Sivu 19/67
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 11:51
Kirjoittaja akseli
jarim kirjoitti:(E85) tehot tippui ~30hp... Tietää siis ruuvaamista.
eipä hätää
eiköhän tuosta kannen,ryhmän,mäntien,veivien ja kampiakselin vaihdolla selvinne?
ja onneksi sentään oma pyörä on ehjänä tsemiä!
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 12:24
Kirjoittaja Titaani
Hienosti löytyy molemmista!
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 14:32
Kirjoittaja 74-1211486656
BussiJussi kirjoitti:Mukava ois kuulla tuloksia Kajaanin suunnalta...?
Moi!
No Jari tossa lukemat jo kertoikin eli Taxi on nyt Pekkas päivillä siihen asti kun saadaan tiimi tallille ja päästään kurkkaa konepellin alle. Omana kommenttina taxin 233, 234, 236, 237 hp / 201-211nm vaparivedot ylitti oman arvioni mukavasti joka oli luokkaa 210hp vaparina + 60 + 30 hp kaasut = +-300hp renkaalla kentälle / radalle. Täytyypi nyt sit hiukka rukata tavoitetta ~~ 230+50+30/+60+40= 310-330hp.
Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa enemmän puhuttaa nyt tuo arvoituksena oleva heppa karkuruus että mikähän ovi lie auennut omiaan kun konit laukkas omiaan ulos tallista... no tätähän tän pitääkin olla
Ja kiitos Kajbusalle kun uhrasi oman lauantai vapaansa meidän hyväksi, tosi bikkeri!
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 17:26
Kirjoittaja snuggles
Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 19:14
Kirjoittaja 74-1211486656
snuggles kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.
Kiinni oli vaki kytkin hitsatulla käikäleellä ja Ahtiksen nurkista poimituilla jousilla?? (astetta normia jäykemmät) Itse olen muutaman puhelun ja nukutun yön jälkeen sillä kannalla jotta toivottavasti Taxista prakas vain kytkin eli vika vapari vedoissa luisti esim. 10-12% jolloin ollaankin kadotetun horse lauman luvuissa? Mene ja tiedä tää on mun villi veikkaus ja toive.. Laitetaan samat jouset kuin Jarim ällä (kerro mitkä?) vakio hitsaamaton käikäle kiinni ja jos sekään ei riitä niin josko mangneettihiomalla kaikki välilevyt sais tohonkin levy parin lisää (ysiin ainakin sai). Ja tietty tarvittaessa massalevyjen ja välisellasten uusiminen. Toisaalta näähän on positiivisia ongelmia kun voimaa tuntuu olevan enemmän kuin reppu kestää.
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 19:37
Kirjoittaja jarim
Jouniri kirjoitti:snuggles kirjoitti:Jouniri kirjoitti:Kaasuvetoja yhdellä 60hp suuttimella yritettiin 2 kertaa mutta molemmissa kytkin parkasi heti kun peukku napilla kävi, no lääkkeet tähän on tiedossa
Minkälainen kytkin mahtoi olla kiinni, ja mitä lääkkeeksi ? Tämmöiset jutut auttaa juuri monenlaisia rakentelijoita, kun tuo kytkimen riittävyys tuntuu välillä olevan arvausten varassa.
Kiinni oli vaki kytkin hitsatulla käikäleellä ja Ahtiksen nurkista poimituilla jousilla?? (astetta normia jäykemmät) Itse olen muutaman puhelun ja nukutun yön jälkeen sillä kannalla jotta toivottavasti Taxista prakas vain kytkin eli vika vapari vedoissa luisti esim. 10-12% jolloin ollaankin kadotetun horse lauman luvuissa? Mene ja tiedä tää on mun villi veikkaus ja toive.. Laitetaan samat jouset kuin Jarim ällä (kerro mitkä?) vakio hitsaamaton käikäle kiinni ja jos sekään ei riitä niin josko mangneettihiomalla kaikki välilevyt sais tohonkin levy parin lisää (ysiin ainakin sai). Ja tietty tarvittaessa massalevyjen ja välisellasten uusiminen. Toisaalta näähän on positiivisia ongelmia kun voimaa tuntuu olevan enemmän kuin reppu kestää.
http://www.dragrace.fi/catalog/product_info.php?products_id=8511
Niitä kitkalevyjä (siis niitä metallisia) saa Suzuki originaalina kahta eri paksuutta. Vakiona siellä on 7 ohuempaa ja 2 paksumpaa. Voisi laittaa vaikka 6 ohuempaa ja 3 paksumpaa tai 5 ohuempaa ja 4 paksumpaa. Pistetäänkö tilaukseen?
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 21:40
Kirjoittaja tenhulttio
jarim kirjoitti:Niitä kitkalevyjä (siis niitä metallisia) saa Suzuki originaalina kahta eri paksuutta. Vakiona siellä on 7 ohuempaa ja 2 paksumpaa. Voisi laittaa vaikka 6 ohuempaa ja 3 paksumpaa tai 5 ohuempaa ja 4 paksumpaa. Pistetäänkö tilaukseen?
Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Tosin silti niitä jäykkiä jousia tilluuseen -> 1/4 milet mennään tietty hitsatulla käikäleellä.
Rva Rissasen busaan sulta käikäle -> meille sieltä tilalle vakio = kaikki klaar.
Näin avoimuuden aikakaudella TFM:ssä keskustellaan vain globaalissa internetissä...
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 22:40
Kirjoittaja PetriK
tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.
Ne punaiset turbolevyt kai tarkoittavat sitä että kone pitää pestä joka ajokerran jälkeen - vaikka pitoa niissä onkin hieman enemmän ja on halvempia kuin vakiot niin niistä irtoaa pinta muutamassa lähdössä. Sitten jos stack heightiä muutetaan paljon niin pyörä saattaa alkaa ilkeästi ryömimään lähdössä, saattaa olla aika tarkkaa juuri tuon pakan minimi ja maksimikorkeuden suhteen.
... no kukin tietysti hakkaa päätään itse sopivaksi katsomaansa seinään, mutta mäkin ostan mieluummin sopivaa soppaa ja siihen soveltuvaa linjastoa ...
Lähetetty: 22 Maalis 2009, 23:24
Kirjoittaja BussiJussi
PetriK kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.
Ne punaiset turbolevyt kai tarkoittavat sitä että kone pitää pestä joka ajokerran jälkeen - vaikka pitoa niissä onkin hieman enemmän ja on halvempia kuin vakiot niin niistä irtoaa pinta muutamassa lähdössä. Sitten jos stack heightiä muutetaan paljon niin pyörä saattaa alkaa ilkeästi ryömimään lähdössä, saattaa olla aika tarkkaa juuri tuon pakan minimi ja maksimikorkeuden suhteen.
... no kukin tietysti hakkaa päätään itse sopivaksi katsomaansa seinään, mutta mäkin ostan mieluummin sopivaa soppaa ja siihen soveltuvaa linjastoa ...
LOCK-UP! Taitaa jenkeistä maksaa jonkun kolmesataa, sitten vaan oman kytinkopan modaa, ja se on siinä. Koppa mahtuu ainaskin K8:ssa katteen sisään, ja voi käyttää normijousia, ei tartte sormivoimaa älytönnä, ja helpottaa lähtöjä. (luulisin) Painoja vaan sopivasti, ja vasta isommissa vauhdeissa vetää jumiin, niin normiajossa toimii hyvin. Mut jokainen tekee tavallaan. Tässä vaan yx ehdotus...
nimim. Piti lisätä painoja omaan lock-uppiin...
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 00:20
Kirjoittaja 107-1089231881
tenhulttio kirjoitti:jarim kirjoitti:Niitä kitkalevyjä (siis niitä metallisia) saa Suzuki originaalina kahta eri paksuutta. Vakiona siellä on 7 ohuempaa ja 2 paksumpaa. Voisi laittaa vaikka 6 ohuempaa ja 3 paksumpaa tai 5 ohuempaa ja 4 paksumpaa. Pistetäänkö tilaukseen?
Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Tosin silti niitä jäykkiä jousia tilluuseen -> 1/4 milet mennään tietty hitsatulla käikäleellä.
Rva Rissasen busaan sulta käikäle -> meille sieltä tilalle vakio = kaikki klaar.
Näin avoimuuden aikakaudella TFM:ssä keskustellaan vain globaalissa internetissä...
Jep vakio käikäleellä pitää kyllä, mutta vartille ei oo asiaa sen jälkeen.. On kyllä omituista kun noiden kykien kans tarvii ruveta sooloileen sillä niinkin yksinkertainen kokoonpano kun EBC jouset 2,5mm prikoilla hitsattu käikäle ja pitää ainaski n.300 hp takis tehoo.... Omassa Rt:ssä oli tää setti ja kemissä dynottiin 298hp/248Nm takis eikä luistellut kykä...
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 09:36
Kirjoittaja Kekku
PetriK kirjoitti:tenhulttio kirjoitti:Rahan haaskausta. Ostetaan vaikka E85:sta taikka pizzaa niillä rahoilla (ja/tai vieläkin isommat suuttimet).
