvitaan tietokone joka osaa riittävän nopean USB väylän jotta flashäys tapahtuu mieluummin 30s kuin 3min aikana.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...kun tuossa aikasemmin kesällä päätin, että tällä nykysellä ajethan myös seuraava kausi ja luultavasti vielä monta sen jälkhenki, niin säätöjen osalta aittelin ensin PCIII:a, mutta koska sopivaa ei löytyny käytettynä (lue: edullisesti) niin tämän foorumin suosituksia kuunnellen päädyin sitten että päivitän ECUn ja magneeton pyörijän (Busa mallia 2001 ja tämä systeemi toimi 2002 ja uudemmissa) ja sääjethän sitten sen kautta.
Muutama sata kilometria ajettu torstain ja lauantain välillä nyt näillä uusilla sääjöillä.
Käsittämätttömän jouhevaksi tuli ajettavuuelthan liki 87tkm ajettu Busani: ei nykytä, "aaltoile", vastaa kahvaa kääntäessä arvattavasti...eilenki piti oikein yksikshen kypärän sisällä ihmetellä liki pari tuntia ajellessa, että miten se voi toimia noin kun on tottunu siihen vähän "toisenlaishen" käyttäytymishen ja pitäny, kuten moni muuki, niitä "ominaisuuksina"...?
Tässä vaiheessa en voi kun kiittää tämän systeemin kehittelyssä mukana olleita ja tämän saattamista tähän pisteeshen...en olis uskonu, että voi tuntuma muuttua noin oleellisesti
Kiitokset myös Kekkulalle tarvittavan ECUn ja pyörijän hommaamisesta sekä tietysti firmalle nimeltä Kansiset varsinaisen operatiivisen toiminnan suorittamisesta koko meikäläisen pyörän "päivityksen" osalta. Tämä säätöjuttuhan oli vain yksi, mutta tärkiä, osa koko Hayabusan läpikäymisestä (vähän halvemmaksi tuli kuin väliraha uuthen pyörhän olis ollu...)
Tässä kuva dynolapusta 23102008 (vertailun vuoksi mainittakhon, että KemiMC:n penkissä 2006 (?) Yoshimuran laittamisen ja säätämisen jälkhen oli lapussa 166,1 rwhp
edit: ...ja tuo käppyrähän ei kerro minulle mithän, joten sen tulukittemisen jätän osaajille. Minulle kertoo riittävästi oma "persdyno" elikkäs että moottorin käyttäytyminen ja vastaaminen kaasukäjen käythön parani oleellisesti kun vertaa aikaa ennen ko. toimenpithen suorittamista.
Edited By toimeve on 1225018220
Muutama sata kilometria ajettu torstain ja lauantain välillä nyt näillä uusilla sääjöillä.
Käsittämätttömän jouhevaksi tuli ajettavuuelthan liki 87tkm ajettu Busani: ei nykytä, "aaltoile", vastaa kahvaa kääntäessä arvattavasti...eilenki piti oikein yksikshen kypärän sisällä ihmetellä liki pari tuntia ajellessa, että miten se voi toimia noin kun on tottunu siihen vähän "toisenlaishen" käyttäytymishen ja pitäny, kuten moni muuki, niitä "ominaisuuksina"...?
Tässä vaiheessa en voi kun kiittää tämän systeemin kehittelyssä mukana olleita ja tämän saattamista tähän pisteeshen...en olis uskonu, että voi tuntuma muuttua noin oleellisesti
Kiitokset myös Kekkulalle tarvittavan ECUn ja pyörijän hommaamisesta sekä tietysti firmalle nimeltä Kansiset varsinaisen operatiivisen toiminnan suorittamisesta koko meikäläisen pyörän "päivityksen" osalta. Tämä säätöjuttuhan oli vain yksi, mutta tärkiä, osa koko Hayabusan läpikäymisestä (vähän halvemmaksi tuli kuin väliraha uuthen pyörhän olis ollu...)
Tässä kuva dynolapusta 23102008 (vertailun vuoksi mainittakhon, että KemiMC:n penkissä 2006 (?) Yoshimuran laittamisen ja säätämisen jälkhen oli lapussa 166,1 rwhp
edit: ...ja tuo käppyrähän ei kerro minulle mithän, joten sen tulukittemisen jätän osaajille. Minulle kertoo riittävästi oma "persdyno" elikkäs että moottorin käyttäytyminen ja vastaaminen kaasukäjen käythön parani oleellisesti kun vertaa aikaa ennen ko. toimenpithen suorittamista.
Edited By toimeve on 1225018220
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
timo3 kirjoitti:Kun tuo FWE=1 ja MD1=0 kumpi ohjelmointi mode se oli TLL 3.3v vai 5.0v?
Eli pitääkö se USB/TLL konvertteri olla kumpaa mallia?
5V
http://apple.clickandbuild.com/cnb....ryID=47
Minulla olisi noita TTL kaapeleita jokunen ylimääräisenä, tilasin 10kpl viimeeksi...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Olisiko vaikka 25e/kpl, sis pk?timo3 kirjoitti:Mitä maksaa?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.timo3 kirjoitti:Pistä tulemaan yks, eiköhän sille aina jotain käyttöä keksi.
laitan 25e sun tilille.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
PetriK kirjoitti: Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
Perik, Millainen toi kytkentä on, löytyykö sulta USB:lle lukurutiinia siihen.
Kawassa on kanssa yks ylimääräinen liitin jossa on 4 pinniä, maa,+12v, Tdx Rdx.
Olisko se sitten tuo KWP2000
Vois ihan mielenkiinnosta katsoa, antaako se mitään järkevää dataa ulos.
timo3 kirjoitti:PetriK kirjoitti: Sama TTL kaapeli toimii pienellä lisävirityksellä gen2 busseissa sekä sen avulla pystyy myös lukemaan KWP2000 moottoritietoja gen2 busseissa ja nollaamaan vikavalon tiedot.
Gen2 varten tarvitaan pari transistoria lisää ja homma on siinä.
Perik, Millainen toi kytkentä on, löytyykö sulta USB:lle lukurutiinia siihen.
Kawassa on kanssa yks ylimääräinen liitin jossa on 4 pinniä, maa,+12v, Tdx Rdx.
Olisko se sitten tuo KWP2000
Vois ihan mielenkiinnosta katsoa, antaako se mitään järkevää dataa ulos.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport