Sivu 19/29
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 07:59
Kirjoittaja Jape79
1340R86 kirjoitti:Jape79 kirjoitti:Mittasinpa öljynpaineet. Tallikylmällä koneella 5.6bar mittari meni tyhjäkäynnillä pohjaan, kuumassa koneessa (flekti lähti just pyörimään) tyhjäkäynnillä oli 1.4 bar, 3000rpm 2.8 bar ja max. n 5bar.
Toiveikkaana löin tankkiin 50/50 suhteella 110 oktaanista kisabensaa, eipä auttanut vaan edelleen kilkattaa reippaammin vedättäessä. Voi viddujen viddu, ei se auta kun alkaa raapimaan huomenna mottia pöydälle...
Katotaan nyt saako välystä riittävän tiukaksi sinisillä liuskoilla vai pitääkö alkaa ettimään uutta kampuraa. Siihen jos menee niin tämän kesän ajot oli sitten siinä. Kassa ammottaa tyhjyyttään ja motivaatiokin alkaa osoittaa pahasti hiipumisen merkkejä
Ei öljyn paineet mitenkään erityisen huonot ole,
saihan se sitä bensaa varmasti tarpeeksi,
varmistaa jollain ennen purkamista
Kylläpä kivistää, putkessa paikka lambda anturille mutta, tottakai, 12mm kierteellä ettei varmasti saa normi anturia paikalleen... Jos ois rosteri putki niin ei ois ongelma, leikkais vaan tuon vanhan holkin irti ja hitsaisi uuden isomman paikalleen. Mutta titaanin ja rosterin(holkki) hitsaaminen voi olla haastavaa. Selvitelläänhän löytyskö kylältä joku joka tietäisi onnistuuko tuo saati että löytäisi jonkun joka hitsaa tuollasen materiaali kombon...
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 12:29
Kirjoittaja SMR
Jotenkin tuo yliväljän runkolaakerin kilistäminen kuulostaa oudolta, varsinkin kun sitä painetta on.
Jos on kaksi vaihtoehtoa äänelle, laakeri ja nakutus niin suattaapahan se olla joku musta hevonenkin, ei olis eka kerta.
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 18:25
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:Jape79 kirjoitti:Mittasinpa öljynpaineet. Tallikylmällä koneella 5.6bar mittari meni tyhjäkäynnillä pohjaan, kuumassa koneessa (flekti lähti just pyörimään) tyhjäkäynnillä oli 1.4 bar, 3000rpm 2.8 bar ja max. n 5bar.
Toiveikkaana löin tankkiin 50/50 suhteella 110 oktaanista kisabensaa, eipä auttanut vaan edelleen kilkattaa reippaammin vedättäessä. Voi viddujen viddu, ei se auta kun alkaa raapimaan huomenna mottia pöydälle...
Katotaan nyt saako välystä riittävän tiukaksi sinisillä liuskoilla vai pitääkö alkaa ettimään uutta kampuraa. Siihen jos menee niin tämän kesän ajot oli sitten siinä. Kassa ammottaa tyhjyyttään ja motivaatiokin alkaa osoittaa pahasti hiipumisen merkkejä
Kylläpä kivistää, putkessa paikka lambda anturille mutta, tottakai, 12mm kierteellä ettei varmasti saa normi anturia paikalleen... Jos ois rosteri putki niin ei ois ongelma, leikkais vaan tuon vanhan holkin irti ja hitsaisi uuden isomman paikalleen. Mutta titaanin ja rosterin(holkki) hitsaaminen voi olla haastavaa. Selvitelläänhän löytyskö kylältä joku joka tietäisi onnistuuko tuo saati että löytäisi jonkun joka hitsaa tuollasen materiaali kombon...
Koko putki titania ?
jos ei hitsaria löydy niin tee semmoinen s mutka pilli ohuesta
putkesta minkä sitten työntää pakoputken päästä sisään,
eli niin pitkä suora putken osuus että yletty mahdolisiman syvälle sitten siihen ulos jäävään osuuteen s mutka, ennen sitä mutkaa paikka anturille mikä toimii samaalla pieneä keräily säilönä,
systeemi ei ole ihan yhtä hyvä kuin suoraan sarjoissa oleva
anturi mutta antaa kuitenkin suuruus luokaan
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 19:11
Kirjoittaja Jape79
Niinhän se oudolle tuntuu oudolle että runkolaakeri nakuttais, kk jos ois niin nakuttaisi koko ajan. Paikallaan ja ns sukkasillaan kiihyttäessä ei kuulu mitään ylimäärästä.... No jos se tuurista on kiinni niin minun tuurilla siellä on mustat hevoset ja jää sitten vielä musta Pekkakin käteen
Onneks löyty titaaninen labda holkki ja vielä hitsarikin omasta kaveri piiristä. Ois tuo varmaan selvinpäin hitsannu siistimmän karvin mutta kelpaa minulle :p
Holokki
Sunnutaiksi saan seosmittarin, lupaa viileetä mutta kuivaa keliä niin eiköhän sitä testilenkin voi käydä ajamassa. Oispa jollakin tässä lähiseudulla ollut vehkeet millä pääsis sytkä karttoihin käsiksi ois voinu vielä koittaa pudottaa ennakoita rajusti ennen motin avaamista. Jos tuo nyt ei käy ihan sikalaihalla niin alkuviikosta sitten vaan kone pöydälle ja alalohkoa auki. Penkkiinkään ei taida ihan heti päästä kun uusimaa on kiinni....
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 21:30
Kirjoittaja SMR
Olihan sitä tuuria jo, aika ihme että löytyi titaaninen hierreholkki,
mulla kun oli tuo tilanne joku vuosi sitten niin piti sorvailla titaanista moinen, ja hitsari sattui olemaan selvitäpäin, tupakkia kyllä paloi.
Lähetetty: 26 Maalis 2020, 21:37
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:Niinhän se oudolle tuntuu oudolle että runkolaakeri nakuttais, kk jos ois niin nakuttaisi koko ajan. Paikallaan ja ns sukkasillaan kiihyttäessä ei kuulu mitään ylimäärästä.... No jos se tuurista on kiinni niin minun tuurilla siellä on mustat hevoset ja jää sitten vielä musta Pekkakin käteen
Onneks löyty titaaninen labda holkki ja vielä hitsarikin omasta kaveri piiristä. Ois tuo varmaan selvinpäin hitsannu siistimmän karvin mutta kelpaa minulle :p
Holokki
Sunnutaiksi saan seosmittarin, lupaa viileetä mutta kuivaa keliä niin eiköhän sitä testilenkin voi käydä ajamassa. Oispa jollakin tässä lähiseudulla ollut vehkeet millä pääsis sytkä karttoihin käsiksi ois voinu vielä koittaa pudottaa ennakoita rajusti ennen motin avaamista. Jos tuo nyt ei käy ihan sikalaihalla niin alkuviikosta sitten vaan kone pöydälle ja alalohkoa auki. Penkkiinkään ei taida ihan heti päästä kun uusimaa on kiinni....
Kyllä se pysyy tuolla saumalla ja tiivis kun on niin siinähän ne on millä on väliä,
Luulisi jollain olevan piuha jos nyt ei ihan naapurissa mutta jossain samoilla alueilla,
sehän voi tosiaan olla mikä vaan varsinkin niin pitkään kunnes syy lopulta löytyy
Lähetetty: 28 Maalis 2020, 14:14
Kirjoittaja SMR
Niin muuten, se mäntävälys työkalu toimii hienosti, kiitokset
(siis venttiili-mäntä)
Lähetetty: 29 Maalis 2020, 21:49
Kirjoittaja Jape79
Nonii, koeajolenkki heitetty. Todella varovaisesti kiihdyttäessä (silleen ettei nakuta) afr pyörii jossakin 13.6-13.8 välillä. Hieman reippaammin avatessa näkyi jopa 15.1 lukemia ja tuolloin myös nakutusta kuuluu. Kun kierrokset hilasi tosi varovasti yli 4000rpm niin kärsi mennä reippaammin kaasulle, afr pysyi alle 14 eikä ainakaan omaan korvaan enää nakuttanut. Hirveesti ei uskaltanut enempää vedätellä kun sitten alkaa tuuli jo suhista eikä koneen äänistä saa oikeen selvää.
Puristuspaineet mittasin ihan piruuttani niin oli tasaiseen 16.5bar. Ei tuo nyt hirveesti oo manuaalin ylärajan yli(16bar) ???
Soitin viikonloppuna toiselle pajalle missä ecueditori on käytössä(Gatemania). Kertovat että gen1 ei pysty lukemaan karttoja ulos. Pitäs vissiin kysyä saisko Samilta ohjelman tiedostot kun tilanne nyt on ettei sinne vaan yksinkertaisesti pääse vaikka haluaisi. Ei sitten tarviis nollasta lähteä liikkeelle. Pitää olla huomenna vielä yhteyksissä molempiin pajoihin ja kysellä lisää.
Jos tuon nyt saa penkkiin niin pitäs koittaa tankki saaha tyhjäks kisabensasta ja normi pumppubensat sisään. Haittaakohan tuo ettei sitä oo ajettu enempää kun abaut 200 km sisään... Pääasia tietysti että sais nyt tuon nakuttamisen helvettiin ja pääsis ajelemaan, käyttäis sitten vielä uusiks penkissä kun on enempi kilsoja alla.
Sikäli jos tuo penkki homma näyttää karkaavan etemmäs niin taidan vielä heittää paksummat liuskat paikalleen kun ei muutenkaan uskalla ajella ettei särje konetta nakutuksen takia.
Hieno homma että työkalu toimii hyvin myös sinunkin mielestä
Lähetetty: 29 Maalis 2020, 23:09
Kirjoittaja 1340R86
15 vedossa on kyllä jo kovasti laihalla,
vaikka ei rapinat juuri siitä johtuisi
niin silti on säädön tarvetta tai tuhoa tulee ennen pitkää,
rahtihan ja sitä kuskaavat saa kulkea eristys rajan yli,
ihmiset muuten ei niinkään,
niin pyörä rahtina säätö paikkaan vaikka hinaus autolla lähimältä rajanylitys paikalata ja säädön jälkeen taas takaisin rahtina rajan yli omistajella,
Yleisesti ottaen
taitaa kyllä jäädä kauden ajelut vähiin kun vähän joka suuntaan on rajat kiinni maan sisäisen sulkemisen lisäksi mitä niitäkin sattaa vielä tulla muihinkin maakuntiin
Lähetetty: 30 Maalis 2020, 09:42
Kirjoittaja SMR
Onhan se sitten laihalla.
Aika kova mun mielestä tuo puristuspaine, vaikka manuskassa sanottais mitä niin normikoneesta mitatut ei ole ollu lähimainkaan noin korkeet (onko?)
Eli tarviit soppaa lisää , sekä ehkä hieman paksulle säätääkin kun normibensalla tarkotus mennä, voi aika rajoilla olla.
Lähetetty: 30 Maalis 2020, 10:02
Kirjoittaja Jape79
SMR kirjoitti:Onhan se sitten laihalla.
Aika kova mun mielestä tuo puristuspaine, vaikka manuskassa sanottais mitä niin normikoneesta mitatut ei ole ollu lähimainkaan noin korkeet (onko?)
Eli tarviit soppaa lisää , sekä ehkä hieman paksulle säätääkin kun normibensalla tarkotus mennä, voi aika rajoilla olla.
Ei varmaan normi koneesta tuollasia lukemia koskaan saa mitattua.
Mietiskelin itekkin tuossa yöllä että voi olla että pitäs jollakin opilla saaha ehkä ruttuja alas. Vaihtoehtoina palotilan muotoilu(0.5ml lisää tilavuutta) tai nokka missä ois hitusen enempi asteita. Laskeskelin että jos ois n.8 Astetta enempi aukioloa(imu sulkeutuis 4 astetta myöhemmin) niin dynaaminen puristus pitäs olla abaut sama kun ennen. Mutta miten tuo vaikuttaisi koneen luonteeseen jne. Eikä vaan taida tuollasta vaihtoehtoa olla olemassa abaut samalla nostolla? Nostoa jos kasvattaa niin menis sitten kohta retainerit/jouset uusiin...
Menee varmaan vähän väärään suuntaan jos ennskoita pitää laskea ja säätää hiton rikkaalle ettei nakuttaisi ???
Edited By Jape79 on 1585556068
Lähetetty: 30 Maalis 2020, 12:16
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:SMR kirjoitti:Onhan se sitten laihalla.
Aika kova mun mielestä tuo puristuspaine, vaikka manuskassa sanottais mitä niin normikoneesta mitatut ei ole ollu lähimainkaan noin korkeet (onko?)
Eli tarviit soppaa lisää , sekä ehkä hieman paksulle säätääkin kun normibensalla tarkotus mennä, voi aika rajoilla olla.
Ei varmaan normi koneesta tuollasia lukemia koskaan saa mitattua.
Mietiskelin itekkin tuossa yöllä että voi olla että pitäs jollakin opilla saaha ehkä ruttuja alas. Vaihtoehtoina palotilan muotoilu(0.5ml lisää tilavuutta) tai nokka missä ois hitusen enempi asteita. Laskeskelin että jos ois n.8 Astetta enempi aukioloa(imu sulkeutuis 4 astetta myöhemmin) niin dynaaminen puristus pitäs olla abaut sama kun ennen. Mutta miten tuo vaikuttaisi koneen luonteeseen jne. Eikä vaan taida tuollasta vaihtoehtoa olla olemassa abaut samalla nostolla? Nostoa jos kasvattaa niin menis sitten kohta retainerit/jouset uusiin...
Menee varmaan vähän väärään suuntaan jos ennskoita pitää laskea ja säätää hiton rikkaalle ettei nakuttaisi ???
Puristuksen madaltamiseen ryhmän alle korotusta,
tuolla pysyisi palotila muodossa eikä nokaa sen enpää tarveta koskea
miten muuten sitten käytäytyy niin sitä sitten tiedä
Lähetetty: 30 Maalis 2020, 19:43
Kirjoittaja Jape79
Ei oikein voi laittaa koroketta ryhmän alle, sitten menee taas paljealue liian isoksi... Männät sorviin ja pieni malja lakeen kuten 85 männissäkin oli ???
Eipä noissa laakereissa sanomista ollut, pientä epätasaisuutta kuluma jäljissä. Keskimmäinen oli juuri ja juuri ottanut hippaa kaulalle.
Liuskat
Noh, huomenna tulee varmaan siniset liuskat laitellaan paikalleen ja mittaillaan mitä välyksiä löytyy. Tuo se ei joka tapauksessa ole mikä nakuttaa...
Kansi pitää ottaa auki, männän laet oli tulpan reiästä tiirattuna jotenkin omituisen öljysen näköiset. Kampiakselin välistä katottuna, minkä nyt näki, näytti että sylintereissä voi olla taas rantuja niin kuin ois renkaat taas leiponeet kiinni Nyt oli ainakin välykset kohallaa, ei pitä olla siitä kiinni... Seleviää jahka saa alakerran kasaan.
Ottaa jo aivoon niin paljon ettei oikeestaan enää ees vituta, teemaan käypänen pätkä toisesta leipääntyneestä asentajasta. On jotenkin niin helppo samaistua tunteeseen :comp
Ei mikään mee saatana kohtuuvella
Edited By Jape79 on 1585586661
Lähetetty: 30 Maalis 2020, 22:42
Kirjoittaja 1340R86
Jape79 kirjoitti:Ei oikein voi laittaa koroketta ryhmän alle, sitten menee taas paljealue liian isoksi... Männät sorviin ja pieni malja lakeen kuten 85 männissäkin oli ???
Eipä noissa laakereissa sanomista ollut, pientä epätasaisuutta kuluma jäljissä. Keskimmäinen oli juuri ja juuri ottanut hippaa kaulalle.
Liuskat
Noh, huomenna tulee varmaan siniset liuskat laitellaan paikalleen ja mittaillaan mitä välyksiä löytyy. Tuo se ei joka tapauksessa ole mikä nakuttaa...
Kansi pitää ottaa auki, männän laet oli tulpan reiästä tiirattuna jotenkin omituisen öljysen näköiset. Kampiakselin välistä katottuna, minkä nyt näki, näytti että sylintereissä voi olla taas rantuja niin kuin ois renkaat taas leiponeet kiinni
Nyt oli ainakin välykset kohallaa, ei pitä olla siitä kiinni... Seleviää jahka saa alakerran kasaan.
Ottaa jo aivoon niin paljon ettei oikeestaan enää ees vituta, teemaan käypänen pätkä toisesta leipääntyneestä asentajasta. On jotenkin niin helppo samaistua tunteeseen :comp
Ei mikään mee saatana kohtuuvella
normalli tunne tuo että ei edes ota enään päähän
Kuvat näytää siis pahemalta kuin live kuvassa
ilmeisesti kiltelee jotenkin
Korotus palan onklmaksi tulee tosiaan helposti se palje,
sehän tossa on vielä onko tarvetta alentaa ruttua
vai ritääkö että seokset laitaa kohdalleen,
narmuja pytyssä niin mitenkäs laihalla käynti siihen vaikutaisi,
jos meititään nittä edeliselle kierokselle ehdotettuja tarkistuksia eikä niistä mistään syytä löytynyt
Lähetetty: 01 Huhti 2020, 21:19
Kirjoittaja Jape79
Ei ihan normaali määrä öljyä männän päällä pari sataa kilsaa ajetussa koneessa. Että tämmöstä
Ja syykin aika ilmeinen Dejavu
Tossa pinnotteessa on nyt pakko olla jokin vika. Kaikki oli tarkastettu ja pelattu kohalleen ennen kasausta. En tiedä voiko tuolla olla jokin syy yhteys nakuttamiseen kun oon aika saletti ettei kone nakuttanut ekalla testilenkillä...