Paljostako vetoa (vain JariM), että vakiokäikäleellä kytkin pitää?
Juuri penkissä katselin yhtä reilusti yli 300hp takarengastehoista pyörää vakiolevyillä mutta todella jäykillä jousilla eikä tosiaankaan luistanut.
Ne punaiset turbolevyt kai tarkoittavat sitä että kone pitää pestä joka ajokerran jälkeen - vaikka pitoa niissä onkin hieman enemmän ja on halvempia kuin vakiot niin niistä irtoaa pinta muutamassa lähdössä. Sitten jos stack heightiä muutetaan paljon niin pyörä saattaa alkaa ilkeästi ryömimään lähdössä, saattaa olla aika tarkkaa juuri tuon pakan minimi ja maksimikorkeuden suhteen.
... no kukin tietysti hakkaa päätään itse sopivaksi katsomaansa seinään, mutta mäkin ostan mieluummin sopivaa soppaa ja siihen soveltuvaa linjastoa ...
Mitä vaikuttaa ryömimiseen "stack height:in" muuttaminen hydraulisella kytkimellä varustetussa pyörässä missä ei ole lock-up:pia ?
Ei mielestäni mitään näin maanantai aamuna.
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 09:45
Kirjoittaja jarim
Kekku kirjoitti:Mitä vaikuttaa ryömimiseen "stack height:in" muuttaminen hydraulisella kytkimellä varustetussa pyörässä missä ei ole lock-up:pia ?
Ei mielestäni mitään näin maanantai aamuna.
Hakisikohan PetriK sellaista tilannetta kun pakka ei enää avaudu kunnolla? Minulla on tuollaisesta kokemusta kun levyt on hieman kierot...
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 09:52
Kirjoittaja tenhulttio
Ksthb kirjoitti:Jep vakio käikäleellä pitää kyllä, mutta vartille ei oo asiaa sen jälkeen.. On kyllä omituista kun noiden kykien kans tarvii ruveta sooloileen sillä niinkin yksinkertainen kokoonpano kun EBC jouset 2,5mm prikoilla hitsattu käikäle ja pitää ainaski n.300 hp takis tehoo.... Omassa Rt:ssä oli tää setti ja kemissä dynottiin 298hp/248Nm takis eikä luistellut kykä...
Joo, näimpä.
Mun ajatus olikin, että vartille hitsimodi (ja vain vähän tai ei ollenkaan naurukaasua). Penkityksiin ja lentokentille taas vakiokäikäle (ja mahollisesti paljon naurukaasua).
Eihän se ole ku 15min homma vaihtaa käikälettä, ainakin jos hommaa molempiin omat "jutut" (ne mihin kytkinjousen pultit ruuvataan kiinni).
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 10:00
Kirjoittaja Kekku
jarim kirjoitti:Kekku kirjoitti:Mitä vaikuttaa ryömimiseen "stack height:in" muuttaminen hydraulisella kytkimellä varustetussa pyörässä missä ei ole lock-up:pia ?
Ei mielestäni mitään näin maanantai aamuna.
Hakisikohan PetriK sellaista tilannetta kun pakka ei enää avaudu kunnolla? Minulla on tuollaisesta kokemusta kun levyt on hieman kierot...
Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.
Tällöin kyllä ryömii.
Jos taasen levyt suorat niin avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan.
Eri asia jos levyjä eri määrä kuin vakiossa, esim jos pakkaan lisätty 1 ylimääräinen metallilevy vaikka keskelle pakkaa, siis keskellä pakkaa 2 metallia vierekkäin.
Jaa miksi joku tekisi näin . . .
Luistaminen aiheuttaa lämpöä ja pitempään luistava pakka kyllä lämmittää levyt kieroiksi.
Lock-up:pi pitää levyt suorina kun ei luista silloin kun tehoa tarjolla.
Lähetetty: 23 Maalis 2009, 15:40
Kirjoittaja PetriK
Kekku kirjoitti:Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.
Ei tainnut olla alkujaan kieroja levyjä mihin viittasin - mitattiin tarkasti lasipinnalla. Kysymyshän oli siitä että aiemmin ehdotettiin pakan stack height:n muuttamista levyjä vaihtamalla jos oikein ymmärsin ja silloin irroitus ei enään toimi kun kokonaisliikerata on rajoitettu joka tapauksessa.
Oma mielipiden asiasta on että lockup on aikalailla menneen talven teknologiaa, maailmalta löytyy parempiakin ratkaisuja jos ei luota jousivoimaan ja kukkarossa on varaa tehdä pieniä investointeja - etsivä löytää kyllä...